Ga naar inhoud

Eddy C. Bertin overleden


Recommended Posts

Mijn eerste striprecensies verschenen in SF-Gids van Eddy C. Bertin, en het blad publiceerde ook enkele strips. Verder heb ik het vermoeden dat er ook wat strips op scenario van Eddy zijn gemaakt, maar het gaat me verdomd veel tijd kosten om daarvan zeker te kunnen zijn.

 

Er staan 13 boeken en bundels van hem op mijn bibliotheek, en ik denk niet dat ik alles heb dat hij publiceerde.

Van zijn eigen tijdschrift, SF-Gids, verschenen in de loop van 18 jaar 140 afleveringen.

 

Toch wordt zijn overleden alleen maar vermeld door een artikel in de regionale afdeling van Het Laatste Nieuws, en volgens mij zelfs alleen maar op de website en niet eens in de papieren krant.

Daarom publiceer ik mijn artikel tot buiten de kringen waarin ik het normaal zou verspreiden

Om mijn blog hier te pluggen gebruik ik wel gewoon een artikel over strips.

Link naar reactie

Kijk 's aan, wie had dat verwacht?

Daaruit blijkt hoe ver de tentakels van Eddy zich uitstrekten.

 

Als je me kunt zeggen onder welke naam je hebt gepubliceerd, en als het voor nummer 101 was, kan ik je misschien meer gegevens geven. Er is een tamelijk volledig index op nrs. 1-100 verschenen.

Daaruit blijkt ook dat er inderdaad strips van Eddy zelf in het blad werden opgenomen, en er verschenen ook regelmatig cartoons in, o.a. SForror van Gilbert de Wilde (ook al overleden).

 

Ik herinner met van Eddy nog een strip van drie vakjes. In het eerste legt een jager aan en schiet op een vogel in de lucht. In het tweede rent de hond weg naar de prooi. In het derde apporteert de hond ... Batman! Scenario én tekeningen van Eddy.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...