Ga naar inhoud

Raadselarij


Skinny

Recommended Posts

Er moet ergens een boodschap verborgen liggen in de tekening. 

Mijns inziens is het niet in de achtergrond, want die is te achteloos getekend. Even twijfelde ik of hij rechts zou beginnen, n.a.v. dat pijltje, maar daar ben ik van af gestapt.

 

Dacht ook in die richting - op het eerste zicht ook niks leesbaars in de 'negatieve' ruimte (tussen de koppen en nekken van de draak) - maar misschien moet ik het daarvoor eens afdrukken en aan de slag met kalk of zo...

 

Goed idee, Yncke?

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Dus gewoon 'kijken' moet volstaan???  :e010:

 

EDIT: als ik de afdruk bekijk - en zo eens met 'toegenepen ogen', dan rijst het vermoeden dat die koppen om een duidelijke reden in allerlei bochten staan gewrongen - ik vermoed dat die op één of andere manier letters/woorden vormen?

Kan je echt geen 'tips' geven over op welke manier we naar dit raadsel moeten kijken - het houdt me nogal bezig...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Maar het is vermoed ik wel in die richting/op die manier dat we moeten zoeken?

Ghogh. Als ik 'ja' antwoord, is dat juist, maar kan dat verkeerd geinterpreteerd worden, en als ik 'nee' antwoord zit ik met hetzelfde probleem.

 

Zoals je 't nu gedaan hebt - niet alleen kijken - is een goede manier van zoeken. 

 

(En ik vind 't echt tof dat je je erin gebeten hebt!)

Link naar reactie

pfff - kom ik terug na een weekje griep: nog niet opgelost :(;)

 

Stuvio: ik zie die 'krabbels' ook, maar ik denk dat Yncke die scherper zou gedetailleerd hebben als we zouden moeten kunnen lezen...

 

Zelfs op jouw foto's blijf ik het gevoel krijgen dat de 'compositie' van het 'beest' als geheel de sleutel in zich heeft...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

hmmm - met stenografie bedoelt Yncke volgens mij dat we de tekening anders moeten 'lezen' dan hoe de lijnen er nu uitzien...

 

bvb: in spiegelbeeld, op een bepaalde manier gevouwen, in perspectief (verkort), negatief, ...

 

Dan zou de 'verborgen boodschap' moeten verschijnen...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

True. 'k Zal anders eens denken over een tweede voorbeeld, maar dat zal waarschijnlijk voor na de feestdagen zijn. Anderzijds, als je 't vindt, zal 't wel heel duidelijk zijn dat je 't gevonden hebt.
Weet dat eender welke tekst - al zul je verdomd veel werk hebben als je 't met pakweg de Bijbel wilt doen - met deze benadering te versleutelen valt.

Link naar reactie

Blijkbaar geraak ik niet in slaap. Deze puzzel helpt nu bepaald ook niet. ;)

 

Het zal wel een dwaalspoor zijn: ik denk dat er per kop een letter te vinden is.

 

De centrale stierenkop is de M.

De besnorde draak er linksonder is de S.

Het kleine draakje 2 boven de stier is de E.

Die daar rechts van is de S.

 

Voor de rest veel C's in de neuzen. En ik begin allerlei uitzonderingsregels te verzinnen om het toch maar te doen kloppen. Zoals: alleen koppen met horentjes tellen. :)

 

De letters in of rond de neus is een simpel systeem en verklaart waarom er zoveel hoofden getekend zijn. (Elk hoofd is een letter.)

Tenzij Yncke gewoon zin hadden om een veelhoofdig monster te tekenen, dat zou ook kunnen.

 

 

Edit: de autocorrect staat weer ingesteld op tekst met net dat tikkeltje afasie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...