Ga naar inhoud

Strips Over Recycling En Reparatie


Deweb

Recommended Posts

Sinds enige tijd ben ik actief voor een zogeheten repaircafé. Voor de mensen die daarmee onbekend zijn:

Dat zijn bijeenkomsten van mensen die gratis spullen repareren. Van knopen aannaaien tot fietsbanden plakken en (vooral) oude en nieuwe apparatuur. We garanderen niets, maar geven wel veel spullen een tweede leven.

 

De populariteit groeit gestaag en zo ook de tijden dat mensen moeten wachten. Om deze te verzachten hebben we een leestafel met diverse tijdschriften en folders.

Hier er ook veel kinderen komen, heb ik voorgesteld ook strips neer te leggen. In mijn zoektocht om werk dat aansluit bij óns werk ben ik echter niet ver gekomen. Een gag van Donald Duck en Suske en Wiske album De Tikkende Tinkan.

 

Zodoende mijn vraag: Hebben jullie leestips mbt strips over dit onderwerp?

Link naar reactie

Wie zegt dat alleen kinderen strips lezen?

 

Wat autostrips betreft: interessant, maar die repareren we (nog) niet, vandaar dat ik er wat specifieker naar ga kijken. Maar het zijn absoluut goede titels.

 

Mochten er nog meer mensen zijn met tips, dan zijn die van harte welkom. Alvast bedankt voor deze!

Link naar reactie

Ik kan me een strip herinneren over milieu en wellicht recycling. Ik weet de naam niet meer maar er werden verkiezingen gehouden voor een nieuw klassenhoofd waarbij iemand zich nogal groen profileerde. Zal ergens uit eind jaren 80, begin jaren 90 komen.

 

In Guust Flater zijn voldoende gags te vinden waarin dingen gerepareerd worden. Voor de jonge lezer is er misschien een Pol Pel en Pingo.

 

Twee tips voor als jullie het niet kunnen repareren in Agent 327 - Dossier Zevenslaper.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...