Ga naar inhoud

Ruwe pagina's


Recommended Posts

13 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Puur uit nieuwsgierigheid; Weet iemand waarom in sommige strips een aantal pagina's niet glad zijn maar eerder ruw, zanderig aanvoelen? Bij Bakelandt kwam dat vroeger voor en nu ook ervaren bij Negalyod.

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel benieuwd wat je van Negalyod vond?

Heb namelijk interesse, maar nog nergens een bespreking of dergelijke gezien.

Link naar reactie
7 hours ago, kbellon said:

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel benieuwd wat je van Negalyod vond?

Heb namelijk interesse, maar nog nergens een bespreking of dergelijke gezien.

Persoonlijk vind ik het mooi getekend en ook het verhaal is leuk. Een kurkdroge wereld bevolkt door mensen, zoogdieren en dinosaurussen.

Spoiler

Al het water in de wereld bestaat enkel in pijpleidingen gecontroleerd door het netwerk. Aan de ene kant hoogtechnologish , aan de andere kant vrij primitief. Een jongen zijn kudde dino´s wordt gedood en om wraak te nemen trekt hij naar de stad (een deel van de stad is op de grond, een deel zweeft erboven. (Van die zwevende stad zie je (te) weinig.) Hij komt in contact met rebellen en samen gaan ze het netwerk neerhalen. De opbouw naar dat neerhalen is wel fijn uiteengezet.

 

Grootste minpunt is het einde, het is een einde maar je krijgt eigenlijk geen antwoord op de vragen die tijdens het verhaal opgebouwd worden. Het antwoord op de waarom, wie, wat vragen.

Link naar reactie
7 hours ago, Yncke said:

Als 't binnen eenzelfde strip is, misschien een mix van verschillende batches van papier? De ruwheid is gerelateerd aan de gebruikte vezels.

Als 't de ene strip vs de andere is: glad papier is gecalenderd, wat wil zeggen dat 't hard samengeperst is tussen heel gladde rollen.

Het is binnen dezelfde strip. Verschillende batches papier zou kunnen maar met momenten is de ene kant van de pagina glad en de andere kant ruw.

Link naar reactie
1 hour ago, Lamme Goedzak said:

met momenten is de ene kant van de pagina glad en de andere kant ruw.

 

Dat is omdat ze in de drukkerij weeral eens het schuurpapier tussen het gewone papier gelegd hebben. Soms kan dat gebeuren. Als dat korrel 320 is het nog niet zo erg denk ik. Zeker niet als het om een pagina gaat waar er veel strand of woestijn scenes in voorkomen.

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Persoonlijk vind ik het mooi getekend en ook het verhaal is leuk. Een kurkdroge wereld bevolkt door mensen, zoogdieren en dinosaurussen.

  Toon verborgen inhoud

Al het water in de wereld bestaat enkel in pijpleidingen gecontroleerd door het netwerk. Aan de ene kant hoogtechnologish , aan de andere kant vrij primitief. Een jongen zijn kudde dino´s wordt gedood en om wraak te nemen trekt hij naar de stad (een deel van de stad is op de grond, een deel zweeft erboven. (Van die zwevende stad zie je (te) weinig.) Hij komt in contact met rebellen en samen gaan ze het netwerk neerhalen. De opbouw naar dat neerhalen is wel fijn uiteengezet.

 

Grootste minpunt is het einde, het is een einde maar je krijgt eigenlijk geen antwoord op de vragen die tijdens het verhaal opgebouwd worden. Het antwoord op de waarom, wie, wat vragen.

 

Ja ik geloof ook dat er nog een vervolg op komt en dat negalyod geen one shot is.

Link naar reactie

1- Bij offset-drukken wordt er een poeder tussen de vers gedrukte vellen gestrooid om drogen te bevorderen en vlekken op het bovenliggende vel te vermijden. Bij een zwaardere inktbezetting kan dit poeder een voelbare textuur nalaten in het drukwerk (afhankelijk van droogtijd, luchtvochtigheid, papiertype, etc...)

 

2- Er komt wel degelijk een tweede deel van Negalyod

Link naar reactie
2 minutes ago, Sprinkhaan said:

1- Bij offset-drukken wordt er een poeder tussen de vers gedrukte vellen gestrooid om drogen te bevorderen en vlekken op het bovenliggende vel te vermijden. Bij een zwaardere inktbezetting kan dit poeder een voelbare textuur nalaten in het drukwerk (afhankelijk van droogtijd, luchtvochtigheid, papiertype, etc...)

 

2- Er komt wel degelijk een tweede deel van Negalyod

 

Die uitleg houdt wel steek. Er komt meer bij dat drukken kijken als gedacht.

 

Dan toch? Heb je daar een bron van? Het is wel geweldig als er een tweede deel komt (zo wil ik me wel vaker vergissen 😋 )

Link naar reactie
33 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

 

Die uitleg houdt wel steek. Er komt meer bij dat drukken kijken als gedacht.

 

Dan toch? Heb je daar een bron van? Het is wel geweldig als er een tweede deel komt (zo wil ik me wel vaker vergissen 😋 )

In de daedalus folder voor november - december staat er ook nadrukkelijk "Negalyod deel 1". Dan ga ik er van uit dat er minstens een deel 2 op volgt ;) 

Link naar reactie
  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...