Ga naar inhoud

Pluto Of Astroboy?


Timhardt

Recommended Posts

On 8/10/2016 at 8:09 PM, Paul_NL said:

Welke serie is het waard om aan te schaffen?

Ik weet dat Pluto een bewerking is van astroboy, iemand met een mening hierover?

 

Astroboy is leuk, maar ook gedateert.

Pluto is een goeie reeks, Urusawa dus dan weet je waar je aan begint. Met Monster, 20th CB en Pluto kan je niet verkeerd doen. Allemaal afgesloten reeksen, dat ook.

Link naar reactie

Astro boy en Pluto zijn niet te vergelijken. Pluto is een geniale bewerking van 1 Astroboy verhaaltje. Ik heb alle Astroboy verhalen in huis en gelezen en heb daar zeer van genoten. Juist gelet op de ouderdom van deze strip (jaren ’50!) vind ik het heel erg knap gemaakt. Deze reeks heeft duidelijk de tand des tijds doorstaan.

 

Of er van Pluto een bundeling komt vraag ik mij echt af. Deze reeks is toch al weer even uit en nog steeds verkrijgbaar? Of het ik het mis. 8 strakke delen met mooie rugtekening. Pluto zou ik sowieso kopen! Niet twijfelen Paul_NL ;)

Link naar reactie

Astroboy vind ik goed gemaakt, maar het is gedateerd. 

Urasawa zijn werk is hedendaags en veel frisser. 

Het is mij trouwens een raadsel hoe die man aan de lopende band pagina's produceert. 

Akkoord, de tekeningen zijn niet super-gedetailleerd, maar toch...

En je moet als schrijver toch ook denken aan decors, kadrering, verhaallijn,... ongelooflijk wat die man presteert. 

 

@Paul ik kan je trouwens de one-shot NASA aanbevelen van Urasawa. 

Ook dit boek is erg goed:

http://www.bdtheque.com/main.php?bdid=11677&scroll=0

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...