Ga naar inhoud

Inktober52 2021


Daan

Recommended Posts

Er doen hier wel eens wat Repers mee aan Inktober en diverse andere initiatieven. Dit topic gaat over Inktober52 van 2021, een initiatief waarbij elke week een nieuw trefwoord gegeven wordt. Zie ook: Inktober52, daar kun je je ook inschrijven op een mailinglist zodat je elke week de nieuwe prompt in je postvak krijgt.

 

De prompts/trefwoorden tot nu:

 

afbeelding.png.2149e334e67fbcfdb7b8878c94b2c3bd.png

+ WEEK 40: WIRED

 

 Ik zal hier mijn wekelijkse tekeningetjes plaatsen. Misschien zijn hier op de Reep nog andere hobbyisten of professionelen die het leuk vinden om mee te doen? Af en toe eentje kan natuurlijk ook!

 

Ik kom er langzaam achter dat de aanschaf van een Moleskinboekje, hoewel mooi, niet het handigste is voor deze uitdaging. Het formaat is wat vreemd, hoog vooral, en dikte van het boekje maakt het soms lastig inkten... Tot nu toe schets ik voor met potlood en maak af en toe wat voorschetsen in een ander boekje, dan inkt ik de tekening met fineliners, meestal in dikte 0,7 en af en toe aangevuld met een dunne 0,05.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

WEEK 10: POWERFUL

10-POWERFUL.thumb.png.66d27dd2d5b20eeb8a81c64ff6339c58.png

 

De prompt voor week 10 was POWERFUL en daar heb ik best wel even over na moeten denken. Een lelijke vent met sigaar en een dikke stapel geld? Twee geliefden genietend van de ondergaande zon ergens alleen in de natuur? Een raket? Ik wist het echt niet en begon gisteravond deze maar te maken. Het is krachtig voor mij want het is iets waar ik en velen met mij alweer een hele poos aan toe zijn: genieten van een pot goede muziek op een openlucht festival, samen met vrienden tussen heel veel andere gelijkgestemden...

 

Nu aan de slag met SPACESHIP, jammer dat ik al zoiets had gemaakt voor REMOTE...

 

O ja, deze is lichtjes gekleurd met een oude brushpen. Vandaag kreeg hele fijne nieuwe brushpennen, wellicht dat ik die kan gebruiken voor SPACESHIP.

Link naar reactie

WEEK 11: SPACESHIP

11-SPACESHIP.thumb.png.764836903eab8ec159fab063c3567d1b.png

 

Ik had natuurlijk al een ruimteschip getekend bij REMOTE... Dus maar voor iets anders gegaan. De grote planeten op de achtergrond zijn er voornamelijk erbij gedaan om niet zo veel zwart te hoeven kleuren. Mijn eerste poging met brushpennen en die dingen maken de tekening wel direct een pak levendiger, zelfs met zoiets als een zielloos ruimteschip.

Link naar reactie
16 uren geleden, kbellon zei:

Een waterbeertje :D

 

Een beerdiertje is eigenlijk de officiële benaming. In het Engels worden ze vaak waterbears genoemd, of tardigrades... Deze dwaze beestjes kunnen jarenlang is stasis verkeren bij een gebrek aan vocht. Eén druppeltje water erbij dan zwellen ze op en gaan gewoon verder met waar ze mee bezig waren. Prachtig, toch?

 

2 uren geleden, Wouter Goudswaard zei:

Heel tof! En werkt goed met die gewassen inkt!

Dank u! De allereerste keer dat gedaan. Ik moet nog wel iets beter de kleurnuances doorkrijgen. En misschien een dunner kwastje gebruiken. Aldoende leert men!

Link naar reactie
23 uren geleden, fazerco zei:

Star trek discovery gekeken? daar kwam hij laatst in voor. 

Ja, maar die valt dan net niet in de categorie MICROSCOPIC, eerder in MACROSCOPISCH... Dat was toch dat wezen die door die intergalactische schimmeldraden kon navigeren? Hoewel niet erg klassiek Star Trek, was het eigenlijk best heel aardig, binnenkort maar eens seizoen 2 kijken!

Link naar reactie
1 uur geleden, Daan zei:

Niet direct... ik ken Burns natuurlijk wel maar ik ben niet heel bekend met zijn werk. Onbewust, heel misschien?

 

 

afbeelding.png.0aa38e6946d577000467c8d7d6e21942.png

 

Zie je wat ik bedoel? Het is vooral de sfeer van jouw tekening die me sterk doet denken aan het werk van Charles Burns.

 

afbeelding.thumb.png.af7692acc695e5a2e69720d2bcfc2ccc.png

Link naar reactie

Ha, goed gevonden voorbeeld, zeg! Ik zie natuurlijk wat je bedoelt. Laten we in ieder geval maar zeggen dat Burns grafisch een mijlenverre voorsprong heeft! Ik denk ook wel dat hij wat meer tijd aan deze tekening heeft besteed dan ik aan de mijne, maar bedankt, ik zal het als compliment beschouwen!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...