Ga naar inhoud

de zin en onzin van het vermeende liefdesleven van Robbedoes


cinco

Recommended Posts

Je hebt fan-art. En je kan zeggen... er is totaal geen aanleiding om enige vorm van homoseksuele gevoelens te zoeken achter het samenleven van dit duo. In de tijd dat ze gecreêerd zijn, waren stripfiguren grotendeels aseksueel.

 

afbeelding.thumb.png.4baa4f0e680fc8752ce2b47977dba5c2.png

 

afbeelding.thumb.png.da200db347acb7351a92a867cde87a5f.png

 

Maar dan beginnen officiële Robbedoesalbums hierop te zinspelen.

Dan hangt de suggestie niet meer louter te bengelen in de fan-art.

Dan is het out in the open.

 

 

afbeelding.thumb.png.5a7b5379ed070998b3f62f78aeab6974.png

 

afbeelding.thumb.png.d49d595958d1f956af428263ae696c36.png

 

Natuurlijk is er vanaf de jaren '90 ook wat intenser geflirt met de dames.

En dat gaat bovenstaande fragmenten vooraf EN speelt zich af in de hoofdreeks.

 

afbeelding.png.eda0d0f420181c971aaf0f2753eebdb9.pngafbeelding.png.defb6e9bb75b346a8d89758d291e9606.png

 

 

Bi dan maar? Of wat je zelf wil dat ze zijn.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb zeker als kind nooit iets gezocht achter die vriendschap tussen Robbedoes en Kwabbernoot. Het lijkt me toch vooral een herinterpretatie te zijn vanuit onze huidige tijd op de zeden, gewoonten en publicatie restricties in oudere strips. Je kan die bedenking voor Kuifje, Baard & Kale etc ook maken als je daar nu op terug kijkt.

 

Ik zie de meerwaarde niet om ze voor te stellen als een homo koppel (als gag in zo'n Robbedoes door kan dat best grappig zijn) maar als mensen daar gelukkiger van worden is het me geen discussie waard. Ik kan dat altijd negeren als ik de strips lees.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
14 minuten geleden, mojo zei:

(als gag in zo'n Robbedoes door kan dat best grappig zijn)

 

Ja, dat is het verschil met die andere reeksen.

Doordat ze in officiële publicaties toespelingen erop zijn gaan maken, is het nu al een stap verder dan headcanons of fanfiction.

 

Ijzerlijm dan.

Als Ijzerlijm eens meedoet in een verhaal wordt ze vaak afgeschilderd als iemand die ze liever niet zien komen, iemand die hun onderonsje verstoort. Vooral Kwabbernoot heeft het niet zo begrepen op Ijzerlijm.

 

 

afbeelding.png.ae6856181570ec4f0ab55f6c08cad3be.png

 

afbeelding.thumb.png.b74bf2b871dbfadb8d4814f2e93bc6a2.png

 

Bij Robbedoes is het meer fluctuerend. Soms lijkt hij het wel te hebben voor Ijzerlijm, een andere keer lijkt hij zich ook aan haar te storen.

 

afbeelding.png.cf70266e7c59cbc587d736a011e4ef3e.png

 

Link naar reactie
Zojuist, TDPB zei:

Kwabbernoot had duidelijk een boontje voor Ororea

 

 

Personages die niet in de Franquin-periode zijn gecreëerd hebben het altijd moeilijk om door latere auteurs terug opgepikt te worden. Dus ging de vlam van Kwabbernoot verloren.

Het bleef toch altijd bij wat kalverliefde in die Robbedoezen.

Geen pure ongeremde heterodriften zoals bij Guust waar dromen steeds meer subtext kregen.

 

afbeelding.thumb.png.d694ce9a1ae64ba7161e1ba29361c1aa.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...