cinco Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 Ok, hier zijn fragmenten van de covers. Ik heb het wat abstract gehouden, maar nu zullen de albums wel rap gevonden zijn; Quote Link to comment
cinco Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 Denk eraan om de juiste titel nog bij de juiste zin te plaatsen, gewoon de titels aan de hand van de coverfragmenten benoemen is niet voldoende. Quote Link to comment
mojo Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 Ik heb die albums niet bij de hand om de zinnen op te zoeken, maar ik zal eens gokken: 2. Happy Family 5. In Tokio 7. ? 8. De Marsupilami is woest Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
cinco Posted June 23, 2021 Author Share Posted June 23, 2021 30 minuten geleden, mojo zei: Ik heb die albums niet bij de hand om de zinnen op te zoeken, maar ik zal eens gokken: 2. Happy Family 5. In Tokio 7. ? 8. De Marsupilami is woest 3 x juist! Nog 1 zin te gaan. Quote Link to comment
mojo Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 7. Versteende Reuzen Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
cinco Posted June 23, 2021 Author Share Posted June 23, 2021 49 minuten geleden, mojo zei: 7. Versteende Reuzen En ook die is juist! Wat heeft nu de doorslag gegeven om alle oplossingen te vinden? Quote Link to comment
mojo Posted June 23, 2021 Share Posted June 23, 2021 De covers. De plaatjes kon ik niet direct plaatsen in een album (en heb niet al mijn Robbedoezen bij de hand om op te zoeken), maar de covers kon ik ook online bekijken. Eens ik wist welke albums het waren, kon ik aan de hand van de quotes wel ongeveer afleiden bij welk album het hoorde. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
cinco Posted June 23, 2021 Author Share Posted June 23, 2021 13 minuten geleden, mojo zei: De covers. De plaatjes kon ik niet direct plaatsen in een album (en heb niet al mijn Robbedoezen bij de hand om op te zoeken), maar de covers kon ik ook online bekijken. Eens ik wist welke albums het waren, kon ik aan de hand van de quotes wel ongeveer afleiden bij welk album het hoorde. Ik had oorspronkelijk gedacht dat setting, kleurgebruik en tekenstijl van de plaatfragmenten wel zou helpen. De Robbedoezen Van Cambré hebben bijvoorbeeld een zachtere inkleuring dan de strips van Yoann en Vehlmann. En de oerwoudsetting in de middelste plaat kon ook al heel wat albums uitsluiten. Van het zwaardere lijnwerk viel dan weer de tekenstijl van Yoann af te leiden. Dan heb je die strook onderaan waar je de benen van het leviterende meisje uit de Tokio-strip kon opmerken. En het gebruik van de Tarbot in de middelste strook kon ook nog zorgen voor een verdere schifting. Maar ja, ik vermoed dat de nieuwere albums niet zo op het netvlies gebrand liggen als de klassiekers. Quote Link to comment
Recommended Posts