Ga naar inhoud

9 zinnen uit 9 Robbedoezen! Raden maar!


cinco

Recommended Posts

1.  Is dat poeier goed voor hem? / Fien zeurtrien! geraden door @Werner

 

2. In tegenstelling tot de meeste macho's weet een vrouw de rem wel staan. / Wat een zalige held is uw man! geraden door @mojo

 

3. In ieder geval zijn de auto's hier stevig! geraden door @Bart 01

 

4. Die aansteker geeft het net op als ik hem gebruik. / Zeg de visjes maar 'ns goeiendag. door @Werner

 

5. Het voordeel van telepathie is haar meertaligheid. / Tijdens een schitterend vuurwerk verlieten we ons ouderlijk huis. door @mojo

 

6. Ik kan eindelijk bewijzen waarom ze me vroeger 'schalkse eekhoorn' noemden. / En blanke mannen proberen het in Parijs door met hun korte tong te tateren. door @mojo

 

7. Ik wil nog een concessie huren. / Jullie willen deze juweeltjes toch niet in musea terecht zien komen, mag ik hopen? door @mojo

 

8. Nee, maar ik kan zijn vette pens wel bijna ruiken. / Dat dier is een rondwandelende natuurramp! door @mojo

 

9. Je had met de andere mee moeten gaan, niet met mij... geraden door @esteban²

 

oplossingen:

 

1  Robbedoes en de Erfgenamen

2. Happy Family

3. Robbedoes in Moskou

4. De Schaduw Van Z

5. In Tokio

6. De Luipaardvrouw

7. Versteende Reuzen

8. De Marsupilami is woest

9. Als in een Droom

Link naar reactie

Niet?  Hm.  Dan is het ook niet Robbedoes in New York?  Akkerdjie.  Ik kén die zin, weet nog dat ik dat wat vreemd vond klinken, en was er van overtuigd dat dit iets met Vito te maken had.  Dan linkt mijn hoofd twee dingen onterecht aan elkaar. 

 

Maar het moet haast wel een T&J album zijn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

5 De man die niet wil sterven

6 Dagboek van een fantast

 

Beide zinnen klinken in ieder geval heel bekend. 
 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Hier wat hints:

 

2 nog te zoeken zinnen komen uit albums van Franquin.

1 zin komt uit een album van Morvan/Munuera.

2 zinnen uit een Robbedoes door...

1 zin uit Legendre/Cambré.

En dan is er nog een zin die uit een album van de hoofreeks van de jaren '10 komt. (2010 -> 2020)

Link naar reactie

Ik heb niet al mijn Robbedoezen bij de hand, maar 5 zit me dwars. 100% zeker dat ik die quote nog niet zo lang geleden gelezen heb. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Alle info voor de nog te zoeken titels gebundeld:

 

2. In tegenstelling tot de meeste macho's weet een vrouw de rem wel staan. / Wat een zalige held is uw man!

 

5. Het voordeel van telepathie is haar meertaligheid. / Tijdens een schitterend vuurwerk verlieten we ons ouderlijk huis.

 

7. Ik wil nog een concessie huren. / Jullie willen deze juweeltjes toch niet in musea terecht zien komen, mag ik hopen?

 

8. Nee, maar ik kan zijn vette pens wel bijna ruiken. / Dat dier is een rondwandelende natuurramp!

 

afbeelding.png.efefa7153286bcf88d7212d694c23570.png

 

afbeelding.png.709032a16099b4dbabd301adde8b9626.png

Link naar reactie
2 minuten geleden, Lük Bey zei:

8. Nee, maar ik kan zijn vette pens wel bijna ruiken. / Dat dier is een rondwandelende natuurramp!

 

Zou dat Kwabbernoot zijn die het over de Snouffelaire heeft? Dan is het 'Komeet van de Tijd' of 'De Terugkeer van Z'. Als het één van die is, zal @Hamirubi het zo meteen wel even komen zeggen. 

 

Het is geen van beiden, maar doe best elke keer maar 1 gok per zin om zulke situaties te vermijden. :P

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...