cinco Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 1. Is dat poeier goed voor hem? / Fien zeurtrien! geraden door @Werner 2. In tegenstelling tot de meeste macho's weet een vrouw de rem wel staan. / Wat een zalige held is uw man! geraden door @mojo 3. In ieder geval zijn de auto's hier stevig! geraden door @Bart 01 4. Die aansteker geeft het net op als ik hem gebruik. / Zeg de visjes maar 'ns goeiendag. door @Werner 5. Het voordeel van telepathie is haar meertaligheid. / Tijdens een schitterend vuurwerk verlieten we ons ouderlijk huis. door @mojo 6. Ik kan eindelijk bewijzen waarom ze me vroeger 'schalkse eekhoorn' noemden. / En blanke mannen proberen het in Parijs door met hun korte tong te tateren. door @mojo 7. Ik wil nog een concessie huren. / Jullie willen deze juweeltjes toch niet in musea terecht zien komen, mag ik hopen? door @mojo 8. Nee, maar ik kan zijn vette pens wel bijna ruiken. / Dat dier is een rondwandelende natuurramp! door @mojo 9. Je had met de andere mee moeten gaan, niet met mij... geraden door @esteban² oplossingen: 1 Robbedoes en de Erfgenamen 2. Happy Family 3. Robbedoes in Moskou 4. De Schaduw Van Z 5. In Tokio 6. De Luipaardvrouw 7. Versteende Reuzen 8. De Marsupilami is woest 9. Als in een Droom Quote Link to comment
esteban² Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 8. De Zwarte Straal (?) 9. Als in een Droom Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted June 18, 2021 Author Share Posted June 18, 2021 2 minuten geleden, esteban² zei: 8. De Zwarte Straal (?) 9. Als in een Droom 8 is niet juist. 9 wel. Quote Link to comment
esteban² Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 8. Luna Fatale (?) Laatste gok. Ja, kijk, in mijn hoofd komt dit uit een Vito-album. Ik kan moeilijk alle titels afgaan, dat zou wat flauw zijn. Verzameling zit al meer dan 6 jaar in verhuisdozen, dus kan het ook niet nakijken. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted June 18, 2021 Author Share Posted June 18, 2021 7 minuten geleden, esteban² zei: 8. Luna Fatale (?) Ook niet. Quote Link to comment
Bart 01 Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 3. Robbedoes in Moskou? Quote Link to comment
cinco Posted June 18, 2021 Author Share Posted June 18, 2021 10 minuten geleden, Bart 01 zei: 3. Robbedoes in Moskou? Yep! Quote Link to comment
Bart 01 Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 Meteen ook de enige Robbedoes die ik heb. Quote Link to comment
cinco Posted June 18, 2021 Author Share Posted June 18, 2021 1 minuut geleden, Bart 01 zei: Meteen ook de enige Robbedoes die ik heb. Maar goed gememoriseerd! Quote Link to comment
cinco Posted June 19, 2021 Author Share Posted June 19, 2021 Zinnen zijn blijkbaar toch moeilijker thuis te wijzen dan beelden. maar ja, het gaat dan ook om een visueel medium. Quote Link to comment
cinco Posted June 19, 2021 Author Share Posted June 19, 2021 Nu deze nog afwerken, mensen! Quote Link to comment
esteban² Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 Als niemand anders wil raden zal ik dan toch maar die #8 blijven proberen. 8. Vito Fiasco (?) Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted June 19, 2021 Author Share Posted June 19, 2021 9 minuten geleden, esteban² zei: Als niemand anders wil raden zal ik dan toch maar die #8 blijven proberen. 8. Vito Fiasco (?) Nee, ik weet dat je hem wil bodyshamen, maar het gaat niet over Vito. Quote Link to comment
esteban² Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 Niet? Hm. Dan is het ook niet Robbedoes in New York? Akkerdjie. Ik kén die zin, weet nog dat ik dat wat vreemd vond klinken, en was er van overtuigd dat dit iets met Vito te maken had. Dan linkt mijn hoofd twee dingen onterecht aan elkaar. Maar het moet haast wel een T&J album zijn. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cinco Posted June 19, 2021 Author Share Posted June 19, 2021 Nog een algemene opmerking. De zinnen kunnen uit zowel de hoofdreeks als uit de Robbedoezen door... komen. Ook uit bijvoorbeeld die van Legendre en Cambré. Maar niet uit de Kleine Robbe en ook niet uit Zwendel of Rommelgem. Quote Link to comment
esteban² Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 Aaaaah, ik dacht énkel uit de hoofdreeks. Dan moet ik de zinnen nog eens aandachtig doorlezen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
mojo Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 5 De man die niet wil sterven 6 Dagboek van een fantast Beide zinnen klinken in ieder geval heel bekend. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Lük Bey Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 Gek dat dat zo moeilijk is, dat zijn toch redelijk specifieke zinnen. 1, 4 en 7 komen denk ik uit albums die ik heb (3 wist ik meteen) maar ik kan ze niet meteen plaatsen. Robbedoes heb ik wel alleen in het Frans, misschien maakt dat het minder herkenbaar. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 4 uren geleden, mojo zei: 5 De man die niet wil sterven 6 Dagboek van een fantast Neen en neen. Quote Link to comment
cinco Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 Hier wat hints: 2 nog te zoeken zinnen komen uit albums van Franquin. 1 zin komt uit een album van Morvan/Munuera. 2 zinnen uit een Robbedoes door... 1 zin uit Legendre/Cambré. En dan is er nog een zin die uit een album van de hoofreeks van de jaren '10 komt. (2010 -> 2020) Quote Link to comment
cinco Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 Nieuwe hint: Ik heb bij elke te zoeken zin nog een extra zin toegevoegd. De zin is een andere willekeurige zin uit het desbetreffende te zoeken album. Quote Link to comment
Werner Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 1 is Robbedoes En De Erfgenamen. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
cinco Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 Zojuist, Werner zei: 1 is Robbedoes En De Erfgenamen. Yessss! Quote Link to comment
Werner Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 Fien was dacht ik de één of andere tante van Kwabbernoot die een papegaai erfde, die "Fien Zeurtrien" zei. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
Werner Posted June 20, 2021 Share Posted June 20, 2021 4. is denk ik De Schaduw Van Z. De visjes zijn de piranha's die Wiebeling als huisdier houdt. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
cinco Posted June 20, 2021 Author Share Posted June 20, 2021 4 minuten geleden, Werner zei: 4. is denk ik De Schaduw Van Z. De visjes zijn de piranha's die Wiebeling als huisdier houdt. Ook correct! Quote Link to comment
Waldorf Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 8: De komeet van de tijd Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted June 21, 2021 Author Share Posted June 21, 2021 27 minuten geleden, Waldorf zei: 8: De komeet van de tijd Nope. Quote Link to comment
mojo Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 6. De Luipaardvrouw 1 Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
mojo Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Ik heb niet al mijn Robbedoezen bij de hand, maar 5 zit me dwars. 100% zeker dat ik die quote nog niet zo lang geleden gelezen heb. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
cinco Posted June 21, 2021 Author Share Posted June 21, 2021 1 uur terug, mojo zei: 6. De Luipaardvrouw 1 Klopt! Quote Link to comment
cinco Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 Hier zijn beeldfragmenten in willekeurige volgorde uit de 4 nog te zoeken titels. Quote Link to comment
cinco Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 Moet ik nog extra hints geven? Quote Link to comment
mojo Posted June 22, 2021 Share Posted June 22, 2021 Gokje voor 5. Parijs onder de Seine. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
cinco Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 Zojuist, mojo zei: Gokje voor 5. Parijs onder de Seine. Njet. Quote Link to comment
cinco Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 een tweede collage van beeldfragmenten in willekeurige volgorde uit de 4 nog te zoeken titels: Quote Link to comment
cinco Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 Alle info voor de nog te zoeken titels gebundeld: 2. In tegenstelling tot de meeste macho's weet een vrouw de rem wel staan. / Wat een zalige held is uw man! 5. Het voordeel van telepathie is haar meertaligheid. / Tijdens een schitterend vuurwerk verlieten we ons ouderlijk huis. 7. Ik wil nog een concessie huren. / Jullie willen deze juweeltjes toch niet in musea terecht zien komen, mag ik hopen? 8. Nee, maar ik kan zijn vette pens wel bijna ruiken. / Dat dier is een rondwandelende natuurramp! Quote Link to comment
Lük Bey Posted June 22, 2021 Share Posted June 22, 2021 8. Nee, maar ik kan zijn vette pens wel bijna ruiken. / Dat dier is een rondwandelende natuurramp! Zou dat Kwabbernoot zijn die het over de Snouffelaire heeft? Dan is het 'Komeet van de Tijd' of 'De Terugkeer van Z'. Als het één van die is, zal @Hamirubi het zo meteen wel even komen zeggen. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 2 minuten geleden, Lük Bey zei: 8. Nee, maar ik kan zijn vette pens wel bijna ruiken. / Dat dier is een rondwandelende natuurramp! Zou dat Kwabbernoot zijn die het over de Snouffelaire heeft? Dan is het 'Komeet van de Tijd' of 'De Terugkeer van Z'. Als het één van die is, zal @Hamirubi het zo meteen wel even komen zeggen. Het is geen van beiden, maar doe best elke keer maar 1 gok per zin om zulke situaties te vermijden. Quote Link to comment
cinco Posted June 22, 2021 Author Share Posted June 22, 2021 Nog een collage-hint: Quote Link to comment
Recommended Posts