Ga naar inhoud

Aeon Flux


Recommended Posts

30 jaar geleden werd Aeon Flux voor de eerste keer uitgezonden door MTV.

Om precies te zijn: op 30 juni 1991 werd de Pilot uitgezonden.

De eerste aflevering was 14 minuten.

Er volgenden in totaal 3 seizoenen, en één film.

De film was echter een gigantische flop, en dat was de doodsteek voor de franchise;

Reden voor de flop? MTV had een klein budget voor de film, maar je hebt geen groot budget nodig om een boeiende film te maken.

Ze hadden echter aspecten van de oorspronkelijke premisse overboord gegooid, bijv. door Aeon Flux een zus te geven. Bovendien was de acteur die Trevor Goodchild interpreteerde niet opgewassen tegen zijn rol.

Het eindresultaat was nogal een saaie film, en de hele franchise lijkt tegenwoordig vergeten te zijn.

 

https://www.imdb.com/video/vi934609177?ref_=vp_rv_0

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

MTV had een klein budget voor de film

God, ik zou willen dat ik zo'n klein budget op mijn rekening zag staan. Vijf-en-zestig miljoen dollar. Dat was zelfs in 2005 geen klein budget hoor. De reden dat de franchise de nek om is gedraaid is het feit dat het gewoon niet zo'n hele goede film was en er dus geen hond naartoe is gegaan. (deze hond overigens wel, en was ook niet onder de indruk...)

Link naar reactie

Ja, de Herodotus-file... Die heb ik ook. Onvervalste Aeon Flux. Maf tot en met.

Daarna kwam er een meer typische Amerikaanse comic van uit (heb ik ook), en daarmee probeerden ze een traditionelere heldin te maken om een groter publiek aan te spreken, maar dat hadden ze dus nooit mogen doen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
On 8/30/2021 at 1:38 PM, Peter Motte said:

De film was echter een gigantische flop,

laat dit voor mij juist het moment zijn dat ik de titel leerde kennen alsook Charlize Theron... ik vond het geweldig!!!
En doordat dit mijn éérste visuele kennismaking was, met de franchise, vond ik op de één of andere manier de cartoon gewoon niet lekker.

Dus die heb ik dan ook bijna niet gezien.

 

image.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...