Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
fenip

Originelen

Recommended Posts

Ik zou graag meer originelen thuis hebben. Ik heb er welgeteld 1! En die kreeg ik cadeau. Dat is ook gelijk mijn probleem. Ik weet nooit zo goed of de prijzen reëel zijn, vervolgens denk ik: of die stapel strips, of dat ene prachtige origineel! Ik houd het voorlopig maar bij dedi's

Deel dit bericht

Link naar bericht

Heb een mooie originele tekening van Mario Boon, op A-4 formaat. Persoonlijk vind ik dat altijd "overtrokken" bedragen welke er gevraagd en geboden worden. Ben het met Daan eens; voor dat geld kan ik dan zoveel strips kopen.

Maar ben wel nog altijd in mijn nopjes met mijn tekening van Mario.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het valt ook moeilijk uit te leggen. Ik heb de indruk dat er geen weg terug is voor de meesten eens de stap gezet... En ja, de pecuniaire aspecten, voor de ene verzamelaar is dat substantiëel voor de andere peanuts.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Best niet aan beginnen... Waarschijnlijk daarom dat ik ook niet opga in het dédi-gedoe.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is een aspect van het stripgebeuren dat volledig aan me voorbij gaat. Als ik de prijzen van originele platen bekijk denk ik steevast aan de vele strips die je voor datzelfde bedrag zou kunnen aanschaffen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is een aspect van het stripgebeuren dat volledig aan me voorbij gaat. Als ik de prijzen van originele platen bekijk denk ik steevast aan de vele strips die je voor datzelfde bedrag zou kunnen aanschaffen.

Ik vind het vreemd dat iemand zo zou denken. Als je een origineel koopt, koop je kunst. Als je strips koopt, koop je verbruiksgoederen. Net zoals je zou denken "Hmm, ik ga die Modigliani niet kopen, want voor dat geld kan ik liters verf kopen"

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb ook maar één dédi en twee gehandtekende strips (bij de dédi en alles van yslaire). Ooit wil ik nog wel'n Baudoin, Yslaire en Ware.

Baudoin is erg toegankelijk. Ik was zelf erg onder de indruk van een expo van hem die ik semi-toevallig gezien heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat'n dure smaak heb je. Baudoin is tenminste nog betaalbaar :P

Andreas is voor de meesten onder ons ook betaalbaar (aantal gemiddelde netto maandlonen).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het vreemd dat iemand zo zou denken. Als je een origineel koopt, koop je kunst. Als je strips koopt, koop je verbruiksgoederen. Net zoals je zou denken "Hmm, ik ga die Modigliani niet kopen, want voor dat geld kan ik liters verf kopen"

Als je een plaat koopt van, ik zeg maar wat, The Flaming Lips heb je toch meer aan de plaat als geheel dan aan een bandje met alleen de baspartijen van Michael Ivens? In dezelfde zin zijn originele platen tussenstappen om tot het eindproduct, de strip, te komen. Toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Anderen zien het omgekeerd. Strip is kunst, originelen de weg ernaar toe.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nu ja, er is ook ongelooflijk veel bagger zowel qua strips als originelen (niet dat bagger ook niet z'n verdienste heeft).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als je een plaat koopt van, ik zeg maar wat, The Flaming Lips heb je toch meer aan de plaat als geheel dan aan een bandje met alleen de baspartijen van Michael Ivens? In dezelfde zin zijn originele platen tussenstappen om tot het eindproduct, de strip, te komen. Toch?

Hm, die vergelijking gaat niet geheel op, naar mijn inziens. Als je't over muziek wil hebben, is't hetzelfde als een plaat van de Flaming Lips en (een deel van) de partituur.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hm, die vergelijking gaat niet geheel op, naar mijn inziens. Als je't over muziek wil hebben, is't hetzelfde als een plaat van de Flaming Lips en (een deel van) de partituur.

Als tussenstap is er bv wel een duidelijk verschil tussen de originele tekening en bv. de drukplaat...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ooit gewonnen op de Roeselaarse stripkwis: de originele tekening van Steven Dupré voor "De getekende Reep" :-).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Om een vb. te geven (als dit al kan via deze weg):

p1010305g.jpg

Ok, het is maar een excerpt uit het verhaal, maar ik kan er toch erg van genieten!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb zelf een handvol originelen van mijn (toenmalige) favorieten, allemaal bijna 10 jaar geleden gekocht toen de prijzen nog minder de helft waren van nu... Nu koop ik niets meer, het wordt me veel te duur zelfs voor de gewone namen.

Ben wel blij met een drietal 'iconische' platen. Platen die je toont, en waar 'men' onmiddellijk weet uit welk album ze komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik had enkele jaren geleden beter ook wat Ware-platen gekocht. Toen stonden ze nog $5000 alwaar je nu $8-9000 moet neertellen.

Ja, ik heb ook spijt van platen die ik toen niet gekocht heb... of via ebay (of all places)...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...