MartinMnd Geplaatst: 9 mei 2015 Share Geplaatst: 9 mei 2015 De Aanslag Little Tulip Undertaker 1 Centaurus 1 Gung Ho 1 eenverhaal De krabbenmars Pablo 4 Het experiment Dagboek van een spook Nog op de te lezen stapel en waar ik nog veel van verwacht: Inlandsis 3, El Mesías, Cap. 17+18 en De beeldhouwer Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 21 mei 2015 Share Geplaatst: 21 mei 2015 1. De Aanslag (Hulsing) 2. Superman: Voor Alle Seizoenen (Sale & Loeb) 3. Starlight (Parlov & Millar) 4. Jupiter's Legacy 1 (Quitely & Millar) 5. The Grocery 0 (Singelin, Ducoudray & andere) 6. Undertaker 1 (Meyer & Dorison) 7. Here (McGuire) 8. El Mesias (Mannaert & Bellido) 9. Arsène Schrauwen (Schrauwen) 10. Mijn Begrafenis (De Saeger) Quote Link naar reactie
MartinMnd Geplaatst: 21 mei 2015 Share Geplaatst: 21 mei 2015 De Aanslag Little Tulip Undertaker 1 Centaurus 1 Inlandsis 3 El Mesías Gung Ho 1 eenverhaal De krabbenmars Pablo 4 Quote Link naar reactie
sprokkeltje Geplaatst: 21 mei 2015 Share Geplaatst: 21 mei 2015 Ik snap de goeie notering voor De aanslag, maar voor mij is Yossel - 19 April 1943 beter (ook strip ivm oorlog) Dat boek greep mij helemaal naar de keel. Dat kan ik niet zeggen van De aanslag. Quote Link naar reactie
RWuitgeverij Geplaatst: 21 mei 2015 Share Geplaatst: 21 mei 2015 Ik snap de goeie notering voor De aanslag, maar voor mij is Yossel - 19 April 1943 beter (ook strip ivm oorlog) Dat boek greep mij helemaal naar de keel. Dat kan ik niet zeggen van De aanslag. tja, ik vrees dat velen het boek nog niet gelezen hebben. Ik richt me voornamelijk op comics en samen met Wals met Bashir en Het verhaal van een slechte rat is dit het aangrijpendste wat ik in deze eeuw gelezen heb. Quote Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt! Link naar reactie
gedo Geplaatst: 21 mei 2015 Share Geplaatst: 21 mei 2015 Ik snap de goeie notering voor De aanslag, maar voor mij is Yossel - 19 April 1943 beter (ook strip ivm oorlog) Dat boek greep mij helemaal naar de keel. Dat kan ik niet zeggen van De aanslag. Nu gaat dit over de voorlopige top 10 van 2015En stamt het boek "yossel, 19 april 1943" uit 2003 Quote Link naar reactie
Gast Kontiki Geplaatst: 21 mei 2015 Share Geplaatst: 21 mei 2015 In vertaling is het pas recent verschenen. Quote Link naar reactie
sprokkeltje Geplaatst: 21 mei 2015 Share Geplaatst: 21 mei 2015 Nu gaat dit over de voorlopige top 10 van 2015 En stamt het boek "yossel, 19 april 1943" uit 2003 Niet iedereen leest in het engels. Ik geef meestal de voorkeur aan het nederlands. De nederlandse versie is er sinds kort, maar ik vrees dat Yossel niet dezelfde aandacht krijgt als De aanslag. Ten onrechte ! De schetsmatige tekeningen in zwart-wit stompen misschien sommige mensen af. (Ik hoor sommige mensen zeggen dat ze enkel in kleur lezen). Als je de moeite neemt om het boek totaal te lezen, zal je een stripparel gelezen hebben. Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 22 mei 2015 Share Geplaatst: 22 mei 2015 Ik heb hem voorlopig ook laten liggen, wegens te vlakke, schetsmatige tekeningen in combinatie met tekstblokken. Het zag er wat vlak uit, maar ik op basis van de reacties hier zal ik mijn voorbehoud bij de tekeningen en de grote tekstblokken toch eens aan de kant moeten schuiven, denk ik. Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 22 mei 2015 Share Geplaatst: 22 mei 2015 1. De Aanslag (Hulsing) 2. Superman: Voor Alle Seizoenen (Sale & Loeb) 3. Starlight (Parlov & Millar) 4. Jupiter's Legacy 1 (Quitely & Millar) 5. The Grocery 0 (Singelin, Ducoudray & andere) 6. Undertaker 1 (Meyer & Dorison) 7. Here (McGuire) 8. El Mesias (Mannaert & Bellido) 9. De Vijfde Beatle (Robinson, Baker & Tiwary) 10. Arsène Schrauwen (Schrauwen) Quote Link naar reactie
Gast Kontiki Geplaatst: 22 mei 2015 Share Geplaatst: 22 mei 2015 Hier een bespreking zie, met dezelfde resreves die ik eerst ook had: http://www.stripspeciaalzaak.be/2015_Besprekingen/Yossel.htm Quote Link naar reactie
MartinMnd Geplaatst: 24 mei 2015 Share Geplaatst: 24 mei 2015 The Sculptor (De beeldhouwer) De Aanslag De onwetenden Little Tulip Undertaker 1 Centaurus 1 Het kasteel van de sterren 1 Inlandsis 3 El Mesías Gung Ho 1 Quote Link naar reactie
Kobus Geplaatst: 2 juni 2015 Share Geplaatst: 2 juni 2015 Na een klein half jaartje kom ik pas uit op zes titels die ik interessant genoeg vind1. Undertaker 2. De Bank - 1815-1848 - deel 1 en 2 3. Tibet - De genezing van Mhusha de slagersdochter 4. Amoras 5 - Wiske 5. KSX 6. De Onwetenden Quote Link naar reactie
eddy0001 Geplaatst: 2 juni 2015 Share Geplaatst: 2 juni 2015 1. Kasteel van de sterren 2. Prins van de nacht 7 3. Blueberry: ballade voor een doodskist Quote Link naar reactie
MartinMnd Geplaatst: 12 juni 2015 Share Geplaatst: 12 juni 2015 The Sculptor (De beeldhouwer) De Aanslag De onwetenden Aama (2 &) 3 Little Tulip Undertaker 1 Centaurus 1 Het kasteel van de sterren 1 Inlandsis 3 Gung Ho 1 Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 14 juni 2015 Auteur Share Geplaatst: 14 juni 2015 1. De aanslag2. El Mésias3. Undertaker 1 4. Camping Paraisa5. Urban 36. Little Tulip 7. D 38. Drie vruchten9. Gung Ho 110. Mc Queen 1 11. De uitgeverij 12. Eugene 7 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
linthout Geplaatst: 15 juni 2015 Share Geplaatst: 15 juni 2015 1) Silver Surfer vol. 2 (Slott/Allred) 2) Bang! Tango 3) Outcast 4) Stray Bullets vol. 6 5) Jupiter's Legacy ... 10) Master Keaton vol. 2 Voor de rest heb ik nog niets gelezen dat ik echt geweldig vond. Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 15 juni 2015 Share Geplaatst: 15 juni 2015 1. De Aanslag (Hulsing) 2. Superman: Voor Alle Seizoenen (Sale & Loeb) 3. Starlight (Parlov & Millar) 4. Jupiter's Legacy 1 (Quitely & Millar) 5. Southern Bastards 2 (Aaron & Latour) 6. The Grocery 0 (Singelin, Ducoudray & andere) 7. Undertaker 1 (Meyer & Dorison) 8. Here (McGuire) 9. Batman 5 : Zero Year - Dark City (Capullo & Snyder) 10. El Mesias (Mannaert & Bellido) Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 13 juli 2015 Auteur Share Geplaatst: 13 juli 2015 1. De aanslag 2. Undertaker 1 3. El Mésias4. De onwetenden 5. Camping Paraisa6. Urban 37. Little Tulip 8. D 39. Gung Ho 1 10. Drie vruchten 11. Mc Queen 1 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
eddy0001 Geplaatst: 10 augustus 2015 Share Geplaatst: 10 augustus 2015 1. Kasteel van de sterren 2. Prins van de nacht 7 3. Derde testament: Julius IV 4. Roodbaard integraal 5 5. Blueberry: ballade voor een doodskist 6. Undertaker 1 Quote Link naar reactie
Veto Geplaatst: 19 augustus 2015 Share Geplaatst: 19 augustus 2015 Voorlopige top 10 van 2015 : 1. Gloria Victis 1 2. Gung Ho 1 3. Druïden 8 4. Little Tulip 5. Undertaker 1 6. Kasteel van de Sterren 1 7. Narcisse 1 8. Betoveringen 3 9. De Reis van de Vaders 1 10. Arctica 7 Haalden het net niet, maar héél erg genoten van : Drie Vruchten, Caravaggio 1, Berentand 3, Centaurus 1, De Wezentrein 4, Esteban 5, Prins van de Nacht 7, Derde Testament : Julius IV, XIII Mystery 8, De Grote Dode 5, Kroniek der Onsterfelijken 1 - 2 - 3 - 4 (vooral derde deel !!!), Dating for geeks 2 Ook de moeite waard : Camping Paraiso, Heroveringen 3, Integrales Beverpatroelje, In het land van Horus 4, Elfen 4 - 5 - 6, Orakel 2 en 3, Zwaard van Ardenois 1 - 2, Golden Dogs 3, Wolvin 5, Jonge Jaren van Thorgal 3, D 3, Eugène 7, Veroveraars van Troy 4, Lanfeust Odyssey 6 Grootste tegenvallers in 2015 : Yoko Tsuno 27, Marsupilami 28, Nieuwe avonturen van Lucky Luke 6, De Psy 20, Cédric 29, Inlandsis 3, Zonder pardon, Op drift, Amoras 5 Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link naar reactie
WAdriaensen Geplaatst: 19 augustus 2015 Share Geplaatst: 19 augustus 2015 1. Gung Ho 1 Zwarte schapen 2. Wij Twee Samen 3. De Beeldhouwer 4. De Aanslag 5. Love in Vain 6. De Onwetenden 7. Camping Paraiso 8. Het Verdriet van Turnhout 9. Mijn Begrafenis 10. Dating for Geeks 2 Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 2 september 2015 Auteur Share Geplaatst: 2 september 2015 1. De Nar 2. De aanslag 3. Undertaker 1 4. El Mésias5. De onwetenden 6. Camping Paraisa7. Urban 38. Little Tulip 9. D 310. Gung Ho 1 11. Drie vruchten Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Veto Geplaatst: 2 september 2015 Share Geplaatst: 2 september 2015 Voorlopige top 10 van 2015 : 1. De Platenspeler 2. De Nar 3. Gloria Victis 1 4. Gung Ho 1 5. Druïden 8 6. Little Tulip 7. Undertaker 1 8. Kasteel van de Sterren 1 9. Narcisse 1 10. Betoveringen 3 Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 2 september 2015 Share Geplaatst: 2 september 2015 1. De Aanslag (Hulsing)2. Superman: Voor Alle Seizoenen (Sale & Loeb)3. Urban 3 (Ricci & Brunschwig)4. Starlight (Parlov & Millar)5. Jupiter's Legacy 1 (Quitely & Millar)6. Southern Bastards 2 (Aaron & Latour)7. The Grocery 0 (Singelin, Ducoudray & andere)8. Undertaker 1 (Meyer & Dorison)9. Hilda en de Reus van Middernacht (Pearson)10. Lastman 7 (Vivès, Sanlaville & Balak) Quote Link naar reactie
gedo Geplaatst: 7 oktober 2015 Share Geplaatst: 7 oktober 2015 Voor nu en na herlezing: 1: El mesias 2: De ontwetende 3: Love in Vain 4: De Nar 5: De rest van de wereld 6: Space Dumplins 7: Little tulip 8: The Sculptor 9: Mijn vriend Dahmer 10: Undertaker 1 Net niet in top 10: Gung ho 1 Betoveringen 3 De aanslag De platenspeler Drie vruchten De Arabier van de toekomst Quote Link naar reactie
Alimentado Geplaatst: 10 oktober 2015 Share Geplaatst: 10 oktober 2015 Hmmmm, niet veel gelezen dit jaar, blijkt (en dit topic is kennelijk minder populair dan voorheen, jammer), maar dit vond ik toch echt wel Goed: 1- Jheronimus (Marcel Ruijters) Lees dit boek en je zult nooit meer op dezelfde manier tegen Den Bosch (of zijn meesterschilder) aankijken. Benieuwd wat anderen hiervan vinden... Quote Link naar reactie
Boekenmagazijn Geplaatst: 11 oktober 2015 Share Geplaatst: 11 oktober 2015 Gisteren in de trein terug uit Breda Jheronimus gelezen. Ik ben meer een fan van Ruijters' nonnetjes (Sine qua non, Alle heiligen) en monsters (Troglodytes) dan van de "grote neuzen"-stijl van Dr. Molotov, dus waren mijn verwachtingen voor dit boek (gebaseerd op de enkele plaatjes die ik op internet had gezien) vrij laag. De afschuwelijke cover met z'n giftige kleurtjes hielp ook niet echt. Maar ik had het mis, ik heb me bijzonder geamuseerd met deze strip. Hoewel het boek vrij anekdotisch is opgebouwd geeft het toch de indruk dat je een vloeiende levensbeschrijving leest. Zonder uitgebreide verklaringen (het verhaal wordt vrijwel uitsluitend in dialogen verteld) maak je kennis met het dagelijks leven van een ambachtsman in de late Middeleeuwen. Ook de gruwelijkste aspecten daarvan worden getoond, zonder dat het grotesk wordt. Het afsluitende hoofdstuk, een perfecte combinatie van bezinning, humor en gruwel, was voor mij het hoogtepunt van het boek. Achteraf besef je dat je – anders dan bij andere biografiën-in-opdracht – niet met je neus op de (spaarzame) feiten bent gedrukt, maar dat alle verwijzingen gebalanceerd in het verhaal zijn verweven. Dat toont aan dat Ruijters geen niche-auteur meer is die het moet hebben van bizarre plaatjes, maar dat hij een uitstekende verteller is geworden. Deze strip is van internationale klasse en verdient een publiekssucces te worden. Het zou me niet verbazen als de Engelstalige editie ook hoge ogen gaat gooien. Kleine opmerking bij de uitgave: het stoort een beetje dat de achtergrond zo sprankelend wit is. Een getinte papiersoort was een betere keuze geweest. (En het is natuurlijk van de gekke dat de uitgever dit op de achterkaft typeert als "graphic novel".) Aanvulling: het begin van het boek is te lezen op http://issuu.com/lecturis/docs/jheronimusissuu/5?e=5948185/30286710 Quote Link naar reactie
Alimentado Geplaatst: 13 oktober 2015 Share Geplaatst: 13 oktober 2015 Dank, Boekenmagazijn, voor je welsprekende reactie. Helemaal raak. Alleen heb ik nu een nóg indrukwekkender boek gelezen: 1- Styx (Peter Pontiac; een mokerslag van een boek; volslagen overtuigend en met veel (galgen)humor ook nog, heel dapper; een killer (ha!) van een boek; ons aller voorland; R.I.P. lieve Peter Pontiac, denk niet dat ik je boek ooit nog zal vergeten, veel dank voor je prachtig stoïcijnse laatste snikken; nu ga ik, des te verbetener nog, proberen 'to live a little') 2- Jheronimus (Marcel Ruijters; óók geweldig Goed) Quote Link naar reactie
Rik Geplaatst: 28 oktober 2015 Share Geplaatst: 28 oktober 2015 1) El Mesias 2) Undertaker 1 3) Ballade voor een doodskist 4) Conquistador 4 5) De 3e dood van de keizer 6) Paniek (grote dode) 7) Skald 8) De missie van de blauwe elfen 9) De eerste dood (Prins van de nacht) 10) Het geheim van het oosten (Druiden) 11) Arq: Hier 12) Cafard 13) Cyrrus - Mill Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Fumetti Geplaatst: 30 oktober 2015 Share Geplaatst: 30 oktober 2015 Lang geleden dat ik op de Reep was... 1. Ton en Tineke integraal 2. De vijfde Beale 3. Derde testament Integraal 4. Sin City: Die gele klootzak 5. Ben X 6. Styx of zesplankenkoorts 7. Little Tulip 8. Zoo Integrale 9. Arabier van de toekomst 1 10. Agent 327: Daddy Vinci code maar er ligt nog wat lekkers op de "te lezen" stapel: Beeldschoon, Arq18, Vier jaargetijden,... Quote Link naar reactie
Kobus Geplaatst: 30 oktober 2015 Share Geplaatst: 30 oktober 2015 2015 nog twee maanden te gaan. Het is een mager stripjaar vind ik. Er is veel uitgekomen, maar veel te veel echt slechte strips en te veel van hetzelfde. Nog een keer het aanbod bekeken en wat ik zo heb gelezen/aangeschaft. - Jheronimus (subliem) - Undertaker - De Goudvreter (beste nieuwe stripreeks in jaren) - De Bank - 1815-1848 - deel 1 en 2 (verrassend en een aanwinst) - Hele integrale reeks van Johan en Pirrewiet (Peyo op z'n best) - Tibet - De genezing van Mhusha de slagersdochter (Mark Hendriks verdient een prijs voor dit meesterwerk) - Rhonda 2 - Rebecca (Van Oudenaarden is op dreef... Waar gaat dit heen) - De Onwetenden (boek gaf mij een blik in de wijnwereld. Net een Franse film) - Robbedoes door ... - Pas op Robbedoes (Zeer vermakelijk) - De Woekeraar (Dit verhaal deed me echt wat. Beklemmend) - Asterix - De papyrus van Caesar (Anders is het niet compleet).Toch lastig om aan 10 albums te komen, dit jaar. Quote Link naar reactie
linthout Geplaatst: 30 oktober 2015 Share Geplaatst: 30 oktober 2015 Wat Nederlandstalig betreft vind ik het ook een mager stripjaar. Bijzonder mager eigenlijk... Engels: niet beter en niet slechter dan vorig jaar. Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 4 november 2015 Share Geplaatst: 4 november 2015 1. De Aanslag (Hulsing)2. Superman: Voor Alle Seizoenen (Sale & Loeb) 3. Urban 3 (Ricci & Brunschwig)4. Starlight (Parlov & Millar) 5. Styx, of: De Zesplankenkoorts (Pontiac)6. Jupiter's Legacy 1 (Quitely & Millar)7. Southern Bastards 2 (Aaron & Latour)8. The Grocery 0 (Singelin, Ducoudray & andere) 9. Paradijs op Aarde (Gisquière)10. Undertaker 1 (Meyer & Dorison) Quote Link naar reactie
eddy0001 Geplaatst: 11 november 2015 Share Geplaatst: 11 november 2015 1. Kasteel van de sterren 2. De Wapenmeester 3. Prins van de nacht 7 4. Klaagzang van de verloren Gewesten 3.1 5. Derde testament: Julius IV 6. Roodbaard integraal 5 7. Injustice 1 8. Nacht der uilen 9. Blueberry: ballade voor een doodskist10. Undertaker 1 Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 2 december 2015 Share Geplaatst: 2 december 2015 1. De Aanslag (Hulsing)2. Superman: Voor Alle Seizoenen (Sale & Loeb) 3. Urban 3 (Ricci & Brunschwig) 4. Anders 2 (Spaey & Vaessen)5. Starlight (Parlov & Millar) 6. Styx, of: De Zesplankenkoorts (Pontiac)7. Jupiter's Legacy 1 (Quitely & Millar)8. Southern Bastards 2 (Aaron & Latour) 9. Michel Vaillant 4 (Bourgne, Bénéteau, Gratn & Lapière)10. The Grocery 0 (Singelin, Ducoudray & andere) net niet, maar toch het vermelden waard: Bob Morane 1 (Armand, Brunschwig & Ducoudray) Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 2 december 2015 Share Geplaatst: 2 december 2015 Ik vond het tweede deel van Anders een grote verrassing. Blijkbaar moest ik wat wennen bij deel 1. Quote Link naar reactie
Rork Geplaatst: 2 december 2015 Share Geplaatst: 2 december 2015 Lang niet meer bijgewerkt: 1) Little Tulip 2) Lone Sloane 1: De zes reizen van Lone Sloane 3) Philemon T: De reis met de ongelover 4) Sin City 1: Een wreed vaarwel 5) Arq 18: Hier 6) De Krabbenmars 7) De Toorn van Fantomas 2: Al het Goud van Parijs 8) Gung Ho 1: Zwarte Schapen 9) Aama 2: De onzichtbare menigte 10) De Campbells 3: De gijzelaar Quote Link naar reactie
Bart 01 Geplaatst: 3 december 2015 Share Geplaatst: 3 december 2015 Ik moet ze nog eens in volgorde zetten, maar deze blijven al zeker hangen: - De Krabbenmars - De Beeldhouwer - El Messias - Betoveringen 3 - Hilda en de reus van middernacht - Gung Ho - Superman: Rode Zoon - Southern Bastards - Deadly Class - Stern De Doodbidder Heb er nog wel wat te lezen. Quote Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 3 december 2015 Share Geplaatst: 3 december 2015 1. De Aanslag (Hulsing)2. Superman: Voor Alle Seizoenen (Sale & Loeb) 3. Urban 3 (Ricci & Brunschwig) 4. Anders 2 (Spaey & Vaessen)5. Starlight (Parlov & Millar) 6. Styx, of: De Zesplankenkoorts (Pontiac)7. Jupiter's Legacy 1 (Quitely & Millar)8. Southern Bastards 2 (Aaron & Latour) 9. Aâma 2 (Peeters) 10. Michel Vaillant 4 (Bourgne, Bénéteau, Gratn & Lapière) Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.