cartoonesk Posted August 8, 2022 Share Posted August 8, 2022 Javier Mariscal is een veelzijdige Spaanse kunstenaar (schilderijen, affiches, design, meubels, (binnenhuis) architectuur, etc), die ook strips heeft gemaakt. Hier wat voorbeelden, die ik online heb gevonden. Ik vind dat persoonlijk erg interessant en inspirerend getekend! Op een boekenbeurs in Tilburg kocht ik eens Spaanse stripbladen, met covers van Mariscal en strips van Cobi, de Olympische mascotte (1992). Helaas kan ik die nu even niet vinden om eventueel te scannen. Dit is Cobi, misschien komt dit figuurtje je bekend voor! groetjes. Ambreville and Iron giant 2 Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 8, 2022 Author Share Posted August 8, 2022 Dit boek van Taschen was mijn eerste kennismaking met Mariscal. Suske 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 9, 2022 Author Share Posted August 9, 2022 Dit zal zo'n topic zijn zoals die van Mandryka of Mr. Natural. Niet zoveel reactie waarschijnlijk (behalve twee "bloemetjes", bedankt!)... Ik volg Mariscal sinds kort op facebook en hij maakt nog steeds strips (al begrijp ik ze vaak niet, ik bewonder zijn tekenstijl). El señor del Caballito. Quote Link to comment
Suske Posted August 9, 2022 Share Posted August 9, 2022 On 8/8/2022 at 11:41 AM, cartoonesk said: Dit boek van Taschen was mijn eerste kennismaking met Mariscal. Bij mij ook. Ik heb dit boek zeer lang geleden in de Slegte gekocht. Jij hebt het misschien ook daar gevonden? Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
cartoonesk Posted August 10, 2022 Author Share Posted August 10, 2022 17 uren geleden, Suske zei: Bij mij ook. Ik heb dit boek zeer lang geleden in de Slegte gekocht. Jij hebt het misschien ook daar gevonden? Nu je het zegt, dat zou heel goed kunnen! Bedankt voor je reactie. Suske 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 10, 2022 Author Share Posted August 10, 2022 Poster voor een Nederlands animatie-festival. Quote Link to comment
cartoonesk Posted August 15, 2022 Author Share Posted August 15, 2022 Op 8/8/2022 om 10:08, cartoonesk zei: Op een boekenbeurs in Tilburg kocht ik eens Spaanse stripbladen, met covers van Mariscal en strips van Cobi, de Olympische mascotte (1992). El Pequeño Pais, dat was de titel van het stripblad! Enkele andere covers van Mariscal. The Angry Young Fan 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 19, 2022 Author Share Posted October 19, 2022 Fermín. Quote Link to comment
Retardi Posted October 29, 2022 Share Posted October 29, 2022 On 8/10/2022 at 9:38 AM, cartoonesk said: Nu je het zegt, dat zou heel goed kunnen! Bedankt voor je reactie. Was er ook niet een artbook van de man? Met een groene kaft?? Ik meen zoiets jaren geleden gezien te hebben en had er spijt van dat ik het niet heb meegenomen. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 31, 2022 Author Share Posted October 31, 2022 Op 29/10/2022 om 22:50, Retardi zei: Was er ook niet een artbook van de man? Met een groene kaft?? Ik meen zoiets jaren geleden gezien te hebben en had er spijt van dat ik het niet heb meegenomen. Er is The Cobi Book (die cover is een beetje groen) en ook The Art Book. Verder weet ik het niet precies. Quote Link to comment
Retardi Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 @cartooneskJa, het was dat Cobi book. Goddomme.. Doet nog steeds een beetje pijn. Quote Link to comment
cartoonesk Posted November 1, 2022 Author Share Posted November 1, 2022 Ik heb ervan gehoord van een striptekenaar in een facebook-discussie. Het lijkt me ook interessant. Mariscal tekent en schildert het personage Cobi nog steeds, in verscheidene materialen. The Angry Young Fan and Retardi 1 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted May 31 Author Share Posted May 31 Nog een pagina van Los Garriris. Quote Link to comment
cartoonesk Posted June 26 Author Share Posted June 26 Nog een paar exemplaren van Pequeño Pais gevonden. Hier 2 pagina's van Mariscal's Cobi. 1992. Quote Link to comment
Recommended Posts