Ga naar inhoud

The art of John K.


Recommended Posts

Op 15/6/2023 om 12:45, Neat Stuff zei:

Evenzo geniale als verguisde animator en illustrator. Ontluisterend hoe zo'n held van z'n voetstuk kan donderen...

 

 

 

 

Nooit geweten dat het zo gelopen is met John K..
Maar dank voor de tip! Met veel plezier en verbazing naar deze docu gekeken.

 

Ik kan me nog goed mijn eerste kennismaking met Ren & Stimpy herinneren, ergens in 92. Zwaar onder de indruk.

 

maxresdefault.thumb.jpg.29a4f20e65c847fae2674139eed5905e.jpg

 

Link naar reactie

Ik dacht al dat er iets was vanwege een cartoon van iemand anders, die ik eens zag, maar ik wist niet wat. Ik heb zijn wikipedia-pagina snel doorgelezen. Ik hoop dat er nu geen vervelende discussies ontstaan op deze topic, anders mag de topic liever gesloten of verwijderd worden. ( @Bonte ) Dank U.

Maar niet alvorens nog een mooie tekening te plaatsen!

 

john k fred.jpg

Link naar reactie
59 minuten geleden, cartoonesk zei:

Ik dacht al dat er iets was vanwege een cartoon van iemand anders, die ik eens zag, maar ik wist niet wat. Ik heb zijn wikipedia-pagina snel doorgelezen.

 

Ah, wist je dat niet? Is toch al zeker 5 jaar bekend.

 

Is trouwens niet het enige geval in de sector. (Rick&Morty bijvoorbeeld)

 

Uiteindelijk verliezen de tekenfilms zelf hierdoor niet aan kwaliteit. Een animatie-serie is sowieso nooit het werk van slechts 1 persoon.

 

 

Link naar reactie
Op 19/6/2023 om 10:33, cinco zei:

Uiteindelijk verliezen de tekenfilms zelf hierdoor niet aan kwaliteit. Een animatie-serie is sowieso nooit het werk van slechts 1 persoon.

 

Nou, me dunkt. Op het moment dat de studio John Kricfalusi buiten spel heeft gezet, ging het toch snel bergafwaarts met Ren & Stimpy. De scherpe randjes waren er meteen vanaf.  Hij was toch echt wel het gestoorde genius achter deze reeks en zijn invloed werd meteen gemist. 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Neat Stuff zei:

Nou, me dunkt. Op het moment dat de studio John Kricfalusi buiten spel heeft gezet, ging het toch snel bergafwaarts met Ren & Stimpy. De scherpe randjes waren er meteen vanaf.  Hij was toch echt wel het gestoorde genius achter deze reeks en zijn invloed werd meteen gemist. 

 

De inbreng van Bob Camp mag toch ook niet onderschat worden.

Kricfalusi heeft hem in audiocommentaren herhaaldelijk geprezen voor zijn bijdrage en talent, en dat zonder zijn persoonlijke mening over de man hierin te laten doorwegen.

 

En er waren toch nog wel behoorlijk goede afleveringen te vinden in die latere seizoenen.

Hermit Ren bijvoorbeeld.

 

afbeelding.thumb.png.f72d5a755b63e48cf7e6ee674d35e1f2.png

 

afbeelding.png.c8542915cfa0843c6916d6d550a1201f.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...