Jump to content

Captivant

Members
  • Posts

    44
  • Joined

  • Last visited

About Captivant

  • Birthday 02/13/1974

Profile Information

  • Locatie
    Rotterdam

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Captivant's Achievements

  1. Dit werd al gedaan vanaf het allereerste nummer: Neem eens een kijkje op: https://bdoubliees.com/journalspirou/annees/ Een compleet overzicht van alle spirou's vanaf 1938 tot nu, inclusief afbeeldingen van alle omslagen.
  2. ?? Er zijn meer druktechnieken dan CMYK.
  3. Knap gedaan! De fake Kuifje cover, een dankbaar onderwerp. Genoeg voorbeelden om een nieuw draadje mee te vullen..
  4. In 1987 is het album opnieuw ingekleurd en geletterd. De nieuwe kleuren zijn minder korrelig en ook wat feller. Lees ook vooral wat Popo Kabaka hierover te melden heeft: http://tintinperdu.blogspot.com/2014/11/uitzonderlijke-prestatie.html
  5. Er is geen verschil. Deze speciale uitgaven (10 verschillende titels) hoorden bij een actie van de Albert Heijn. Vanaf een bepaald bedrag aan boodschappen kreeg je er een album bij cadeau, als ik het mij goed herinner. De inhoud is gelijk aan de reguliere uitgaven.
  6. Ben benieuwd wat je de van de super quick vindt.
  7. Nee, de eerste druk van R4 heeft de volgende backcover (toch niet de minste!): De meest recente herdrukken van Guust hebben wel weer de oude backcovers, maar dan zonder tekst. Hierdoor mis je vaak de clou. Deze achterkant is zonder het bijschrift "iedereen wil thuis die machtige trofee hebben!" en de toevoeging van de album nummers vrij absurd: Een aantal van deze herdrukken heeft nieuwe afbeeldingen:
  8. Eerlijk gezegd lees ik Moebius niet graag, maar ik bewonder zijn werk wel.
  9. Mat is natuurlijk een stuk mooier, liever ook niet hagelwit. Maar dit gaat serieus ten koste van de kleuren. Er zijn uitgevers die voor de tussenoplossing gaan: zijdeglans. Tsja..
  10. Ik zou ze allebei nemen! Ik heb een lichte voorkeur voor de super quick boven een rustige vakantie. Het verhaal heeft meer gewicht, maar eigenlijk zijn ze allemaal de moeite waard. Het zijn uiteindelijk toch de reproducties van de originelen waarom je de boeken in huis haalt. Dit geldt voor mij althans. De dossiers zijn niet echt blijven hangen. Beste van de serie is bravo brothers. Beste verhaal toch, inclusief reproducties van alle originelen. Minste vind ik de graaf is verstrooid. Dit verhaal is zo'n 10 pagina's korter en nogal wat originelen ontbreken.
  11. Over leesbaarheid gesproken. Is het nieuwe logo van editions Blake & Mortimer wel een verbetering?
  12. Het nieuwe Dupuis logo is toch gewoon veel beter? Veel neutraler, meer geschikt in combinatie met andere typografie. Ook beter leesbaar op klein formaat. Ik weet zeker dat als het andersom was geweest, dus als het oude logo het nieuwe logo had vervangen, iedereen voor dit nieuwe logo zou kiezen.
  13. Precies waarom mijn stem niet naar Toonder is gegaan. En ik ben een liefhebber. Ik heb alle verhalen meer dan eens gelezen. Toonder en kompanen hebben een unieke wereld vormgegeven. Maar deze prent is toch een beetje de anticlimax van de reeks. Alle bekende ingrediënten worden geserveerd, maar de peper is vergeten. Ik mis @mister o in deze discussie. Waarom nou juist deze inzending? Hier is een poging gedaan dit in kaart te brengen (voor de liefhebbers!) https://issuu.com/bommel06/docs/medew_bommelsaga
  14. Om nog even door te gaan over digitale lettering. Hieronder een strook uit Ton & Tineke. Het origineel met lettering van de tekenaar zelf: Vergelijk deze met de uitgave van Loempia 1990, handgeletterd: En dan de meest recente uitgave van Lombard uit 2015 met een digitale lettering: Het wordt er niet beter op, zou ik zeggen.
×
×
  • Create New...