Ga naar inhoud

Computertekenwerk in strips


CBP2

Recommended Posts

Oftewel : Als je tekent , hoe is de ervaring met gebruikmaking van de computer tijdens dit proces? of bijvoorbeeld een tekentablet.

Zijn er nog Au Naturel handmatige tekenaars genoeg?

Ik vraag dit omdat ik in het verleden een tekentablet kocht met pen en merkte dat ik geen normale lijnen erop kreeg , het werd een happerig, hakkelig mislukt poppetje dat nergens meer naar leek. Toen ben ik ook gestopt daarmee en ligt het in een lade weg te roesten . Op de Pc verwacht ik hetzelfde probleem...

Zijn er mensen die ook echt zo tekenen of juist alleen puur voor de tekst toevoegen (zoals ik juist sindskort een poging heb gewaagd) (terug te vinden in atelier , topics van CBP2.)

 

Mijn tekst via paint is experimenteel en misschien iets om op voort te bouwen...maar ik huiver bij de gedachte plusminus dertig bladzijden per deel : deel  29 tm 46 en 1 tm 6 over te moeten doen.

Ach ja, het houdt me van de straat (zeiden ze hier wel eens )

 

Aldus : kan het werkelijk goed eruit zien en waar zit dan het probleem van de haperige poppetjes in ?

 

(ik post niet vaak , behalve mijn tekeningen, dus hopelijk verlies ik deze topic niet uit het oog 😉 )

 

 

 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, CBP2 zei:

Oftewel : Als je tekent , hoe is de ervaring met gebruikmaking van de computer tijdens dit proces? of bijvoorbeeld een tekentablet.

Zijn er nog Au Naturel handmatige tekenaars genoeg?

Ik vraag dit omdat ik in het verleden een tekentablet kocht met pen en merkte dat ik geen normale lijnen erop kreeg , het werd een happerig, hakkelig mislukt poppetje dat nergens meer naar leek. Toen ben ik ook gestopt daarmee en ligt het in een lade weg te roesten . Op de Pc verwacht ik hetzelfde probleem...

 

Volgens mij was het probleem de resolutie: te laag.

Link naar reactie

Ja, maar je zegt: in het verleden.

Op die computers van begin de jaren 1980 kon je rechte lijnen trekken, op voorwaarde dat ze horizontaal of verticaal waren. Vanaf het moment dat ze schuin lagen, waren ze getrapt.

Je hebt een hoge resolutie nodig, en dat betekent genoeg geheugen.

Ik weet natuurlijk niet wat voor tablet het was. Het programma kan ook tekort hebben geschoten.

Er is ook vaak goedkoop spul op de markt dat gewoon niet goed genoeg is.

Link naar reactie

Het echt goed doen is volgens mij een hele klus. Ik betwijfel of @CBP2 er evenveel plezier aan zal beleven als hij volledig op pc werkt, dan zoals hij nu werkt. En het letteren zou ik alleen maar doen met de nieuwe p's.  Het letteren kost dan wat meer tijd, maar ik denk (of hoop, allebei een beetje) dat het nog kan meevallen.

Link naar reactie

Ja, met de hand schept veel meer plezier en de lettering via paint valt mee, al is het wat extra werk. Alleen jammer dat ik op papier de handschrift behoud.

Paginas met pc letters printen is net even iets te printer intensief . zoals het nu gaat zijn de paginas volledig handmatig (geen printwerk behalve achteraf bij de drukkerij wat ik niet zelf hoef te doen)

 

De tekentablet van toen was uit de jaren 2000-2010 en was wel een goedkope versie

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...