cartoonesk Posted August 15, 2023 Posted August 15, 2023 Onder de striptekenaars is en was Fred Julsing een held en soms een voorbeeld maar bij het grote publiek is hij echter nooit echt doorgebroken vanwege zijn drukke, gedetailleerde tekeningen. Zijn strips voor Pep waren meesterlijk maar toch waren de lezers daar niet altijd mee eens. In Margriet tekende Julsing de leuke gagstrip Ukkie. Uit de Kampioen (blad van de ANWB) haalde ik zijn strips maar die knipsels heb ik helaas niet meer, toch zou ik die strips wel eens terug willen zien. Ook bekend zijn zijn sprookjes in stripvorm. Wat vinden jullie van deze tekenaar? Covers voor Jippo. Quote
bouncer Posted August 15, 2023 Posted August 15, 2023 De Tijdruimer, een van zijn betere strips, minder druk en wat meer structuur, helaas nooit in albumvorm verschenen. Welington Wish blijft natuurlijk " de klassieker ". cartoonesk 1 Quote
cartoonesk Posted August 15, 2023 Author Posted August 15, 2023 Herken ik wel! Stond dat niet in Donald Duck? Of verwar ik het met De schat van het landje? Quote
cartoonesk Posted August 15, 2023 Author Posted August 15, 2023 Uit het eenmalige stripblad Baberiba. Quote
Retardi Posted August 15, 2023 Posted August 15, 2023 51 minutes ago, bouncer said: De Tijdruimer, een van zijn betere strips, minder druk en wat meer structuur, helaas nooit in albumvorm verschenen. Welington Wish blijft natuurlijk " de klassieker ". Uit welk blad komt dat? Quote
cartoonesk Posted August 15, 2023 Author Posted August 15, 2023 3 minuten geleden, Retardi zei: Uit welk blad komt dat? Volgens Wikipedia Taptoe en/of Donald Duck. Ik denk dat ik het in Donald Duck heb gelezen. Quote
bouncer Posted August 15, 2023 Posted August 15, 2023 12 minuten geleden, Retardi zei: Uit welk blad komt dat? Donald Duck, ik meen uit jaargang 1986 vanaf nummer 26. Ik vind dat Julsing hier zijn definitieve vorm heeft gevonden, alsof Moebius iets in de atoomstijl tekent. Daarna tekent hij meer in de stijl zoals als voorbeeld Ukkie. Retardi 1 Quote
cartoonesk Posted August 15, 2023 Author Posted August 15, 2023 6 minuten geleden, bouncer zei: Donald Duck, ik meen uit jaargang 1986 vanaf nummer 26. Ik vind dat Julsing hier zijn definitieve vorm heeft gevonden, alsof Moebius iets in de atoomstijl tekent. Daarna tekent hij meer in de stijl zoals als voorbeeld Ukkie. Tuimel was nog in die stijl (maar een weinig te begrijpen verhaal)... Retardi 1 Quote
bouncer Posted August 15, 2023 Posted August 15, 2023 https://freddyjulsingart.com/ Nog steeds in de lucht. cartoonesk 1 Quote
P3TJQ Posted August 16, 2023 Posted August 16, 2023 Ik ben een groot fan van Ukkie (goede humor) maar vreemd genoeg heeft ander werk van Julsing mij nooit aangetrokken. cartoonesk 1 Quote www.bobdemoor.be
albertix Posted August 16, 2023 Posted August 16, 2023 Schitterende sprookjesverhalen. Hij is 1 van mijn favorieten. Quote
Rataplan Posted August 17, 2023 Posted August 17, 2023 Op 15/8/2023 om 13:11, cartoonesk zei: Uit het eenmalige stripblad Baberiba. Klasse, dit. Maf verhaal ook. Echt goed tekenwerk. cartoonesk 1 Quote
bouncer Posted August 20, 2023 Posted August 20, 2023 Dit schijnt een samenwerkingsverband met Dick Briel te zijn geweest ? Quote
cartoonesk Posted August 21, 2023 Author Posted August 21, 2023 20 uren geleden, bouncer zei: Dit schijnt een samenwerkingsverband met Dick Briel te zijn geweest ? Dat is de strip van André van Duin! Volgens stripinfo.be gewoon door Julsing (tekst en tekeningen). Quote
bouncer Posted August 21, 2023 Posted August 21, 2023 16 minuten geleden, cartoonesk zei: Dat is de strip van André van Duin! Volgens stripinfo.be gewoon door Julsing (tekst en tekeningen). Dat is mij bekend, ik kwam het hierop tegen https://www.2dgalleries.com/dick-briel/comic-art/1353 Misschien heeft Dick Briel eventueel nog gewerkt als assistent bij Fred ? Dit is een strip van Dick Briel, lijkt mij ook wel iets voor jouw. Quote
cartoonesk Posted August 21, 2023 Author Posted August 21, 2023 Hulbert ken ik wel uit Mickey Maandblad. Of Dick Briel bij Julsing heeft getekend, kan ik niet zeggen. edit : ik heb even op de comiclopedia-pagina van Briel gekeken maar dat is erg summier. Quote
cartoonesk Posted September 4, 2023 Author Posted September 4, 2023 Reclame voor stripwinkel Sjors. Ton Konincks 1948 1 Quote
Recommended Posts