Ga naar inhoud

leuke afbeeldingen gezocht van bekende stripfiguren


Recommended Posts

Dag iedereen,

ik ben op zoek naar leuke afbeeldingen van bekende stripfiguren en personages uit hun omgeving (mogen ook comics of manga's zijn). ik maak er nadien fotocollages van en plaats ze in een bestaande setting in het Brusselse.

het is een hobbyprojectje waar ik een instagramaccount voor gemaakt heb. ik probeer zo op een creatieve wijze mijn liefde voor de strip als voor mijn stad te combineren.

(https://www.instagram.com/bxl_en_bd?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw==)

 

Hieronder enkele voorbeelden. 

 

Alles is welkom. de kwaliteit van de afbeeldingen maakt ni zo heel uit. indien nodig herteken ik de hele prent.

 

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 

alvast bedankt!

noordzee.jpg

NY @ BXL 1.jpg

NY @ BXL 3.jpg

obelix.jpg

Link naar reactie
  • A3_bxl changed the title to leuke afbeeldingen gezocht van bekende stripfiguren

Ziet er mooi uit! Op Commons (de afbeeldingendatabank van Wikipedia) zal je misschien wel iets vinden? Zie eens tussen deze categorie (Comics) daar of via de zoekbalk daarboven. Naast de afbeeldingen in die categorie zelf zitten er ook afbeeldingen in die subcategories/ondercategorieën zoals Comic strips from Belgium, maar die indeling is vaak een zootje. De categorie Little Nemo in Slumberland (een vrij oude strip en daardoor volledig auteursrechtenvrij) vind ik bv. ook mooi, maar minder bruikbaar voor zoiets als dit. Er zal misschien nog wat moois tussen zitten? Het voordeel en het nadeel van Commons is dat de afbeeldingen daar in principe auteursrechtenvrij zijn – zie bv. deze helppagina op Commons als je daar meer over wilt weten – en als je ze dan overneemt, is dat legaal mits naamsvermelding. Dat is op het internet niet overal het geval. Let wel op dat niet alle afbeeldingen op Wikipedia van Commons komen, dus niet alle afbeeldingen op Wikipedia zijn auteursrechtenvrij. Sommige taalversies van Wikipedia (zoals de Engelse) gebruiken naast het overkoepelende Commons ook hun eigen afbeeldingendatabank met afbeeldingen die niet op Commons mogen zoals fair use.

 

Link naar reactie

bedankt voor de complimenten en de tips. ik heb al een heleboel afbeeldingen gevonden bij verschillende topics in het forum. bijvoorbeeld ivm dronkaards in de strips. ik kan wel even door. 

als iemand requests heeft of een thema of locatie wilt voorstellen, geef maar door, I'll see what I can do 🙃.

Link naar reactie

jommeke bij het vissershuisje van zijn oom en opa in Koksijde Tulpenlaan 46 het is al erfgoed

                                               rood want ik wil niet dood

                                               wit want ik geef geen sikkepit 

                                              blauw omdat ik van jou  houw

 

Link naar reactie
Op 14/1/2024 om 20:14, A3_bxl zei:

Dag iedereen,

ik ben op zoek naar leuke afbeeldingen van bekende stripfiguren en personages uit hun omgeving (mogen ook comics of manga's zijn). ik maak er nadien fotocollages van en plaats ze in een bestaande setting in het Brusselse.

het is een hobbyprojectje waar ik een instagramaccount voor gemaakt heb. ik probeer zo op een creatieve wijze mijn liefde voor de strip als voor mijn stad te combineren.

(https://www.instagram.com/bxl_en_bd?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw==)

 

Hieronder enkele voorbeelden. 

 

Alles is welkom. de kwaliteit van de afbeeldingen maakt ni zo heel uit. indien nodig herteken ik de hele prent.

 

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 

alvast bedankt!

noordzee.jpg

NY @ BXL 1.jpg

NY @ BXL 3.jpg

obelix.jpg

 

De stripfiguren zijn knap verwerkt in de achtergronden.

Het weinig verstrippen van de achtergronden en de integratie van strippersonages en achtergronden door uitgekiende lichtinvallen maken dat het fraai oogt.

 

Zeer mooi gedaan dus! 😊👏

Link naar reactie
Op 14/1/2024 om 20:14, A3_bxl zei:

Dag iedereen,

ik ben op zoek naar leuke afbeeldingen van bekende stripfiguren en personages uit hun omgeving (mogen ook comics of manga's zijn). ik maak er nadien fotocollages van en plaats ze in een bestaande setting in het Brusselse.

het is een hobbyprojectje waar ik een instagramaccount voor gemaakt heb. ik probeer zo op een creatieve wijze mijn liefde voor de strip als voor mijn stad te combineren.

(https://www.instagram.com/bxl_en_bd?utm_source=ig_web_button_share_sheet&igsh=ZDNlZDc0MzIxNw==)

 

Hieronder enkele voorbeelden. 

 

Alles is welkom. de kwaliteit van de afbeeldingen maakt ni zo heel uit. indien nodig herteken ik de hele prent.

 

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 

alvast bedankt!

noordzee.jpg

NY @ BXL 1.jpg

NY @ BXL 3.jpg

obelix.jpg

Erg mooi gedaan!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...