Ga naar inhoud

Windig en de Jong.


Recommended Posts

Wederom een topic zonder enige duidelijke aanleiding (behalve dat ik fan ben!).

 

René Windig en Eddie de Jong, die al samen strips maakten sinds de middelbare school. Ze bedachten, schetsten en inktten de strips samen, waaronder het geniale Heinz, een ieder bekend, neem ik aan! In stripwinkel Lambiek zag ik hun album Ouwe Troep eens achter de kassa liggen voor 100 gulden! Dat was toen een beetje teveel voor mij, waardoor het boek een legendarische status voor me bleef hebben. Windig en de Jong hadden ook hun eigen stripblad, dat was Gezellig en Leuk (een benaming die ze soms ook als pseudoniem gebruikten). Toen ik voor Wartaal tekende, kwam ik op feestjes van het Stripschap, waar ik ook wel eens in gesprek kwam met Windig en de Jong, een keertje aan tafel met Kees Kousemaker, die een goocheltruuk deed met een glas en een theedoek!

Ik toon lukraak wat covers, die ik heb (behalve Ouwe Troep) en die me dierbaar zijn. Plus een dédicace, die ik nog in de computer had staan.

groetjes.

 

windig ouwe troep.jpg

windig fnirwak.jpg

 

windig dick bosch.jpg

windig gezellig.jpg

windig.JPG

heinz windig de jong.jpg

dedi 10 heinz.jpg

Link naar reactie
1 minuut geleden, Ton Konincks 1948 zei:

 

In deze grap (of gag zo men wil) gaat het over het woordje KROON in verschillende betekenissen.

 

Lijkt mij moeilijk om te vertalen in het Frans of het Engels.

 

Vertalen in de meeste andere talen is ook moeilijk vermoed ik.

in het Engels is het volgens mij ook "crown" dus dat kan wel als woordgrap. In het Frans weet ik niet precies.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...