Ga naar inhoud

Mijmer niet over vroeger en stel niet uit tot later.


Recommended Posts

strips die ik nog niet gelezen heb, dat zal moeilijk gaan bij mij.

 

ik ben wel begonnen met strips te herlezen uit mijn jeugd. Nu ja, herlezen, doorbladeren eigenlijk. Vaak gaat het bij deze strips om bepaalde grappen / momenten die zijn bijgebleven.

 

Dat is mij bijvoorbeeld opgevallen bij de kiekeboe strips. Veel grappen weet ik nog na 20 jaar, maar het verhaal was mij volledig ontgaan. Het "verhaal" boeit mij veel minder, maar die grappen daar kan ik nog steeds om lachen. Neem nu "jeanne darm". Het verhaal kabbelt nogal voort, maar die onderplot met nadine de universitair geschoolde huishoudster, dat is toch nog steeds lachen. Briliant toch die humor.

 

Soms hebben strips helemaal geen verhaal nodig. Neem nu de urbanus strips. Geen ingewikkelde plot, gewoon zoveel mogelijk grappen op een bladzijde proppen. Daardoor wordt het weer wel wat chaotisch. Dat typeert toch wel de urbanus strip: het gortige en chaotische. Dat is natuurlijk lachen, op een heel andere manier.

 

Neem die twee werelden samen en je hebt kiekebanus, die de contrasten goed aantoont. Toch is dat geen strip die ik vaak herlees.

 

een andere strip die mij na zoveel tijd nog weet te verrassen is jommeke. Wat zit hier stiekem toch intelligente humor in verscholen. Flip is hilarisch, met zijn sarcasme.  de humor van jef nys doet mij soms denken aan de humor van herge; met van die droge situatie humor.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...