Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

13481648.jpg

 

The Strange Talent of Luther Strode 

 

Deze strip wordt vaak vergeleken met Kick-Ass.  Ik snap wel hoe dit komt (het overvloedige geweld, de tekenstijl, het gebruikte kleurenpalet, ...)  Wat het geweld betreft doen de veelvuldig uitgerukte ingewanden ook denken aan 'Invincible'.

Het hoofdpersonage krijgt in tegenstelling tot Kick-Ass echter superkrachten en hij wordt constant in de verleiding gebracht om zijn krachten te gebruiken voor het bekomen van macht en rijkdom, dit terwijl hij zelf het liefst de toffe superheld zou willen uithangen.

Er scheelt iets aan het scenario, waarschijnlijk het vertelritme, maar ik vond het toffe en spannende lectuur.  Ik kijk uit naar het vervolg.

 

Ik vond dit ook wel dik ok, niet fantastisch, maar gewoon een toffe comic. Ik deel de mening van Koen, ik wist niet dat er een hype rond was... ik heb het gewoon gekocht uit interesse voor alles wat Image tegenwoordig uitbrengt. Dus, laat het 2de deel maar komen.

Link naar reactie

DEADPOOL: SOUL HUNTER.

 

Dit is volume twee uit de DP Marvel Now reeks. Ik vind dit kluchtig en ontspannend, op een gans andere manier dan de DP van Daniel Way. Posehn en Duggan's DP is minder grimmig en minder onnozel dan Way's. Er zit nu een vrouwelijke Shield agente in zijn hoofd, dus in feite praat hij niet meer tegen zichzelf. Voor de rest blijft het natuurlijk DP. Het eerste deel, Dead Presidents, was chaotischer dan dit tweede. Ik denk dat ze hier meer hun evenwicht vonden. Cool stuff, if you ask me. Ook mooi getekend trouwens. Oderandere Spidey en DD komen hier ook even langs.

 

Soundtrack:

-Abysmal Depths: The Pain Shows In Dead Woods

-Ruins: Place Of No Pity

-Samael: Antigod

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DD BY MW VOL. VIER.

 

Deze morgen gekocht en al gelezen daarjuist. :-)

 

Na volume drie was ik echt nieuwsgierig hoe het verder zou gaan en nu weet ik het. Maar nu ben ik weer benieuwd naar volume vijf natuurlijk... :-)

 

Al die jaren geleden vond ik Bendis met zijn versie van DD de max. Dat bleef duren tot op het eind van zijn run. Maar in alle eerlijkheid moet ik toegeven dat naar het eind toe mijn geestdrift toch wat plaats moest maken voor verveling. Ik was blij toen Brubaker het overnam en de verveling ebde wat weg. En toen kwam Shadowland... Dit wordt blijkbaar in onze streken als minderwaardige DD ervaren. Ikzelf was echter blij dat het weer meer de traditionelere kant opging. Shadowland vond ik zeker niet slecht. Voor Diggle was het denk ik een uiterst moeilijke taak om verder te borduren op wat Bendis en Brubaker deden met DD. Wat moest hij nog doen met wat er van DD overbleef?

 

En dan kwam Waid... Hier in volume vier doet hij verder waar hij al mee bezig was. Een frisse DD avonturen laten beleven. Nice & simple. En voor mij is dat genoeg, ik heb mijn swashbuckling DD terug. Ik hoop dat dit zo nog een eind verder kan.

 

Spot is hier weer van de partij, die teleporter die weggelopen lijkt uit Honderdeneen Dalmatieers, een beetje een griezeliger versie dan voorheen. Soit, je zult wel zien. :-)

 

Begeleidende deuntjes:

-Sulphur Aeon: Swallowed By The Ocean's Tide

-Heaven Shall Burn: Iconoclast

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

OK, vandaag was het zondag, heb het dus wat kalmer aan gedaan. :-)

 

BANNER geschreven door Brian Azzarello en getekend door Richard Corben. Een leutig ding om te lezen. Zit goed in elkaar, maar veel meer is het ook niet.

 

SPIDER-MAN/FANTASTIC FOUR SILVER RAGE, geschreven door Jeff Parker en getekend door Mike Wieringo. Was al helemaal iets anders. Fun stuff met de nodige humor er in. Jeff Parker, de man achter mijn geliefde Agents Of Atlas, dit was voor mij dus geen klein bier. Vlot, action packed, echt iets om op zondag te lezen. Vooral met komieken als Spidey en the Thing in de buurt, niet te versmaden. Een alien invasion wordt hier op een zeer relaxe manier afgewimpeld. This is funny business I like. :-)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

VAMPIRELLA STRIKES.

 

Als je tegenwoordig de doorlopende reeks van Vampirella volgt, zou je beginnen denken dat Dynamite deze franchise kost wat kost totaal de vernietiging in wil helpen. En dan is er plots deze zesdelige minireeks die dat dan weer tegenspreekt. Ze hebben er Tom Sniegoski voor laten opdraven. De man die in een grijs verleden voor Harris Comics ook al Vampi's avonturen neerpende. Hij maakte er toch iets degelijks van. Vampirella krijgt de opdracht van enkele dubieuze engelen (een soort black ops engelen) om samen met de gevallen engel Janus een verloren gelopen engelen generaal op te sporen. Er komt een hele rompslomp van gebeurtenissen bij kijken en alles verloopt natuurlijk verre van rechtlijnig, wat onze Vampi blijkbaar ergens wel verwacht had. Stervelingen, engelen en demonen, zonder onderscheid worden allen hier geregeld tot bloedderige pulp gemalen, wat voor de nodige ambiance zorgt tussen alle bedrog en verraad door. Johnny Desjardins zijn prentjes die hij voor deze boekjes maakte, mogen gezien zijn. Alles werd met donkere tonen ingekleurd door Adriano Lucas, het is geen BPRD, maar het kan er mee door.

 

Blij dat ze bij Dynamite toch nog ergens belang hechten aan dit personage.

 

Soundtrack:

-Morbid Angel: Blessed Are The Sick

-Sacramentum: Far Away From The Sun

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

VAMPIRELLA (doorlopende reeks).

 

De nummers negenentwintig, dertig en eenendertig vormen ergens een uitzondering op de slechte kwaliteit van deze reeks. Dit door het tekenwerk van Patrick Berkenkotter dat zorgt voor een pulpy sf feel. Maar dat is dan ook ongeveer alles... Het geschrijf van Brandon Jerwa raakt kant noch wal en verspringt quasi willekeurig van de hak op de tak. Ik krijg kop nog staart aan die zijn schrijfsels, voor mij is dit haast onsamenhangend gebrabbel welk ik zelfs bij herlezing van ganse stukken niet begrijp. Grrr!...

 

Soundtrack:

-Napalm Death: Words From The Exit Wound

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

CROSSED vol. 4 toont weeral eens aan hoe goed deze reeks is. Ik vind ze nog altijd beter dan The Walking Dead in het creëren van een uiterst donkere post-apocalyptische wereld. Alhoewel ik niet zo gekant ben tegen Delano als Maky, is het uiteraard wel weer duidelijk dat Ennis het beste verhaal aflevert. Jacen Burrows zijn prentjes zijn ook wree schuune.

 

Ook BATMAN AND SON, RESURRECTION OF RA'S AL GHUL, THE BLACK GLOVE en RIP herlezen. Met uitzondering van van Resurrection is dat van een ongelooflijk hoog niveau. De tekeningetjes kunnen vaak niet mee (enkel JH Williams III doet Morrison's schrijfsels eer aan), maar dat bederft allesbehalve de pret. Het is wel handig om alles na elkaar te lezen. Ik merk dat ik veel miste bij de eerste leesbeurt die uiteraard verhakkeld was (om de 6-7 maanden een trade is ook niet altijd ideaal).

Next up: FINAL CRISIS en dan verder doen met Battle for the Cowl.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Als ik mij dat goed herinner, vond ik Delano's verhaal best goed, in Crossed 4, maar ik vond het ook te lang. ;)

Vol. 5 heb ik ook nog gelezen. Bij volume 6 heb ik er de brui aan gegeven. Ik vond het genoeg geweest. En het eerste verhaal in die bundel was nog wel van Ennis. Heb het niet uitgelezen. Ik zeg niet dat Crossed plots slecht is geworden, nee, ik heb er gewoon na vijf delen geen zin meer in.

Deze week komt Walking Dead Book 9 HC uit. Daar heb ik veel meer zin in. :)

Link naar reactie

Hoe ik het ervaar : 

The Walking Dead : constante kwaliteit 

Crossed : met een beetje geluk zit er wat goeds tussen.  Crossed Vol. 1 is weliswaar briljant.

 

 

ik ervaar het ook zo. Ik ben gestopt na crossed 1, de rest wel gelezen (tot deel 4) maar dat vond ik minder.

Walking dead vind ik na zoveel delen ook nog steeds top.

Link naar reactie

Ik ben the Immortal Iron Fist van Aja en Fraction (en Brubaker) aan het herlezen. Wat me opvalt: Danny Rand = een vroege versie van Clint Barton

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

ik ervaar het ook zo. Ik ben gestopt na crossed 1, de rest wel gelezen (tot deel 4) maar dat vond ik minder.

Walking dead vind ik na zoveel delen ook nog steeds top.

 

Ik heb crossed 1 tot 4 gelezen en ik ben er ook mee gestopt...1 tot 3 heb ik nog, 5 zal ik niet kopen.

1 vond ik vré goed, 2 en 3 vielen mee en 4 gaf me het gevoel het al een paar keer gelezen te hebben en inderdaad het begon langdradig te worden.

Wat me ook stoorde, is dat het verschil in niveau tekenaars te groot is. 2de verhaal (Delano) in Crossed 4 is echt crappy getekend.

Ik ben wel Crossed - wish you were here verder aan het volgen.

Met Walking dead ben ik ook gestopt, een meesterwerk tot en met deel 9, daarna meer van hetzelfde laken een pak en trukendoos.

Ik heb de indruk dat iedereen hier een beetje op dezelfde lijn zit.

Link naar reactie

Bwa, als ge een dikke lijn pakt. ;)

 

De meesten zijn het erover eens dat Crossed al te lang aan het duren is, blijkbaar. Vol. 6 was er voor mij één te veel.

Maar voor mij hoeft ook WYWH niet, dat vond ik niet goed.

 

De meesten zijn het er ook over eens dat Walking Dead nog steeds top is, behalve jij, en Willy, en Donnie, en... ;)

 

Dus een hele dikke lijn om op te zitten. :)

Link naar reactie

Bwa, als ge een dikke lijn pakt. ;)

 

De meesten zijn het erover eens dat Crossed al te lang aan het duren is, blijkbaar. Vol. 6 was er voor mij één te veel.

Maar voor mij hoeft ook WYWH niet, dat vond ik niet goed.

 

De meesten zijn het er ook over eens dat Walking Dead nog steeds top is, behalve jij, en Willy, en Donnie, en... ;)

 

Dus een hele dikke lijn om op te zitten. :)

 

Tja, dat heeft ook z'n voordelen, je kan er dan niet afvallen...

Link naar reactie

Bwa, als ge een dikke lijn pakt. ;)

 

De meesten zijn het erover eens dat Crossed al te lang aan het duren is, blijkbaar. Vol. 6 was er voor mij één te veel.

Maar voor mij hoeft ook WYWH niet, dat vond ik niet goed.

 

De meesten zijn het er ook over eens dat Walking Dead nog steeds top is, behalve jij, en Willy, en Donnie, en... ;)

 

Dus een hele dikke lijn om op te zitten. :)

Ola, ola, dat is zever. Ik vind Walking Dead nog altijd top!

Crossed is inderdaad minder consistent van kwaliteit, maar ik stop er nog lang niet mee, want als het goed is dan is het beter dan Walking Dead.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ola, ola, dat is zever. Ik vind Walking Dead nog altijd top!

Crossed is inderdaad minder consistent van kwaliteit, maar ik stop er nog lang niet mee, want als het goed is dan is het beter dan Walking Dead.

Precies. En Crossed WYWH is blijkbaar niet voor iedereen, maar Si Spurrier heeft ook hier ondertussen wel wat fans (ik hoop dat ik er voor een beetje tussen zit) en voor die fans lijkt WYWH wel ideaal.

 

Walking Dead kan toch ook op mijn zenuwen werken, maar misschien met iets minder concrete voorbeelden, precies omdat het creative team zoveel consistenter is, wat zeker in het nadeel van Crossed spreekt. Ennis' volgende Crossed arc zou door Ken Lashley of een soortgelijke ondermaatser zijn. Na Burrows en Cacares valt dat dan wel dik tegen. Pas op, ik wil gerust verrast worden, maar soms lijkt Avatar iets te veel voor een overdreven stijl te gaan.

Ik ga't nog wel even volhouden. Ook al denk ik dat vol 5 niet in de collectie blijft en dan vooral om het totale gebrek aan sympathie voor Laphams hoofdpersonage en de ergerlijke onbenulligheid van Hines verhaal, waar hij bovendien teveel personages wil opvoeren en ze dan snel weer van toneel jaagt.

Link naar reactie

Walking dead en crossed handelen dan wel over hetzelfde thema, eigenlijk zijn ze ten gronde anders.

 

Crossed is bruut, confronterend, bam zonder uitleg of zever.

Walking dead is een trage paatstrip over de psyche.

 

Dat er in beiden zombies komen vind ik eigenlijk niet eens de hoofdzaak. Voor crossed is het de kapstop om goor geweld te tonen, de mens als beest. In walking dead om de mens zijn psyche te doorgronden.

 

Zo ervaar ik het.

Link naar reactie

FINAL CRISIS aan het herlezen, fok is dat goed!

 

 

 

 

All is one in Darkseid. The mighty body is my church. When I command your surrender, I speak with three billion voices...

 

 

...A thought robot activated by the tremendous energies unleashed during collisions of fundamental opposing qualities. A new fusion process powered by... 'dualites'? No. There are no dualities. Only symmetries.

DarkseidFinalCrisis.jpg

Grr. Argh.

Link naar reactie

THE INFINITE VACATION (Image Shadowline).

 

Toen ik door had wie Nick Spencer is, had ik dit bijna in de vuilnisbak gegooid. Ooit iets gelezen van hem en het was me niet bevallen...

 

Soit, deze gaat over alternate realities en men kan door een app op smartphones switchen met de alternatieve ikken van die alternatieve realiteiten. Dus hier geen alternate universes om verhaal fuckups of dergelijke goed te praten... Dat denk ik toch. De titel van dit boek verwijst naar de multinational welke het switchen mogelijk maakt, switchen van realiteiten dus.

 

Mark, het hoofdpersonage, is zo'n fervent switcher. Op een dag wordt hij verliefd op een meisje. Naast sf is het dus ook een soortement love story.

 

Dit is niet de traditionele comic. De vormgeving en layout trachten bij te dragen aan de feel van het verhaal. Splashpages, stukken foto strips als advertenties, het boek op zijn zij houden om de tekst te lezen... Christian Ward is hiervoor verantwoordelijk. Zijn manier van tekenen is niet echt iets waar ik rap fan van zal worden, maar het werkt hier wonderwel.

 

Hier worden enkele vraagstukken aangekaart waarvan ik blij ben dat ze erin staan. Dit geeft voor mij blijk van het feit dat Spencer en co. verder dachten dan het verhaaltje dat ze hier kwijt wilden. Ik bedoel dat er hier dieper gegraven is dan de flashy verschijningsvorm van dit boek en wat leuke vondsten.

 

Grote meevaller deze "tegenvaller"! :-)

 

Moest er nog iemand zijn die dit las, laat misschien iets weten. Ben nieuwsgierig naar wat anderen hier van vinden.

 

Soundtrack:

-Nick Cave & The Bad Seeds: B-Sides & Rarities

-I Spit Ashes: Inhaling Blackness -Reflecting Light

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

THE INFINITE VACATION (Image Shadowline).

 

Toen ik door had wie Nick Spencer is, had ik dit bijna in de vuilnisbak gegooid. Ooit iets gelezen van hem en het was me niet bevallen...

 

Soit, deze gaat over alternate realities en men kan door een app op smartphones switchen met de alternatieve ikken van die alternatieve realiteiten. Dus hier geen alternate universes om verhaal fuckups of dergelijke goed te praten... Dat denk ik toch. De titel van dit boek verwijst naar de multinational welke het switchen mogelijk maakt, switchen van realiteiten dus.

 

Mark, het hoofdpersonage, is zo'n fervent switcher. Op een dag wordt hij verliefd op een meisje. Naast sf is het dus ook een soortement love story.

 

Dit is niet de traditionele comic. De vormgeving en layout trachten bij te dragen aan de feel van het verhaal. Splashpages, stukken foto strips als advertenties, het boek op zijn zij houden om de tekst te lezen... Christian Ward is hiervoor verantwoordelijk. Zijn manier van tekenen is niet echt iets waar ik rap fan van zal worden, maar het werkt hier wonderwel.

 

Hier worden enkele vraagstukken aangekaart waarvan ik blij ben dat ze erin staan. Dit geeft voor mij blijk van het feit dat Spencer en co. verder dachten dan het verhaaltje dat ze hier kwijt wilden. Ik bedoel dat er hier dieper gegraven is dan de flashy verschijningsvorm van dit boek en wat leuke vondsten.

 

Grote meevaller deze "tegenvaller"! :-)

 

Moest er nog iemand zijn die dit las, laat misschien iets weten. Ben nieuwsgierig naar wat anderen hier van vinden.

 

Soundtrack:

-Nick Cave & The Bad Seeds: B-Sides & Rarities

-I Spit Ashes: Inhaling Blackness -Reflecting Light

Gelezen en goedgekeurd.

Vrij geniale strip..Ziet er op het eerste zicht onleesbaar uit, maar dit is een zeer leesbare, originele strip..Zou je inderdaad niet verwachten van Nick Spencer.

Link naar reactie

Bedlam zou je ook wel zeker kunnen pruimen, vermoed ik.  

De bundel van "Thief of Thieves" is nog niet toegekomen in mijn stripwinkel.  Dat ziet er ook de moeite uit.

 

Bedlam vond ik zeker te pruimen, niet super, gewoon goed en ik kijk uit naar 2.

De losse issues van Thief of thieves liggen bij Bonte, volgens mij heel de voorlopige run. Thief of thieves vond ik minder en volg ik dan ook niet meer verder...

Link naar reactie

VENGEANCE OF THE MOON KNIGHT:

-SHOCK AND AWE

-KILLED, NOT DEAD

 

Gregg Hurwitz schreef dit. De eerste is grimm and gritty. MK maakt hier een entree die kan tellen, ik zie de film al voor me, wat ik positief bedoel. Jerome Opena zijn tekenwerk vind ik er bij passen. Alleen zijn auto's weer een moeilijk geval. Vliegende tuigen zien er cool uit, maar wagens, ho maar. Soit, dit is niet slecht en waarschijnlijk de meest toegankelijke MK tot nu toe.

 

De tweede is meer slapstick met Deadpool en Spidey (wat wil je) en met de Secret Avengers wordt er eens goed over the top gegaan. Een leutig boekje dit.

 

Dit alles is slechts tien comics lang en van mij mocht het nog wel wat langer doorgegaan hebben. Soit, once again, I had my fun with it. :-)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik ga't nog wel even volhouden. Ook al denk ik dat vol 5 niet in de collectie blijft en dan vooral om het totale gebrek aan sympathie voor Laphams hoofdpersonage en de ergerlijke onbenulligheid van Hines verhaal, waar hij bovendien teveel personages wil opvoeren en ze dan snel weer van toneel jaagt.

Ik heb nu net ook volume 5 van Crossed achter de kiezen en ik ga niet echt akkoord met je wat het verhaaltje van Lapham betreft.

 

Ik heb sowieso al problemen met het feit dat je zelfs maar een beetje sympathie voor een personage moet kunnen opbrengen, maar nu ik zie wat het effect is in Laphams verhaal, ben ik daar nog meer van overtuigd. Ik wou die 4 issues ook slecht vinden, maar ik kon daar geen valabele reden voor bedenken. Het karakter van het hoofdpersonage zorgt er voor dat dit één van de meest ongemakkelijke en confronterende Crossed verhaaltjes is die ik al gelezen heb. Je kruipt echt in het hoofd van die gast en het is daar niet bepaald prettig vertoeven. In ons entertainment zoeken we vaak naar een nobele eigenschap om ons aan vast te binden, maar dat krijg je hier totaal niet en dat is wat het verhaal zo goed maakt.

 

Het verhaal van Hine was inderdaad wat onbenullig en het punt dat hij wou overbrengen was nogal triviaal, maar ik las het wel graag. Het enige probleem is dat het beter had kunnen zijn. Had Hine dat compleet overbodige nevenplot met die politie-agente laten vallen en het hoofdverhaal wat meer uitgewerkt en wat meer diepgang gegeven dan was dit ook een goed verhaal kunnen zijn. Nu is het gewoon amusant.

 

Battle for the Cowl, dat was pas een overbodig verhaal...

Over naar Time and the Batman (maar eerst toch nog Crossed 6 lezen). 

Grr. Argh.

Link naar reactie

MOON KNIGHT.

 

De laatste twee door Bendis en Maleev bedoel ik. Na deze heren hun run op DD dacht ik dat hun Spider-Woman ook een groot succes zou zijn. Het bleef me bij dat hun SP-W hier maar lauw onthaald werd. Wel, op de vorige reep was dat nog. Het enige wat ik mis vond met SP-W, was eigenlijk dat het na zeven nummers al gedaan was. Voor de rest vond ik dat wel cool.

 

Hoe hun MK hier (of op de oude reep) werd bevonden weet ik niet, I missed a year.

 

Waar ik eigenlijk met mijn inleiding naar toe wil, is dat ik vind dat MK hier pas ten volle begint te schitteren. De gespleten persoonlijkheid die hier zijn intrede doet vind ik best grappig. Deadpool grappig zelfs, bij momenten. Allee, ik heb me echt geamuseerd met deze twee trades. MK is zotter dan ooit te voren en I laaik dadde wel. Echo was een aangename verrassing om terug nog eens tegen te komen. I always liked her, al was ze dan bij mijn weten nooit veel meer dan een onuitgewerkt personage in de meeste boekjes waarin ze mocht meedoen (I have this thing for underdogs en andere verwaarloosde figuren, you know). Na lezing was ik dan ook triest natuurlijk... Het feit dat MK bij momenten niet weet of hij nu stemmen hoort of dat het echte stemmen zijn van buiten zijn hoofd...

 

Ik ben weer aan het afdwalen... The hour is getting late... Ik vind dit prettig leesvoer en weerom was deze run te kort, een gans stuk te kort. Dat was waar ik naar toe wilde. :-)

 

Soundtrack:

-Machine Head: The Burning Red

-Born Of Osiris: Tomorrow We Die Alive

-Karl Sanders: Saurian Meditation

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...