Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

 

13345588.jpg

 

Deze trade bevat 3 verhalen en enkel de eerste (met Vulture als crime lord) was een beetje de moeite.  
Daarna kwam er een one-shot in dewelke we The Sinister Six zien vechten met The Intelligentsia (the who ???) .  Wat er op die pagina's afspeelde kon me geen %$# schelen. 
Daarna krijgen we 2 issues uit Mark Waid’s recente Daredevil story-arc  welke (NATUURLIJK!!!) reeds is verzameld in Mark Waid’s Daredevil (Vol. 2).  Pfffft… Wat een rip-off. :(

Ik ben die crossover-reprinting meer dan beu gezien. Mijn interesse voor ongoing SM was al verdwenen (op USM na, we can always use more USM) en bij deze zal 't niet snel terugkomen. Intelligentia zegt me vaag iets.. FF? Hulk misschien?

Link naar reactie
Gast bazarov

Marshal Law: the deluxe edition

 

BIPJPi2CUAEFSgB.jpg

 

Mean, violent, sexed up, twisted, sick,  ... and I liked every second of it!

 

Soms lees ik dingen die gewoon proberen te choqueren en ben ik teleurgesteld in het goedkope ervan.

Marshal Law (de comic ook) is nu niet bepaald een poser, alles is doorspekt van een nogal weinig opbeurende sfeer maar het leest als een trein en geeft soms aanleiding tot een zéér foute lachbui.

 

Als ik dan toch zou moeten klagen dan kan ik enkel betreuren dat het geen omnibus is.

Link naar reactie

Marshal Law: the deluxe edition

 

BIPJPi2CUAEFSgB.jpg

 

Mean, violent, sexed up, twisted, sick,  ... and I liked every second of it!

 

Soms lees ik dingen die gewoon proberen te choqueren en ben ik teleurgesteld in het goedkope ervan.

Marshal Law (de comic ook) is nu niet bepaald een poser, alles is doorspekt van een nogal weinig opbeurende sfeer maar het leest als een trein en geeft soms aanleiding tot een zéér foute lachbui.

 

Als ik dan toch zou moeten klagen dan kan ik enkel betreuren dat het geen omnibus is.

Is dat uw gloved hand?

Bedoel je geen omnibus as in: het bevat niet alles of het is niet groot genoeg?

Veel meer dan een 2-tal mini's en wat one-shots zijn er van Marshal Law niet, dus je zal in elk geval de hoofdvogel hebben.

Link naar reactie
Gast bazarov

Is dat uw gloved hand?

Bedoel je geen omnibus as in: het bevat niet alles of het is niet groot genoeg?

Veel meer dan een 2-tal mini's en wat one-shots zijn er van Marshal Law niet, dus je zal in elk geval de hoofdvogel hebben.

 

I'm no leather clad nazi-pig! I's a regular pig.  :e012:  Ik vond het gewoon een grappige foto.

Heel veel ontbreekt er inderdaad niet:

  • Marshal Law Vs Pinhead-Law in Hell. Two issue series, Epic Comics 1993.
  • Marshal Law/Savage Dragon. Two issue series, Image Comics 1997.
  • Marshal Law/The Mask. Two issue series, Dark Horse 1998.

godzilla3-005.jpg

Link naar reactie

En zoals je ziet zijn dat x-overs met andere trademarks. Savage Dragon kan ik me niet voorstellen dat het moeilijk zou zijn om de toestemming van Larsen te krijgen, die andere daar en tegen...

Also, da's nu toch wel zo geen bizarre vraag zekers? Ik ken er nog die richting hun midlife plots gans teveel interesse in moto-ciclettes en consoorten krijgen. :e012::e007:

Link naar reactie

Ik heb nog wat doorgelezen in het sterk ondergewaardeerde (en na een korte internet-zoektocht blijkbaar tegen het einde van de run eerder moeilijk verkrijgbare) Avengers Academy. Chris Gage heeft meestal een goede stem voor verschillende personages, en omdat het hier over relatief nieuwe personages gaat (het zou namelijk kunnen dat ze al in Avengers Initiative al verschenen, maar die titel las ik niet, en Marvel vindt het ook blijkbaar geen goed idee om daarover duidelijk te communiceren, in de comics of elders) klinken ze nog zo authentiek. (kan je nog volgen?)

Terzijde, het is, dat kan ik na 4 volumes wel redelijk autoritair beweren, onnodig die al dan niet bestaande voorgeschiedenis te lezen.

 

De hook van de reeks is dat deze tieners ten tijde van Dark Reign misbruikt werden door Norman Osborn (good ol' Norm!) die ze aan experimenten blootstelde om ze tot bruikbare WMDs om te bouwen. (vandaar dat ik vermoed dat het misschien in A:I al begon) Fijne Avengers redden ze van hun duister lot en trainen ze nu om hen in een later stadium misschien tot Avengers te promoveren.

In de motivatie steekt ook nog een addertje onder het gras, maar dat wil ik (zoals de revelatie bij de Thunderbolts indertijd) nog even vaag laten, zodat enige geïnteresseerde lezer het misschien nog zelf kan ontdekken.

Er zitten hier en daar vleugjes Runaways (in het 4e deel zijn ze zelfs guest-stars) en andere X-gerelateerde tiener-angsten in, maar het is boeiend en met een interessante aandachtstrekker (zie hoger) heel erg zijn eigen ding. De personages bevatten ook voldoende eigenheid om niet als een afkooksel aan te voelen.

Vol 3 moest zich door Fear Itself worstelen, maar kan dat gebeuren voldoende als een achtergrond-crisis aanwenden om de cast door de mangel te halen: of het nu FI of iets anders was, de traumatische effecten zouden even efficiënt zijn.

Ik twijfel nu om vol 5 ook nog aan te schaffen (5 is niet zo gemakkelijk te vinden, een AvsX tie-in maar die zou even goed als die FI-tie-in kunnen zijn) en vol 6 moet nog in TP verschijnen (momenteel is de HC me te duur. de rest vond ik for cheap bij cheap-comics, de recentere, not so much).

 

Up next: we gaan X-Factor eens her en verder lezen.

Link naar reactie

PunkRockJesus1_sm.jpg

 

Sean Murphys tekenwerk was het enige wat ik goed vond aan 'Joe The Barbarian' (een Morrison op automatische piloot).  In mijn bespreking destijds merkte ik op dat ik het liever zonder inkleuring had gezien.  

Punk Rock Jesus is Sean Murphy puur : geen onnodige inkleuring, geen rommelig scenario

Wat krijg ik dan wel :  Schitterend dynamisch tekenwerk, rijk aan details + een verhaal waarvan je merkt dat de auteur er zijn hart en ziel in gestoken heeft.  Bij sommige boeken heb je het gevoel een klassieker te hebben gelezen, zelfs als die maar pas uit is, Punk Rock Jesus is er zo één.  

Ik hoop dat Sean Murphy nog zo'n sterke verhalen uit zijn mouw kan schudden, het striplandschap zou er alleen maar mooier door worden.

 

AANRADER VAN JEWELSTE !

Ik luisterde destijds naar een interview met Murphy, was het Wordballoon, WMD of Sidebar, I forget, waarin 'm wist te vertellen dat Morrisons script immens karig was, vaak zelfs met niet eens de dialoog present (dus beslis dan maar eens hoe personages reageren). Dus deed hij meestal maar zijn goesting, of zijn interpretatie, of 't was bijzonder dunnetjes geweest.

Ironisch genoeg was die 'samenwerking' (Morrison was toen wellicht te druk bezig met andere DC of zijn boek) wel de wortel waarmee ze'm in een exclusief contract strikten. Dat en nog iets anders, dat denk ik nu als The Wake verschijnt. De American Vampire mini die 'm tekende was in feite 'maar' een stop-gap om zijn contract te kunnen vervullen.

Link naar reactie

Monstrous Collection of Steve Niles and Bernie Wrightson

IDW geeft echt de mooiste boeken uit vind ik, alleen de extras achter in het boek is et geld al waard.

En 3 leuke horror verhalen, dead she said, the ghoul en doc macabre.

The ghoul is wel me favoriet, hopelijk komt hier nog meer van uit.

 

monstrouscollection_cover.jpg

Link naar reactie

Conan vol. 13 : Queen of the Black Coast

Eerste bundel geschreven door Brian Wood, en het hoeft niet te verbazen : zeer goed. Zeker de eerste helft van het boek, de tweede is iets minder, maar toch nog (euh) zeer goed, dus. De reeks is wat mij betreft nu weer even goed als in het begin, toen Busiek ze schreef. Dat wil niet zeggen dat Trumans run slecht was, zeker niet, maar de laatste paar bundels waren toch een pak minder. Truman schrapte te weinig in zijn teksten.

Voor deze bundel is geen voorkennis nodig, dus wie zat te wachten op Woods run, geen probleem, ge kunt zo instappen.

De tekeningen, voor een deel Cloonan, voor een deel … iemand anders… zijn niet slecht, maar je verwacht toch een heel andere stijl op zo’n titel.

 

Saga vol. 2

Zeer goed. Over het vorige deel had ik nog mijn twijfels. Die zijn nu weg. BKV’s nieuwste reeks heeft alle potentieel om iets magistraals te worden. De tekeningen passen volledig bij het verhaal.

 

Sweet Tooth vol. 6 : Wild Game

Laatste deel. Prachtig einde van een zeer goeie reeks. Jeff Lemire is a comics master.

Op het einde was ik oprecht ontroerd door het verhaal, en tegelijk blij dat ik dit mocht lezen, en had ik ook een joygasm omdat ik zo iets prachtigs aan het lezen was.

Deze reeks is waarschijnlijk niet voor iedereen, met de mutanten en het post apocalyptische, maar het is LEMIRE, dus het is anders dan andere reeksen, en ZEER goed !

Link naar reactie

:) ja het was een goeie oogst, deze week.

 

Volgend weekend :

Hellblazer : Death and Cigarettes TP

Fatale vol. 3 : West of Hell TP

Fantastic Four by Jonathan Hickman vol. 6 TP

Wolverine & The X-men by Jason Aaron vol. 5 TP

Wolverine by Larry Hama & Marc Silvestri vol. 1 TP.

 

Wat meer superhero weer, maar daarom niet minder goed. ;)

Link naar reactie

Wat heb jij schone boekskes gekocht en gelezen, Spock...  

 

Ben momenteel nog bezig in Invincible Vol 8...  Net als Walking Dead komt er hier geen eind aan en net als bij Walking Dead vind ik dat niet erg want het blijft top.

Ik denk dat ik 't een beetje heb gehad met Invincible (maar ik zit dan wel ook 2x zo ver als jij).

Link naar reactie

Ik denk dat ik 't een beetje heb gehad met Invincible (maar ik zit dan wel ook 2x zo ver als jij).

Ik dacht dat ook, na de vorige (met nr 100 in). maar misschien dat ik de volgende gewoon weer graag lees. 't Is een tijdje geleden nu.

Alle voorgaande heb ik allemaal kort na elkaar (twee keer) gelezen. :)

Link naar reactie

Conan vol. 13 : Queen of the Black Coast

Eerste bundel geschreven door Brian Wood, en het hoeft niet te verbazen : zeer goed. Zeker de eerste helft van het boek, de tweede is iets minder, maar toch nog (euh) zeer goed, dus. De reeks is wat mij betreft nu weer even goed als in het begin, toen Busiek ze schreef. Dat wil niet zeggen dat Trumans run slecht was, zeker niet, maar de laatste paar bundels waren toch een pak minder. Truman schrapte te weinig in zijn teksten.

Voor deze bundel is geen voorkennis nodig, dus wie zat te wachten op Woods run, geen probleem, ge kunt zo instappen.

De tekeningen, voor een deel Cloonan, voor een deel … iemand anders… zijn niet slecht, maar je verwacht toch een heel andere stijl op zo’n titel.

 

Saga vol. 2

Zeer goed. Over het vorige deel had ik nog mijn twijfels. Die zijn nu weg. BKV’s nieuwste reeks heeft alle potentieel om iets magistraals te worden. De tekeningen passen volledig bij het verhaal.

Conan: die andere was James Harren, die ik graag als de forever-until-the-title-goes-into-infinity tekenaar zou willen, maar ja. Deed ook wat finger-lickin'-good BPRD met Daimio en zijn zotte monsters en Wendigo's.

Ik zit niet te wachten op Ryan Kelly op deze titel, maar ik wou hem nog minder op SW. Guess sometimes you just have to bear it...

 

Saga: vol 1 deed me niet veel. Ik denk dat hij zelfs uit de collectie gecycled is geraakt. 'k zal 1&2 nog eens een kans moeten geven zeker? Fiona Staples is in mijn ogen toch zo goed niet als iedereen beweert. Dingske van Angel & Faith zie ik zoveel liever tekenen...

Heb wel Private Eye gelezen. Good stuff. Want the collection.

Link naar reactie

Powers vol. 1 nog eens gelezen. Een beetje wisselvallig, maar nog altijd oneindig veel beter dan rest. Oeming is ongelooflijk geëvolueerd sinds die tijd...

 

Sweet Tooth vol. 6 ook uitgelezen. Weeral een traantje weggepinkt... Enerzijds om het verhaal en anderzijds omdat er weer maar eens een fantastische reeks eindigt. Het mag dan wel een natuurlijke dood zijn, maar toch. Het steekt.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...