Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Rest van watte?

Van het meeste wat met superheroes te maken heeft.

 

Vol. 2 is ondertussen ook al uit. Wat nog het leukste is aan die reeks is het contrast tussen de tekeningen en het verhaal zelf. Mijn brein denkt altijd kinderboek en dan is het altijd wat in de war bij wat er allemaal gebeurt, dat is leuk.

 

Ook Swamp Thing N52 vol. 2 uitgelezen. Redelijk teleurstellend, er gebeurt niet veel dat interessant is, het verhaaltje door Becky Cloonan is dan nog het beste.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Sweet Tooth 1 tem 5 ( in afwachting van deel 6 (besteld )) , Jeff Lemire stond bij mij al helemaal bovenaan en nu flikt hij het weer met deze reeks.

Schitterende tekeningen vol emotie , goede personages , geflipte scènes enz ....

Ik ben echt benieuwd wat het afsluitende 6de deel brengt.

Tot hier toe , voor mij , PURE KLASSE .

.

Link naar reactie

Sean Murphys tekenwerk was het enige wat ik goed vond aan 'Joe The Barbarian' (een Morrison op automatische piloot).  In mijn bespreking destijds merkte ik op dat ik het liever zonder inkleuring had gezien.  

Punk Rock Jesus is Sean Murphy puur : geen onnodige inkleuring, geen rommelig scenario

Wat krijg ik dan wel :  Schitterend dynamisch tekenwerk, rijk aan details + een verhaal waarvan je merkt dat de auteur er zijn hart en ziel in gestoken heeft.  Bij sommige boeken heb je het gevoel een klassieker te hebben gelezen, zelfs als die maar pas uit is, Punk Rock Jesus is er zo één.  

Ik hoop dat Sean Murphy nog zo'n sterke verhalen uit zijn mouw kan schudden, het striplandschap zou er alleen maar mooier door worden.

 

AANRADER VAN JEWELSTE !

 

 

 

punk-rock-jesus.jpg

 

Ik ga volledig akkoord met Koen.

Dit was één van de beste strips die ik in lange tijd gelezen heb.

Grr. Argh.

Link naar reactie

gelezen op vakantie.

 

hellblazer 1. de nieuwe print. 25 jaar oud, maar wat is dit nog steeds relevant. essentieel leesvoer, ik heb me delen 2, 3 en 4 vandaag ook besteld en volg de verdere prints op de voet.

 

kurosawi's corpse delivery service 1. erg goed, kortverhalen over een groep studenten die alleen een speciale gave hebben en die zorgen voor overledene hun laatste wens. deel 2 is precies uitverkocht, maar ik ga goed zoeken en me de overige delen ook snel aanschaffen. zeer goed. als je fan van black jack bent van tezuka is dit ook een must have.

 

courtney crumrin 1 en 2 . echt, ik heb me hier geweldig mee geamuseerd. onweerstaanbaar.

 

the massive 1. wood doet het weer. Ik ben een groot fan van dmz, maar dit eerste deel gaat daar misschien zelfs nog over. geweldig.

 

wat mij betreft allemaal 5 sterrenstrips.

Link naar reactie

gelezen op vakantie.

 

hellblazer 1. de nieuwe print. 25 jaar oud, maar wat is dit nog steeds relevant. essentieel leesvoer, ik heb me delen 2, 3 en 4 vandaag ook besteld en volg de verdere prints op de voet.

 

kurosawi's corpse delivery service 1. erg goed, kortverhalen over een groep studenten die alleen een speciale gave hebben en die zorgen voor overledene hun laatste wens. deel 2 is precies uitverkocht, maar ik ga goed zoeken en me de overige delen ook snel aanschaffen. zeer goed. als je fan van black jack bent van tezuka is dit ook een must have.

 

courtney crumrin 1 en 2 . echt, ik heb me hier geweldig mee geamuseerd. onweerstaanbaar.

 

the massive 1. wood doet het weer. Ik ben een groot fan van dmz, maar dit eerste deel gaat daar misschien zelfs nog over. geweldig.

 

wat mij betreft allemaal 5 sterrenstrips.

Mocht ik het nog niet gezegd hebben, je hebt smaak.

 

De 5de reprint van Hellblazer is ook al uit, bestellen dus (Gart Ennis!!!)

Courtney 3 is er ook al, overigens.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Mocht ik het nog niet gezegd hebben, je hebt smaak.

 

De 5de reprint van Hellblazer is ook al uit, bestellen dus (Gart Ennis!!!)

Courtney 3 is er ook al, overigens.

 

great minds think alike ;)

 

hellblazer was niet in stock vanmiddag. van courtney heb ik deel 3 wel besteld vanmiddag. Nog eentje en gedaan dacht ik.

Is die ongoing nog iets anders? de moeite?

Link naar reactie

great minds think alike ;)

 

hellblazer was niet in stock vanmiddag. van courtney heb ik deel 3 wel besteld vanmiddag. Nog eentje en gedaan dacht ik.

Is die ongoing nog iets anders? de moeite?

Die ongoing zet het verhaal verder en is ook erg de moeite.

Het is wel verdacht stil rond die ongoing. 10 nummers en nu niets meer, ofwel eventjes on hiatus ofwel verkocht het niet goed. Het laatste nummer dat ik las, leek ook nogal 'einderig', dus meer zal er op dit moment niet komen vrees ik.

 

Vandaag heb ik trouwens de 7de Powers bundel herlezen, ge weet wel 'the monkeyfucker book'.

Die bundel maakt mij depressief... Niet omdat het boek slecht is, net het tegenovergestelde. Ook niet omdat het een richting uitgaat waar ik fanboygewijs compleet loos over ga, neen. Ik word triest als ik dit boek lees omdat het aantoont dat ik deze Bendis mis, de Bendis die zijn eigen ding deed en risico's nam. De Bendis voordat hij een schim van zichzelf werd. De Bendis die zijn crime-superhero titel, Powers dus, met deze zevende bundel een ongekende dimensie aangemeten heeft... De Bendis die niet in een routine wou blijven steken.

 

Come back to us, good Bendis!!!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Powers loopt nog (traag), bij het zieltogende ICON... Bendis had ook nieuwe crime GN's beloofd (ge weet wel, Jinx, Goldfish enz) ook bij ICON, maar ja...

seffens moet ook hij terug naar Image voor zo'n dingen, maar was hij daar niet met slaande deuren vertrokken ?

Boel met McFarlane als ik me niet vergis (omwille van Sam & Twitch).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Sweet Tooth uitgelezen en nog nooit heeft een strip mij zo weggeblazen !!!!

Wat mij betreft een MEESTERWERK !

Wat een einde , man man man

ik moet deel 6 nog bestellen. ben gestopt met lezen na deel 3 om het in een keer uit te lezen.

lemire is idd een genie. the underwater welder, warover ik hier te weinig las, is een geniaal boek.

Echt een must have voor iedereen. Wat mij betreft op gelijke voet met pakweg daytripper, blankets of v for vendetta.

Link naar reactie

ik moet deel 6 nog bestellen. ben gestopt met lezen na deel 3 om het in een keer uit te lezen.

lemire is idd een genie. the underwater welder, warover ik hier te weinig las, is een geniaal boek.

Echt een must have voor iedereen. Wat mij betreft op gelijke voet met pakweg daytripper, blankets of v for vendetta.

Ik vind dat Lemire achteruit gaat.

De laatste twee delen van Sweet Tooth vind ik persoonlijk zeer langdradig . Het einde is inderdaad erg goed.

Animal Man vind ik OK, maar de rest van wat hij schrijft kan ik niet door geraken.

Hij heeft absoluut een paar geniale strips gemaakt.

Link naar reactie

Ik vind dat Lemire achteruit gaat.

De laatste twee delen van Sweet Tooth vind ik persoonlijk zeer langdradig . Het einde is inderdaad erg goed.

Animal Man vind ik OK, maar de rest van wat hij schrijft kan ik niet door geraken.

Hij heeft absoluut een paar geniale strips gemaakt.

Tales of the farm gelezen? Dt is natuurlijk oud werk, maar the underwater welder is van vorig jaar en vind ik wereldklasse.

Sweet toothnkan ik in zijn geheel nog niet beoordelen.

Link naar reactie

Tales of the farm gelezen? Dt is natuurlijk oud werk, maar the underwater welder is van vorig jaar en vind ik wereldklasse.

Sweet toothnkan ik in zijn geheel nog niet beoordelen.

Tales of the farm, The Underwater welder, allebei zeer, zeer goed vind ik.

Het is daarom dat hij me tegenwoordig zo ontgoochelt.

Ik verwacht er te veel van...

Link naar reactie

Tales of the farm, The Underwater welder, allebei zeer, zeer goed vind ik.

Het is daarom dat hij me tegenwoordig zo ontgoochelt.

Ik verwacht er te veel van...

 

 

wel dan, underwater welder is toch erg recent? het kan niet altijd van dat niveau zijn he? Ik ben er zeker van dat hij nog meer in zijn mars heeft: hij raakt me soms door een lantaarnpaal te tekenen. Er zijn er niet veel die dat kunnen.

Link naar reactie

Ik probeer door mijn aangekochte Valiant-comics (van de nieuwe uitgeverij, voor de duidelijkheid) te geraken. Zeker niet omdat het een opgave zou zijn, maar ik merg gewoon dat ik minder gemakkelijk naar single issues grijp. Ik zal eens moeten gaan beslissen hoe lang ik daar nog mee verder ga...

 

Hoe dan ook: Archer & Armstrong #1-9 + #0

Tekeningen Clayton Henry, Emiliana Luppacchino en Pere Perez (hoofdzakelijk).

Script: Fred Van Lente

#0 is een intermezzo dat zich inderdaad (op de framing sequence na) mooi net voor #1 afspeelt, dus perfect te lezen na #9, gezien het natuurlijke einde van de story-arc daar.

Breed genomen: uitstekende comic die net voldoende actie en humor combineert in een buddy-movie sfeer. Veel filosofie, gekke wetenschap, actie en one-liners.

Obadiah Archer is een gehersenspoelde, naïef gehouden meester-moordenaar die de onsterfelijke Aram Anni-Padda (Armstrong in dit tijdvak) moet elimineren. De sekte die Archer opleidde noemt hem he-who-shall-not-be-named. Na een eerste poging komt Archer echter de ware aard van de sekte te weten en kiest hij de kant van Armstrong. Hijinx of the funniest & most entertaining kind ensue.

Ik ben vrij zeker dat er weinig tot niks in comics te vinden valt als A&A.

De sfeer en uitvoering van het geheel doen me soms denken aan Incredible Hercules (niet toevallig ook door Van Lente, Henry en Greg Pak). Pak die overigens ook uiteindelijk mee. Halverwege deze arc introduceren ze namelijk Eternal Warrior (ofte Gilad Anni-Padda, de broer van) die binnenkort zijn eigen reeks krijgt, geschreven door Pak.

Net als de rest van Valiant (Ik las Harbinger, X O, Shadowman en Bloodshot tot een nummer of 5) is dit van hoge tot stellaire kwaliteit. Die andere titels lees ik binnenkort ook verder (van bij't begin).

Heel dat universum hangt ook goed aan elkaar, maar niet in de Crossgen-mate waar je 't ene niet zonder 't andere kon lezen. Er worden simpelweg verwijzingen gemaakt naar gebeurtenissen, organisaties of dergelijke, net zoals Peter Parker misschien iets aan Reed Richards zou kunnen vragen, of de X-Men en de Avengers banden kunnen hebben met SHIELD. De wereld is coherent en hangt goed samen, maar verplicht je niet je budget uit te breiden.

 

Archer & Armstrong, alvast: lezen, it's really good!

Link naar reactie

Daredevil End of Days gelezen.

Dat krijgt overal vijf-sterren-reviews. Dat kost fucking 40 dollar voor acht comics (ok, oversized HC, maar toch).

En ik vond dat dat op niks trok. Zes en een halve comic inleiding en dan het einde. Saai. Geeuw. En het is niet eens een DD strip, nee, het is een Ben Urich strip die het verleden van DD zit uit te spitten, dus je krijgt eerst zes en een halve comic herhaling van dingen die je al las. Met enkele foutjes, die je uit het (kuch) verhaal trekken, zoals Milla die niet blind is bijv. Ja, het is alternatieve realiteit, zogezegd, maar toch.

Het begin en het einde zijn nog redelijk ok, ook al zag ik één van de twee onthullingen, en het shock effect (het drama, euh...) al van ver aankomen. Maar de rest... snurk !

Van de tekeningen ben ik ook niet echt te spreken.

Bendis, Mack, Janson, Sienkiewicz, Maleev. Ik had hier veel meer van verwacht. Langs de andere kant, Wolverine the End vond ik ook niet goed, dus misschien moest ik het geweten hebben. But, it's DD !

En 40 dollar ! Ik blijf Marvel fan, maar ze maken het moeilijk...

Dit vind ik van hun prijzen :

 

3172713-upset-businessman-giving-middle-

 

 

kristen-stewart-middle-finger-new-moon-s

 

enz.

Dit gaat terug naar de winkel. Stuk van mijn geld recupereren.

 

Oja, ik heb ook nog de laatste Hellblazer, Fatale 3, de laatste F4 van Hickman, GLC vol 2 gelezen, en nog andere, die ik allemaal goed tot zeer goed vond.

Link naar reactie

Bendis, Mack, Janson, Sienkiewicz, Maleev. Ik had hier veel meer van verwacht. Langs de andere kant, Wolverine the End vond ik ook niet goed, dus misschien moest ik het geweten hebben. But, it's DD !

 

En 40 dollar ! Ik blijf Marvel fan, maar ze maken het moeilijk...

Wolverine The End was dan ook een stinkend stuk stront, hoe mooi 't ook was getekend en de eerste keer dat ik heel duidelijk zag wat een bucht Jenkins kon produceren. Maar dat betekent niet dat alles The End slecht is, alleen het meeste. X-Men The End was ook erbarmelijk en vooral, van een reeks die 6 bundels loopt kan je toch niet zeggen dat het een efficiënt einde is zeker.

Beste te vinden en absolute aanraders in't The End departement: Punisher the End door Ennis & Corben en Hulk the End door David & Keown.

Beide een one-shot, en beide verkrijgbaar in bundels met First to Last of iets dergelijks in de titel.

Link naar reactie

I'm sure the respective publishers are taking note, quaking in theie respective boots and getting the proverbial changes made :e009:

Ga ik daar van uit?

Mag een mens al eens boos zijn?

 

Ik weet ook wel dat Hellblazer voor geen meter verkocht en dat het dus normaal is dat de reeks gecanceld werd.

Doesn't mean I have to like it and want to show what I think of the decision.

Meer moet je achter die middelvingers niet zoeken. Voor de keren dat ik me maar als een fanboy gedraag...

 

HELLBLAZER was één van de weinige reeksen die van een constant hoog niveau was. Welke langlopende reeks ken je zo nog? Ik geen enkele...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Yikes, ik mag precies niet meer lachen, of mijn gevoel voor humor werkt niet meer...

Dat terzijde, je weet ook dat ik er hetzelfde over denk eh! Ergste van al is dat ze Hellblazer niet hebben gecancelled, maar 'vervangen' door een kindervriendelijkere versie die je wellicht helemaal aan't verslinden bent. Met huid en haar.

 

En als ik dan naar van die hoogvliegers moet grijpen, dan denk ik aan manga (mmmmm Berserk!), want bij comics zal't inderdaad moeilijk zijn. Die manga zijn dan ook nog eens in handen van en geproduceerd door dezelfde creators tot het einde. Denk je dat zoiets toevallig is?!

Link naar reactie

Yikes, ik mag precies niet meer lachen, of mijn gevoel voor humor werkt niet meer...

Dat terzijde, je weet ook dat ik er hetzelfde over denk eh! Ergste van al is dat ze Hellblazer niet hebben gecancelled, maar 'vervangen' door een kindervriendelijkere versie die je wellicht helemaal aan't verslinden bent. Met huid en haar.

 

En als ik dan naar van die hoogvliegers moet grijpen, dan denk ik aan manga (mmmmm Berserk!), want bij comics zal't inderdaad moeilijk zijn. Die manga zijn dan ook nog eens in handen van en geproduceerd door dezelfde creators tot het einde. Denk je dat zoiets toevallig is?!

 

Neen, neen, ik kan er niet mee lachen... :(  :(  :angry:  :angry:

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik ben nu helemaal up-to-date met POWERS. Het blijft een goede reeks die ik zeker verder zal volgen omdat het gewoon beter is dan 95% van het superheldengenre en de personages blijven fantastisch. Er is echter een maar... Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Bendis er een beetje te snel overgaat in de laatste bundels, zijn aandacht ligt duidelijk elders...

Ik kon er ook niet echt mee lachen dat

 

Heather, Walker's verloofde, plots weer opduikte om een paar panels later gewoon te sterven en Walker te dwingen om als Millennium guard op te treden. Heel erg Women in Refrigerator...

Van Bendis verwacht ik nog altijd beter dan dat soort misogyne bullshit.

 

Echt waar, Bendis, stop met zoveel tijd - wat doet hij niet alllemaal. 35 reeksen, architect voor comics, consultant voor de films,... - te steken in die mainstream Marvel drek.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Daredevil by Mark Waid vol 1:


 


Een nieuw tijdperk voor Daredevil maar toch weer niet zo anders dat je het niet terug herkent. De dialogen tussen Foggy en Matt zijn sterk, sterker nog, de band tussen de twee advocaten is door de jaren heen (Miller, Bendis, Brubaker en nu Waid) voor mij altijd een van de belangrijkste reden geweest in het plezier die ik uit het lezen van Daredevil haal. Zelden heb ik zo een goed geschreven 'bromance' gelezen of gezien. 


De avonturen stapelen zich op, naar het einde van de bundel toe wordt het steeds spannender als er verschillende terroristische groeperingen betrokken raken. Ik ben weer helemaal 'into Daredevil' en het voelt als thuis komen!


 


Hieronder een prachtige layout van Marcos Martin. Het is niet meer dan Matt en Foggy die door New York lopen maar zo mooi gedaan. Let op de subtiele en toch opvallende manier waarop te zien is hoe Matt waarneemt wat er om hem heen gebeurt: Love it! 


tumblr_lngdzp6z2a1qznfri.jpg


Link naar reactie

Is't vanaf dan Layman, of zat die al in vol 2?

 

Neeie, vol. 2 was nog Daniel.

 

CONAN vol. 13 gelezen, die eerste door Brian Wood.

Ik ben geen fan van Conan, al veel kansen gegeven, maar het was nooit echt voor mij. Let op, ik zeg niet dat dat slecht is, maar ik kon mij daar nooit in verliezen.

DIT echter is right up my alley. Ik vind dat Wood een air van realisme en diepmenselijkheid in het verhaal en het personage steekt die ik altijd miste bij Conan. Hierdoor kon ik ook meer in het verhaal gezogen worden. Fantastische bundel!

 

@Maky: ik vind dat Becky Cloonan perfect gecast is voor haar deel van het verhaal. Haar stijl leent een soort otherworldliness aan het avontuur op de zee en de ontmoeting met de Black Queen. Ze zou minder gepast hebben op het tweede deel, in Argos, daar zit James Harren dan weer perfect op zijn plaats.

 

Wat ik ook erg goed vond aan deze eerste bundel is dat Conan ook geen Schwarzie type dude was, maar wat minder opgeblazen qua bouw. Je zou hem nog altijd niet in het echt willen tegenkomen, maar het was een welkome verandering.

En hoe fantastisch is het dat de Black Queen er meer uitziet als een echte vrouw ipv die wulpse deernes die je normaal tegenkomt in deze strips. Niets tegen wulpse Conan deernes, maar toch liever deze Black Queen. Geen stereotiepe opblaaspop met de "perfecte" maten (lees = kankerpatiënt, maar dan met gepimpte borsten). Neen, een vrouw met karakter en charme (hoe wreed ze ook kan zijn) waarvan je begrijpt dat Conan onder de indruk is. Qua uiterlijk heeft ze ook echte heupen waar wat vlees aan zit en niet die die je als kapstok kan gebruiken (of iemands ogen mee kan uitsteken).

Het klinkt heel raar om over zoiets te spreken, maar het valt echt op tussen al die andere representaties van vrouwen in comics. Het is toch belangrijk om dit te vermelden, vind ik.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Je bent misschien wel met een heel erg brede borstel over alles voor Wood aan't schilderen, maar ik snap volledig hoe je na een paar pogingen om Conan te lezen, die conclusie zou trekken.

Wat mij betreft, vond ik niet (behalve misschien toen Giorello tekende) dat Conan er tijdens de DH-run ooit echt als the Schwarz uitzag.

Ten tijde van Marvel was dit vaak (maar wellich ook logisch gezien de nabijheid van de 2 films) wel het geval, tot vervelens toe, zeker als bijv cover-artists ook ostentatief body builder modellen gebruikten, maar nogmaals, in de historische context begrijpelijk.

Over 't algemeen zag Conan er toen vooral vaak te oud uit (ik denk dat hij ten tijde van Bélit misschien 22 is). En in de handen van niet-zo-getalenteerde tekenaars (en een minder duidelijke editoriale richting misschien) kwam hij er daardoor gemakkelijk overdreven gespierd (als een gehaktbal, noemt mijn vrouw dat) uit.

 

Wat de vrouwen betreft... ik denk dat je de vrouwen in Conan verwart met andere portetteringen, misschien in vroege Image titels en consoorten.

De vorige keer dat Bélit in de comics was, dateerde van de Thomas/Buscema hoogdagen. Je kan veel zeggen over Buscema, maar dat hij kankerpatiënen met grote borsten tekent... (Je dacht wellicht ook niet meteen aan hem, maar kom, je weet ook wel wat ik wil zeggen).

 

All this in essence, to agree with you, mits een caveat of 2. Becky Cloonan is bij mijn favorieten, ook al doet haar meest recente project me niks, maar de stijl, het lijnwerk en de sfeer in Harrens werk 'pushed all my buttons'.

Vooral blij dat je 'jouw' Conan gevonden hebt. In een interview had Wood het erover dat hij gecontracteerd was tot een zeker nummer (I forget en ging 't over SW? Poor brain) maar dat het niet helemaal duidelijk was of 'm nog langer zou blijven. Signs seemed to point to yes.

Link naar reactie

Je bent misschien wel met een heel erg brede borstel over alles voor Wood aan't schilderen, maar ik snap volledig hoe je na een paar pogingen om Conan te lezen, die conclusie zou trekken.

Wat mij betreft, vond ik niet (behalve misschien toen Giorello tekende) dat Conan er tijdens de DH-run ooit echt als the Schwarz uitzag.

Ten tijde van Marvel was dit vaak (maar wellich ook logisch gezien de nabijheid van de 2 films) wel het geval, tot vervelens toe, zeker als bijv cover-artists ook ostentatief body builder modellen gebruikten, maar nogmaals, in de historische context begrijpelijk.

Over 't algemeen zag Conan er toen vooral vaak te oud uit (ik denk dat hij ten tijde van Bélit misschien 22 is). En in de handen van niet-zo-getalenteerde tekenaars (en een minder duidelijke editoriale richting misschien) kwam hij er daardoor gemakkelijk overdreven gespierd (als een gehaktbal, noemt mijn vrouw dat) uit.

 

Wat de vrouwen betreft... ik denk dat je de vrouwen in Conan verwart met andere portetteringen, misschien in vroege Image titels en consoorten.

De vorige keer dat Bélit in de comics was, dateerde van de Thomas/Buscema hoogdagen. Je kan veel zeggen over Buscema, maar dat hij kankerpatiënen met grote borsten tekent... (Je dacht wellicht ook niet meteen aan hem, maar kom, je weet ook wel wat ik wil zeggen).

 

All this in essence, to agree with you, mits een caveat of 2. Becky Cloonan is bij mijn favorieten, ook al doet haar meest recente project me niks, maar de stijl, het lijnwerk en de sfeer in Harrens werk 'pushed all my buttons'.

Vooral blij dat je 'jouw' Conan gevonden hebt. In een interview had Wood het erover dat hij gecontracteerd was tot een zeker nummer (I forget en ging 't over SW? Poor brain) maar dat het niet helemaal duidelijk was of 'm nog langer zou blijven. Signs seemed to point to yes.

Ja die vergelijking met kankerpatiënten was eerder algemeen gesproken.

 

Bij Conan (Savage Sword omnibussen) waren die vrouwen een beetje te wulps getekend. Schuune om naar te kijken, maar opnieuw geef me toch maar de huidig Belit, dat vind ik aantrekkelijker.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...