Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

zaterdag moest ik er te vroeg zijn, wegens verplichtingen later in de namiddag.

Maar ik ben uw pint niet vergeten, hoor. :)

Dankzij koen...

Vrijdag in de late namiddag ben ik er weer. Of anders spreken we eens af met een paar mensen?

Iedereen is welkom voor een gratis pint! (alvast op mijn zestigste verjaardag)

Link naar reactie

shht, ik probeer mijn aankopen te beperken en voorlopig geen nieuwe series te beginnen. :e002:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Willy, ik wil anders wel nog eens effort doen om met jou en Spock één te gaan drinken maar op vrijdag zal het niet lukken. 

Alvast op voorhand een gelukkige verjaardag gewenst ;)

Wat denken jullie van zaterdag 27 april? Ergens rond 14 uur bij Worlds' End? Iedereen van het forum is welkom, ik trakteer.

Link naar reactie

The road to oz. 5de deel alweer van de in totaal hopelijk 14.

Deze keer bitter weinig scenario. Dorothy wijst een oude man de weg en komt gewoon te voet (geen tornado, geen blikseminslag, geen storm) in Oz voor het verjaardagsfeestje van Ozma in Oz terecht. Dat is het zowat qua verhaal. Duidelijk het minste uit de hele reeks (dat vond ik trouwens van het boek ook).

 

Dat laat niet na dat the road to oz eigenlijk een weg is langsheen allerlei boeiende nieuwe personages (veelal uit andere boeken van L Frank Baum) buiten het Oz universum. Je moet de boeken niet gelezen hebben om gecharmeerd te worden door hen. The shaggy man, de dochter van de regenboog, the scoodlers, johnny dooit, button bright, .... Ze hebben allemaal maar een paar scenes nodig om een onuitwisbare indruk na te laten.

 

En eigenlijk moet je the road to oz zo lezen: een weg langsheen een rits nieuwe intrigerende personages.

Ik mag hopen dat de weg nog lang mag zijn!!

Volgende deel: the emerald city of oz, een van mijn peroonlijke favorieten!

can't wait.

Link naar reactie

The road to oz. 5de deel alweer van de in totaal hopelijk 14.

Deze keer bitter weinig scenario. Dorothy wijst een oude man de weg en komt gewoon te voet (geen tornado, geen blikseminslag, geen storm) in Oz voor het verjaardagsfeestje van Ozma in Oz terecht. Dat is het zowat qua verhaal. Duidelijk het minste uit de hele reeks (dat vond ik trouwens van het boek ook).

 

Dat laat niet na dat the road to oz eigenlijk een weg is langsheen allerlei boeiende nieuwe personages (veelal uit andere boeken van L Frank Baum) buiten het Oz universum. Je moet de boeken niet gelezen hebben om gecharmeerd te worden door hen. The shaggy man, de dochter van de regenboog, the scoodlers, johnny dooit, button bright, .... Ze hebben allemaal maar een paar scenes nodig om een onuitwisbare indruk na te laten.

 

En eigenlijk moet je the road to oz zo lezen: een weg langsheen een rits nieuwe intrigerende personages.

Ik mag hopen dat de weg nog lang mag zijn!!

Volgende deel: the emerald city of oz, een van mijn peroonlijke favorieten!

can't wait.

 

Gisteren en vandaag deel 1 gelezen, The Wonderful Wizard of Oz. De boeken ken ik niet, 't is te zeggen 'k heb ze nooit gelezen, maar wat een fantastisch verhaal! En de tekeningen zijn zo mogelijk nog beter. Je enthousiasme over deze reeks is allesbehalve overdreven. Dit weekend volgt The Marvelous Land of Oz en het zal niet lang duren eer ik bijgebeend ben. :e002:

Link naar reactie

Gisteren en vandaag deel 1 gelezen, The Wonderful Wizard of Oz. De boeken ken ik niet, 't is te zeggen 'k heb ze nooit gelezen, maar wat een fantastisch verhaal! En de tekeningen zijn zo mogelijk nog beter. Je enthousiasme over deze reeks is allesbehalve overdreven. Dit weekend volgt The Marvelous Land of Oz en het zal niet lang duren eer ik bijgebeend ben. :e002:

Ik overdrijf nooit! ;)

Oz staat zeker in mijn top 3 van mijn favoriete lopen reeksen :)

Link naar reactie

Judge Anderson - Shamballa, merci voor de tip Donnie! Ik heb er echt van genoten, het had imo meer een sandman/promethea/filth sfeertje dan dat het gelijkenissen met de film Dredd had, wat zeker niet slecht is en ook vrijwel logisch omdat het over Anderson en de psi division gaat . Dit was mijn eerste echte ervaring met 2000 AD dus wist niet goed wat ik eigenlijk moest verwachten, het waren precies niet echt verhalen die elkaar direct opvolgden maar het leek wel een goede selectie en las verrassend vlot (terwijl er toch vrij absurde concepten aan bod kwamen)

 

oh, en also, de tekeningen zijn echt knap :)

 

cass%20-%20shamballa%20thing%20800.jpg

Link naar reactie

Judge Anderson - Shamballa, merci voor de tip Donnie! Ik heb er echt van genoten, het had imo meer een sandman/promethea/filth sfeertje dan dat het gelijkenissen met de film Dredd had, wat zeker niet slecht is en ook vrijwel logisch omdat het over Anderson en de psi division gaat . Dit was mijn eerste echte ervaring met 2000 AD dus wist niet goed wat ik eigenlijk moest verwachten, het waren precies niet echt verhalen die elkaar direct opvolgden maar het leek wel een goede selectie en las verrassend vlot (terwijl er toch vrij absurde concepten aan bod kwamen)

 

oh, en also, de tekeningen zijn echt knap :)

Als we dan toch bezig zijn; ik las onlangs van Arthur Ranson en Alan Grant 'Mazeworld', ook van 2000 AD. Het deed me bij momenten denken aan 'Life on Mars', op een goeie manier. Even heerlijke tekeningen die me bij momenten deden denken 'waarom vind je (bijna) niks van Ranson in US comics?'

Link naar reactie

Als we dan toch bezig zijn; ik las onlangs van Arthur Ranson en Alan Grant 'Mazeworld', ook van 2000 AD. Het deed me bij momenten denken aan 'Life on Mars', op een goeie manier. Even heerlijke tekeningen die me bij momenten deden denken 'waarom vind je (bijna) niks van Ranson in US comics?'

 

Nog iets voor op het lijstje...

Grr. Argh.

Link naar reactie

ik heb alleen deel 1 en dat zal wel zo blijven denk ik :)

Plague widow is nochthans ook de moeite en vermits het op zichzelf staande verhalen zijn, mis je niets door de rest niet te kopen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

12298865.jpg

 

'Northlanders' is een stripreeks van op zichzelf staande verhalen, variërend in lengte, soms briljant ('Sven, The Returned', 'The Plague Widow'), soms teleurstellend ('Metal', 'The Cross & the Hammer'). Dit boek behoort tot de middelmaat.  Mijn favoriete verhaal is het poëtisch en spannende "The Hunt". Groot raadsel : deze bundel is genoemd naar de zwakste  comic die erin staat terwijl  het meer interessantere "The Battle of Paris" 3/5 van het boek inneemt.

Jouw opinie over wat er zwak en sterk uitkomt wordt misschien niet noodzakelijk gedeeld met de editor/schrijver of wie ook over de benaming beslist?

Link naar reactie

Zijn ze dat lemmet vergeten in te kleuren?

Tuurlijk niet. In 'Sneeuw' zag je dat ook dikwijls: het mes ziet er zo dreigend uit, en je oog wordt ernaar gezogen, so to speak.

@koen & spock: i know you know, maar dat was niet echt een retorische vraag. Also, waarom zou je een boek NIET kopen met zo'n coole cover?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...