Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

vooral

 

Iron, or The War After - S.M.Vidaurri

 

ziet er schitterend uit, maar is het verhaal ook wat?

 

Het gebeurt niet vaak, maar die enkele keren dat ik eens een boek post onder strip of comic van de dag mag  je er van uitgaan dat ik het verhaal ook wel goed vind.

Link naar reactie

Manhattan Projects volumes 1 en 2 gelezen.

 
Hickman combineert geschiedenis en geschifte verbeelding in dit intelligent, grappig en spannend verhaal.  Pitarra's gekke tekenwerk (het lijkt een slordige quitely) en het inventief gebruik van kleuren resulteert in strip-perfectie.  Dit is een tour de force, één van de allerbeste comics op de schappen momenteel.  Hopelijk blijft deze comic zo sterk. 

Het tweede volume uitgelezen, is inderdaad erg sterk.

 

HAPPY van morrison en Robertson was ook een erg leuke verrassing!

Nu bezig in THE MASSIVE. Tja, wat moet daar over gezegd worden, Wood is misschien wel de beste schrijver van het moment...

Grr. Argh.

Link naar reactie

INVINCIBLE HC  8

Dit is zo'n titel die voor mijn part eeuwig mag blijven doorlopen, bijna 100 nummers en er zit nog steeds geen sleet op de 'formule'. Dit is eigenlijk superherocomics zoals het zou moeten zijn. De personages zijn interessant, je leeft met ze mee waardoor je wil echt weten wat ze nu weer gaan meemaken omdat het hier ook echte en blijvende gevolgen heeft.

Kirkman heeft echter nog steeds de neiging om zijn personages te veel te laten zeggen, maar het leest als een trein, so who cares...

Het is ook goed dat Cory Walker, maar twee issues tekent in deze HC...

De nieuwe kleurder is ook een grote aanwinst. Het is wel iets minder shiny, wat ik wel vond passen bij deze titel. Misschien moet ik het nog gewoon worden.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Lost Dogs (Jeff Lemire)

Bij het doorbladeren zagen de tekeningen er niet bepaald aantrekkelijk uit. Vervolgens begint het boek met twee ellenlange voorwoorden, van ene Timothy Callahan die de loftrompet bovenhaalt en Lemire zelf in een nostalgische bui. Maar dan begint eindelijk het verhaal, niet bijster origineel maar o zo aangrijpend, en die tekeningen blijken plotseling heel hard te werken. Prachtig.

Link naar reactie

Ik lees niet graag War Stories en koop dan ook steeds met tegenzin die verhalen van Garth Ennis.

Onbewust moet ik weten dat het fantastisch gaat zijn en dat is het dus ook...

Ik ben dus Battlefields HC vol. 2 aan het lezen, wat kan die man schrijven.

 

Is er eigenlijk een verschil tussen zijn War Stories en Battlefields?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Koen: ik ben zelfs een beetje opgelucht dat je in Harbinger net als ik precies die elementen herkent waardoor ik momenteel de hele lijn van Valiant in mijn pullbox houd, in singles. Na de opmerkingen van spock (waar ik nog steeds wat teleurgesteld over ben) vreesde ik al dat ik waanbeelden had. Hij heeft dat effect soms op me, die spock.

Link naar reactie

Ik denk het niet. Ik heb twee titels gelezen.

 

Harbinger kon er mee door, maar zo speciaal vond ik het niet. Er was iets mis met het ritme, en ik hou niet van de tekeningen. Het verhaal, tja, seen it all before, maar een beetje anders.

 

De andere titel, ik ben de naam al vergeten, over een slaaf in een hypermodern pak, vond ik ronduit slecht en belachelijk.

Link naar reactie

Ik denk het niet. Ik heb twee titels gelezen.

 

Harbinger kon er mee door, maar zo speciaal vond ik het niet. Er was iets mis met het ritme, en ik hou niet van de tekeningen. Het verhaal, tja, seen it all before, maar een beetje anders.

 

De andere titel, ik ben de naam al vergeten, over een slaaf in een hypermodern pak, vond ik ronduit slecht en belachelijk.

X-O Manowar. Vond ik zelfs in de oorspronkelijke 90's uitvoering interessant en leuk gebracht. Maar 't kan niet voor iedereen zijn eh, spock!

Link naar reactie

Nope. En er is al zo veel...

Bon. Nu ga ik beginnen met S2 van Clone Wars :)

 

Net Batman Inc. Vol 1 gelezen en die vond ik zéér goed ! Zo zou Batman altijd moeten zijn, vind ik. Jammer dat Morr er mee stopt na vol 2. Nu ja, hij is er al mee bezig sinds 2006 of zo, dus ik kan zijn run altijd nog eens herlezen. En dingen uit zijn eerste boeken komen hier ook in terug. Maar los daarvan, dit was big fun ! Snyder jongen, ZO moet het. ;-)

Link naar reactie

Nope. En er is al zo veel...

Bon. Nu ga ik beginnen met S2 van Clone Wars :)

 

Net Batman Inc. Vol 1 gelezen en die vond ik zéér goed ! Zo zou Batman altijd moeten zijn, vind ik. Jammer dat Morr er mee stopt na vol 2. Nu ja, hij is er al mee bezig sinds 2006 of zo, dus ik kan zijn run altijd nog eens herlezen. En dingen uit zijn eerste boeken komen hier ook in terug. Maar los daarvan, dit was big fun ! Snyder jongen, ZO moet het. ;-)

Liever Snyder... goede batman verhalen zonder dat er 20 batmans en 30 robins zijn. :)

Link naar reactie

Alle Batman bundels van Snyder heb ik zeer graag gelezen, behalve de recente volume 2. Al die opbouw om dan met een sisser af te lopen ;)
En Snyder vergeet soms ook dat comics in dit genre bij momenten gewoon ook fun moeten zijn. Morr vergeet dat nooit. Dat Snyder  zijn vampierreeks saai maakt, dat kan me niet schelen, ik lees dat dan niet meer ;) maar bij Batman doe je dat niet. Batman heeft soms de pulp nodig.

Maar los daarvan, het einde van Batman Inc. vol 1 heeft veel meer impact en is veel tragischer dan Snyders Batman vol 2, en Snyder heeft zijn verhaal toch serieus opgebouwd.

Link naar reactie

Oja, in Batman Inc. is er slechts één Batman en één Robin. En goeie verhalen :)

Ja maar moet je niet eerst door al die verhalen met een andere batman lezen?

En ik hou ook niet echt van Robin en die is ook meerdere malen door een ander gespeeld in die lange run van Morrison toch?

 

Het is ook zo goedkoop om elke keer ''death of Robin'' en ''death of Batman'' en ''return of batman'' te hebben.

Link naar reactie

CBEA2906.jpg

 

Scion van crossgen is zeer het lezen waard.

Een zeer goed fantasie verhaal wat wel iets weg heeft van game of thrones (mwa niet echt, maar weet geen betere vergelijking).

Geschreven door Ron Marz en de art is ook zeer mooi door artiesten zoals Jim Cheung.

Gaat over 2 koninkrijken die met elkaar in oorlog zijn en dan heb je ook nog de ''lesser races'' die gecreëerd zijn door de mensen en nu als bediende/slaven gebruikt worden.

De prins van de Heron dynasty (tevens de hoofdrol speler die ook speciale krachten heeft door een sigil op zijn arm) en de prinses van de Raven dynasty die voor de vrijheid van de ''lesser races'' vecht en hun beweging heet ''the underground''.

 

Dat is zo een beetje alles wat ik kan vertellen zonder dingen te verklappen.

Link naar reactie

Ja maar moet je niet eerst door al die verhalen met een andere batman lezen?

En ik hou ook niet echt van Robin en die is ook meerdere malen door een ander gespeeld in die lange run van Morrison toch?

 

Het is ook zo goedkoop om elke keer ''death of Robin'' en ''death of Batman'' en ''return of batman'' te hebben.

In Morrs run is er maar één Robin : Damian Wayne.

In de periode dat Bruce Wayne zogezegd dood is, is Dick Grayson Batman (anders is hij gewoon Nightwing).

 

Batman Inc. is een bedrijf (of een fonds, zo je wil) dat werd opgericht door Bruce Wayne, zodat die openlijk Batman financieel kan steunen, en ook andere vigilantes in andere steden, wereldwijd, persoonlijk door Bats uitgekozen. Maar dat zijn geen Batmannen of Robins, en die spelen ook maar een bijrol.

 

Morrs run gaat vooral over Batman (natuurlijk), en wat Leviathan met hem wil uitspoken, en vooral met Damian Wayne. Morrs run begint nu als een mooie puzzel in mekaar te passen. Maar de apparte verhalen zijn perfect los te lezen. De overall story arc van Morr maakt het net heel speciaal. (let op, ik had in het begin ook wel problemen, vooral rond Final Crisis, welk ik niet las, maar dat bleek ook niet nodig, want kort daarop kwam er een Batman bundel uit die alles duidelijk maakte).

 

Het tragische waar ik het over had, is nog niet Robins dood. Maar dat die er zou komen, dat wist ik al van bij het begin van Morrs run. Een robin, die zogezegd een kloon is van Bruce, en dan nog iemand zomaar vermoordt, die blijft niet leven.

En zoals gezegd, Bats was niet dood. :)

Link naar reactie

Nu in de previews ;) zie de thread :P

Hawel kijk, ik ben nog eens gaan kijken wat ik er op de ouwe reep over schreef :

 

Neil Young’s Greendale HC (Vertigo * Joshua Dysart – Cliff Chiang)
Prachtige strip is dit, poëtisch, magisch, drama, fun, small town America, de natuur, enz., met heel mooie tekeningen.
Ik heb de cd, maar ik heb nooit de teksten gelezen van de nummers op deze cd. Het zijn tien nummers, die elk een kortverhaal vertellen over inwoners van het fictieve stadje Greendale in het noorden van California.
Eén van deze personages is Sun Green, een meisje van 18, dat, net als de vrouwen in haar familie die voor haar kwamen, begint te ondervinden dat ze een speciale band heeft met de natuur en magie.
Wat volgt is een prachtig verhaal over haar leven en dat van haar familie in dat kleine stadje, over de mysteries i.v.m. de vrouwen in haar familie, en met kritiek op de oliebaronnen, op de oorlog in Irak die Bush volop aan’t voorbereiden is, enz. Maar Dysart verliest nooit het verhaal uit het oog gelukkig.
Prachtstrip, vind ik dit dus, en nu spreek ik even NIET als Neil Young fan. ;)

Tekeningen, zie deze bladzijde : http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=26609

 

1276097721.jpg

Link naar reactie

Sláine - the horned god

 

Ik was er niet zeker van of ik dit wel goed zou vinden maar ik ben echt blij dat ik het een kans gegeven heb, ik vind het super! Veel is natuurlijk ook wel te danken aan de fantastische art van Simon Bisley. Ik ben ondertussen al echt benieuwd geraakt naar wat 2000AD nog meer in petto heeft, Mazeworld ga ik zeker ook eens proberen vinden

 

1917.jpg

Link naar reactie

Hawkeye: My Life as a Weapon

Ik ben fan van het tekenwerk van Aja - ook al tekende hij enkel de eerste 3 deeltjes in deze bundel-, maar ik bleef een beetje op mijn honger zitten met de verhalen. Het waren best leuke one shots, maar passen voor mij beter als een 'tussendoortje' in een groter geheel. Qua sfeer kan je de serie vergelijken met Daredevil door Waid.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Clone Wars 4, 6, 8 en 9 + Dark Times 1 en 2

 

Ik ben heel blij met deze TPB's. Vormt een mooi geheel. Eerst het vervolg van de Quinlan Vos saga en aansluitend Dass Jennir in Dark Times. Nu even ter afwisseling enkele Brubaker DD's herlezen en daarna de resterende delen van Dark Times herlezen

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

X-men by Kieron Gillen vol. 4 : AvX. Véél beter dan de vorige AvX van Gillen (vol 3). Hier krijg je tenminste echt verhaal ipv tie ins met AvX. Maar het boekje is wel in 35 minuten gelezen...

 

FF by Jonathan Hickman vol. 4 ... hoh ! Zo goed ! Zeven apparte verhaaltjes, weird, SF en humor. I want Hickman for a Spider-man run ! Zijn humor is er perfect voor. :)

Link naar reactie

Aan alle leuke dingen komt een eind, zo ook aan het lezen van Y:The Last Man. Vandaag de laatste TPB gelezen en die was zó goed, dat ik de reeks waarschijnlijk nooit meer zal herlezen.

Herkenbaar. Schrik om de magie te doorprikken. Het einde vond ik ook geweldig! En toch verdient y het om herlezen te worden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...