Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Dark Wolverine heb ik ook al niet meer.

Origins, daar heb ik me wel nog mee geamuseerd.

Loeb, ik weet niet juist over welke je het hebt, maar ik heb er één met Sale, en dat kan er mee door, en die met Bianchi, gekregen van GD, en tot mijn verbazing heb ik dat graag gelezen (was dat geen voorloper van Origins ? ). Aaron vond ik dan weer ondermaats.

En ik verwachtte nog wel wat van Bunn. Viel me dat dik tegen... maar anderen, zoals GD ;) vinden Rot dan wel weer leuk.

 

Tis een dooddoener, maar smaken verschillen dus écht ! :)

Link naar reactie

Vond je Wolverine Weapon X door Aaron dan ook slecht? Ik vond die bij momenten leesbaarder dan een deel van zijn latere Wolverine. Bunn stelde teleur, maar dat gebeurt. 't Was ook gap-stop werk natuurlijk.

Ik heb het over de Bianchi Loeb boeken (hij heeft een Sabretooth returns of whatever it's called net voor ze Wolverine hernummeren naar die door Cornell & Davis) die uitpuilen van de grootste zever waar nooit nog een schrijver met een beetje gezond verstand naar zal terugverwijzen (net als die abominabele arc door Guggenheim en heel die maffe uitleg over wat er gebeurt als Wolverine dood gaat). De manier waarop hij ook de interne monoloog van Wolverine schrijft, dat achterlijk Romulus personage, zijn aanpak van actie-scenes en wegwerp-bijrollen... Gek werd ik van die bucht.

Link naar reactie

The Rocketeer door Dave Stevens is zeker de moeite, alleen jammer dat hij zo weinig heeft getekend. Knappe uitgave ook door IDW. Rocketeer Adventures 1 (2 heb ik niet gelezen) met een hoop kortverhalen door verschillende auteurs vond ik maar middelmatig. Toevallig heb ik daarnet The Rocketeer: Cargo of Doom door Waid/Samnee gelezen en dat was best amusant, maar met momenten ook een beetje teveel zelfparodie. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Had er hier iemand al eens Adam Strange en/of The Rocketeer gelezen of droom ik dat maar? Zoja, wat zou je ervan aanraden?

Ik las Adam Strange in Starman. Een aardig concept, maar geen hoogvlieger. De miniserie door Diggle/Ferry was wel leuk, alleen jammer dat het einde dan een soort intro voor Crisis toestanden werd. Echt aanraden... Starman zeker, de andere is misschien net een beetje te lang geleden.

Link naar reactie

bedankt voor de tips :)
Ik zie dat er een mooie Artist Edition van Dave Stevens' Rocketeer bestaat maar die is toch wel iets te prijzig voor mij (zeker als ik niet weet of het wel echt 'my cup of tea' gaat zijn) :e012:  maar ik veronderstel dat deze Rocketeer van Dave Stevens (een van de bitter weinige paperbacks die ik vond trouwens), of desnoods zelfs The Rocketeer Complete Collection vol 1, dan betere alternatieven zijn.

Ik wist niet dat Adam Strange in de reeks van Starman voor kwam. Was hij daar een prominent figuur of verscheen hij maar heel af en toe? Die miniserie van Diggle (het is toch Planet Heist dat je bedoelt he?) heeft een vrij goede score op goodreads en amazon, die zal ik waarschijnlijk ook eens uitproberen

Link naar reactie

Planetary 1-4

Dit blijft genieten, ook na de zoveelste herleesbeurt. Die covers zijn ook altijd geweldig. Ik heb het al eens gezegd op het vorige forum, maar ik ga het nog eens herhalen hier: ik ben er van overtuigd dat het verhaal in issue 18 zich eigenlijk afspeelt tussen issue 21 en 22 (en issue 17 hoort thuis tussen issue 13 en 14). Volgens mij is hier editoriaal ingegrepen.

 

planetary.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Planetary 1-4

Dit blijft genieten, ook na de zoveelste herleesbeurt. Die covers zijn ook altijd geweldig. Ik heb het al eens gezegd op het vorige forum, maar ik ga het nog eens herhalen hier: ik ben er van overtuigd dat het verhaal in issue 18 zich eigenlijk afspeelt tussen issue 21 en 22 (en issue 17 hoort thuis tussen issue 13 en 14). Volgens mij is hier editoriaal ingegrepen.

 

planetary.jpg

't Is alweer even geleden, en issuenummers als je de HCs hebt, dat doet niet veel. Gaat het dan om een flashback, of is er iets anders aan de hand?

En editoriaal ingegrepen... Ik denk dat ze al blij waren scripts van Ellis te ontvangen, maar dat er niet echt tijd was om de chronologie te veranderen. Enfin, ik zou de issues in question eens moeten bekijken om te begrijpen wat je bedoelt.

Link naar reactie

bedankt voor de tips :)

Ik zie dat er een mooie Artist Edition van Dave Stevens' Rocketeer bestaat maar die is toch wel iets te prijzig voor mij (zeker als ik niet weet of het wel echt 'my cup of tea' gaat zijn) :e012:  maar ik veronderstel dat deze Rocketeer van Dave Stevens (een van de bitter weinige paperbacks die ik vond trouwens), of desnoods zelfs The Rocketeer Complete Collection vol 1, dan betere alternatieven zijn.

Ik wist niet dat Adam Strange in de reeks van Starman voor kwam. Was hij daar een prominent figuur of verscheen hij maar heel af en toe? Die miniserie van Diggle (het is toch Planet Heist dat je bedoelt he?) heeft een vrij goede score op goodreads en amazon, die zal ik waarschijnlijk ook eens uitproberen

Ergens halverwege, als Starman in de ruimte hangt (op zoek naar Gavin, de broer van zijn lief, don't ask) is Adam Strange een guest star gedurende een nummer of 5/6 (denk ik). Planet Heist indeed.

En wat Rocketeer betreft, ik denk dat IDW the complete collection ('t is uiteindelijk maar 1 boek als je Dave Stevens wil) ook in SC heeft uitgebracht. Ik heb de HC die 30$ kostte. De anthology miniseries die ze nadien uitbrachten waren geinig, maar niet zo speciaal. Ik hoorde wel al veel goeds over de miniseries door Mark Waid met Samnee en Roger Langridge met ook iemand. I don't recall who.

Link naar reactie

't Is alweer even geleden, en issuenummers als je de HCs hebt, dat doet niet veel. Gaat het dan om een flashback, of is er iets anders aan de hand?

En editoriaal ingegrepen... Ik denk dat ze al blij waren scripts van Ellis te ontvangen, maar dat er niet echt tijd was om de chronologie te veranderen. Enfin, ik zou de issues in question eens moeten bekijken om te begrijpen wat je bedoelt.

 

Even een waarschuwing want hier volgen SPOILERS

 

 

In issue 11 wanneer Snow zijn geheugen terugkrijgt, krijg je drie korte flashbackplaatjes. In issue 13 en 14 krijg je er twee uitgewerkt: hoe Snow begon en in de leer ging bij Sherlock Holmes en hoe Snow zijn geheugen kwijtraakte door de 4. De derde flashback over Snow zijn eerste liefde en the origin van Jakita Wagner, die zich chronologisch afspeelt tussen 13 en 14, komt pas in issue 17 aan bod. Het leest een beetje alsof ze sneller terug naar het hoofdverhaal wilden. In issue 15 zit trouwens een stukje dialoog over de leeftijd van Jakita dat pas duidelijk wordt na issue 17.

 

Issue 18 is echter het deel dat me stoort. William Leather wordt gevangen genomen, maar de dialogen in issue 19, 20 en 21 maken enkel melding dat Jacob Green buiten spel werd gezet en waarom wachten om Leather te ondervragen tot issue 22? Ook in 18 zelf zit dialoog die duidelijker wordt als je het deeltje pas leest na issue 21. Het lijkt eerder dat ze dit deeltje naar voor hebben geschoven omdat het enigste tweeluik uit de serie (issue 19 en 20) anders gesplitst zou worden over trade 3 en 4.

 

Als je de eerste drie trades niet herlas bij het uitkomen van deel 4, valt het mss niet zo op, maar na ettelijke herleesbeurten wel  :e012:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Gisteren Batman vol. 2 The City of Owls gelezen. Ik weet niet… Ik had toch iets anders verwacht. Ik vind het maar zozo. Beetje saai ook, bij momenten. Nu ja, dat vond ik van American Vampire ook al, dus ge moet er niet op letten. ;)

Maar na al die opbouw, vind ik dit toch maar met een sisser aflopen. Slecht is het niet hoor, maar echt goed vond ik het ook niet.

 

Ook The Massive vol. 1 Black Paccific (Dark Horse, Brian Wood, div.) gelezen. Zéér goed. Alhoewel het een eindje duurde voor ik (euhm) mee was, in het verhaal gezogen werd, euhm…  En het boek eens opnieuw lezen, is een serieuze hulp. :)

Wood maakt het ons ook niet direct makkelijk, met al het heen en weer springen in de tijd, maar het werkt wel.

Het verhaal speelt zich af na The Crash, een wereldomvattende reeks van gebeurtenissen, die ongeveer een jaar duurden. Het leek wel alsof de planeet zich verzette tegen de mens, de uitbuiting door de mens, en dan maar een reeks natuurlijke rampen los liet op de mensheid.

Op The Kapital, een schip, volgen we een groepje Eco warriors die vooral de oceanen wilden beschermen, en die nu, net als de rest van de overgebleven mensen, proberen te overleven.

Ze krijgen te maken met piraten, voedseltekort, warlords, enz. Ze zijn op zoek naar The Massive, hun groter zusterschip, waar ze al maanden geen bericht meer hebben van ontvangen.

En ondertussen diept Wood de personages uit, zoals we dat van hem gewoon zijn, en schetst hij de wereld waarin ze leven. Zeer sterk ! Die personages bestaan onder andere uit twee voormalige huurlingen, en een mysterieuze vrouw, Mary. Hier en daar worden dus hints gegeven naar iets mysterieus… En daardoor wil je natuurlijk zo vlug mogelijk het vervolg kunnen lezen.

Sterke nieuwe reeks, goed in beeld gebracht.

 

Preview : http://bookstores.darkhorse.com/salestools/firstlooks.php?theid=19-778&p=0

 

massive1p5.jpg

Link naar reactie

Batman: The Black Mirror

Ik vond het een van de betere Batman trades in de sfeer van Year One en Gotham Central. Jammer dat Grayson maar tijdelijk de Batman is. Ik vind hem best interessant in die rol en met dit soort verhalen. Ik was wel even uit het verhaal omdat er twee pagina's in zaten met exact dezelfde tekst over een map met een zwarte pin voor Gotham (de eerste en ergens vanachter). Ik zal het eens moeten herlezen, want ik heb daar precies iets gemist.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wolverine: Miller mini-serie

X-men: From the ashes

 

Deze verhalen zijn de reden dat ik de X-men graag lees. Het leuke is ook dat Wolverine effectief een tijdje uit de reeks verdwijnt (niet zoals tegenwoordig waarbij hij in 7 reeksen tegelijk opduikt) om plaats te maken voor de mini-serie: in het eerste deeltje van From The ashes gaat hij op vakantie, daarna volg je zijn verhaal in de mini serie, waarna hij terugkeert in de X-men serie voor het vervolg van zijn verhaal, dat uiteindelijk wordt afgerond met enkele epiloog scenes. Ondertussen heb je nog de introductie vd Morlocks, Rogue en Madelyne Pryor. Absoluut mijn favoriete X-periode.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik wacht op MMW Uncanny X-men vol. 6. Dat is dan het vervolg op mijn Days of Future Past tpb. (nu ja, er is een overlapping van drie comics).

Maar de SC's van MMW staan on hold, las ik ergens.

Nu ja, ik heb geduld... (soms).

 

In MMW Unc. X-men vol. 8 & 9 moet dan From The Ashes staan.

hmm... geduld is een schone zaak, maar lastig. ;)

Link naar reactie

Ik wacht op MMW Uncanny X-men vol. 6. Dat is dan het vervolg op mijn Days of Future Past tpb. (nu ja, er is een overlapping van drie comics).

Maar de SC's van MMW staan on hold, las ik ergens.

Nu ja, ik heb geduld... (soms).

 

In MMW Unc. X-men vol. 8 & 9 moet dan From The Ashes staan.

hmm... geduld is een schone zaak, maar lastig. ;)

 

Ik heb die originele trade nog, was mijn eerste ooit en heb ik indertijd op vakantie in Engeland nog van mijn ouders gekregen na veel zagen.  :e012:

 

Samen met die Wolverine mini-serie vormt dit een mooi afgerond geheel, dat ik meer en meer weet te appreciëren. Het is ook een soort sequel op The Dark Phoenix saga.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Wolverine: Logan (Vaughan/Risso)

Niet bijster origineel,(Wolverine rekent af met het zoveelste spook uit zijn verleden) en nogal kort om een trade mee te vullen (slechts 3 deeltjes, de andere helft zijn extra's), maar het is wel goed gebracht en ik heb ervan genoten. Al bij al een kleine aanrader, zeker als je hem ergens goedkoop op de kop kan tikken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik heb die originele trade nog, was mijn eerste ooit en heb ik indertijd op vakantie in Engeland nog van mijn ouders gekregen na veel zagen.  :e012:

 

Samen met die Wolverine mini-serie vormt dit een mooi afgerond geheel, dat ik meer en meer weet te appreciëren. Het is ook een soort sequel op The Dark Phoenix saga.

Ik heb die nieuwe versie van de Wolverine HC gekocht (ook al had ik die ouwe, grotere tpb) omdat daar twee X-men comics zijn in opgenomen die volgen op het Wolverine verhaal. En niet lang daarna heb ik de Wolverine/Kitty Pryde HC ook gekocht. :hartje:

 

Maar nu wil ik dus ook hetgeen tussen DoFP en From the Ashes zit, lezen. En FtA en wat erna komt ook nog een heel stuk, want ik hou van Claremonts X-men uit die periode (minder van die uit de jaren 90, daar raak ik meestal niet door). Nu ja, ik hou van veel Marvel dingen uit die periode (midden de jaren '70-eind de jaren 80).

 

300px-kitty_pryde_and_wolverine_vol_1_5.

 

Damn, nu heb ik zin om dat allemaal te herlezen. Net als DD...

 

Prachtig, die herrinneringen aan zo'n boeken (vakantie, Engeland).

Toen ik kind was, en er nog veel Marvel en DC werd vertaald, lagen die aan zee ook in de winkeltjes van de campings, aan de kassa van de Nopri, en op de markt in hele zakken voor 20 frank (ge wist niet wat daar dan allemaal in zat, tussen de tijdschriften)... Waar. Is. De. Tijd ? ;)

Link naar reactie

Daredevil by Mark Waid vols. 2 en 3 zeer graag gelezen, het is big fun, vooral met Spidey en Black Cat in vol. 2.

Rucka’s Punisher (DD vol. 3) vind ik nog steeds niet zo goed, het is Punisher Light als het ware, maar dat neemt niet weg dat ook DD3 een goed boekske is.

De HC van vol. 4 stond in de winkel, maar ik heb me nog net kunnen inhouden van ‘m te kopen. Ik wacht dus gewoon op de SC.

 

 

Ook begonnen met Punk Rock Jesus, maar de toon van deze strip ligt me niet. ’t Is niet slecht, maar ik vind het ook niet zo goed als op de achtercover staat. Het interesseert me allemaal net te weinig, en ik heb helemaal géén voeling met de personages. Ik heb me moeten verplichten van verder lezen (in twee leesbeurten). Hij is bijna uit, ik kreeg ‘m niet uit gisteravond. Herlezen zal er waarschijnlijk niet inzitten.

Ik zal wel weer de enige zijn die de (voor mijn part) hype niet begrijpt ivm dit boek. ;)

Oja, wie de losse comics heeft : de tpb bevat tien extra bladzijden verhaal. Tja.

Link naar reactie

Ook begonnen met Punk Rock Jesus, maar de toon van deze strip ligt me niet. ’t Is niet slecht, maar ik vind het ook niet zo goed als op de achtercover staat. Het interesseert me allemaal net te weinig, en ik heb helemaal géén voeling met de personages. Ik heb me moeten verplichten van verder lezen (in twee leesbeurten). Hij is bijna uit, ik kreeg ‘m niet uit gisteravond. Herlezen zal er waarschijnlijk niet inzitten.

Ik zal wel weer de enige zijn die de (voor mijn part) hype niet begrijpt ivm dit boek. ;)

Oja, wie de losse comics heeft : de tpb bevat tien extra bladzijden verhaal. Tja.

Ik wil hem anders wel als je hem kwijt wil...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ook begonnen met Punk Rock Jesus, maar de toon van deze strip ligt me niet. ’t Is niet slecht, maar ik vind het ook niet zo goed als op de achtercover staat. Het interesseert me allemaal net te weinig, en ik heb helemaal géén voeling met de personages. Ik heb me moeten verplichten van verder lezen (in twee leesbeurten). Hij is bijna uit, ik kreeg ‘m niet uit gisteravond. Herlezen zal er waarschijnlijk niet inzitten.

Ik zal wel weer de enige zijn die de (voor mijn part) hype niet begrijpt ivm dit boek. ;)

Oja, wie de losse comics heeft : de tpb bevat tien extra bladzijden verhaal. Tja.

 

 

Ik wil hem anders wel als je hem kwijt wil...

 

Punk Rock Jesus dan toch nog verder uitgelezen and it grew on me (een klein beetje toch), dit SF verhaal over een kloon van Jezus, die eigenlijk al heel zijn leven in een reality tv show woont, en rebelleert.

Alhoewel de toon van de strip me dus niet echt ligt, en het ritme soms verkeerd zit, begon ik ‘m naarmate het verhaal vorderde toch liever te lezen, en mee te leven met de personages. Misschien las ik al een comic teveel over godsdienst (Ennis) met een link naar Noord-Ierland (Ennis), waardoor ik nog zo’n strip niet direct een aanvulling vind… soit, al bij al is het een goeie strip, maar de klassieker waarvoor ze hem verslijten op de cover, die zie ik er toch niet in.

Maar, Donnie, eigenlijk, alleen al voor de tekeningen ga ik deze strip toch houden.

Link naar reactie

Bij mij staat Punk Rock Jesus zeker in mijn definitieve top 100.

Vooral wat het verhaal betreft.

Ik begon al te vrezen dat Spock een slechte smaak had, maar gelukkig heeft hij zich herpakt! :e005:

Ja. Ok. Ik was verkeerd. Gisteren het boek helemaal (!) herlezen, en het is zeer goed. Ja. Niet alleen de tekeningen.

Misschien was ik wel te moe, toen ik er de eerste keer aan begon... who knows ? Maar dat is geen excuus.

Link naar reactie

Nu was ik ook niet helemaal verkeerd. Ik had al gezegd dat het goed was. ;) Alleen dat van de personages en de toon van het boek, daar was ik verkeerd. Ik weet niet hoe ik erbij kwam.

Maar soit, ik herlees tenminste mijn boeken, en durf toegeven als ik verkeerd was. ;)

 

 

only a donkey never changes his mind ;)

Link naar reactie

Nu was ik ook niet helemaal verkeerd. Ik had al gezegd dat het goed was. ;) Alleen dat van de personages en de toon van het boek, daar was ik verkeerd. Ik weet niet hoe ik erbij kwam.

Maar soit, ik herlees tenminste mijn boeken, en durf toegeven als ik verkeerd was. ;)

Goed zo!

Als ik u zaterdag zie bij Worlds' End prakteer ik u op een pint. Of een Cesar. :e005:

Link naar reactie

 X-men Reckless Abandonment

De twee comics van Wood/Lopez zijn goed, daarna wordt het merkelijk minder qua verhaal, maar de tekeningen na Lopez trekken op niks meer.

 

 

 

Swamp Thing vol.2 : Family Tree

Zéér goed. Eén lange nachtmerrie en daarna nog de goeie nr. 0 en goeie Annual 1.

 

 

Batman Detective Comics vol. 2 : Scare Tactics HC

Graag gelezen, maar soms is Daniels verhaal niet helemaal duidelijk. Hierna is't aan John Layman (Chew). Ik zie dat al meer zitten dan Daniel, maar ik ga wel overschakelen op SC's.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...