Ga naar inhoud

flow


Recommended Posts

Er is altijd zo een fase in het leven van een kunstenaar waarin ze volledig in hun flow zitten, waarin ze hun absolute zenith op artistiek vlak bereiken.

Bij verschillende stripauteurs merk je dat ook heel duidelijk. Je hebt dan op een bepaald moment een reeks albums die stuk voor stuk uitschieters zijn en niets wat vooraf of nadien kwam was in staat om dat te evenaren.

 

Link naar reactie
2 uren geleden, cinco zei:

Er is altijd zo een fase in het leven van een kunstenaar waarin ze volledig in hun flow zitten, waarin ze hun absolute zenith op artistiek vlak bereiken.

Bij verschillende stripauteurs merk je dat ook heel duidelijk. Je hebt dan op een bepaald moment een reeks albums die stuk voor stuk uitschieters zijn en niets wat vooraf of nadien kwam was in staat om dat te evenaren.

 

Hmmm... Niet direct een voorbeeld.. Cosey misschien toen hij op zoek naar Peter Pan maakte?

 

By far zijn beste strips naar mijn idee...

Link naar reactie

Als je praat over een flow, kun je niet om Dufaux heen, de man met de onwaarschijnlijkste reputatie op het gebied van strips maken, je weet nooit waar het naar toe gaat, debacle of triomf

 

Jessica Blandy, onze mooie en eigenzinnige juffrouw die al '' woke "' was ver voordat het een ingeburgerd werkwoord werd voor ijverige, nihilistische, modernistische aanhangers van het

hedendaags isme.

Hoe lang de flow duurde bij de afleveringen van Jessica, zijn de meningen, zoals altijd bij Dufaux weer sterk verdeeld.

Ik durf wel te stellen dat de hele serie een bepaalde kwaliteit had, en uitblonk in intensiteit en vindingrijkheid.

 

image.thumb.png.f7e35cf51a8d8912dc45a52cd86da086.png

 

Speciaal voor " @sanderg Dufaux fan van het eerste uur, een portret van Jessica van Rosinski.

 

image.thumb.png.6d0ef9170404f2ae76b46967cddfbe4c.png

Link naar reactie
1 uur geleden, bouncer zei:

Als je praat over een flow, kun je niet om Dufaux heen, de man met de onwaarschijnlijkste reputatie op het gebied van strips maken, je weet nooit waar het naar toe gaat, debacle of triomf

 

Jessica Blandy, onze mooie en eigenzinnige juffrouw die al '' woke "' was ver voordat het een ingeburgerd werkwoord werd voor ijverige, nihilistische, modernistische aanhangers van het

hedendaags isme.

Hoe lang de flow duurde bij de afleveringen van Jessica, zijn de meningen, zoals altijd bij Dufaux weer sterk verdeeld.

Ik durf wel te stellen dat de hele serie een bepaalde kwaliteit had, en uitblonk in intensiteit en vindingrijkheid.

 

image.thumb.png.f7e35cf51a8d8912dc45a52cd86da086.png

 

Speciaal voor " @sanderg Dufaux fan van het eerste uur, een portret van Jessica van Rosinski.

 

image.thumb.png.6d0ef9170404f2ae76b46967cddfbe4c.png

Erg mooi werk van Rosinski! Dank voor het posten! Nooit eerder gezien..

 

De reeks Jessica Blandy heb ik zelf nooit gelezen... De commentaren die ik voorbij heb zien komen waren nogal wisselvallig en daarbij spreekt het tekenwerk me helaas niet erg aan...

 

Wonderlijke man die Dufaux... Ik geloof zeker dat het een intelligent iemand is die best een goed verhaal kan vertellen maar het esoterische gehalte van zijn verhalen is mij doorgaans veel te hoog..

Link naar reactie
28 minuten geleden, cinco zei:

 

Wat denk je bijvoorbeeld van Rosinski? Hij heeft toch duidelijk een periode waarin hij grafisch aan zijn absolute top zat.

Dat is inderdaad zeker waar! Die top was mijn inziens vanaf deel 5 tm deel 18 van de Thorgal reeks... Vanaf deel 19 werd het minder vind ik.. zijn schildertekeningen hebben me nooit erg kunnen bekoren.. ik vind die overigens wel vrij sterk nog in Western

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...