Air Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 duistere steden van Francois Schuiten en Benoit Peeters. iemand die wat over deze reeks kan vertellen? bv. of het noodzakelijk is de reeks van af het begin te starten? andere tips met betrekking tot architectuur in strips zijn ook welkom. Quote .
retep Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Gewoon kopen, beginnen met lezen bij deel 1 http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=list&mode=lijst&letter=D&begin=120 Quote
Kool Thing Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Je kan alle deeltjes los van elkaar lezen. In de latere delen komen wel oudere personages opnieuw terug. De sterkste delen op scenariovlak zijn mi de oudere delen, dus tem de Toren of Brüsel. Op grafisch gebied blijft Schuiten nog steeds een heel hoog (architecturaal) niveau halen. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Air Posted February 20, 2014 Author Posted February 20, 2014 aan wat ik tot nu toe gezien heb, twijfel ik niet aan de grafische kwaliteit. maar het leek mij ook dat ze wel redelijk los van elkaar te lezen zijn. ik ben ook zeker van plan wat aan te schaffen. Quote .
Rork Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Interessante informatie staat in de pdf van de Reeks Top 50 (op nummer 42) Waarschijnlijk ook interessant: https://www.altaplana.be/ (Maar die geeft al wel veel weg, dus beter de albums lezen) Quote
Timhardt Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 essentiele euro-reeks, zoals KT zegt, de oudere delen zijn de besten. De archivaris, de toren, de muren van sasmaris, brusel. allemaal top! Quote
SPeeDy Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 De essentieelste zijn de Toren en de koorts van Urbicande. Muren van Samaris en Brüsel volgen daarna. Rest kan er mee door maar het zijn geen hoogvliegers meer. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Elvis Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Was van plan dit jaar wat delen te herlezen. Quote
Timhardt Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 De essentieelste zijn de Toren en de koorts van Urbicande. Muren van Samaris en Brüsel volgen daarna. Rest kan er mee door maar het zijn geen hoogvliegers meer. En de archivars of weg nr armilia dan? Ik ben fan, want zelfs het scheve kind of de schaduw van een man vond ik erg goed. Het laatste tweeluik vond ik dan weer wel beduidend minder Quote
Kool Thing Posted February 20, 2014 Posted February 20, 2014 Vanavond nog eens de Koorts van Urbicande herlezen. Die blijft toch meer dan overeind!!!! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Roque Ja Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 Toch eens wat tegengewicht bieden, toevallig ben ik vorige week begonnen met deze reeks. Tot nu toe vijf delen gelezen: - De muren van Samaris - De koorts van Urbicande - De toren Allemaal aardige strips, maar m.i. niks memorabel. De koorts van Urbicande was veruit het beste van deze drie, maar voor allemaal geldt dat het verhaal intrigerend van start gaat om uiteindelijk een vreemd, ietwat teleurstellend einde te kennen. Desalniettemin nog wel het lezen waard. - De archivaris - De weg naar Armilia Mja... dat kun je nog moeilijk als strip bestempelen. Hele lappen tekst (waarin weinig verteld wordt, er komt maar geen eind aan) afgewisseld met paginagrote afbeeldingen. Mooi als kijkboek, dat wel, maar vraag mij niet waar het over ging. Conclusie: voorlopig zat er niks bij dat ik zal kopen. Ik ga nog enkele delen proberen de komende dagen, maar als ik hier lees dat de eerste albums de beste zijn verwacht ik er niet teveel meer van. De tekeningen van Schuiten zijn fenomenaal, maar als volwaardig stripverhaal schiet het vaak tekort. Ook bij andere reeksen die oorspronkelijk uit de 'wordt vervolgd'-collectie komen had ik dezelfde bedenkingen: De Gezellen van de Schemering en Corto Maltese bijvoorbeeld. Dus in die zin is het misschien geen verrassing dat ik hier niet wild van ben. (Vandaar ook dat ik ze eerst wou lezen vooraleer ze eventueel aan te schaffen, iets wat ik toch zou aanraden in dit geval.) Quote
Timhardt Posted February 21, 2014 Posted February 21, 2014 De Gezellen van de Schemering *heartattack* Quote
nobody Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 IDW geeft “De Duistere Steden” in het Engels uithttp://www.brainfreeze.be/2016/01/18/idw-geeft-de-duistere-steden-in-het-engels-uit/ Quote
Zwendel Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Ik ben die reeks momenteel uit de bieb aan het lezen. Het is zo goed dat ik overweeg ze ook te kopen. Quote
Timhardt Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 De onzichtbare grens is de laatste goeie vind ik, daarna was het vet van de soep. De theorie van de zandkorrel kocht ik ook nog wel, maar is weer verkocht. De boeken daarvoor zijn allemaal steentjes van een zeer toffe, unieke wereld. Quote
Recommended Posts