Ga naar inhoud

Online Winkels


Gast Natte aap

Recommended Posts

Hoe zit dat nu eigenlijk met amazon?

 

Bestel je best bij .com/.co.uk/.de?

 

Als ik amazon.nl invoer kom ik bij de co.uk site uit. Zijn er daar ook invoerrechten/douanekosten voor te betalen? Via amazon.de betaal ik geen douanekosten, maar koop in dan Duitse versies van een product? bvb een DVD, is dat dan met Duitse opschrift en tekst?

 

Op de co.uk site staat alles in ponden. Dus dan betaal ik misschien ook wisselkosten? (maar waarschijnlijk zal er wel ergens de mogelijkheid zijn om de prijzen in euro te zien?)

 

Ergens zal er wel een logica in amazon zitten.

 

Terwijl ik bij play.com mijn goederen in euro zie, geen verzendkosten moet betalen maar wel een iets minder gamma heb.

Link naar reactie

Euh, het VK is een onderdeel van de Europese Unie, en dus is er vrij vervoer van goederen en diensten. Geen invoerrechten dus, bij .co.uk. Veel van dat spul wordt trouwens gewoon vanop het vasteland verstuurd. Ik geloof dat ik eens een amazon-pakje gekregen heb uit de buurt van Luik.

De omrekening van ponden naar euro's gebeurt bij Visa. Amazon rekent in ponden aan Visa, Visa doet de omrekening.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Euh, het VK is een onderdeel van de Europese Unie, en dus is er vrij vervoer van goederen en diensten. Geen invoerrechten dus, bij .co.uk.

 

Ik vermoedde het, maar ik twijfelde nog. Bookdepo zit in hetzelfde schuitje. Maar ik vroeg me altijd af of het door de laksheid van de douane kwam of omdat er inderdaad geen invoerrechten betaald moeten worden.

Link naar reactie

Ik verkies co.uk voor amazon voor films, omdat die ondanks de slechte exchange rate met de pond nog altijd heel vaak het goedkoopst zijn (zeker ivgl met .fr, dat zijn afzetters).

Een extra voordeel zijn de ondertitels, heel vaak zijn er ook nederlandstalige ondertitels beschikbaar. Indien niet dan heb je nog altijd 99% kans dat er english for the deaf and hard of hearing ondertitels op staan. Bovendien is de levering sneller dan bij de andere Europese amazons, 2 à 3 dagen. Vraag me niet waarom... Er ligt in charleroi een pakhuis van amazon, dacht ik.

De belangrijkste factor is nog altijd het aanbod. In de 6 jaar dat ik daar bestel (en ik bestel veel, de helft of zelfs meer van mijn collectie komt uit die winkel) heb ik nog maar een 5-tal dvd's of BR's niet gevonden. De meest obscure dingen vind ik daar...

 

@Stuvio: ik bestel nooit bij Third Party Sellers, tenzij er bijstaat 'fulfilled by amazon'. Dat laatste betekent dat het spul van die TPS'en in het magazijn van amazon bewaard wordt.

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Voor Paypal is dat niet noodzakelijk hoor, je kan je account ook gewoon aanvullen via een klassieke overschrijving. Dat doe ik toch steeds.

 

Wat de invoerrechten betreft, met cd's, dvd's en boeken heb ik nog nooit last gehad. Van zodra ik iets groters bestel is het helaas wel steeds zover... dat probeer ik dus maar te vermijden door het elders te bestellen. Vaak vind je ook gewoon handelaars via Ebay, die niet duurder zijn dan Amazon,... Enkel de verzendkosten moet je dan wel in 't oog houden.

Het meeste bestel ik echter nog steeds via Play. :)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik begin dat gehak op de werkomstandigheden bij Amazon toch wel met een korreltje zout te nemen. Alsof de werkomstandigheden in de mijnen of in autofabrieken zoveel beter waren of zijn? Maar toch effe doorverwijzen:

 

Amazon's human robots: They trek 15 miles a day around a warehouse, their every move dictated by computers checking their work. Is this the future of the British workplace?

 

article-2286227-185BCC58000005DC-862_472x683.jpg

 

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2286227/Amazons-human-robots-Is-future-British-workplace.html

Link naar reactie

Is het normaal dat de verzendingstijd bij The Book Depository zo veel verschilt? Ik had 4 strips besteld, 3 daarvan zijn er druppelsgewijs doorgekomen, na respectievelijk 7, 9 en 11 werkdagen. Tot zover geen probleem. Maar nummer 4 gaat morgen zijn 14e werkdag in. Tijd om contact op te nemen?

Link naar reactie

Is het normaal dat de verzendingstijd bij The Book Depository zo veel verschilt? Ik had 4 strips besteld, 3 daarvan zijn er druppelsgewijs doorgekomen, na respectievelijk 7, 9 en 11 werkdagen. Tot zover geen probleem. Maar nummer 4 gaat morgen zijn 14e werkdag in. Tijd om contact op te nemen?

 

Dat is normaal, hoor. Na 3 weken stuur je best een mailtje. Dan sturen ze het opnieuw op of krijg je een refund.

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Daaraan zie je dat kapitalisme en fascisme 2 handen op een buik zijn. En als een godsdienst zich erbij komt vervoegen is het helemaal mooi.

 

Het contract met die biernazi's is misschien wel stopgezet, maar daarmee is het probleem van slavernij nog niet aangepakt.

 

Trouwens het dogma van liberalen is niet voor niets 'arbeit macht frei'.

Link naar reactie

Het contract met de neo-nazi's is na die reportage inderdaad stopgezet.

 

Welk security-bedrijf is er in de plaats gekomen? Waarom moet er überhaupt security zijn (ja, ja, om de "werknemers" te beschermen)?

Wat met de sociale uitbuiting (Lord K was me net voor)? Is dat ook opgelost, want daar was het nogal stil over.

 

Laten we ook wel wezen, het is niet alleen Amazon.de die zich schuldig maakt aan dat soort uitbuiting. Ik heb ook een heleboel artikels gelezen over Amazon.co.uk...

De media zit zichzelf nu schouderklopjes te geven, want ze hebben iets betekend... Het grootste probleem is er echter nog steeds.

Grr. Argh.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Inderdaad.

 

Neem nu alleen nog maar camera's op het werk. Zoiets zorgt voor een permanente stress. Mede-oorzaak van depressies.

 

In feite zouden bedrijven die een redelijk aantal werknemers in dienst hebben gedwongen moeten worden tot het vormen van een coöperatieve. Bedrijven zouden ook niet op de beurs mogen gaan. In feite zou de beurs afgeschaft moeten worden.

 

Lui die daar tegen protesteren... :e007:

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...