Ga naar inhoud

Uitgeverij Medusa


Recommended Posts

Vervelende ontwikkeling. Ik denk dat veel kopers (nog) voorzichtiger zullen worden. Risico blijft dat nieuwe series pas met succes tot wasdom komen nadat er minimaal een verhaalcyclus is afgerond. Begrijpelijk vanuit de koper. De uitgever zal dan alleen nog sneller de stekker uit een serie trekken vanwege " tegenvallende verkoop" en voor we het weten is de negatieve spiraal ingezet. Echt balen....

 

Chateaux Bordeaux :( ... snif....

Link naar reactie

Sodeju... om het zacht uit te drukken...  Een minder eufemistische vloek brandt op mijn lippen, maar omdat het hier een beschaafd forum is zal ik me maar inhouden... :12:

De reeksen Piratenvlag ;  Ik, Draak ; Millennium ; Saria ; Godenschemering ; Highlands ga ik dus niet kunnen afwerken in 't nederlands 

Gelukkig zijn De Feul en De Helse Meute al afgerond, en Phoenix en Simon de Samaritaan ging ik toch niet verder volgen. 

 

Maar dit sterkt me toch in mijn overtuiging in de toekomst meer strips in originele taal kopen, en niet meer te wachten op vertaling... :(

Link naar reactie

Sodeju... om het zacht uit te drukken...  Een minder eufemistische vloek brandt op mijn lippen, maar omdat het hier een beschaafd forum is zal ik me maar inhouden... :12:

De reeksen Piratenvlag ;  Ik, Draak ; Millennium ; Saria ; Godenschemering ; Highlands ga ik dus niet kunnen afwerken in 't nederlands 

 

Ik zou even wachten met die conclusie. Sommige titels zullen door andere uitgevers worden opgepikt, afhankelijk van de verkoop. 

Link naar reactie

Maar na 12bis heb ik er zo'n beetje 't vertrouwen in verloren.  Uiteindelijk is van hen  tot nu toe enkel Horatio van Alba opgepikt, en ik vermoed dat Cyann ook nog wel zal overgenomen worden, maar voor de rest...?

 

"Ze waren met tien" is verder vertaald en intussen is de serie compleet. Het vervolg op "U-boot" verschijnt binnenkort. Cyann staat gepland. Van "De laatste Kathaar' verscheen al een herdruk om de serie compleet beschikbaar te maken. 

Link naar reactie

Ik ben het ook beu om weer met een massa onafgewerkte reeksen te zitten waar inderdaad sommige voor een tweede keer worden stopgezet.

Behalve de toppers die altijd vertaald zullen worden , koop ik enkel nog afgewerkte reeksjes.

Ook ga ik veel meer aankopen op de Franse markt , jammer , maar heb nu al 2 volle dozen met gestopte series en das meer dan genoeg.

Laat staan van al die verloren centen...

Link naar reactie

"Ze waren met tien" is verder vertaald en intussen is de serie compleet. Het vervolg op "U-boot" verschijnt binnenkort. Cyann staat gepland. Van "De laatste Kathaar' verscheen al een herdruk om de serie compleet beschikbaar te maken. 

 

Zjust :), 'Ze waren met tien'  en 'U boot' had ik over het hoofd gezien,, da's wel jofel van Daedalus.

 

't was natuurlijk kort door de bocht om alle uitgevers over dezelfde kam te scheren, wijt het aan de emotie van het moment :)

Link naar reactie

Ik voel mij alvast geen pineut. Ik heb deze uitgeverij steeds links laten liggen want had er vanaf het begin totaal geen vertrouwen in. De betere albums heb ik in het Frans of in het geval van Milan K. in het Engels gekocht.

Van Milan K. zie ik een Engelse integrale, daar zitten toch de 3, ook door Medusa uitgeven vertalingen in. Of is er inmiddels meer?

Link naar reactie

daarom vind ik die redenering van shakeitupguy ook een beetje vreemd

 

het merendeel van de reeksen is afgewerkt of mee met de Franse uitgaven of ook gestopt in het Frans

 

dus daar kon je toch niets aan zien?

 

alleen de ruzie/problemen met de andere partner zijn hier ter sprake gekomen

 

en die is al opnieuw begonnen met apostata

misschien neemt hij ook highlands en zo wel over?

Link naar reactie

De enige die weet wat er aan de hand is, is de uitgever zelf, maar hij verwaardigt zich niet om ook maar iemand te antwoorden op de vele mails of telefoons. Zijn vaste vertaler weet ook van niets en is dit jaar nog niet aan het werk gezet voor nieuwe vertalingen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...