Ga naar inhoud

Verdwijnt Stripwinkel Lambiek?


Gast Kontiki

Recommended Posts

Jeetje, dit hakt erin bij mij. Ik kom tegenwoordig niet zo vaak meer bij lambiek maar is toch 7 jaar mijn vaste stek geweest waarvan 4 jaar maandelijks. Zulke vriendelijke mensen en zo'n geweldig aanbod. Zag het ergen wel aankomen maar toch...

 

Best wel droevig hierover.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Lambiek heeft al tijden een webshop. Zie Lambiek.net.

 

Alleen biedt die nog onvoldoende aanvulling op de teruglopende winkelverkoop

 

Misschien is de galerie wel het probleem. Die neemt veel oppervlakte in beslag = kost veel huur. Wat levert die nu op? 

 

Juist een stripgalerij kun je goed online zetten, die is daar veel beter geschikt voor dan een stripwinkel. 

Link naar reactie

Heeft Lambiek nog steeds een degelijk aanbod? Is alles een beetje geordend?

De laatste keer dat ik er kwam was het een compleet rommelkot.

Ik vond haast niks en daardoor kocht ik ook weinig.

Dat is zo'n twee jaar geleden...Ik weet natuurlijk niet wat voor uitstraling de winkel tegenwoordig heeft.

Link naar reactie

De ordening bij Lambiek is inderdaad anders dan gebruikelijk, namelijk op Tekenaar. Dat is reeds sinds de 1e winkel door Kees werd ingericht.

Het meest recente werk staat op de centrale tafels en natuurlijk kan je de medewerkers om advies vragen. Daar geldt trouwens nog de aansmeergarantie.

Link naar reactie

Om de een of andere reden heb ik nooit een "klik" gehad met Lambiek. De paar keer dat ik er ben geweest, voelde ik me er niet op mijn plaats.

 

Daarom is mijn vaste inkoopplek een andere SSZ in Amsterdam. Die trouwens ook de "aansmeergarantie" hanteert. Meestal heeft hij het goed en houd ik de aankoop, maar 1 keer heb ik een album teruggebracht en geruild.

 

Dat neemt niet weg dat ik het doodzonde zou vinden als Lambiek zou verdwijnen. Het is een icoon, de eerste stripwinkel in Nederland en Europa begrijp ik (waar kocht men de Kuifjes en Suskes en Wiskes daarvoor?) en heeft heel veel voor de strip in Nederland gedaan.

Link naar reactie

Die 'aansmeergarantie', daar heb ik zo mijn twijfels over...De helft van wat ik koop trekt achteraf op niks...Als iedereen zijn

slechte strips mag terug dragen wordt het onmogelijk om te overleven voor stripwinkels...

Als ik het zo bedenk...Ik vind minstens de helft van de strips die in de stripwinkels verkocht worden rotzooi...

Maar ik begrijp het wel, die 'aansmeergarantie' is enkel uitzonderlijk... :e012: :e012:

Link naar reactie

Zou erg jammer zijn. Helaas, sign o' the times...

Lambiek is idd een instituut, ook belangrijk als ontmoetingsplek voor alles wat met strips te maken heeft. Ik kwam er vaak toen ik in Amsterdam studeerde. Aardige mensen ook die er werken. 

Link naar reactie

Die 'aansmeergarantie', daar heb ik zo mijn twijfels over...De helft van wat ik koop trekt achteraf op niks...Als iedereen zijn

slechte strips mag terug dragen wordt het onmogelijk om te overleven voor stripwinkels...

Als ik het zo bedenk...Ik vind minstens de helft van de strips die in de stripwinkels verkocht worden rotzooi...

Maar ik begrijp het wel, die 'aansmeergarantie' is enkel uitzonderlijk... :e012: :e012:

 

Wellicht dat dit primair geldt voor expliciet door de ssz-er aan zeer fijne, trouwe klanten aangeprezen boekjes.....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...