Guest Kontiki Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 http://www.metronieuws.nl/regionaal/lambiek-moet-de-kerkstraat-verlaten/SrZngg!dRqAY3iTzi6I/ Quote
linthout Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 http://www.metronieuws.nl/regionaal/lambiek-moet-de-kerkstraat-verlaten/SrZngg!dRqAY3iTzi6I/ Het zat er aan te komen... Echt erg. Quote
WAdriaensen Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 “Als iemand met iets aankomt, dan zijn we zeker bereid dit serieus te bespreken.”: dat klinkt vrij wanhopig... Quote
156 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 "Verdwijnt Stripwinkel Lambiek?" klinkt wel behoorlijk anders dan de titel van het artikel: "Lambiek moet de Kerkstraat verlaten" Dat klinkt toch iets minder dramatisch. Niet veel misschien, maar toch... Quote
Aaltomuoto Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 “Als iemand met iets aankomt, dan zijn we zeker bereid dit serieus te bespreken.”: dat klinkt vrij wanhopig... Inderdaad Zou erg jammer zijn, ga er altijd langs als ik in Amsterdam ben. Quote
Original Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Ze zijn op zoek naar andere winkelruimte. Als dat niet lukt, zal het einde bestaan zijn. Als wekelijkse bezoeker zal dat een groot gemis zijn. Quote
tuinmantvkijken Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 jammer maar helaas hoop voor lambiek dat ze nog een pandje kunnen vinden maar vrees het ergste Quote
Diogenes Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Jeetje, dit hakt erin bij mij. Ik kom tegenwoordig niet zo vaak meer bij lambiek maar is toch 7 jaar mijn vaste stek geweest waarvan 4 jaar maandelijks. Zulke vriendelijke mensen en zo'n geweldig aanbod. Zag het ergen wel aankomen maar toch... Best wel droevig hierover. Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben?
retep Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Teruglopende verkoop, hoge (en wellicht verhoogde) huur, dat gaat niet samen....... Quote
Guest Kontiki Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Hola, die online-encyclopedie verdwijnt niet, hoor. Quote
Theoak Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Misschien niet goed genoeg ingespeeld op de veranderde marktsituatie (internetverkopen)? Helaas ook niet zichtbaar aanwezig (geweest) op de grote beurzen. Quote
Original Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Lambiek heeft al tijden een webshop. Zie Lambiek.net. Alleen biedt die nog onvoldoende aanvulling op de teruglopende winkelverkoop Quote
Tweetie Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Lambiek heeft al tijden een webshop. Zie Lambiek.net. Alleen biedt die nog onvoldoende aanvulling op de teruglopende winkelverkoop Misschien is de galerie wel het probleem. Die neemt veel oppervlakte in beslag = kost veel huur. Wat levert die nu op? Juist een stripgalerij kun je goed online zetten, die is daar veel beter geschikt voor dan een stripwinkel. Quote
linthout Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Heeft Lambiek nog steeds een degelijk aanbod? Is alles een beetje geordend? De laatste keer dat ik er kwam was het een compleet rommelkot. Ik vond haast niks en daardoor kocht ik ook weinig. Dat is zo'n twee jaar geleden...Ik weet natuurlijk niet wat voor uitstraling de winkel tegenwoordig heeft. Quote
Original Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 De ordening bij Lambiek is inderdaad anders dan gebruikelijk, namelijk op Tekenaar. Dat is reeds sinds de 1e winkel door Kees werd ingericht. Het meest recente werk staat op de centrale tafels en natuurlijk kan je de medewerkers om advies vragen. Daar geldt trouwens nog de aansmeergarantie. Quote
linthout Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Wat is dat 'aansmeergarantie'? Je gaat gegarandeerd buiten met iets dat ze je aangesmeerd hebben? Bedoel je dat? Zo ken ik ze toch niet...Ze prijzen volgens mij enkel aan wat in hun ogen kwaliteit is... Quote
Original Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Als ze je iets "aansmeren" en het bevalt niet, kan je het boek later ruilen (mits nog steeds in nieuwstaat). En dat doen ze alleen bij buitengewone kwaliteit Edit: Typo Quote
Hounddog Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Om de een of andere reden heb ik nooit een "klik" gehad met Lambiek. De paar keer dat ik er ben geweest, voelde ik me er niet op mijn plaats. Daarom is mijn vaste inkoopplek een andere SSZ in Amsterdam. Die trouwens ook de "aansmeergarantie" hanteert. Meestal heeft hij het goed en houd ik de aankoop, maar 1 keer heb ik een album teruggebracht en geruild. Dat neemt niet weg dat ik het doodzonde zou vinden als Lambiek zou verdwijnen. Het is een icoon, de eerste stripwinkel in Nederland en Europa begrijp ik (waar kocht men de Kuifjes en Suskes en Wiskes daarvoor?) en heeft heel veel voor de strip in Nederland gedaan. Quote
linthout Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Die 'aansmeergarantie', daar heb ik zo mijn twijfels over...De helft van wat ik koop trekt achteraf op niks...Als iedereen zijn slechte strips mag terug dragen wordt het onmogelijk om te overleven voor stripwinkels... Als ik het zo bedenk...Ik vind minstens de helft van de strips die in de stripwinkels verkocht worden rotzooi... Maar ik begrijp het wel, die 'aansmeergarantie' is enkel uitzonderlijk... :e012: Quote
Guest Bilal Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Zou erg jammer zijn. Helaas, sign o' the times... Lambiek is idd een instituut, ook belangrijk als ontmoetingsplek voor alles wat met strips te maken heeft. Ik kwam er vaak toen ik in Amsterdam studeerde. Aardige mensen ook die er werken. Quote
retep Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Die 'aansmeergarantie', daar heb ik zo mijn twijfels over...De helft van wat ik koop trekt achteraf op niks...Als iedereen zijn slechte strips mag terug dragen wordt het onmogelijk om te overleven voor stripwinkels... Als ik het zo bedenk...Ik vind minstens de helft van de strips die in de stripwinkels verkocht worden rotzooi... Maar ik begrijp het wel, die 'aansmeergarantie' is enkel uitzonderlijk... :e012: Wellicht dat dit primair geldt voor expliciet door de ssz-er aan zeer fijne, trouwe klanten aangeprezen boekjes..... Quote
Recommended Posts