Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

'Top of the Lake' is één van de mooiste dingen die ik ooit op televisie heb gezien.  Jane Campion heeft zeer intens drama in een paradijselijke setting afgeleverd.  Ik heb zopas eens de premise van Broadchurch opgezocht en het is waarschijnlijk veel minder gelijkend qua thema dan je vermoedt. 

Broadchurch MOET je ook echt zien. Bovennatuurlijk goed. Somber, emotioneel en met zeer veel diepgang. Zonder enige twijfel de beste serie die ik gezien heb dit jaar. Bovendien verplichte kost voor liefhebbers van The Killing.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

"Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D." airs Tuesdays on ABC starting Sept. 24.

Zal het toch eens bekijken...

Zie ook : http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=48053

 

showrunners-whedon-tancharoen-look-to-de

Oe, was je dat dan sowieso niet van plan?

Je zal het niet alleen bekijken, je zal er ook van houden... :e005:

 

I'm so excited, I want to song the theme song to firefly!

Take my love, take my land

Take me where I cannot stand

I don't care, I'm still free

You can't take the sky from me.

Take me out to the black

Tell them I ain't comin' back

Burn the land and boil the sea

You can't take the sky from me.

Leave the men where they lay

They'll never see another day

Lost my soul, lost my dream

You can't take the sky from me.

I feel the black reaching out

I hear its song without a doubt

I still hear and I still see

That you can't take the sky from me.

Lost my love, lost my land

Lost the last place I could stand

There's no place I can be

Since I've found Serenity

And you can't take the sky from me.

 

Grr. Argh.

Link naar reactie

The Fall wordt nu door Vitaya uitgezonden en Broadchurch in 2014 op dezelfde zender... op f%£king Vitaya.. :e009: . dat wordt wachten op een Nederlandse zender of downloaden...

Koen, toch...

 

http://www.amazon.co.uk/Broadchurch-DVD-Olivia-Colman/dp/B00BEEKN26/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1380031378&sr=1-1&keywords=broadchurch

 

of eventjes geduld en:

http://www.amazon.co.uk/Broadchurch-Special-Blu-ray-Olivia-Colman/dp/B00DW8E79C/ref=sr_1_2?s=dvd&ie=UTF8&qid=1380031378&sr=1-2&keywords=broadchurch

Grr. Argh.

Link naar reactie
Ben momenteel The Fall aan het opnemen, zie het wel als het volledig is. Heb meteen Broadchurch geprogrammeerd (de br is pas voor november :e001: ).. Op Vitaya inderdaad, er zijn momenteel zoveel goede reeksen dat er geen plaats meer is bij de grote zenders.

 

Ik kan wel even wachten, er liggen hier nog een paar stapels TV reeksen en films te wachten. :111: :111:

 

En Top of the Lake bleef tot op het einde spannend.

 

Ps. De nieuwe afleveringen van Castle en The Mentalist zijn gestart op Vier.

Link naar reactie

Vanavond of morgenavond zal ik de pilot van "AGENTS OF S.H.I.E.L.D." eens bekijken.  De reacties in de V.S. zijn alvast zeer lovend.

 

Ik ben niet zo weg van superhelden (hoewel ik het eerste seizoen van Heroes wel de moeite waard vond), maar ga de pilot toch maar eens bekijken. Wie weet...

 

Hij staat alvast op de stapel van te bekijken afleveringen. Die deze week wel erg groot aan het worden is, met alle nieuwe series/seizoenen die beginnen. Ik heb deze week bijna 30 series op mijn download lijstje staan.

Link naar reactie

Ik zal waarschijnlijk wel niet verder kijken naar Agents of SHIELD. Zopas voorlaatste afl. 'Breaking Bad' gezien.... Prachtig!

Dat is onze grote makke Koen. Nadat we topseries als Breaking Bad en Game of Thrones hebben gezien kunnen we niet meer terug naar, waarschijnlijk best verdienstelijke, network tv.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik dacht dat ook, zonder BB al te hebben gezien. Ik wacht op het vijfde seizoen op dvd, zodat ik ze allemaal te reke kan bekijken.

Telkens wachten op vervolgen, zoals bij de Sons bijvoorbeeld, het wordt me te lastig. ;)

 

Walking Dead ben ik mee gestopt. S1 & S2 doorverkocht. Als ik S3 kan huren, zal ik het niet laten, maar het hoeft ook niet.

 

Gelukkig kan ik Boardwalk Empire wel huren, want dat is schitterend !

De reeksen die ik koop, ben ik indertijd beginnen huren bij mijne videoboer (die ook een winkel vol obscure films had, naast de blockbusters), maar toen hij er mee stopte ben ik de lopende reeksen beginnen kopen.

Nu we zo'n keten-videotheek hebben, is er bijna geen aanbod meer. Maar ooit zal er netflix zijn. ;)

Link naar reactie

Als fanboy zal het waarschijnlijk moeilijk worden om Agents of S.H.I.E.L.D. te negeren, net zoals ik doe met Arrow.

 

 

Arrow verdient zeker niet de 8,1 rating op imdb maar ik vind het toch een leuke serie. Ik was oorspronkelijk halverwege het seizoen afgehaakt maar heb dan toch op aanraden van Malk en Arno (brainfreeze) verder gekeken en het werd echt wel beter/leuker. Ik heb het niet zo voor de acteurs zelf maar ben toch blijven kijken en zal zeker ook seizoen 2 zien

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als fanboy zal het waarschijnlijk moeilijk worden om Agents of S.H.I.E.L.D. te negeren, net zoals ik doe met Arrow.

Natuurlijk is er ook geen tekort aan topreeksen die ik nog moet zien (Sons of Anarchy, Boardwalk Empire, etc...) en om me dan tevreden te stellen met een reeks die er nog mee door kan....kweet nie of dit me nu een makke Koen maakt.

 

Zeker zien. De corruptie is legendarisch. Het lijkt wel een Belgisch strafdossier.

Link naar reactie

Ben eigenlijk niet zo'n fan van dat idee, hoezeer ik ook van het personage Saul Goodman hou in Breaking Bad.  Het lijkt erop dat AMC aan creatieve armoede/angst begint te lijden (nu het einde van Breaking Bad en Mad Men in zicht is) en men zoals bij strips ook aan spin-offs zal beginnen. (zie ook de Walking Dead spin-off)

Je had for starters al heel wat tijd kunnen sparen met Lost niet te bekijken. :)

Link naar reactie

Ik ben een aantal nieuwe series aan het uitproberen die deze week zijn gestart. Bevindingen so far:

  • The Blacklist (drama, FBI & terroristen)
    Niet echt origineel gegeven, en in de pilot zitten wat onrealistische gebeurtenissen, maar al met al wel redelijk goed. James Spader is leuk. Ik kijk voor het moment verder.
  • Hostages (drama, alweer FBI & terroristen)
    Ook niet erg origineel, maar erger nog: slecht geschreven en slecht geacteerd. Ga ik niet verder mee.
  • Sleepy Hollow (fantasy/horror, gebaseerd op beroemd Amerikaans horror verhaal)
    Horror is niet echt mijn genre, maar binnen de horror vind ik religieus gebaseerde horror1 wel het meest interessant. Eerste twee afleveringen vond ik redelijk, ik kijk verder.
  • Brooklyn Nine-Nine (comedy, NY politie)
    Wel leuk, kijk ik voorlopig verder. Een goede comedy maken lijkt een stuk moeilijker dan goede drama.

1 Over religieuze horror gesproken, had ik het geniale Carnivàle hier al eens geadviseerd? Helaas werd die serie voortijdig afgebroken.

Link naar reactie

Gekeken en dit zijn mijn eerste gedachten :

- ik moet de personages nog wat gewend worden en momenteel lijkt het erop dat er enkele slechte acteurs tussen zitten. Skye doet me qua charisma aan Buffy's Faith denken,

- het verhaal voelde routineus, een beetje lazy writing, aan. Zou het komen doordat het de pilot is of wordt dit een flut-programma ? Voorlopig denk ik het laatste.

- bombastische soundtrack

- dialogen very much tongue-in-cheek zoals we van Whedon gewend zijn

- enkele goede special effects

- een beetje teleurgesteld, hopend op beter...

 

Ik vond het wel leuk, maar net zoals jij ben ik een beetje teleurgesteld. Dit is echter nog maar de pilot. Ik hoop dat de focus in de volgende afleveringen volledig op de personages en de groepsdynamiek begint te liggen, dan wordt het pas leuk voor mij. Ze hebben goede personages waar veel mee gedaan kan worden, dat kwam er nu nog niet uit.

Het is voor mij toch al een uitgemaakte zaak dat ik dit op BR koop... Coz WHEDON!!!!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Yep.  Over de eerste afleveringen van Buffy of Angel zou ik ook zeer kritisch geweest zijn bedacht ik me achteraf.  Er moest ook zoveel in die 40 minuten zitten, je kon met dat materiaal een film van 2 uur vullen.  Als je dan 8 personages moet introduceren dan kan het publiek daar echt geen voeling mee krijgen.  Dat was dan weer het sterke aan de in vergelijking eerder gezapige pilot van 'Firefly' (die Fox niet als pilot wou uitzenden omdat het zo gezapig was).

Je zou dit misschien toch nog maar een kans moeten geven, denk ik zo. ;)

Grr. Argh.

Link naar reactie

BSG Blood & Chrome gezien. Vind m niet goed. Slecht is wat overdreven, maar zeker niet goed. De personages zijn van bordkarton, maar dit is dan ook een pilot, dus in de reeks zouden ze de personages dan wel verder hebben uitgediept, en het verhaal is maar flauw en steekt vol clichés.

 

Ik had er wellicht meer kunnen over vertellen als ik er geen zere kop aan had overgehouden door de regie en de frakking lense flare. Het is echt belachelijk. In JJA‘s Star Trek zit géén lense flare vergeleken met dit... Nu ja, alle decors zijn CG dus men moest dat wat verdoezelen, zeker ?

 

Ergens spijt het me dat BSG zo moet eindigen, de laatste film van Stargate SG1 trok ook al op niks, eigenlijk zouden ze er beter met hun fikken afblijven, soit, ergens spijt het me dus, maar ik vind het zeker ook niet jammer dat hier geen reeks van gekomen is.

Link naar reactie

Ergens spijt het me dat BSG zo moet eindigen, de laatste film van Stargate SG1 trok ook al op niks, eigenlijk zouden ze er beter met hun fikken afblijven, soit, ergens spijt het me dus, maar ik vind het zeker ook niet jammer dat hier geen reeks van gekomen is.

 Wat mij betreft s BSG geëindigd met "Daybreak". De beste series finale die ik gezien heb. Ongeacht wat anderen ervan zeggen. Dat was puur magie, zo mooi.

 

Ik ben de laatste jaren een slechte tv kijker geweest. Lees dat maar als geen tv whatsoever.

Sonds een paar weken heb ik een nieuwe tv, digitaal en streamen is. Kindespel. Homeland s1 en s 2 gezoen en dat vond ik overwegend erg goed. Maar dat os voor jullie oud nieuws zeker?

 

Ik ben met Homeland na 8 afleveringen gestopt. Het is was fijn een terroristje jagen serie te zien waar nauwelijks actie in voor kwam en het eerder moest hebben van de psycholgische spanning maar man o man wat is dat een xenofobe serie! Zo'n beetje alle Moslims in die serie zijn terrorist!

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Die wiki links werken hier niet altijd, dus dan maar zo

 

Synopsis[edit]

Darwyn Al-Sayeed, a 30-year-old American undercover FBI agent who is a Muslim and embracing Islam as his religion, is assigned to infiltrate a terrorist sleeper cell that is planning an attack in Los Angeles. The cell is run by an Arab extremist named Faris al-Farik who disguises himself as a Jew. The members of the cell come from a variety of racial backgrounds and conflicting personalities. The series also portrays the hypocrisy and dichotomy of the cell members who claim to be Muslims but engage in behaviour that is sinful in Islam (e.g. sex outside marriage) yet they profess a desire to be martyred for Islam.

 

Darwyn is supervised by FBI senior agent Ray Fuller, also a close friend who worries for Darwyn's safety.

 

In the second season, Darwyn infiltrates a new cell that has formed to avenge the defeat of the original cell. When his second handler, Patrice Serxner, is killed in Sudan, Darwyn must try to work with yet another handler, Special Agent Russell. Meanwhile, his girlfriend Gayle is drawn deeper into the intrigue when she's caught between Russell, Darwyn and a member of the cell.

 

The writers once again offered a non-stereotypical mix of cell members, including a white European woman, a Latino-American man and, in a first for American television, a gay Muslim man.

Link naar reactie

De finale van Breaking Bad gezien. Om spoilers te voorkomen, zal ik er niets inhoudelijks over zeggen anders dan dat het een heel bevredigend einde van een extreem goede seizoenshelft is.

 

Het totale tegendeel van het einde van Dexter. Breaking Bad had alles goed. Goed geschreven, fantastisch geacteerd en prachtig camerawerk.

Link naar reactie

Breaking Bad:

 

Ben diep onder de indruk....Ik wil de makers, van Vince Gilligan tot de fantastische acteurs, met Bryan Cranston voorop, maar zeker ook de anderen, enorm bedanken. Ze hebben allemaal hun levenswerk afgeleverd waar ze om herinnerd zullen worden. 

Ik dacht dat het niet beter kon dan The Sopranos en The Wire maar Breaking Bad is minstens zo goed, ik noem ze dan ook the holy trinity of tv-shows. Walt White is net zo een icoon als Tony Soprano, beide series zijn eigenlijk ook verslagen van de twee hoofdpersonen. I'm speechless....I am without speech (haha, even een andere favoriete serie van me aanhalen. Wie het weet: jij bent cool!). 

Breaking Bad, klassieker onder de klassiekers!

Link naar reactie

Dat is S5 deel 1. Deel 2 is nu net voorbij.

Daar zal je nog even op moeten wachten.

owkey.

Dan wacht ik nog even met heel de zwik. Zal dan voor 2014 zijn. Ik had toch niks meer voor 2014 ;)

 

Eerst Fringe S5 & Star Wars CW S5 op 16/10

en Man of Steel iets later, en The Wolverine nog iets later.

 

Of op 13/11 (volgens FRS) koop ik de complete box van BB. Ik zal nog wel zien.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...