Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Om heel eerlijk te zijn heb ik daar nooit een aflevering kunnen afkijken. Maar ik ben dan ook niet echt een Lynda LaPlante fan. Prime Suspect vond ik wel goed maar ook niet het beste wat ik gezien heb qua Britse misdaadseries en The Commander begon sterk maar heeft ze vervolgens geheel eigenhandig volledig de grond in geboord naar mijn mening. Above Suspicion vond ik nogal ondermaats.

Laatste seizoen is nu op vrt. Eerste aflevering ervan gezien (uitgesteld), dat is toch echt wel goed. Smaken verschillen natuurlijk.

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik heb nog eens een tv-serie geprobeerd. 

Justified. Na twee afleveringen was het wel welletjes. De rest gewist. Niet slecht hoor, best aardig gespeeld, maar ik had nergens het gevoel dat ik iets aan het bekijken was dat ik echt wou zien. 

Treme eens proberen.

Link naar reactie

ik heb nog eens een tv-serie geprobeerd. 

Justified. Na twee afleveringen was het wel welletjes. De rest gewist. Niet slecht hoor, best aardig gespeeld, maar ik had nergens het gevoel dat ik iets aan het bekijken was dat ik echt wou zien. 

Treme eens proberen.

Dat ken ik wel. Heb ik momenteel een beetje met Copper. Ik vind het iedere keer als ik het zie best wel goed maar ik voel daarna niet direct de behoefte nog een aflevering te zien. Nochthans had ik dat gevoel ook met seizoen 1 van Lost en daar ben ik inmiddels zwaar verslaafd aan. Zit nu tegen het eind van seizoen 5. Gaat echt een groot zwart gat worden waar ik in val na het zien van seizoen 6.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Heb deze week Lilyhammer eens geprobeerd.  Vond de eerste aflevering een charmant allegaartje van amateur-toneel-toestanden.  Ik had mijn portie gehad en heb de resterende afleveringen van de digicorder gewist.

 

Lilyhammmer is inderdaad so-so. Berust teveel op de gimmick van de Amerikaanse mafioso die naar Noorwegen vlugt (geen spoiler, daar opent de serie mee) en de tegenstelling tussen de beroemde Amerikaanse acteur (Steve van Zandt) en de Noorse cast. Zowel het script als de cast zit vaak op het niveau amateur-toneel.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Heb deze week Lilyhammer eens geprobeerd.  Vond de eerste aflevering een charmant allegaartje van amateur-toneel-toestanden.  Ik had mijn portie gehad en heb de resterende afleveringen van de digicorder gewist.

 

Dan moet je eens een Afrikaanse soapserie proberen. Mijn vriendin zit soms naar een van die ondingen te kijken. Dat is het niveau van amateurtheater uit een klein vlaams gehucht die slecht drie keer per jaar repeteren. Voor eventjes is dat grappig. Gelukkig heb ik geen tijd om veel tv te kijken dus kan ze dat op haar gemakske alleen kijken en ik wat werken :)

Link naar reactie

ik heb nog eens een tv-serie geprobeerd. 

Justified. Na twee afleveringen was het wel welletjes. De rest gewist. Niet slecht hoor, best aardig gespeeld, maar ik had nergens het gevoel dat ik iets aan het bekijken was dat ik echt wou zien. 

Treme eens proberen.

Had hetzelfde gevoel bij de eerste afleveringen. Maar het werd beter bij latere afleveringen (had het gevoel dat ze het scenario serieus bijgewerkt hebben). Heb ondertusse S2 ook gezien en dat was van het begin goed, ga het verder blijven volgen.
Link naar reactie

Had hetzelfde gevoel bij de eerste afleveringen. Maar het werd beter bij latere afleveringen (had het gevoel dat ze het scenario serieus bijgewerkt hebben). Heb ondertusse S2 ook gezien en dat was van het begin goed, ga het verder blijven volgen.

Dat is vaak met eerste seizoenen. Ik had bij een vriend een stel afleveringen gezien van seizoen 2 van Battlestar Galactica en die vond ik erg goed. Daarna de box van seizoen 1 gekocht en tot de seizoensfinale me afgevraagd waarom ik dit in hemelsnaam gekocht had. Maar de finale maakte een hoop goed en vanaf dan wordt het eigenlijk alleen maar beter. Heel blij dat ik toch vol gehouden heb. Wat ik dus maar wil zeggen: soms moet je een serie ook de kans geven zich te ontwikkelen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren de eerste aflevering gezien van het laatste seizoen van Dex en ik moet zeggen ik heb me in tijden niet zo vermaakt met een Dexter aflevering. Of dit betekent dat het toch nog heel even terug komt op het oude niveau durf ik niet te zeggen maar na deze sterke premiere ben ik voorzichtig optimistisch wat het resterende seizoen betreft. Over een paar dagen alweer de volgende. Hoi hoi! :cheerf2:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Deel 2 van de terugblik op één van de beste tv-reeksen ooit:

 

http://www.brainfreeze.be/2013/07/02/review-buffy-the-vampire-slayer-seizoen-4-6/

 

Ik moet dat dringend nog eens opnieuw bekijken...

Ik heb de box met alle jaargangen een tijdje geleden gekocht. Was er door de eerste twee seizoenen erg door gecharmeerd, maar ben in S4 blijven steken, waarschijnlijk indigestie van teveel ineens. Maar ik neem die wel terug op.

 

Gisteren Mulholland Drive na 10 jaar terug bekeken. Doet mij eraan denken dat ik Twin Peaks ook nog eens moet herbekijken.

 

En op BBC begint S3 van Luther, dus die zal weldra ook wel op de Vlaamse zenders komen, yummie.

Link naar reactie

Gisteren de eerste aflevering gezien van seizoen 3 van Luther. Ze hebben duidelijk een tandje bijgezet dit seizoen. Allereerst qua spanning. De aflevering begint met een zeer nachtmerrieachtige scene die terug grijpt naar één van onze allereerste angsten. Ook de rest van de aflevering bevatte een aantal zeer eerie scenes en één nogal bloederige scene. De spanning is vrijwel onaflatend en de climax voelt meer aan als horror dan thriller. De moordenaar is dan ook gepast eng. Verder borrelt er ook wat op de achtergrond met een intern onderzoek tegen Luther en een tweede zaak. Deze zaak speelt meer in op de emoties maar ook dat is knap gedaan mede dankzij het fantastische scenario en het sterke acteerwerk. Ook visueel is de serie vooruitgegaan met een heel duidelijke naargeestige visuele stijl die de spanning alleen maar verhoogt. Kortom alle facetten waren weer helemaal top met als resultaat een perfect donkere aflevering zoals alleen Luther dat kan leveren. Hopelijk is de rest van het seizoen net zo. Gebaseerd op de eerdere seizoenen heb ik daar goede hoop voor.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ah ik ben recent ook begonnen met Star Trek TNG. Ik ben eigenlijk blij dat ik vroeger geen Star Trek wou zien (voornamelijk omdat ik een grote SW fan was) want ik denk dat ik het nu meer kan appreciëren dan dat ik dat vroeger zou kunnen. De afleveringen die ik al gezien heb vond ik echt heel leuk en ik hoop dat de reeks minstens even goed blijft :) Wat ik me wel afvroeg, heeft de kleur van de uniform een specifieke betekenis?

Link naar reactie

Ah ik ben recent ook begonnen met Star Trek TNG. Ik ben eigenlijk blij dat ik vroeger geen Star Trek wou zien (voornamelijk omdat ik een grote SW fan was) want ik denk dat ik het nu meer kan appreciëren dan dat ik dat vroeger zou kunnen. De afleveringen die ik al gezien heb vond ik echt heel leuk en ik hoop dat de reeks minstens even goed blijft :) Wat ik me wel afvroeg, heeft de kleur van de uniform een specifieke betekenis?

The uniforms' sleeves and abdominal area are colored to indicate the individual's branch, with red indicating command and helm; gold for engineering, security, and operations; and blue for science and medical

 

Hoe graag ik ook Star Trek bekijk, ik ben toch nog altijd eerder een een Star Wars nerd (die magie zal nooit verdwijnen).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik vind ze allemaal wel de moeite ;)

Star Trek The Motion Piction (de 1ste dus) omdat het zo'n trage, 2001-achtige film is (maar kijk toch maar naar de Directors Cut)

Star Trek II The Wrath of Khan omdat-ie goed is (JJA heeft niet goed gekeken)

Star Trek III idem, maar iets minder

Star Trek IV idem, publiekslieveling omdat het minder echte SF is

Star Trek V omdat-ie slecht is ;)

Star Trek VI omdat ik dat de beste vind van de ouwe reeks

Star Trek Generations omdat de fakkel wordt doorgegeven

Star Trek First Contact omdat het een blockbuster actie film was met de borg

Star Trek dinges voor de crappy FX maar voor de rest een hele leuke film

Star Trek Nemesis omdat een bepaalde scéne me kiekevel gaf in de cinema

Star Trek de eerste JJA omdat het een hergeboorte was

Star Trek Into Darkness omdat er enkele goeie stukken in zitten, maar ook omdat ze tonen hoe JJA toch ook weer alles kan verneuken. :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

eigenlijk is elke film de moeite als je een liefhebber bent (zelfs die rommel van JJ) en is geen enkele film de moeite als je geen liefhebber bent.

Maar als je van retro SF houdt, zijn de oude films plezant om te zien. Maar als je de oude series niet kan aanzien, dan heb je aan die films ook niks. Die vier next generation films zijn wel leuk voor de liefhebbers.

 

Als liefhebber kijk ik er graag naar en heb ik de oudere films wel een paar keer herbekeken. Maar waar ik vroeger als een speer naar de cinema liep om de ST films te zien, heb ik nu zelfs de laatste niet eens gedownload omdat de voorlaatste me een star wars nieuwe reeks gevoel gaf. spectaculair, flashy, tekenfilm, waar gaat het over.

Link naar reactie

Ja maar die heeft enkel Engelse ondertitels. Vind ik eigenlijk ook niet correct, de Engelse uitvoeringen zijn meestal stukken goedkoper. En een andere ergernis: de Franstalige versies verkocht in België zijn meestal enkel Frans/Engels :e001:

 

jamaar, zo moet je dat allemaal niet bekijken. Je bent appelen met peren aan het vergelijken.

 

Die op Amazon.de is van 2005 en dus bijna antikwariaat. Da's zowiezo duurder. En die heeft ook ondertitels. En daar moet je 16 jaar voor zijn. Voor die uk maar 15jaar. EN die is van 2010. Veel recenter dus.

Link naar reactie

jamaar, zo moet je dat allemaal niet bekijken. Je bent appelen met peren aan het vergelijken.

 

Die op Amazon.de is van 2005 en dus bijna antikwariaat. Da's zowiezo duurder. En die heeft ook ondertitels. En daar moet je 16 jaar voor zijn. Voor die uk maar 15jaar. EN die is van 2010. Veel recenter dus.

Ik kan bijna niet wachten om die extra (hopelijk erotische) scenes te zien die een jaar extra vereisen :e008:

Link naar reactie
Gast Natte aap

bizar, ik heb vorige week de eerste aflevering van Treme gekeken. Ik dacht dat dit goed ging zijn. Ik zie John Goodman graag bezig, jazz, geen opgepompte actie maar eerder de levens van gewone personen, Koen die het aanraadt (voor een groot aantal dingen komen onze smaken overeen), ... helemaal iets voor mij. Dacht ik. En het begon ook goed. Het eerste stuk had me redelijk ge"hooked". Maar ik merkte dat ik naar het einde toe wat meer op mijn klok zat te kijken en ik me af vroeg hoe lang het nog door zou gaan. We zijn een week verder en ik heb nog geen seconde de behoefte gehad om de tweede aflevering te bekijken. Mijn vriendin vroeg of we een andere serie konden downloaden, dat is haar subtiele manier om te zeggen dat ze er niks aan vindt :) Ik ben al twee karakters spuugzat na één aflevering (die blanke wietkop dj en die koppige vader met zijn café en zijn onnozel danske in zijn onnozel kostuumke)

 

Ik ga nu toch de tweede aflevering maar eens bekijken en hopen dat het verbetert anders zal het iets anders worden voor mevrouw natte aap.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...