Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Wat me dan weer naadloos brengt tot Star Trek: TNG.

Het eerste seizoen volledig uitgekeken. Wat blijft dit een goede reeks.

Nu heb ik zin om er ook weer mee te beginnen. :)

Maar voorlopig ben ik nog even zoet met Star Wars : The Clone Wars.

En ik ben ook herbegonnen met The X-Files S1.

Tis soms toch leuk om al die dvd's te hebben. :)

 

(en ik heb ook goesting in enkele afleveringen SG1, maar ik ga eerst mijn achterstand boekskes verder uitlezen)

Link naar reactie

Mmmm, voor mij klonk het toen al iets te vrolijk.  Ik vond ze op hun best met het album ( ), wat voor zij die me hier lang geleden nog gekend hebben niet eens zo verwonderlijk zou mogen zijn, ;)

 

Hoe heerlijk was het niet, hen zien af te sluiten met Untitled 8,

 

http://www.youtube.com/watch?v=kQsPv4FMyLg

 

Ik ben wat gestopt met hen intensief te volgen na het album uit 2008, dat me echt wel al te vrolijk klonk.  Maar toch, ook ik zal de Simpsons niet missen.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Vandaag de box gekocht met alle 3 seizoenen van Veronica Mars, yummie.

Heb die ook gekocht en ondertussen S1 uitgekeken. Is goed.

 

En ondertussen ook House uitgekeken. Was er na S6 mee gestopt wegens overdosis van hetzelfde, maar toch maar de resterende bekeken. Vond de finale vrij goed. Wat bij de haren getrokken, maar dat is al de ganse reeks zo.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Heb deze week enkele afleveringen van de talk show "Knowing me, knowing you" met Alan Partridge bekeken.  Hier een debat, met Lord K. (Kamerad Mauser) in optima forma :

 

Heel vermakelijk. Maar wat ik daarmee te maken heb, is mij nog steeds een raadsel.

 

Die kerel die de conservatieve politicus speelt heeft een onfortuinlijke hoofdvorm. Wat een hoofd heeft die...Alsof hij vantussen een bankschroef komt...

Link naar reactie

Vandaag naar de Game of Thrones exhibition geweest. Was zeer de moeite waard. Aantal interessante dingen ontdekt. Zoals dat Ice behoorlijk groot is. De breedte van het lemmet bedraagt zeker 30 cm! In LoTR had Sean Bean ook al zo'n gigantisch zwaard. Toegegeven Sean Bean met een aardappelschilmesje zou vrij ridicuul zijn om te zien.

 

Anyway vanavond weer de volgende aflevering kijken. Ben heel benieuwd. Vorige aflevering bevatte weer een aantal hele gave scenes.

(Dany + Dragons = pure gold)

Vind wel dat het tempo sinds afl 6 er helemaal uit is. De eerste helft van het seizoen racete alles voort in sneltrein vaart. Nu zit ik iedere keer te wachten tot er weer iets gaat gebeuren. Hoorde vandaag ook mensen klagen over bepaalde verhaallijnen die nauwelijks vooruit komen. En dat is jammer want het zijn juist die twee verhaallijnen die in boek 3 de twee meest memorabele scenes uit de hele serie bevatten. (boekenlezers weten waar ik het over heb) Maar in dit tempo komen  ze daar dit seizoen niet eens aan. Enfin...genoeg geklaagd. Ik vermaak me nog steeds enorm met deze serie. Hoop alleen wel dat er weer wat meer tempo inkomt vanaf de aflevering van vanavond.

 

Ook seizoen 2 van Breaking Bad afgekeken. In tegenstelling tot seizoen 1 was seizoen 2 vanaf het begin volledig uitgepland en dat werpt zijn vruchten af. Seizoen 1 vond ik een heel aangenaam tussendoortje. Seizoen 2 vond ik ronduit brilliant! De verhaalstructuur was ontzettend knap in elkaar gezet en ieder verhaal kreeg mooi de tijd om verteld te worden wat leidde tot een stel prachtige en hartverscheurende scenes en een stel cliffhangers die er meteen voor zorgde dat ik de volgende aflevering aanzette. Kortom: was prachtig. Ga zometeen seizoen 3 bestellen.

****1/2

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Vandaag had ik het plan om naar twee afleveringen van het eerste seizoen van Veronica Mars te kijken. Zes uur later staat de tv eindelijk uit...

Verslavend, dus... En een aanrader. En heel wat donkerder dan je zou verwachten van een mainstream high school serie (geen HBO/FX of zo, maar toch).

 

The murder of high-school student Lily Kane shook the seaside town of Neptune, California to the core. For once popular girl Veronica Mars, it meant the loss of her best friend, and being ousted from the affluent crowd that she once thought were her friends. Her father, Sheriff Keith Mars, found himself voted out of his job after making some unpopular accusations about the murdered girl's family. In response, Keith opened his own private detective agency. Now, Veronica, with her sardonic wit and a few new friends, works as his assistant while also navigating life as a high school (and later college) student.

 

Whole-Cast-Pictures-veronica-mars-34913_

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ik kijk weinig televisie(reeksen), maar de afgelopen anderhalve week heb ik Quiz me Quick bekeken. De eerste twee afleveringen vond ik fantastisch. Daarna beginnen er een heleboel verhaallijnen door elkaar te lopen, waarvan de ene al wat boeiender is dan de andere. De Afghanistan-makkers bijvoorbeeld waren er teveel aan voor mij. (Is dat nu die Kevin Janssens waarover ik op familiebijeenkomsten altijd zo lovend hoor spreken? Wat een fiasco, trekt op zijn eentje het niveau van sommige afleveringen danig naar beneden). Maar bon, al met al zeker een amusante reeks. En een heel fijne begintune.

Link naar reactie

Gisteren nog de nieuwste aflevering van Game of Thrones bekeken. Mijn gebeden zijn verhoord. Er zit weer vaart in. De afgelopen twee afleveringen zat ik steeds te wachten tot er iets van belang voor de verhaallijn ging gebeuren. Deze aflevering was zo'n beetje iedere scene wel van belang voor de verhaallijn. En die eindscene man o man. In het boek was dit heel anders (het zat veel eerder in het verhaal en één van de twee personages was er niet bij aanwezig) maar voor de serie hebben ze er echt iets heel bijzonders van gemaakt. Eén van de meest angstaanjagende, meest spectaculaire scenes tot nog toe en een cliffhanger om je vingers bij af te likken. Kan nauwelijks wachten tot het weer verder gaat over twee weken. Toch blijf ik het jammer vinden dat ze afl6 & 7 niet in één alfevering hebben gedaan. Had makkelijk gekund met alle filler die erin zit en dan hadden ze beide grote gebeurtenissen uit boek 3 dit seizoen kunnen doen. Ik vrees dat we nu slechts één van de twee krijgen en dat is jammer want de tweede volgt vrij vlug op de eerste dus het had prima beide in één seizoen gekund. Ah well...ook brilliante tv-makers maken wel eens fouten.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Och, ik lees hier (en ook elders) al zo lang dat True Blood op niets meer trekt. Ik ben blij dat ik me daar geen zak van aantrek, contraire zijn heeft zijn voordelen...

:D

Ik trek het mij ook niet aan. Volgens sommigen was S4 al niet meer te bekijken. hawel, ik heb me daar wel mee geamuseerd. Dus ik ga me S5 ook aanschaffen, volgende week.

Link naar reactie

Ik trek het mij ook niet aan. Volgens sommigen was S4 al niet meer te bekijken. hawel, ik heb me daar wel mee geamuseerd. Dus ik ga me S5 ook aanschaffen, volgende week.

S4 ligt al een jaar ongeopend in de lade. Na seizoen 3 had ik er eigenlijk al genoeg van. Is net zoals Dexter en Weeds een one trick poney. De eerste seizoenen is het basisgegeven verrassend, maar daarna. Tis natuurlijk misschien ook met die overdaad aan vampieren en zombies de laatste tijd.

 

Ben nu Pillars of the Earth aan het bekijken. Ook zo'n reeks die ik gemist had. Fantastisch gedaan, durf wedden dat de TV reeks beter is dan het boek. Meteen ook World Without End besteld.

Link naar reactie

Vandaag had ik het plan om naar twee afleveringen van het eerste seizoen van Veronica Mars te kijken. Zes uur later staat de tv eindelijk uit...

Verslavend, dus... En een aanrader. En heel wat donkerder dan je zou verwachten van een mainstream high school serie (geen HBO/FX of zo, maar toch).

 

 

Whole-Cast-Pictures-veronica-mars-34913_

En Kristen Bell is natuurlijk ook niet te versmaden :e002:

Link naar reactie

Ben nu Pillars of the Earth aan het bekijken. Ook zo'n reeks die ik gemist had. Fantastisch gedaan, durf wedden dat de TV reeks beter is dan het boek.

 

Grappig. Voor mij was dit de grootste teleurstelling van vorig jaar. Misschien dat ik te hoge verwachtingen had. Ik verwachte een historische dramareeks a la Rome en Pillars is in mijn ogen niet meer dan historisch incorrecte Hollywood nonsense met een heel simpel goeien tegen de slechten verhaal en zeer weinig ontwikkelde personages. Op zich niet slecht maar ik had veel meer verwacht hiervan.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik verwachte een historische dramareeks a la Rome en Pillars is in mijn ogen niet meer dan historisch incorrecte Hollywood nonsense met een heel simpel goeien tegen de slechten verhaal en zeer weinig ontwikkelde personages.

Datzelfde kan je natuurlijk ook van Game of Thrones zeggen met

die heel slechte kind-koning en zijn moeder (treffende gelijkenis trouwens).

 

En het verhaal van de Britse koningshuizen is natuurlijk al tot in der treure verteld. Mij maakt het niet uit of het historisch correct is (dat zou trouwens weinig interessant zijn, want dan weet iedereen het einde op voorhand).

Maar 'de gustibus et coloris...' :e012:

Link naar reactie

Datzelfde kan je natuurlijk ook van Game of Thrones zeggen met

die heel slechte kind-koning en zijn moeder (treffende gelijkenis trouwens).

 

Niet echt. Ik weet dat je nog niet zo ver bent dus ik zal nog niet al teveel weg geven maar behalve die

kind-koning

Bevat GoT niet echt goeien en slechten. Je zult zien dat personages die je nu nog als "slecht" beschouwd je later sympathie voor gaat voelen en personages die je nu als "goed"beschouwt je later van zult ontdekken dat ze ook andere kanten hebben.

Maar 'de gustibus et coloris...' :e012:

Daar sluit ik mij volledig bij aan.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

tumblr_mlo0d40hU61qeip53o1_500.gif

Ik vind ze knapper zonder bril en zonder euh dinges :ph34r:

 

Maar terzake, Pillars of the Earth was best goed. De finale was nogal zozo, nogal wat deus ex machina, maarja finales is een teer punt bij de meeste reeksen. Ik herinner mij Star Trek Voyager. Op zich heel goed, maar wat een abrupt en slecht einde.

 

Ben ook de verzamelbox van NCIS aan het uitzien. Ook best goed maar ik begin mij steendood te ergeren aan Gibbs.

Link naar reactie

Zojuist de eerste twee afleveringen van Justified bekeken. Was een beetje een afknapper na al die lovende recensies. Het is zeker niet slecht, maar gewoon doordeweekse goede crimi zoals CSI.

Zeker niet van het kaliber van Breaking Bad, Fringe of Deadwood.

Is het dan ook net als CSI een procedural of is het wel echt een serial?

 

Voor de zekerheid:

Procedural: losstaantde afleveringen. Probleem (vaak moordzaak) wordt volledig onderzocht en opgelost in één aflevering. (Law & Order, CSI, NCIS, Bones)

Serial: vervolgserie. Verhaal wordt uitgesponnen over het hele seizoen en soms over de hele serie. (The Wire, Breaking Bad, Lost, Rome)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Enkel de twee eerste afleveringen gezien en voor zover ik zie geen serial. Het is een beetje meer een redneck Beverly Hills (niet serieus nemen dus).

 

Ben daarom maar aan Alcatraz begonnen, dat is wel een serial, klassiek, maar op het eerste gezicht beter dan Justified.

Hmm dat ga ik denk ik niet kijken. Klinkt totaal niet als mijn soort serie. Alcatraz is overigens wel na één seizoen vroegtijdig stop gezet. Er zit dus geen einde aan. Ik hoop dat je dat weet.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Is het dan ook net als CSI een procedural of is het wel echt een serial?

 

Voor de zekerheid:

Procedural: losstaantde afleveringen. Probleem (vaak moordzaak) wordt volledig onderzocht en opgelost in één aflevering. (Law & Order, CSI, NCIS, Bones)

Serial: vervolgserie. Verhaal wordt uitgesponnen over het hele seizoen en soms over de hele serie. (The Wire, Breaking Bad, Lost, Rome)

 

Justified is absoluut een serial, geen procedural. Niet te vergelijken met CSI, dat geeft echt een verkeerde indruk.

 

Ik volg de serie, maar hij is inderdaad niet van het niveau Breaking Bad/Deadwood.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...