Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

True Blood Seizoen 5 vond ik zeer goed. Véél beter dan de twee voorgaande (die ik ook graag zag).

De eerste twee afleveringen waren misschien niet helemaal goed ge-edit, of geregisseerd, maar langs de andere kant waren ze ook het rechtstreeks vervolg op de laatste aflevering van vorig S, dus het duurde even voor ik weer mee was.

Dit vijfde seizoen is eigenlijk een afsluiting van een hoop verhaallijnen, begonnen in de twee vorige seizoenen. En de clifhanger, en de evolutie voor bepaalde personages, mogen er wezen.

Voor de rest weer veel bloed, naakte en/of schone vrouwen, alles met een vette knipoog, maar ook een goed verhaal.

Link naar reactie

Gisteren de seizoensfinale van Game of Thrones gezien. Zoals ik al verwachte: dodelijk saai. Extreem traag en er gebeurde helemaal niks van belang. Zat op een gegeven moment echt te wachten tot er...aaaargh! Ik kan het niet!...Oké ik geef toe ik had het niet helemaal bij het juiste einde met mijn voorspelling voor deze aflevering. Hij was eigenlijk best goed. Heb me er behoorlijk mee vermaakt. Hij was niet zo goed als de finales van seizoenen 1 & 2 maar de sfeer zat er goed in en hij deed wat een finale behoort te doen: de lopende verhaallijnen tot een acceptabele tussenstop brengen en er voor zorgen dat je uitziet naar volgend seizoen. Er zat dit keer niks extras in aan het eind maar op zich was de eindscene wel erg knap gedaan. Ook andere scenes vond ik heel mooi gedaan zoals de scene waarin

Yara besluit Theon te redden

daar kreeg ik echt koude rillingen van zo mooi gedaan was dat. Was voor mij beslist de beste scene van de aflevering en dat zegt wat aangezien de scene niet in het boek zat noch deze hele verhaalwending en ik meestal geen fan ben van wanneer de scenaristen er zelf wat bij gaan verzinnen maar dit was zo mooi gedaan. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe ze dit gaan opvolgen. Er zaten helaas ook wat teleurstellende stukjes in

Jamie's blink and you'll miss it terugkeer in KL

maar over het algemeen was het een solide aflevering. Niet buitengewoon goed maar ook zeker niet buitengewoon slecht en een fatsoenlijke afsluiting van een over het algemeen bijzonder goed seizoen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik zal moeten vermijden om naar podcasts te luisteren waarin er over Game of Thrones wordt gepraat.  Er zit altijd één lul in de studio die de boeken heeft gelezen en het niet kan laten om spoilers voor de volgende seizoenen uit te braken, om zijn kennis te etaleren.  Pfff.

<---- Lul die de boeken gelezen heeft

 

;)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Zojuist laatste aflevering van Borgen 3 gezien. Dat kon de beste jaargang in de reeks (en van vele reeksen) geweest zijn, maar die laatste 30 minuten hebben alles verknoeid.

 

 

 

Het is niet onmogelijk dat je als nieuwe partij een hoop zetels krijgt. Dat is leuk en het zou een goed slot geweest zijn.

Maar dan die nieuwe partij de premier te laten leveren (en ze weigert dat dan nog ook) en dan zeggen dat die nieuwe partij oude krokodillenpartijen magisch zou omtoveren tot filantropische wereldverbeteraars. Met alle Chinezen...

Het was eigenlijk een mooie satire op de politiek met semi-eerlijke politici, maar om daar nu heiligen van te maken is een brug te ver.

 

 

 

ps ik lees niets meer over GoT 3, ga eraan beginnen en vrees voor spoilers :e009:

Link naar reactie

Gisteren ook de laatste aflevering gezien van GOT S03. Ik had verwacht dat de verhaallijn van sommige personages verder gevorderd was, maar het zal lang wachten worden op S04.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Zit inmiddels in seizoen 4 van Lost. In tegenstelling tot wat ik gehoord heb wordt deze serie met ieder seizoen beter! Seizoen 1 was af en toe een beetje een snorefest waarin vrij weinig gebeurde maar die goed gered wedt door de goed ontwikkelde personages. In seizoen 2 gingen de gebeurtenissen dan opeens in stroomversnelling en werdt het behoorlijk spannend. Heb deze niet voor niets grotendeels in één weekend gekeken. Seizoen 3 was eigenlijk gewoon van begin tot eind fantastisch. Er zat zo ongelooflijk veel verhaalontwikkeling in en personages die totaal een andere kant op ontwikkelde dan je verwachte. En de finale was om stijl van achterover te slaan. Bovendien had het veel meer Ben which is a big plus. En Juliet :hartje:. De enige aflevering aflevering die heel erg tegen viel was exposé :e015: Maar hoe goed seizoen 3 ook was. Seizoen 4 is er nu alweer fel overheen. Oorspronkelijk vond ik het jammer dat er maar zo weing afleveringen in zaten maar het doet de serie goed. Ze houden fijn de vaart erin en de ene onverwachte twist volgt op de andere waardoor je, je als kijker geen moment verveeld. Ook het feit dat ze vanaf hier wisten dat ze de serie moesten afronden in drie seizoenen werkt heel erg in het voordeel. Ik krijg nu heel duidelijk het idee dat het ergens naartoe werkt.Gisteren de brilliante aflevering "The Constant" gezien. Ook de nieuwe personage van the freighter zijn allen weer zeer goed uitgewerkt. Vooral Faraday vind ik geweldig. Ook de flash forwards voegen ehct iets toe aan de verhaallijn. Kortom ik vermaak me hier ontzettend mee. Ga vanavond nag weer een paar afleveringen kijken. Kan niet wachten om uit te vinden wie Ben's spion is op het schip. :wacko:

 

And now for something completely different: (van datzelfde regenachtige eiland)

 

Ben de laatste paar dagen ook de afgelopen twee seizoenen aan het inhalen van Silent Witness. (destijds gemist op tv) Zoals ik al eerder heb gezegd kijk ik eigenlijk geen procedurals meer maar Silent Witness is de uitzondering. In tegenstelling tot de Amerikanen hebben de Britten goed begrepen dat wil een procedural werken, de afleveringen langer moeten zijn dan 45 minuten. Vandaar ook dat ze het brilliante concept hebben uitgevonden van 2 afleveringen per zaak. Hierdoor kunnen ze veel meer verhaal en karakter ontwikkeling er inwerken en veel meer diepgang. En dat heeft Silent Witness zeker. Het concept (Patholoog Anatomen helpen de politie met moordzaken) vraagt de nodige suspension of disbelief. Maar wat het mist aan geloofwaardigheid maakt het meer dan goed aan diepgang en emotionele impact. Silent Witness is een sombere, donkere serie met een filosofische ondertoon. De zaken zijn realistisch en soms maatschappij kritisch. Bovendien zijn het vaak allegories voor universele themas als verlies, obsessie etc... Het is naar mijn mening één van de beste series die het Verenigd Koninkrijk heeft geproduceerd en een absolute aanrader voor misdaad liefhebbers.

 

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Zojuist laatste aflevering van Borgen 3 gezien. Dat kon de beste jaargang in de reeks (en van vele reeksen) geweest zijn, maar die laatste 30 minuten hebben alles verknoeid.

 

 

 

Het is niet onmogelijk dat je als nieuwe partij een hoop zetels krijgt. Dat is leuk en het zou een goed slot geweest zijn.

Maar dan die nieuwe partij de premier te laten leveren (en ze weigert dat dan nog ook) en dan zeggen dat die nieuwe partij oude krokodillenpartijen magisch zou omtoveren tot filantropische wereldverbeteraars. Met alle Chinezen...

Het was eigenlijk een mooie satire op de politiek met semi-eerlijke politici, maar om daar nu heiligen van te maken is een brug te ver.

 

 

Heb het ondertussen ook uitgekeken en ik zie het toch iets anders.

 

 

Ja, het was voorspelbaar, maar dat het heiligen zijn, neen. Ik zie het eerder als wanhopig.

Thorsen had Byrgitte nodig, hij bood haar het premierschap aan omdat hij anders nooit ook maar een beetje op het beleid zou kunnen wegen en dat wil de man wel.

Dat byrgitte dan voor Hesselboe koos, ligt perfect in haar aard. Ze is idealistisch, maar zou er ook plezier uit halen om Hesselboe een andere koers te kunnen laten varen. Ze zou daar meer voldoening uit halen dan met Thorsen. Bovendien kan ze nu ook nog een leven hebben met Jeremy, want ze zit op Buitenlandse zaken.

 

 

Grr. Argh.

Link naar reactie

Heb het ondertussen ook uitgekeken en ik zie het toch iets anders.

 

 

Ja, het was voorspelbaar, maar dat het heiligen zijn, neen. Ik zie het eerder als wanhopig.

Thorsen had Byrgitte nodig, hij bood haar het premierschap aan omdat hij anders nooit ook maar een beetje op het beleid zou kunnen wegen en dat wil de man wel.

Dat byrgitte dan voor Hesselboe koos, ligt perfect in haar aard. Ze is idealistisch, maar zou er ook plezier uit halen om Hesselboe een andere koers te kunnen laten varen. Ze zou daar meer voldoening uit halen dan met Thorsen. Bovendien kan ze nu ook nog een leven hebben met Jeremy, want ze zit op Buitenlandse zaken.

 

 

 

Het blijft natuurlijk een uitstekende serie en er zijn al slechtere finales geweest

 

Wat mij stoorde dat er teveel konijnen uit de hoed kwamen op 30 minuten tijd zodat de geloofwaardigheid verloren ging. En ik hou niet zo van die 'ze leefden nog lang en gelukkig' eindes. The Wire en Battlestar Galactica bijvoorbeeld  vond ik prima. Een open einde waar je zelf kon invullen hoe het verder zou gaan.

 

 

Eerste vier afleveringen van Justified 2 gezien en de trend van de laatste afleveringen zet zich voort, veel beter dan ik uit de eerste afleveringen van S1 verwacht had en het is nu van in het begin een serial.

 

 

 

Link naar reactie

Ben de laatste paar dagen ook de afgelopen twee seizoenen aan het inhalen van Silent Witness. (destijds gemist op tv) Zoals ik al eerder heb gezegd kijk ik eigenlijk geen procedurals meer maar Silent Witness is de uitzondering. In tegenstelling tot de Amerikanen hebben de Britten goed begrepen dat wil een procedural werken, de afleveringen langer moeten zijn dan 45 minuten. Vandaar ook dat ze het brilliante concept hebben uitgevonden van 2 afleveringen per zaak. Hierdoor kunnen ze veel meer verhaal en karakter ontwikkeling er inwerken en veel meer diepgang. En dat heeft Silent Witness zeker. Het concept (Patholoog Anatomen helpen de politie met moordzaken) vraagt de nodige suspension of disbelief. Maar wat het mist aan geloofwaardigheid maakt het meer dan goed aan diepgang en emotionele impact. Silent Witness is een sombere, donkere serie met een filosofische ondertoon. De zaken zijn realistisch en soms maatschappij kritisch. Bovendien zijn het vaak allegories voor universele themas als verlies, obsessie etc... Het is naar mijn mening één van de beste series die het Verenigd Koninkrijk heeft geproduceerd en een absolute aanrader voor misdaad liefhebbers.

 

Hmm, nog nooit van gehoord en ik zie dat ze al in hun 16e seizoen zitten?! Klinkt interessant, ga ik uitproberen. Dank voor de tip!

Link naar reactie

Hmm, nog nooit van gehoord en ik zie dat ze al in hun 16e seizoen zitten?! Klinkt interessant, ga ik uitproberen. Dank voor de tip!

 

Het wordt eigenlijk pas echt goed vanaf s08e03: Death by Water. De rest kun je naar mijn mening overslaan.

 

Wat nogmaals bewijst dat er teveel goede tv series zijn. Het is de 'godmother' (Amanda Burton) van de forensische pathologieseries (csi, bones,...).

Was natuurlijk wel een beetje gepikt van Patricia Cornwell.

Zoals al blijkt uit de eerdere zin vond ik de seizoenen met Amanda Burton maar zozo. Maar dat vind ik ook van de boeken van Patricia Cornwell dus dat stemt wel overeen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Even voor de duidelijkheid (of eigenlijk om het onduidelijk te maken) Silent Witness is eigenlijk twee series.

 

Seizoenen 1 t/m 8: Gaat over pathaloog anatoom Sam Ryan die de politie helpt zaken op te lossen en ondertussen haar eigen demonen bevecht. Typerend voor detectives uit die tijd: een sterk hoofdpersonage ala Jane Tennison en regelmatig maatschappij kritisch.

 

Seizoenen 8 t/m -- : Gaat over een team patholoog anatomen bestaande uit Leo Dalton, Harry Cunningham en Nikki Alexander. Zaken zijn donkerder en heftiger en vaak met een filosofische en licht poetische ondertoon. Nadruk ligt minder op de hoofdpersonages en meer op de emotionele kant van de zaak.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Zoals al blijkt uit de eerdere zin vond ik de seizoenen met Amanda Burton maar zozo. Maar dat vind ik ook van de boeken van Patricia Cornwell dus dat stemt wel overeen.

Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat die van 1995+ zijn. Voor die tijd waren die fenomenaal goed.

En Kay Scarpetta was best goed. Na 4 boeken was de fun er wel af, maar dat is met veel zo.

 

Als je het vergelijkt met Star Trek NG en Star Trek Voyager (zijn er maar een paar die ik mij herinner) mogen die nog best bekeken worden.

 

Btw over onterecht vergeten Britse TV reeksen: Trial and Retribution

Link naar reactie

Je moet er natuurlijk ook rekening mee houden dat die van 1995+ zijn. Voor die tijd waren die fenomenaal goed.

Dat ben ik zeker met je eens. De afleveringen met Sam Ryan werden ook wel steeds beter. Zeker de laatste paar seizoenen met Amanda Burton waren de moeite waard. Toch had het niet de diepgang van de latere seizoenen.

 

Btw over onterecht vergeten Britse TV reeksen: Trial and Retribution

Om heel eerlijk te zijn heb ik daar nooit een aflevering kunnen afkijken. Maar ik ben dan ook niet echt een Lynda LaPlante fan. Prime Suspect vond ik wel goed maar ook niet het beste wat ik gezien heb qua Britse misdaadseries en The Commander begon sterk maar heeft ze vervolgens geheel eigenhandig volledig de grond in geboord naar mijn mening. Above Suspicion vond ik nogal ondermaats.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

De seizoensfinale van Game of Thrones was inderdaad niet zo spectaculair als de vorige aflevering maar ik ben er zeer blij mee, alles lijkt op een goed punt te stoppen en liever dat dan een veel te grote cliffhanger waardoor je gek wordt als je nog een jaar gaat moeten wachten :P

 

Nog iets leuk, maar wel een spoiler voor de mensen die het derde seizoen niet gezien hebben

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Zonet de laatste aflevering gezien van seizoen 5 van Tru Blood. Afgelopen weekend seizoen 4 en 5 erdoor gejaagd.

 

Fuck. Het smaakt naar meer.

Interessant hoe ze parallellen trekken naar politiek en extreemrechtse religieuze fracties.

Link naar reactie

Even voor de duidelijkheid (of eigenlijk om het onduidelijk te maken) Silent Witness is eigenlijk twee series.

 

Seizoenen 1 t/m 8: Gaat over pathaloog anatoom Sam Ryan die de politie helpt zaken op te lossen en ondertussen haar eigen demonen bevecht. Typerend voor detectives uit die tijd: een sterk hoofdpersonage ala Jane Tennison en regelmatig maatschappij kritisch.

 

Seizoenen 8 t/m -- : Gaat over een team patholoog anatomen bestaande uit Leo Dalton, Harry Cunningham en Nikki Alexander. Zaken zijn donkerder en heftiger en vaak met een filosofische en licht poetische ondertoon. Nadruk ligt minder op de hoofdpersonages en meer op de emotionele kant van de zaak.

 

Ik heb inmiddels seizoen 1 aflevering 1 en de eerste 3 afleveringen van seizoen 9 bekeken.

 

Seizoen 9 is inderdaad een heel andere serie en veel beter. De eerste aflevering ramt er meteen hard in,

 

met de dood van de vrouw en dochter van 1 van de hoofdpersonen

.

 

Ik had achteraf gezien waarschijnlijk met seizoen 8 moeten beginnen, maar dat haal ik wel weer in.

Link naar reactie

Ik heb inmiddels seizoen 1 aflevering 1 en de eerste 3 afleveringen van seizoen 9 bekeken.

 

Seizoen 9 is inderdaad een heel andere serie en veel beter. De eerste aflevering ramt er meteen hard in,

 

met de dood van de vrouw en dochter van 1 van de hoofdpersonen

.

 

Ik had achteraf gezien waarschijnlijk met seizoen 8 moeten beginnen, maar dat haal ik wel weer in.

Wat vond je van aflevering 3? (The Meaning of Death) Ik vind dat samen met aflevering 1 van dat seizoen de beste aflevering tot nog toe maar veel mensen vonden dat ze teveel de filosofische toer op gingen. Seizoen 8 is ietsje minder. De eerste aflevering is bagger en aflevering 3 is middelmaat. Maar afl 2 en 4 zijn wel erg goed. Vooral aflevering 2 (Death by Water)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Wat vond je van aflevering 3? (The Meaning of Death) Ik vind dat samen met aflevering 1 van dat seizoen de beste aflevering tot nog toe maar veel mensen vonden dat ze teveel de filosofische toer op gingen. Seizoen 8 is ietsje minder. De eerste aflevering is bagger en aflevering 3 is middelmaat. Maar afl 2 en 4 zijn wel erg goed. Vooral aflevering 2 (Death by Water)

 

The Meaning of Death vond ik een erg goede aflevering. De filosofische stijl voelde voor mij niet zo afwijkend, waarschijnlijk ook omdat ik met seizoen 9 ben begonnen.

 

Het enige waar ik me aan ergerde in de aflevering was

 

 

hoe lang het duurde voor ze ontdekten dat de nieuwe hoofdredacteur de oude had vermoord. Dat lag er wel erg bovenop in het eerste gesprek dat ze met de moordenaar hadden.

 

 

Link naar reactie

This looks fucking awesome! And best of all: het begint al over tien dagen! Na de vorige twee teleurstellende seizoenen dacht ik erover om niet meer te kijken maar aangezien dit het allerlaatste seizoen wordt ga ik toch zeker kijken.

 

Ik ben alle seizoenen blijven kijken, hoewel ik het ook steeds minder vond worden. De finale van seizoen 7 vond ik verschrikkelijk, het leek me dat het nu helemaal mis ging met de serie. Maar nu ik zie wat ze met de gebeurtenis aan het einde van seizoen 7 verder doen in seizoen 8, kon het wel eens een geniale zet zijn geweest. Ik kijk eindelijk ook weer uit naar dit nieuwe seizoen van Dexter.

Link naar reactie

Zonet de laatste aflevering gezien van seizoen 5 van Tru Blood. Afgelopen weekend seizoen 4 en 5 erdoor gejaagd.

 

Fuck. Het smaakt naar meer.

Interessant hoe ze parallellen trekken naar politiek en extreemrechtse religieuze fracties.

Er komt oorlog met de vampiers. Op't einde zijn de vampiers allemaal dood. (of nee, wacht, dat zijn ze al).

Suckie laat zich bespringen en krijgt vele puppies. Ondertussen helpt ze de feeën weer aan de macht, tot groot ongenoegen van Red Bill.

Tara zuigt alsof haar leven (hum) er vanaf hangt, en Sam pist naast de pot (tegen alle bomen).

En Rutger Hauer is cool ! Oud, maar cool.

Link naar reactie

Er komt oorlog met de vampiers. Op't einde zijn de vampiers allemaal dood. (of nee, wacht, dat zijn ze al).

Suckie laat zich bespringen en krijgt vele puppies. Ondertussen helpt ze de feeën weer aan de macht, tot groot ongenoegen van Red Bill.

Tara zuigt alsof haar leven (hum) er vanaf hangt, en Sam pist naast de pot (tegen alle bomen).

En Rutger Hauer is cool ! Oud, maar cool.

 Tss, al die spoilers! 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Er komt oorlog met de vampiers. Op't einde zijn de vampiers allemaal dood. (of nee, wacht, dat zijn ze al).

Suckie laat zich bespringen en krijgt vele puppies. Ondertussen helpt ze de feeën weer aan de macht, tot groot ongenoegen van Red Bill.

Tara zuigt alsof haar leven (hum) er vanaf hangt, en Sam pist naast de pot (tegen alle bomen).

En Rutger Hauer is cool ! Oud, maar cool.

 

Spock! Nu heb je het helemaal verpest voor mij! Ik ga je berichten voortaan negeren. ;)

 

In alle serieusheid het zou me niet verbazen als dit seizoen idd zo gaat eindigen. TB is er geschift genoeg voor.

 

Oh en de officiele fan-naam voor Bill 2.0 is "Billith"

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Gisteren één na laatste aflevering gezien van Lost seizoen 4. Evenals vorig seizoen heb ze alles weer perfect opgezet voor de finale. Ik moet zeggen ik vind seizoen 4 echt het beste seizoen tot nog toe. Er is in die 11 afleveringen die ik al gezien heb zo ontzettend veel gebeurt. Het tempo is heel fijn dit seizoen en de verhaallijnen allemaal zeer goed. Eigenlijk geen enkele aflevering gezien die ik zelfs maar wat minder vond. Heel benieuwd naar de drie uur durende (ja maar liefst drie uur!) seizoensfinale.

 

Dit is wat ik denk dat er gaat gebeuren in de seizoensfinale: (Bevat spoilers voor de eerste drie seizoenen en voorgaande aflevering van seizoen 4)

 

 

Keamy en al zijn mannen gaan allemaal dood inclusief Lapidus. (Jeff Fahey is de enige van The Freighter crew die niet genoemd wordt in de opening credits dus dat is geen rolletje voor meerdere seizoenen denk ik zo)

Zes mensen (de Oceanic Six) gaan het eiland verlaten

De Freighter eindigt op de bodem van de oceaan

Jin gaat dood (dat hebben ze in de future-timeline al heel mooi opgezet dus no way dat ze een heel seizoen gaan wachten met de pay-off

Locke verplaast het eiland (somehow)

Hurley verlaat Locke en Ben en uiteindelijk het eiland (hij is tenslotte één van de Oceanic Six

Ben verraad Locke

Jacob wordt voor het eerst geheel onthuld

 

Ik denk dat het seizoen gaat eindigen met dat Locke het eiland verplaatst en daarmee het eiland red (vraag me niet hoe). Iedereen is blij en Jacob komt Locke persoonlijk bedanken en onthuld hem wat meer over zijn queeste. Maar juist op dat moment verraad Ben, Locke en doet iets heel lulligs wat het hele eiland in gevaar brengt...THE END.

 

 

 

Gelukkig heb ik de box van seizoen 5 al. -_-

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Kijkt één van jullie Hannibal? Ik heb dat een beetje links laten liggen aangezien het een procedural is. Maar ik hoorde vandaag dat het alleen in het begin een procedural was en dat, dat onderdeel eigenlijk halverwege seizoen 1 al achterwege gelaten werd.

 

Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Is het de moeite waard?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Wat is een procedural?

Een serie waarin een probleem (vaak een moordzaak) in één en dezelfde aflevering wordt geintroduceerd en opgelost. Dit in tegenstelling tot een serial waar een verhaallijn een heel seizoen of soms zelfs de hele serie duurt in plaats van maar één aflevering. Voorbeeld: CSI = procedural. The Wire = serial.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...