Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Seizoen 2 van Damages gezien. Was weer fantastich. Na het geweldige eerste seizoen, tjokvol ontzetten goed uitgewerkte personages en totaal onverwachte twists tot het einde aan toe, had ik verwacht dat het tweede seizoen tegen zou vallen aangezien ze al hun kruit al verschoten hadden. Had het mooi mis. Het tweede seizoen was precies even sterk als het eerste maar toch heel anders. Seizoen 1 bestond uit twee verhaallijnen die tegen elkaar in liepen en pas aan het eind bijéén komen. Seizoen 2 is een puzzel. Gedurende het hele seizoen krijg je allemaal scenes waar je niks mee kunt behalve heel veel speculeren maar in de laatste aflevering komt het allemaal bij elkaar en wordt het logisch. Nog veel complexer en nog veel minder lineair dan seizoen 1 is seizoen 2 eigenlijk nog weer een trapje hoger in termen van intelligente televisie. Dit seizoen was wel wat minder character driven maar het plot maakte dat meer dan goed. Ik heb er heel erg van genoten. Kan niet wachten met seizoen 3. Hopelijk vanavond al.

****1/2

 

Ben ondertussen ook bijna aan het eind van seizoen 1 van Lost. Ik moet zeggen ik vind deze serie steeds beter worden. Oorspronkelijk vond ik de personages heel interessant maar het plot niet echt om ove naar huis te schrijven maar ook dat wordt steeds beter en steeds interessanter. Met name alle hints en referenties aan dingen die nog niet getoond zijn maakt dit toch wel een hele gave serie. Ik denk zelfs wel een must watch. Benieuwd hoe het seizoen zal eindigen. Laatste aflevering die ik zag (Deus Ex Machina) eindigde alvast op een hele grote cliffhanger. Vanavond zeker weer kijken.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Net de eerste aflevering gezien van Copper. Deze BBC/HBO co-productie is qua premisse in alles de Amerikaanse tegenhanger van Ripper Street. Maar als ik de twee pilots vergelijk zie ik een enorm verschil in qualiteit. Waar Ripper Street niet meer was dan een iets donkerdere Victorian CSI is Copper echt een rauwe, harde misdaadserie en stukken intelligenter. (milde spoilers volgen)

 

De pilot van Ripper Street volgde feitelijk alle regels van de procedural. De aflevering begon met een lijk dat gevonden werd gevolgd door het onderzoek om uiteindelijk uit te komen bij de moordenaar die vervolgens zijn verdiende loon krijgt. Copper lijkt hetzelfde patroon te volgen wijkt ook regelmatig ervan af en geeft aan het eind niet de kijker de genoegdoening van een happy end. Ja de moordenaar wordt gevonden maar dat is ogenschijnlijk pas het begin van het verhaal. Daarnaast spelen op de achtergrond ook nog allerlei politieke intriges zich af en er wordt een sfeer geschept van een kruitvat dat ieder moment kan ontploffen. Ook de personages zijn totaal anders. Sowieso zijn het er veel meer dan in Ripper Street. Ripper Street draait eigenlijk om een team van twee agenten en een lijkschouwer en een aantal personen de eromheen draaien. Deze serie toont het verhaal ook door de ogen van de notabelen en de hoertjes. Zij hebben hun eigen verhaal dat voorlopig nog niet veel met de hoofdverhaallijn te maken heeft. Ook de personages zelf zijn anders. De hoofdpersonages in beide series zijn agenten die uit zijn op gerechtigheid maar waar de hoofdpersoon uit Ripper Street een moraalridder is die af en toe ongemakkelijke dingen moet doen is de hoofdpersoon uit Copper meer één bonk agressie. Een brawn over brains kind of guy die er geen problemen mee heeft iemand in een elkaar meppen en te martelen. Hij zoekt naargeestig naar zijn verdwenen vrouw maar heeft ondertussen wel sex met een hoerenmadam. Ook de andere personages zijn meer gecompliceerd hoewel sommige nog niet uitvoerig aan bod zijn gekomen. En zoals ik al zei is deze serie in tegenstelling tot Ripper Street echt donker, rauw en hard. Al meteen vanaf de eerste scene waarin een klein meisje vraagt aan een agent of zij hem mag plezieren om vervolgens over te gaan tot een bloederige schietpartij waarbij de agenten een stel bankrovers in koele bloede neerknallen met de nadruk op bloed en vervolgens een dele van de buit in eigen zak steken. Zelfs vergelijkbare scenes met Ripper Street zijn donkerder en harder in deze serie. In beide pilots werdt een verdachte in elkaar geramd door de politie maar in Ripper Street gebeurde dat in een cel en bleef het bij een paar meppen. In Copper gebeurt het in een kelder en is de verdacht vastgeketend en naakt en wordt hij veel finaal in elkaar gemept en getrapt. 

 

Dit is geen serie met makkelijke antwoorden en de makers weigeren de rauwe grit te compromiteren wat tot veel betere tv leidt. Ook voor de rest zit het helemaal goed. De regie is erg stijlvol, de dialogen over het algemeen scherp, een lekker rollicking soundtrack en bijzonder goeie acteerprestaties. Dus ja ik vind het wel wat deze serie.

 

Maar eerlijk is eerlijk. Dit is allemaal gebaseerd op enkel de pilot. Ik moet de rest nog zien. Bij Ripper Street ben ik na afl 6 afgehaakt dus ik weet pas of het echt beter is als ik voorbij aflevering 6 ben maar de pilot was alvast veel beter dus ik heb er goede gevoelens bij.

 

Trailer:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik mocht van mijn neef alle seizoen van Star Trek: TNG eens lenen. Ik vreesde dat ik volledig zou moeten teren op nostalgie om dit nog goed te vinden, maar neen, het werkt nog steeds. Het is wel typisch TV uit de jaren '80, maar het steekt niet tegen.

WHEATON!!!!

 

tumblr_m6m3t5m8Kh1qb645mo1_500.jpg

:)

 

Net zoals TNG, werkt ook DS9 nog steeds, zag ik vorig jaar, behalve enkele heel slechte afleveringen uit de eerste twee seizoenen (again net zoals bij TNG).

Bij VOY had ik de nostalgie wel nodig, nu en dan, om er door te raken. Dat en Seven. ;)

Link naar reactie

Ondertussen ben ik begonnen met Star Wars The Clone Wars S1, en dat bevalt me uitstekend. Zeer goed gemaakt. soms vergeet ik dat ik naar computer animatie zit te kijken. Niet elke aflevering is even goed, natuurlijk, maar over het algemeen is het van goede kwaliteit. Vooral de afleveringen die deel uitmaken van een langere verhaallijn, zijn zeer goed.

Link naar reactie

space1999.jpg

 

... Eind jaren '70 was ik gek op die reeks (en Battlestar Galactica en Buck Rogers).  

Bis.

 

Maar Space 1999 heb ik vroeger dan eind de jaren 70 ook nog op Antenne 2 of zoiets gezien (1975 of 1976 dus), en als manneke van 6 of 7, had ik me daar toch de schrik te pakken van dat monster daar, met die tentakels en dat ene boze oog. ;)

 

Ik was vooral fan van Wilma in haar witte overall, bij Buck Rogers (nu spreek ik van midden de jaren tachtig, de hormonen begonnen hun werk te doen). :P

 

Classic BSG heb ik twee jaar geleden gekocht en bekeken. Dat deed nog s deugd, zie.

Link naar reactie

De neef van mijn neef had op een bepaald moment een gans tuinhuisje vanbinnen ingericht als een eagle cockpit. En met daarin een bandopnemer (geen casetterecorder, nog zo een groot degelijk ding met banden) met daarop de geluiden van opstijgen en dalen.

Link naar reactie

De neef van je neef, dat ben je zelf, Mask. haha.gif

 

-_-

Eventjes iets dieper nadenken Waldorf. Mijn neef, dat is de zoon van mijn tante. Die haar man zijn broer zijn zoon is dan weer de neef van mijn neef, maar is totaal geen familie van mij.   :rolleyes:

Link naar reactie

Game of thrones gisteren gezien, weer ijzersterke confrontaties en dialogen!

 

Ik vond het een fantastische aflevering! Vooral omdat

die rooie hoer eindelijk dood is!

Ik wou alleen dat ze het al in aflevering 1 hadden gedaan. De rest van de aflevering vond ik zo, zo. Beetje ala The North Meanders maar dat zie ik nu misschien ook zo doordat de vorige drie allen absoluut fantastisch waren.

 

ik weet niet hoe lang ik big bang theory nog goed ga blijven vinden. Sinds iedereen nu een vriendin heeft begint het eigenlijk steeds minder en minder te worden.

 

Idem. Ik kijk dat nauwelijks meer. Vroeger lag ik altijd dubbel bij TBBT. Nu is het al een wonder als er gniffeltje af kan.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik vond het een fantastische aflevering! Vooral omdat

die rooie hoer eindelijk dood is!

Ik wou alleen dat ze het al in aflevering 1 hadden gedaan. De rest van de aflevering vond ik zo, zo. Beetje ala The North Meanders maar dat zie ik nu misschien ook zo doordat de vorige drie allen absoluut fantastisch waren.

 

 

ik had geen probleem met die vrouw maar vond het heel sterk in beeld gebracht vooral vanwege die dialoog tussen little finger en lord Varys die langzaamaan maar zeer dreigend opbouwt naar dat. Ik kreeg er kiekevel van :)

 

Link naar reactie

Mmmm, na de dvd's van Alles Kan Beter is het vandaag de beurt aan In De Gloria.  Heerlijk toch, maar ook bevreemdend te zien hoe deze fictieve uitlachtelevisie is ontaard in een reële variant vandaag.  Ditmaal kwam de cover voor het origineel, waardoor het origineel wat mij betreft achterwege gelaten had mogen worden.  De cover is zoveel beter.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Alee hop, 24 komt terug. Verbaast me niks. Toen ik zijn nieuwe, slaapverwekkende, melige reeks zag (nu ja ik heb het twee aflevingen uitgehouden, en alleen maar omdat ze na elkaar werden uitgezonden), dacht ik : manneke, gij gaat zo vlug als ge kunt weer 24 maken, als ge de kans krijgt. Niet dat ik daar zit op te wachten, maar soit.

 

http://www.nu.nl/film/3421270/fox-bevestigt-terugkeer-24.html

Link naar reactie

Alee hop, 24 komt terug. Verbaast me niks. Toen ik zijn nieuwe, slaapverwekkende, melige reeks zag (nu ja ik heb het twee aflevingen uitgehouden, en alleen maar omdat ze na elkaar werden uitgezonden), dacht ik : manneke, gij gaat zo vlug als ge kunt weer 24 maken, als ge de kans krijgt. Niet dat ik daar zit op te wachten, maar soit.

 

http://www.nu.nl/film/3421270/fox-bevestigt-terugkeer-24.html

Bedoel je Touch? (zo ja speak freely want ik heb dat nog nooit gezien en dus ook geen mening over)

 

24 komt overigens alleen maar terug als korte miniserie. Niet meer als volledige serie. Das nu toch echt over.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Yep, 12 afleveringen. Er worden dus uren overgeslagen.

De reeks heeft ook een andere naam, de film gaat niet door, en als S1 van de nieuwe reeks meevalt, dan zal er een S2 komen, zeker ?

24 was oorspronkelijk ook één reeks, en toen waren het er plots acht. ;)

 

Nu ja; andere naam : 24 Live another Day.

Lijkt meer op James Bond, nu.

Link naar reactie

Alee hop, 24 komt terug. Verbaast me niks. Toen ik zijn nieuwe, slaapverwekkende, melige reeks zag (nu ja ik heb het twee aflevingen uitgehouden, en alleen maar omdat ze na elkaar werden uitgezonden), dacht ik : manneke, gij gaat zo vlug als ge kunt weer 24 maken, als ge de kans krijgt. Niet dat ik daar zit op te wachten, maar soit.

 

http://www.nu.nl/film/3421270/fox-bevestigt-terugkeer-24.html

De eerste twee jaargangen van 24 waren best goed, daarna ging het pijlsnel de dieperik in.

 

Momenteel juist Damages S1 gezien, uitstekend en onvoorspelbaar. Ben ook de laatste seizoenen van The Shield aan het bekijken. Steengoed.

Link naar reactie

Momenteel juist Damages S1 gezien, uitstekend en onvoorspelbaar.

Was dat toevallig door mijn zeer lovende recensies van S1 en 2?

 

Ben zelf momenteel S3 aan het kijken en die is eigenlijk wat minder. Ze doen het trucje van S1 nog weer eens over maar de saus pakt niet. Wel weer goeie personages en acteerprestaties. Vooral die brillemans (weet tot mijn schaamte zijn naam even niet) speelt echt heel goed. Enfin...hopelijk is S4 weer origineler.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Was dat toevallig door mijn zeer lovende recensies van S1 en 2?

 

Ben zelf momenteel S3 aan het kijken en die is eigenlijk wat minder. Ze doen het trucje van S1 nog weer eens over maar de saus pakt niet. Wel weer goeie personages en acteerprestaties. Vooral die brillemans (weet tot mijn schaamte zijn naam even niet) speelt echt heel goed. Enfin...hopelijk is S4 weer origineler.

Ik had ze al aangestipt, maar je recensie heeft wel een duwtje gegeven. Het is momenteel niet meer bij te houden met die goede series (liggen er nog een hoop in de schuif te wachten). Zojuist Justified 1&2 binnengekregen, ben benieuwd of die lovende kritieken terecht zijn.
Link naar reactie

Ik had ze al aangestipt, maar je recensie heeft wel een duwtje gegeven. Het is momenteel niet meer bij te houden met die goede series (liggen er nog een hoop in de schuif te wachten). Zojuist Justified 1&2 binnengekregen, ben benieuwd of die lovende kritieken terecht zijn.

Toch leuk te weten dat die dingen nog echt gelezen worden ook. Ah Justified, daar moet ik nog aan beginnen. Maar eerst nog anderhalf seizoen Damages, 2 seizoenen Lost, 9 afleveringen Copper en 4 afleveringen Vikings. Kwam vandaag langs Banshee en dacht hmm ziet er wel aardig uit. Toch ook maar eens gaan kijken. Toch maar niet aan begonnen. Weet niet waarom... -_-

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...