Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Justified is absoluut een serial, geen procedural. Niet te vergelijken met CSI, dat geeft echt een verkeerde indruk.

 

Ik volg de serie, maar hij is inderdaad niet van het niveau Breaking Bad/Deadwood.

Dat blijkt dus wel niet uit de eerste twee afleveringen

 

Het begint met een flauwe skinhead groep met die van the Shield en dan een rambo cop die 20 slechterikken met zijn pistool neerschiet. Die serial sidekick zal wel met zijn vader zijn, maar ik heb het niet zo met die rambo dingen

 

ps csi en ncis zijn ook wel semi serials

Link naar reactie

Dat blijkt dus wel niet uit de eerste twee afleveringen

 

Het begint met een flauwe skinhead groep met die van the Shield en dan een rambo cop die 20 slechterikken met zijn pistool neerschiet. Die serial sidekick zal wel met zijn vader zijn, maar ik heb het niet zo met die rambo dingen

 

 

Ik begrijp niet wat je probeert te zeggen. Of iets een serial of procedural is, heeft niets te maken met de kwaliteit. Er zijn genoeg serials van slechte kwaliteit, zoals de latere seizoenen van Lost of de tranentrekkende slechte Amerikaanse versie van The Killing. En er zijn ook prima procedurals zoals de eerste seizoenen van House MD.

 

Verder vind ik Justified een prima serie om eens te kijken, maar niet subliem, en ik zal hem ook zeker niet op DVD aanschaffen.

Link naar reactie

Afgelopen 2 dagen bijna niets gedaan dan Lost seizoen 2 kijken. Seizoen 1 vond ik een leuk tussendoortje maar seizoen 2 is echt intelligent en zeer intens. Vanaf de brilliant opgebouwde driedelige premiere tot de aflevering waar ik nu ben (afl 17) heb ik me geen moment verveeld. Er zaten her en der wat saaiere stukjes tussen (Fire + Water had er een boel) maar ook die waren van belang. Dit seizoen zit veel beter in elkaar, het tempo ligt veel hoger met veel minder filler en er zit veel meer verhaal in. Als gevolg blijft het boeien aflevering na aflevering en ja het is bloody verslavend. Ook de personages vind ik iedere keer weer beter worden. Eigenlijk is het enige personage dat ik niet graag zie mr perfect aka Jack. Wat mij betreft teveel een stereotype held. Ook de nieuwe personages vielen bij mij meteen in goede aarde en vind ik allemaal zeer boeiend. Met name Ana Lucia vind ik echt een verrijking van de cast. Het enige wat ik minder vond was dat

Shannon dood ging

maar dat leidde wel waar tot een geweldige verhaallijn met

Ana Lucia en Sayid

die laatste nog altijd na Locke mijn favoriete personage. Anyway, tatally hooked now. Ga vlug nog een paar afleveringen kijken.

Verder ook begonnen aan seizoen 4 van Damages. Ik was erg bang dat door de overstap naar een andere zender de serie misschien wel verpest zou zijn maar gelukkig bleek niets minder waar. Ik vind dit seizoen veel beter dan het vorige. Bijna even goed als S1 & 2. Sterker nog de dialogen zijn zelfs nog wat omhoog gegaan nu de schrijvers zich geen zorgen meer hoeven te maken over censuur. Dit seizoen is donker en rauwer dan de vorige drie en dat past de serie heel goed. Het enige wat iets minder is zijn de sets die dit seizoen wat minder extravagant zijn. Ze zullen een iets lager budget hebben gehad. Maar dat leid nauwelijks af van wat een heel goed, heel spannend seizoen belooft te worden. Nog 7 afleveringen te gaan. Ben benieuwd.

En oh ja...overmorgen valt ook Breaking Bad seizoen 3 door de bus. Het kan niet meer stuk hier in mijn tv-serie walhalla. Verbaast me dat ik nog tijd heb om af en toe strips te lezen. :e012:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Veronica Mars seizoen 2 uitgekeken. Dit blijft zooo goed, alleen spijtig dat de ontknopingen van de seizoenen altijd zo rommelig en snel zijn.

MAAR het draait om de personages en daar zit het wel goed.

Voor mij is dit de spirituele opvolger van BUFFY, maar dan zonder de vampieren uiteraard.

Ik ga deze box koesteren en kan al niet wachten op de film.

Vanavond begin ik aan seizoen 3!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Net het derde seizoen van Veronica Mars uitgekeken...

WHY DID THIS HAVE TO END, WHY????

 

Ik ga echt moeten afkicken, dit was verslavende televisie. Vooral omdat de personages zo leuk zijn, het worden vrienden.

 

Het goede is dat ik nu mijn filmachterstand kan wegwerken en een nieuwe reeks artikels voor Brainfreeze schijven.

Tenzij ik beslis om naar seizoen vijf van True Blood te kijken, of Borgen seizoen 3.

Grr. Argh.

Link naar reactie

game of thrones aflevering 9....................oh...my...fucking....god....

:e011:

 

Wist al heel lang dat dit ging komen maar heb braaf mijn mondje dicht gehouden. Fijn te zien dat het z'n uitwerking niet miste. Ikzelf ben ook heel tevreden over hoe ze dat moment verfilmd hebben en sowieso over over de aflevering zelf. Sterker nog ik denk dat ik het misschien wel de beste aflevering tot nog toe vind. Wat ik zelf ook heel gaaf vond was hoe ze het Jon stuk hadden gedaan. Was ook heel erg zoals in het boek en prachtige cinematografie. Ja dit was echt Game of Thrones op z'n allerbest. Het enige wat ik jammer vind is dat ze met het "je weet wel welk wtf moment" hebben gewacht tot afl 9. In het boek gebeurt er nml de eerstkomende 7 hoofdstukken vrijwel niets van belang (we zitten momenteel net over de helft van boek 3) dus verwacht een hele saaie seizoensfinale. Als ze dat wtf moment in afl 8 hadden gestopt hadden ze het andere grote wtf moment in de seizoensfinale kunnen stoppen. Of ze hadden het wtf moment nog verder moeten uitstellen en daarmee eindigen. Maar enfin...das misschien een beetje nitpicking twas aan fantastische aflevering en dat telt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

:e011:

 

Wist al heel lang dat dit ging komen maar heb braaf mijn mondje dicht gehouden. Fijn te zien dat het z'n uitwerking niet miste. Ikzelf ben ook heel tevreden over hoe ze dat moment verfilmd hebben en sowieso over over de aflevering zelf. Sterker nog ik denk dat ik het misschien wel de beste aflevering tot nog toe vind. Wat ik zelf ook heel gaaf vond was hoe ze het Jon stuk hadden gedaan. Was ook heel erg zoals in het boek en prachtige cinematografie. Ja dit was echt Game of Thrones op z'n allerbest. Het enige wat ik jammer vind is dat ze met het "je weet wel welk wtf moment" hebben gewacht tot afl 9. In het boek gebeurt er nml de eerstkomende 7 hoofdstukken vrijwel niets van belang (we zitten momenteel net over de helft van boek 3) dus verwacht een hele saaie seizoensfinale. Als ze dat wtf moment in afl 8 hadden gestopt hadden ze het andere grote wtf moment in de seizoensfinale kunnen stoppen. Of ze hadden het wtf moment nog verder moeten uitstellen en daarmee eindigen. Maar enfin...das misschien een beetje nitpicking twas aan fantastische aflevering en dat telt.

Kan je in een spoilerkader zeggen waar het over gaat, want de boeken zitten heel ver...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Laatste afleveringen van Spartacus1 aan het bekijken. Vind dat toch eigenlijk beter dan GoT.

 

*faints*

 

*comes to*

 

WTF! :o

 

Ik respecteer je mening hoor. Ik kan het me alleen niet voorstellen. Spartacus is naar mijn mening een nogal puberaal gorefest met een ontzettend dun verhaaltje. Zo zou ik GoT niet omschrijven. Maar ala ieder zijn meug. Ik heb iemand al eens GoT horen omschrijven als langdradig, actieloos ridderverhaaltje

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik wil niemand kwetsen hoor, maar fantasy is nu blijkbaar the hot thing.

Het begon  bij Lord of the Rings, heeft iemand hier dat volledig gelezen?

Ik wel.

Ik wil maar zeggen GoT en Lotr zijn eigenlijk maar verfilmingen van average fantasy books.

 

Ja en ieder zijn smaak, maar persoonlijk vind ik beiden net iets beter dan average, evenals de verfilmingen.  :e005:

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ja en ieder zijn smaak, maar persoonlijk vind ik beiden net iets beter dan average, evenals de verfilmingen.  :e005:

LotR is misschien voor tegenwoordige maatstaven average maar dat komt omdat 99% van de hedendaagse fantasy bestaat uit LotR rip offs. LotR is de oer-fantasy zogezegd. Ik heb het overigens gelezen. Vond het erg taai maar wel zeker de moeite waard. Films vind ik trouwens ook magistraal mooi en een behoorlijk goeie adaptatie hoewel je altijd puristen zult hebben die klagen over het gebrek aan Tom Bombadil en dat Frodo en Sam niet in Osgilliath behoren te zijn en meer van dat. En A Song of Ice and Fire is naar mijn mening allesbehalve average. Ik kan eigenlijk niks vergelijkbaars bedenken. Je krijgt her en der wat ASOIAF rip offs maar die missen toch vrijwel allemaal de passie en originaliteit van George RR Martin.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

ik ben gewoon blij dat dit niet de laatste aflevering was van het seizoen, als ik na zo'n aflevering nog een jaar moet wachten op het vervolg word ik absoluut zot :P

 

Gisteren die fameuze aflvering bekeken en het was idd een wtf aflevering maar wel een hele mooie aflvering. Ook blij dat we nog een aflvering te goed hebben.

 

Wie kijkt er trouwens naar de nieuwe sci-fi reeks Defiance (wordt beter met de afleveringen). De hoofdactrice Julie Benz :hartje:  komt namelijk naar FACTS.

 

 

JulieBenz7.jpg

Link naar reactie

 

:)

 

Xena contained way more girl on girl, er, wrestling.

 
enhanced-buzz-27222-1368480488-5.jpg

 

Women really don’t get to do much in Game of Thrones. Apart from secretly rule kingdoms behind their son’s back, command an army of fearsome Dothraki warriors or disguise themselves as a boy and….ok, fine. They get to do quite a lot, but at no point do any of them put on saucy leather armour and kneel on each other, so it doesn’t count.

Link naar reactie

Bof GoT is niet slecht en ik ben best blij dat fantasy nu fotm is. Komt natuurlijk met de animatietechniek die stukken beter geworden is.

 

Maar om het een beetje te preciseren.

 

De Lotr films waren stukken beter dan de boeken. Als je die gelezen hebt dan weet je wat slaapverwekkend betekent. Maar geen kwaad over Tolkien, hij was zijn tijd ver vooruit. Net zoals Poe, was zijn tijd ver vooruit, maar nu is slaapverwekkend.

 

En GoT, ik heb het al gezegd, dat is oerklassieke fantasy, goed gedaan. Ik kijk er met plezier naar, maar zoals met alle fantasy turven zit je daar met dozijnen personnages en verfilmen wordt moeilijk. Ik kan mij beter inleven in Spartacus.

Gewoon mijn persoonlijke opinie :e002:

 

En vooral niet alles serieus nemen

 

http://www.youtube.com/watch?v=PR_hJQ4WOd0

Link naar reactie

Zwendel, GoT is niet alleen één van de aller-aller-beste reeksen ooit (moet nog altijd bekomen van de aflevering van deze week), in BluRay is het ook de prachtigste reeks die je op tv kan zien.

Niet overdrijven, FIrefly blijft nog altijd de aller-aller-allerbeste reeks...  :D

 

Xena vs Callisto, hubba... Dank u, spock!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Hmm dat ga ik denk ik niet kijken. Klinkt totaal niet als mijn soort serie. Alcatraz is overigens wel na één seizoen vroegtijdig stop gezet. Er zit dus geen einde aan. Ik hoop dat je dat weet.

Zojuist laatste aflevering gezien. Was best goed en dan nog afgesloten met cliffhangers :(

Als ze stoppen waarom dan niet meteen alles netjes afronden met een slotaflevering. Duizend bommen....

Link naar reactie

Beste tv-serie ooit kost toch redelijk weinig bij onze vrienden van Amazon.co.uk (met NL-ondertitels)

 

http://www.amazon.co.uk/The-Wire-Complete-HBO-Season/dp/B001BBHG1S/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1370801683&sr=8-1

Was ook zo'n serie die (terecht) overal bejubeld is, maar vraag mij af het echt een kijkcijfersucces was. Was ook een van de weinige series met een goede finale.

 

Ben vandaag aan Borgen 3 begonnen. Was een beetje bang dat het zou tegenvallen, niet zo, ik vrees dat het laat gaat worden vandaag...

Link naar reactie

Beste tv-serie ooit kost toch redelijk weinig bij onze vrienden van Amazon.co.uk (met NL-ondertitels)

 

http://www.amazon.co.uk/The-Wire-Complete-HBO-Season/dp/B001BBHG1S/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1370801683&sr=8-1

 

koen je hebt per ongeluk de verkeerde link onder je post geplakt;

 

http://www.amazon.co.uk/Firefly-The-Complete-Series-DVD/dp/B0001B3YTM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1370849092&sr=8-1&keywords=firefly

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...