Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Stargate Atlantis vond ik niet zo. Het is erg pro Amerika en de aliens zien eruit als mensen met teveel make up op. Soms zelfs als mensen zonder teveel make up op. Als dat je ding is zul je het wel een leuke serie vinden maar ik geef je voor de zekerheid toch even een heads up.

Ik heb dat allemaal al eens gezien, hoor. :)

Link naar reactie

Ik heb dat allemaal al eens gezien, hoor. :)

Oh nu snap ik m. Dat is voor je herkijkstapel. Ik dacht dat je bedoelde hierna stop ik met nieuwe series kopen want ik heb nog zoveel her te bekijken. Als ik had geweten dat je het zo goed vond dat je het nog eens wilde zien was ik niet zo rigoreus geweest in mijn mening. Ik heb overigens alleen maar seizoen 1 gezien. Misschien dat het daarna beter wordt. Anyway, sorry voor het misverstand.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Het wordt beter. Maar het einde blijft open, net zoals bij SGU.

 

En die aliens zijn ook gemuteerde mensen natuurlijk.

Net zoals er bij Star Trek een verklaring is dat de meeste aliens mensachtigen zijn, is die er bij Stargate ook ;)

 

In SGU zaten trouwens CGI aliens, dacht ik, net zoals er in ST Enterprise CGI insectachtigen enz zitten. Je ziet, naarmate tv reeksen meer budget en CGI hebben, veranderen de aliens. :)

 

Eens ik Atlantis heb, en Fringe 5 is er, zal ik 70 seizoenen SF hebben, meer dan genoeg dus om nu en dan eens iets opnieuw te bekijken. En dan zijn er natuurlijk nog de HBO, Showtime e.d. reeksen die ik wel nog blijf volgen. :) En Star Wars... dat blijft ook lopen.

Link naar reactie

Even voor de duidelijkheid (of eigenlijk om het onduidelijk te maken) Silent Witness is eigenlijk twee series.

 

Seizoenen 1 t/m 8: Gaat over pathaloog anatoom Sam Ryan die de politie helpt zaken op te lossen en ondertussen haar eigen demonen bevecht. Typerend voor detectives uit die tijd: een sterk hoofdpersonage ala Jane Tennison en regelmatig maatschappij kritisch.

 

Seizoenen 8 t/m -- : Gaat over een team patholoog anatomen bestaande uit Leo Dalton, Harry Cunningham en Nikki Alexander. Zaken zijn donkerder en heftiger en vaak met een filosofische en licht poetische ondertoon. Nadruk ligt minder op de hoofdpersonages en meer op de emotionele kant van de zaak.

 

Ik ben inmiddels alweer bij seizoen 14 van Silent Witness. Seizoenen 8/9 en 1/2 heb ik parallel gekeken, daarna ben ik toch maar verder gegaan in chronologische volgorde (dus seizoen 3 en verder).

 

Ik ben het eens met je oordeel dat de "tweede serie" de betere is. Veel heel goede afleveringen, en een paar missers. Als voorbeeld van het laatste: de finales van seizoenen 12 en 13, die beiden in Afrika spelen vond ik helemaal niets. Erg koloniaal en veel gezeur over het verschil tussen de UK en Zambia/Zuid Afrika.

Link naar reactie
Gast Natte aap

SGU is zeer goed. Zo goed dat ze het moeten cancellen hebben na twee seizoenen... zucht.

 

space above and beyond

firefly

SGU

 

allemaal spijtig dat het gecancelled is, vind ik.

Link naar reactie

Gisteren zei Rush, toen hij een gesprek via walkie talkie afsloot : Rush, out.

Dat werd vertaald als : Wegwezen !

Zuchtje

 

En zo zit het vol met letterlijke vertalingen die volgens de context compleet fout zijn, of met wetenschappelijke termen die de vertaler niet heeft opgezocht en er van maakt wat hij denkt dat het is, terwijl uit de reeks ook meestal duidelijk blijkt waarover ze het wel hebben.

En ook ergerlijke foutjes door onoplettendheid of desinteresse. Jammer.

Link naar reactie

De afgelopen tijd belachelijk veel tv-series gezien.

 

Te beginnen met Dexter. Ik weet dat dit seizoen veel negatieve reactie krijgt maar ik vind het voorlopig eerlijk gezegd nog behoorlijk goed. Vraag is wel of ze het goed kunnen houden. Het barslechte 6e seizoen begon met 4 fantastische aflevering en ging vanaf daar erg snel bergafwaarts. Het valt af te wachten of dat met dit seizoen ook gaat gebeuren.

 

Ook het complete derde seizoen gezien van Luther. Wat kan ik zeggen...het was weer typisch Luthery. Zo'n serie van gewoon achterover leunen en het over je heen laten komen. Een high-action, half geschifte thrillride. Wederom twee originele zaken ieder op een totaal verschillende manier met weer boeiende personages, scherpe dialogen en snoeiharde actie. Kortom: twas weer genieten.

****

 

Ook weer verder gegaan met Copper. Was daar destijds mee gestopt omdat ik het procedural element maar niks vond maar schijnbaar gooien ze die overboord in seizoen 2 dus toch maar weer s1 opgepikt. Is eigenlijk een best wel goeie serie. De sfeer is best wel donker en deprimerend en de story arc is boeiend. Zelfs de losse zaken zijn af en toe nog best de moeite waard. Ze houden ze simpel en kleinschalig waardoor ze ook binnen één aflevering vertelt kunnen worden zonder het gevoel te krijgen dat ze het vlug af moeten raffelen (here's looking at you Ripper Street) Ook de personages zijn zeer boeiend om naar te kijken in hun vaak nogal destructieve gedrag, Ja i vermaak me hier wel mee. Aanrader voor mensen met last van Boardwalk Empire withdrawal.

***1/2

 

Verder nog Endeavour gezien. Inmiddels alweer de tweede spin off van Inspector Morse nu met een jonge, beginnende Morse. Ik had zo mijn twijfels hierbij: Inspector Morse was een geweldige serie maar het begon zo onderhand te voelen als uitmelkerij. Toch gaan kijken en beslist geen spijt van gehad! Bijzonder goed geschreven, zeer stylistisch geregiseerd, heel sterk acteerspel met ongelooflijk goeie production design. Ieder van de afleveringen was op zijn manier uniek en voegde toe aan het overbruggende thema. Endeavour is dan ook veel meer dan Lewis een serie waar het verhaal zich ontwikkelt. De Morse uit de pilot kan nauwelijks verder verwijderd zijn dan de Morse uit de originele serie maar gedurende het eerste seizoen zien we al wat van zijn latere trekjes verschijnen. Ook is deze serie een stuk donkerder en serieuzer dan de eerdere spin off. Kortom Endeavour biedt vijf keer 100 min absolute kwaliteitstv en is in zijn genre (crime procedurals) toch wel het best wat ik in lange tijd zag, Endeavour is een zeer waardige voorganger op Morse die zich kan meten met de oorspronkelijke serie.

****1/2

 

Eveneens heb ik het laatste seizoen gezien van Lost. Na het grotendeels teleurstellende vijfde seizoen was dit een hele opluchting. De serie komt nooit meer helemaal terug op het oude niveau maar dit was toch weer behoorlijk goed. Zeker voor een seizoen dat feitelijk draait rondom een pluimpje rook. Het tempo zat er goed in, het was bij tijde behoorlijk spannend en de uiteindelijke onthulling over wat ze daar nu allemaal deden op dat eiland was brilliant gevonden. Af en toe was er een flinke dosis suspension of disbelief nodig maar over het algemeen had ik geen moeite mee te gaan met de knotsgekke verhaalwendingen en plot devices. Zelfs de o zo gehate series finale vond ik goed. Ik zat steeds te wachten tot het genadeloos ging sucken maar dat gebeurde niet. Af en toe vond ik het wat overdreven met de religious imagery maar over het algemeen vond ik het goed gedaan en een fatsoenlijke afsluiting van de serie. Niet de beste finale die ik ooit gezien heb maar verre van de slechtste.

***1/2

 

En tot slot ben ik nog bezig aan mijn inhaalslag van mijn favoriete kookprogramma: Baking Bread erm sorry, ik bedoel...Breaking Bad. Ook dit verveelt voorlopig nog niet. Seizoen 3 eindigde met een joekel van een cliffhanger en ook seizoen 4 is weer puntje van je stoel entertainment. Ben heel benieuwd wat walt nu uiteindelijk gaat doen aan zijn nogal penibele momentele situatie. Wederom goed geschreven, sterk geacteerd en zeer onderhoudend.

****

 

Kortom: ik verveel me voorlopig nog niet.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

De afgelopen tijd belachelijk veel tv-series gezien.

 

Te beginnen met Dexter.

 

Ook het complete derde seizoen gezien van Luther.

 

Ook weer verder gegaan met Copper.

 

Verder nog Endeavour gezien.

 

Dexter valt me tegen. Ik had hoop dat ze de serie met de nieuwe insteek konden vernieuwen, maar ik vind het tot nu toe erg saai.

 

Net de laatste aflevering van Luther gezien. Was heel goed, maar het is toch jammer dat de series maar 4 afleveringen zijn. Tegen de tijd dat je er een  beetje inzit, is het alweer voorbij.

 

Copper ga ik proberen. Veel over gehoord, maar op de een of andere manier was ik er nooit aan toe gekomen.

 

Endeavour vond ik ook heel goed. Sterker dan Lewis inderdaad, die ik desondanks wel blijf volgen.

Link naar reactie

Dexter valt me tegen. Ik had hoop dat ze de serie met de nieuwe insteek konden vernieuwen, maar ik vind het tot nu toe erg saai.

 

Net de laatste aflevering van Luther gezien. Was heel goed, maar het is toch jammer dat de series maar 4 afleveringen zijn. Tegen de tijd dat je er een  beetje inzit, is het alweer voorbij.

 

Copper ga ik proberen. Veel over gehoord, maar op de een of andere manier was ik er nooit aan toe gekomen.

 

Endeavour vond ik ook heel goed. Sterker dan Lewis inderdaad, die ik desondanks wel blijf volgen.

Is idd wel jammer dat er maar 4 afleveringen pe seizoen zitten. Zeker dit seizoen voelde het niet goed. Bepaalde ontwikkeling voelde alsof ze meer tijd nodig hadden om uit de verf te komen. Toch het waren wel 4 topafleveringen en dat is ook wat waard.

 

Copper is niet van niveau Endeavour of Boardwalk Empire maar het is een leuke onderhoudende serie. (en soms een beetje deprimerend)

 

Lewis is mogelijk wel, mogelijk niet stop gezet. Ik moet het nieuwste seizoen nog zien.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Castle is een leuk pretentieloos tussendoortje, net zoals the Mentalist (allebei al jaren op Vier trouwens).

 

Monster, mmmh was niet slecht, maar je voelde dat het niet helemaal af was. Waarschijnlijk het budget en dan krijg je verfilmd theater.

 

Ga aan OZ beginnen. Eerste HBO productie. Hoop dat het niet te deprimerend is (ligt met die vrees al jaren in de lade te beschimmelen).

Link naar reactie
Gast Natte aap

Treme, nog drie aflevering te gaan, maar het heeft me ondertussen te pakken. Ik stoor me zelfs al niet meer aan Davis :)

 

Het eerste seizoen van Treme was best goed. Niet absolute topklasse, maar gewoon degelijk en goed. Schitterende muziek ook.

Link naar reactie

Castle is een leuk pretentieloos tussendoortje, net zoals the Mentalist (allebei al jaren op Vier trouwens).

Ik zou het wel wat meer dan een tussendoortje noemen, maar pretentieloos entertainment is het wel.

Soms hoeft dat ook niet meer te zijn. Ik ben blij dat Nathan Fillion wat meer mainstream aandacht krijgt, de man verdient het.

 

Ik kijk geen series op TV, want dan kan ik niet doen zoals gisteren 11 afleveringen na elkaar zien. Zalig...

Grr. Argh.

Link naar reactie

 

Monster, mmmh was niet slecht, maar je voelde dat het niet helemaal af was. Waarschijnlijk het budget en dan krijg je verfilmd theater.

 

 

Daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee aangezien ik geen enkele voorstelling van Abattoir Fermé mis.  'k Zag Monster overigens als marathon in nOna, de thuisbasis van Abattoir Fermé, en in het bijzijn van de auteurs.  'k Heb me die dag behoorlijk goed geamuseerd. :)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik zou het wel wat meer dan een tussendoortje noemen, maar pretentieloos entertainment is het wel.

Soms hoeft dat ook niet meer te zijn. Ik ben blij dat Nathan Fillion wat meer mainstream aandacht krijgt, de man verdient het.

 

Ik kijk geen series op TV, want dan kan ik niet doen zoals gisteren 11 afleveringen na elkaar zien. Zalig...

 

Voordeel aan Castle (en The Mentalist en Bones) is dat je ze niet achter mekaar hoeft te zien. Als je er eentje mist is dat niet erg. En het is gewoon kwaliteits feelgood TV.

 

OZ heb ik net de eerste twee afleveringen gezien. Vreselijk goed en ook vreselijk deprimerend. In dubio.

 

 

Daar heb ik dan weer geen enkel probleem mee aangezien ik geen enkele voorstelling van Abattoir Fermé mis.  'k Zag Monster overigens als marathon in nOna, de thuisbasis van Abattoir Fermé, en in het bijzijn van de auteurs.  'k Heb me die dag behoorlijk goed geamuseerd. :)

Afgezien van het nogal 'theatrale' vond ik het zoals gezegd goed. Het was tenminste wat origineels, zoals Spike bv

 

Link naar reactie

gisteren weer begonnen aan falling skies. Seizoen 3. De verrassing en de suspense van seizoen 1 is er wel wat af. Het staat al lang niet meer op dezelfde hoogte als seizoen 1, maar het is nog wel bekijkbaar. En het is alien invasion. My cup of tea. En ik ken op dit moment geen andere goeie sf series (omdat ik ook niet gezocht heb :) )

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...