Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

 

Ik volg True Blood niet meer sinds het vierde seizoen. Het werd me allemaal een beetje teveel over de top.

 

Misschien dat ik de laatste seizoenen nog eens probeer als de serie is afgerond. Ik merk soms dat als je alle afleveringen snel achter elkaar kan kijken ipv steeds een week of seizoen te moeten wachten, dat sommige series dan beter verteerbaar zijn.

Link naar reactie

Hmmm ik weet niet wat ik hiervan vind. Seizoen 5 suckte heel erg hard (en niet op de goeie True Blood manier) maar seizoen 6 schijnt beter te zijn. Ik moet 'm nog zien maar ben wat huiverig na het rampzalige 5e seizoen. Misschien eens op een regenachtige dag. Ik vind het in ieder geval zielig voor de nieuwe showrunner. Heeft ie eindelijk de serie in handen. Wordt ie gecancelled!

 

A la zolang ze GoT en BE niet cancellen vind ik het best.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Seizoen 5 was zeer goed.

End of discussion.

Seizoen 5 was absoluut bagger (naar mijn mening). Het begon vrij traag maar zo bij afl 5/ 6 werdt het heel even heel goed. Daarna kakte het volledig in en bestond zo'n beetje de rest van het seizoen met achter elkaar aan rennen. Deed me bij tijden een beetje denken aan die toneelstukjes die ik zag op de basisschool die goed begonnen maar al na een kort tijdje alleen maar bestonden uit "de één ontsnapt, de ander gevangen, de ander onstsnapt, de één gevangen" En dat ging dan een tijdje zo door. Mind you bij seizoen 2 en 3 had ik ook sterk dat gevoel maar dan vooral pas tegen het einde. Nu was het gewoon het halve seizoen van dattum. En dan heb ik het nog niet gehad over Sookie's verhaallijn waarin nauwelijks iets gebeurde. Voor eigenlijk de hoofdpersoon was ze wel heel erg naar de zijlijn gerangeeerd. Het is dat ze het nog hebben weten af te sluiten met een fatsoenlijke finale anders peinsde ik er niet over het volgende seizoen te gaan zien. Ik vond dit echt nog slechter dan Dex seizoen 6.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Sons of Anarchy seizoen 5 was weer meer dan zeer goed. Het game of thrones begonnen in het vorig seizoen krijgt zijn beslag, maar niet zonder erge gevolgen natuurlijk, de jonge prins begint meer en meer op de ouwe koning-klootzak te lijken, en de queen-mother-bitch heeft nog steeds alle touwtjes in handen. Heel sterk. Enkele scènes staan voor altijd in mijn geheugen gegrift, en ik krijg nog kouwe rillingen als ik er aan terug denk.

Ja, er gebeurt weer veel, en ja, soms lijkt het wat overdreven. Maar goed drama mag overdrijven. En ik geloofde alles wat ik zag. Sterk scenario, sterk geacteerd, goed geregisseerd… ja dus, méér dan zeer goed.   

Nu weer een jaar wachten… (nu ja, ik ga binnenkort S5 nog eens bekijken).

Link naar reactie

Tis niet meer te doen de jongste tijd. Ondertussen ook begonnen: Vikings, the Dome en The Fall, en ik vergeet er een paar

Vikings begon heel leuk maar kakte nogal in na afl6

 

Under the Dome moet ik nog zien maar na het zien van The Simpsons Movie (die overigens heel leuk is) ben ik wat huiverig.

 

The Fall ken ik niet. Wat is dat voor iets?

 

Edit: net opgezocht. Klinkt absoluut fantastisch. Staat nu helemaal bovenaan mijn te kijken lijstje. Nu te laat maar ga ik morgen aan beginnen. Dank voor de tip!

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik zou dan wel nog een decoder van telenet moeten in huis halen en 25 euro per maand, neen dank u.

Afzetters...

Je moet er wel rekening mee houden dat Telenet de nieuwe films vrij snel vertoont (paar maanden tot een jaar). Nu kost dat 4 tot 6 Euro per film. Dat wordt gratis ( binnen het abonnement). Ze hebben nu oa met HBO en Fox een overeenkomst dat ze hun nieuwste series onmiddellijk mogen vertonen.

 

Volgens wat ik lees gaat Netflix meer oudere films en series vertonen (ik heb getracht hun catalogus te vinden, maar zonder resultaat).

 

En 24 Euro. Wat kost een bioscoopticket tegenwoordig?

 

Edit: maar wat Koen zegt is natuurlijk ook waar. Je moet tijd hebben om alles te bekijken).

Link naar reactie

Je moet er wel rekening mee houden dat Telenet de nieuwe films vrij snel vertoont (paar maanden tot een jaar). Nu kost dat 4 tot 6 Euro per film. Dat wordt gratis ( binnen het abonnement). Ze hebben nu oa met HBO en Fox een overeenkomst dat ze hun nieuwste series onmiddellijk mogen vertonen.

 

Volgens wat ik lees gaat Netflix meer oudere films en series vertonen (ik heb getracht hun catalogus te vinden, maar zonder resultaat).

 

En 24 Euro. Wat kost een bioscoopticket tegenwoordig?

 

Edit: maar wat Koen zegt is natuurlijk ook waar. Je moet tijd hebben om alles te bekijken).

Mij geeft dat totaal niet dat de series en films wat ouder zijn. Ik zie veel films met heel veel vertraging.

Waarover gaat het dan ook bij die nieuwe films, de blockbusters, daar heb ik zo geen haast bij.

Grr. Argh.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Eergisteren seizoen 1 van Vikings gezien. Vroegmiddeleeuws vermaak dat goed in beeld is gebracht, maar iets meer diepgang mocht hebben. Het uitgangspunt is meer vertrekkend van een heroische sage. Maar toch benieuwd naar het volgende seizoen.

Link naar reactie

Aan het kijken naar de laatste aflevering van het vierde seizoen van Spirals (Engrenages). Een Franse TV serie over het Franse justitiële systeem. De hoofdpersonen komen uit alle onderdelen van het systeem: politieagenten, (onderzoeks)rechters, aanklagers en advocaten. Het is een serial, ieder seizoen vertelt 1 afgerond verhaal met een paar al dan niet verweven hoofdlijnen. Over de series heen ontwikkelen de hoofdpersonen zich ook.

 

Veel achtergrond over het Franse justitiele systeem, dat, als dit een waarheidsgetrouw beeld geeft, behoorlijk anders is dan het Nederlandse systeem. Enorm veel politieke spelletjes, en een politie die behoorlijk gewelddadig met verdachten omgaat (fysiek geweld lijkt standaard bij een ondervraging).

 

Al met al een serie die mij goed bevalt.

Link naar reactie

Aan het kijken naar de laatste aflevering van het vierde seizoen van Spirals (Engrenages). Een Franse TV serie over het Franse justitiële systeem. De hoofdpersonen komen uit alle onderdelen van het systeem: politieagenten, (onderzoeks)rechters, aanklagers en advocaten. Het is een serial, ieder seizoen vertelt 1 afgerond verhaal met een paar al dan niet verweven hoofdlijnen. Over de series heen ontwikkelen de hoofdpersonen zich ook.

 

Veel achtergrond over het Franse justitiele systeem, dat, als dit een waarheidsgetrouw beeld geeft, behoorlijk anders is dan het Nederlandse systeem. Enorm veel politieke spelletjes, en een politie die behoorlijk gewelddadig met verdachten omgaat (fysiek geweld lijkt standaard bij een ondervraging).

 

Al met al een serie die mij goed bevalt.

Wtf! Ik dacht dat daar pas één seizoen van op DVD verschenen was! Die beviel idd erg goed. Crap nog 3 boxen bovenop mijn al zo grote kijkstapel.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Tjah, onbeperkt films en reeksen kijken voor 8-10 euro per maand, zonder onderbrekingen voor reclame.

Natuurlijk zien ze de bui al hangen.  :)

Ik denk dat je zelfs met een beetje hengelen van ip-maskers e.d. (more than I'm capable of) een account zou moeten kunnen hebben. EN ik ben iets gelijkaardig op het spoor waar ik nog wat meer research voor moet doen, maar het zou mijn kijkpatroon en -routines serieus kunnen perfectioneren.

Link naar reactie

Wtf! Ik dacht dat daar pas één seizoen van op DVD verschenen was! Die beviel idd erg goed. Crap nog 3 boxen bovenop mijn al zo grote kijkstapel.

Idem dito. Heb hier nog altijd S1 ongezien liggen.

Eerst kijken naar de Nieuw Zeelandse mini-reeks 'Top of the Lake' vooraleer aan het tweede seizoen te beginnen.

Eerste drie episodes gezien. Goed, zeer goed.

 

ps.  zaterdagavond S3 van Vera op Canvas.

Link naar reactie

'k ga nu de laatste aflevering van Dexter bekijken.. Hopelijk valt't niet te hard tegen.

 

Idem, ik ben er net aan begonnen, lig een half uurtje op je achter. Ik heb weinig goede hoop voor deze aflevering.

 

In tegenstelling tot Spock vond ik seizoen 7 tot nu toe bar slecht. Zelfs zo slecht dat het met terugwerkende kracht de eerste seizoenen voor me heeft verpest. Ik denk niet dat ik die ooit ga herkijken.

 

Michael C. Hall blijft voor mij de acteur uit Six Feet Under. Dat was pas een goede serie, met een ijzersterk einde.

Link naar reactie

Ik heb niet gezegd dat S7 goed of slecht was. Over al het ongeloofwaardige van die reeks lig ik al sinds S1 niet meer wakker. De meeste SF is geloofwaardiger dan Dexter. Maar ik hou van de personages, de stad, de sfeer, de humor. En ik ben verslaafd aan Jennifer Carpenter en haar vuilbekkend personage.

Ik zie die reeks dus graag. De ene verhaallijn is al beter dan de andere. Maar ik kan ook zonder probleem gewoon een dvd vastpakken en naar een aflevering kijken, zonder de rest van dat bepaald seizoen dan ook te bekijken. Gewoon voor de sfeer en de personages.

Link naar reactie

Ik heb niet gezegd dat S7 goed of slecht was. Over al het ongeloofwaardige van die reeks lig ik al sinds S1 niet meer wakker. De meeste SF is geloofwaardiger dan Dexter. Maar ik hou van de personages, de stad, de sfeer, de humor. En ik ben verslaafd aan Jennifer Carpenter en haar vuilbekkend personage.

Ik zie die reeks dus graag. De ene verhaallijn is al beter dan de andere. Maar ik kan ook zonder probleem gewoon een dvd vastpakken en naar een aflevering kijken, zonder de rest van dat bepaald seizoen dan ook te bekijken. Gewoon voor de sfeer en de personages.

 

Excuus, ik wou je geen woorden in de mond leggen.

 

Het grootste bezwaar aan dit seizoen (en misschien zat dat ook al in de eerdere seizoenen, maar had ik het nog niet zo door), is de gekunstelde manier waarop het verhaal zich ontwikkelde. Steeds maar weer personages die aan andere personages uitleggen wat ze net hebben gedaan, of zo meteen gaan doen. Steeds maar weer die innerlijke monoloog (Dexter zelf en dan ook nog eens zijn stiefvader) die uitlegt waarom Dexter iets heeft gedaan of gaat doen. Er wordt meer gesproken dan geacteerd dit seizoen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...