Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

AMC heeft nogal laten snijden in de afleveringen. Bij S4, waar ik aan begin vanavond :) staat er bij vijf afleveringen ‘uncensored version‘ en bij één ‘extended version‘ :)

De extra scène van zeven minuten bij S5 ‘chicks ‘n guns‘ is ook de moeite. Vooral het chicks gedeelte :) Dit is geen deleted scene, maar speciaal gemaakt. Nice.

S3 was zeer goed. De sfeer verandert in een fractie van een seconde van luchtige, grappige soap, naar grimmig en dreigend drama, dankzij goede acteurs, dialogen, regie, cameravoering, licht, kleuren, muziek. Zeer sterk. Alleen jammer dat ze ook in S3 twee keer een toeval gebruiken om de plot vooruit te helpen. In S2 deden ze dat ook al. Vind ik toch wat gemakkelijk.
Verslavende reeks ! Vooral dankzij de personages.

Link naar reactie

Dat toeval is volgens mij (en o.a. ook op de Fuzzy Typewriter podcast) geen toeval (ah ah ah). Het start ook allemaal nogal toevallig: de toestanden met Elliot & Gretchen, hoe hij Jesse opnieuw ontmoet en dat zet zich verder. De ene keer (het vliegtuig/Jane) is het al opvallender (bepaalde voorvallen in S4 waar ik nog niks over zal zeggen) dan de andere. Ik stoorde me daar op geen moment aan.

Zo gaat het in die wereld, zo functioneert het, tot en met het magistrale einde. Koen, back me up here ;-)

Link naar reactie

Ik stoor me er ook niet aan, maar ik vind dat je die plottwists ook anders kan oplossen.

 

Toch content dat ik de dvd‘s kocht. En hier staan tenminste véél extra‘s op. Nu ja, de meeste interesseren me niet. Maar extra scènes en minisodes, een tekenfilm gemaakt door Jesse Pinkman, reclame filmpjes door Saul, een videoclip van Jesses metalband, gag reels, de cast die gaat bowlen, en andere grappige dingen, ik vind dat leuk.

Making offs en Behind the Scenes, podcasts en commentary, daar kijk ik niet naar.

Link naar reactie

Jaja, ook de man van 'Jellyfish' !!!

Wees toegankelijk voor iets nieuws, Donnie.

En blijf niet hangen bij uw zombies. Je zult die serie als verrijkend ervaren.

Ik heb er al stukken van gezien.

Uhm, eventjes een vertaling voor willy: duh = NATUURLIJK.

En dat was mijn antwoord op de opmerking: maken ze in Japan nu ook al goede series.

Ik ben fan van Kurosawa...

 

Het is overigens niet omdat ik vijf artikeltjes over zombies geschreven heb dat ik alleen maar naar dat kijk... ;)

In de filmthread sprak ik trouwens over ANOTHER EARTH en RUBY SPARKS, daar kwamen geen zombies in voor (of ik moet een director's Cut gemist hebben)... :D

Grr. Argh.

Link naar reactie

S4  van Breaking Bad is nog meer verslavend... Ik ga er véél te vlug door. ;)

Voor ik aan S5 begin, zal ook 5.2 eerst moeten uit zijn. Dat geeft me tijd om S1-S4 op mijn gemak (kuch) nog eens opnieuw te bekijken. :)

Fringe S5 en Star Wars Clone Wars S5 die deze week uitkomen, moeten ook maar wachten.

Gisteren tot aan ep. 11 van S4 geraakt. Steek het op SM, maar ik heb me verplicht van te stoppen, alhoewel de finale van E11 on-ge-lo-fe-lijk goed was. En spannend. :e010:

Voorlopig geen toevaligheden tegengekomen in S4 ;)

Link naar reactie

Daarmee bedoel je op hormonaal vlak :e012:

Die serie is ook wel meer dan genietbaar, hoor. Maar ik heb wel een boontje voor van die emo-series met een twist. Kevin Williamson kent iedereen uiteraard van Scream en consoorten, maar niet vergeten dat hij ook Dawson's Creek heeft gemaakt. Een reeks waar ik mee opgegroeid ben en die ik nu nog altijd graag herbekijk. Je moet waarschijnlijk daar ook mijn voorliefde voor dit soort series en films zoeken.

 

@Koen: Guilty Pleasure? Ik voel mij niet schuldig, hoor.

Grr. Argh.

Link naar reactie

S4 van Breaking Bad is nog meer verslavend... Ik ga er véél te vlug door. ;)

Voor ik aan S5 begin, zal ook 5.2 eerst moeten uit zijn. Dat geeft me tijd om S1-S4 op mijn gemak (kuch) nog eens opnieuw te bekijken. :)

Fringe S5 en Star Wars Clone Wars S5 die deze week uitkomen, moeten ook maar wachten.

Gisteren tot aan ep. 11 van S4 geraakt. Steek het op SM, maar ik heb me verplicht van te stoppen, alhoewel de finale van E11 on-ge-lo-fe-lijk goed was. En spannend. :e010:

Voorlopig geen toevaligheden tegengekomen in S4 ;)

Laatste twee afleveringen gezien van S4. Zeer goed :)

En met min of meer een einde, dus ik kan op mijn gemak wachten tot S5 volledig is. Om mijn verslaving te voeden, ga ik dus wel 1, 2, 3, 4 herbekijken :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...