Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Jamaar ja, nu denk ik dat gij een kot vol weedplanten hebt staan, dat ge uw spul verkoopt aan kiendjes op de parking van de plaatselijke zwemkom, en dat ge een meesteres uit een Filipijnse catalogus hebt gekocht.

 

Oja, en heelder dagen met uw moeder op de bootjes in Brugge over uw sexleven zit te klappen. ;)

 

edit : oh ! en dat ge door de straten van Bruhhe scheurt in nen opgefokten ouwen Opel.

Link naar reactie
Ik denk dat het voor stadsmensen moeilijk is geworden zich in te leven in het leven van de mensen op het platteland.

 

zei de stadsmens.

 

 

De tijd is op het platteland ook niet blijven stil staan, hoor. Oudere mensen praten helemaal geen engels, maar de mensen van Franks generatie spreken het zeker wel. Die runnen nu moderne bedrijven, gecomputeriseerd, en zitten dagelijks op het Internet.

 

Onwetende moeders ? Die bestaan al lang niet meer.

 

Nee, ik blijf erbij, dit is een typische (kuch) Vlaamse tragiekomedie : teveel typetjes, te weinig echte personages.

De reeks is ook te veel van onder den Vlaamschen kerktoren, om in het buitenland gesmaakt te kunnen worden.

 

Zeggen dat de reeks realistisch is omdat ze gebaseerd is op een nieuwsfeitje, dat is ook wel overdreven, natuurlijk.

Wat er gebeurt met Filipijnse vrouwen in België, weet ik niet, er zullen er wel verkeerd terecht komen, maar Frank heeft toch chance. ;)

Link naar reactie

 

 

 

 

Zeggen dat de reeks realistisch is omdat ze gebaseerd is op een nieuwsfeitje, dat is ook wel overdreven, natuurlijk.

Wat er gebeurt met Filipijnse vrouwen in België, weet ik niet, er zullen er wel verkeerd terecht komen, maar Frank heeft toch chance. ;)

 

De realiteit overtreft de fictie (lang leve Jambers)

http://www.youtube.com/watch?v=ynGKeHxE7e4&list=PLA8E4A7F01A623731&index=5

Link naar reactie

Omg Finge 5 afl 9. Monty Python, Terry Gilliam. Falderie Faldera... :D

 

Ondertussen Shokuzai gezien. Dat mag gerust naast the Killing, Top of the Lake en Broadchurch. Zelfs beter omdat die Japanse weirdness erbij zit.

 

Ik zag gisteren de eerste aflevering en kan dit enkel beamen.  Benieuwd naar wat volgt... en dat is voor vanavond. :D

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik zag gisteren de eerste aflevering en kan dit enkel beamen.  Benieuwd naar wat volgt... en dat is voor vanavond. :D

shokuzai helemaal uitgezien. Het is natuurlijk verfrissend om eens iets van Japan te bekijken.

De afleveringen schelen nogal qua kwaliteit, want eigenlijk zijn het vijf verschillende verhaaltjes.

De vierde aflevering vond ik best goed. In zijn totaliteit vind ik het echter een ondermaatse reeks die

een beetje dom in elkaar gestoken is.

De vergelijking met topreeksen zoals The Killing, Broadchurch en Top of the Lake gaat voor mij totaal niet op.

Op den duur krijg je zoiets als : het komt van Lumière, dus het kan niet anders dan goed zijn...

Maar niet getreurd, in december komt The Bridge 2 uit en in maart 2014 krijgen we Real Humans 2.

Trouwens: wie gaat er naar het Crime festival in Gent? Met voorstelling van The Bridge 2, Real Humans 2 ,enz....

EN in aanwezigheid van topacteurs! Lisette Pagler...De natte droom van elke man en lesbische vrouw die Real Humans gezien heeft... :hartje: :hartje: :hartje: :hartje: :hartje: :hartje: :hartje::e005: :e005: :e005: :e005: :e005:

http://lumierecrimeseries.com/

Link naar reactie

Trouwens: wie gaat er naar het Crime festival in Gent? Met voorstelling van The Bridge 2, Real Humans 2 ,enz....

EN in aanwezigheid van topacteurs! Lisette Pagler...De natte droom van elke man en lesbische vrouw die Real Humans gezien heeft... :hartje: :hartje: :hartje: :hartje: :hartje: :hartje: :hartje::e005: :e005: :e005: :e005: :e005:

http://lumierecrimeseries.com/

Ik ga. Alleen niet in Gent. In mijn woonplaats wordt er nml ook één gehouden. Tis niet dat ik niet graag met jou wat zou kletsen over goeie series maar als ik moet kiezen tussen 6 uur in de trein heen en terug of 10 minuutjes met de tram ga ik toch voor dat laatste. :e012:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik had je eerst graag willen volgen met stalken maar na afleveringen twee en drie moet ik toch bekennen dat mijn initiële enthousiasme wat bekoeld is.  Ze halen zeker niet het niveau van de eerste aflevering, maar er is nog hoop voor de laatste twee natuurlijk. :)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Knack Focus Beste TV series aller tijden.

 

1 The Wire
VS, 2002-2008 (5 seizoenen)
2 The Simpsons
VS, 1989-
3 The Sopranos
VS, 1999-2007 (6 seizoenen)
4 The Office
VK, 2001-2003 (2 seizoenen)
5 Breaking Bad
VS, 2008-2013 (5 seizoenen)
6 The Shield
VS, 2002-2008 (7 seizoenen)
7 Seinfeld
VS, 1989-1998 (9 seizoenen)
8 Mad Men
VS, 2007-
9 Twin Peaks
VS, 1990-1991 (2 seizoenen)
10 The Twilight Zone
VS, 1959-1965 (5 seizoenen)

 

1 The Wire
Volmondig ja.
2 The Simpsons
Ik weet het niet zo. Ik begon na een paar jaar die typetjes toch echt irritant re vinden.
3 The Sopranos
Moet er nog aan beginnen.
4 The Office
Ik vond het niet echt leuk. Die komiek was eerder irritant dan grappig.
5 Breaking Bad
Volmondig ja.
6 The Shield
Volmondig ja.
7 Seinfeld
Ben er na enkele afleveringen mee gestopt. Niet mijn soort humor.
8 Mad Men
Zie 7.
9 Twin Peaks
Volmondig ja. Eerste seizoen dan.
10 The Twilight Zone
Volmondig ja.

 

Link naar reactie

1 The Wire
JA
2 The Simpsons
NEE
3 The Sopranos
JA
4 The Office
NET NIET
5 Breaking Bad
JA
6 The Shield
JA
7 Seinfeld
JA

8 Mad Men
NET NIET
9 Twin Peaks
JA, eerste seizoen.
10 The Twilight Zone
NEE

 

In plaats van de 4 NEE/NET NIET's zou ik toevoegen aan mijn top tien:

  • Deadwood
  • Carnivale
  • Heimat
  • Six Feet Under

En buiten categorie (want heel ander genre): Quite Interesting

Link naar reactie

Die allemaal overslaan en starten bij Eccleston

 

Vanaf daar ben ik ook serieus begonnen te kijken (en te kopen). De Tom Baker era kan ik mij nog vaag herinneren dat het op tv was, Peter Davison ook, maar die kon mij niet boeien. Wat ik wel doe is wat oude afleveringen downloaden om te bekijken. Als je door de kartonnen decors heen kijkt zijn de verhalen best goed. The five Doctors bijvoorbeeld uit 1983, gemaakt voor het 20 jarig jubileum met de 5 eerste doctors. Erg leuk.

Je krijgt wat meer achtergrond informatie door het kijken naar oude afleveringen.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...