Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Voor degenen die de oude series (een beetje) kennen was de terugkeer van oude vijanden (Daleks, Cybermen etc) uit die series een feest van herkenning. Ook uit het oogpunt van jeugdsentiment. Voor nieuwe kijkers zal dit niets zeggen. Het zal alleen opvallen dat de Daleks er voor een superrace wel heel klungelig uit zien aangezien het design in 50 jaar niet veel veranderd is. De Cybermen zien er daarentegen wel cool uit.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Net het 4e seizoen van Mad men gezien: geweldig!

 

Het 4e seizoen van Breaking Bad op Canvas aan het volgen: geweldig²

 

Gisteren uitegesteld de Pilot van Dracula op 2be gekeken: meh....kon me niet echt boeien precies en vampiers kan ik overt algemeen wel smaken. Iemand die reeks al gezien en de moeite om toch verder te kijken? Of ga ik de rest ook niet lusten als de eerste aflevering al wat tegenviel?

Link naar reactie

De makers van Eigen Kweek zullen er ook wel aan gedacht hebben ;)

 

Wat niet wegneemt dat het een zeer goede reeks is. Bovendien zo slim geweest om maar 6 afleveringen te maken.

 

Dat was het probleem met Zuidflank. Het begin was niet zo goed, vrij onwaarschijnlijk. Dan werd het plots beter om dan bij de 4 laatste afleveringen volkomen potsierlijk en ongeloofwaardig te worden.

 

Less is more.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

    

Moest ineens denken aan een item in Man Bijt Hond van enkele jaren geleden ;)

 

Volgens mij heeft die ene boer nogal wat Jommeke en/of Suske en Wiske zitten lezen, aan zijn spanjolenbargoens te horen...

Link naar reactie

Wat ik in Eigen Kweek heel herkenbaar vind voor de streek, is de manier waarop dingen gezegd worden door ze niet te zeggen. Voor mij is het dan ook vooral een reeks over het vermogen en onvermogen tot communicatie tussen mensen.

Het heeft ook meer weg heeft van een toneelstuk, zodat de uitvergrote personages me niet storen en goed werken.

Link naar reactie

Breaking Bad S05 gezien. Wellicht één van de beste finales (van'n drama-serie) die'k ooit zag.

Ontzettend goede serie. Maar blij dattie over is, want ik werd me er wel met de neus op gedrukt, dat mensen verdorven zijn, Niet een serie waar ik een happy gevoel van krijg!

Alternate ending to Breaking Bad: Ending :e012:

 

ATLANTIS: die juist mee begonnen. Eerste deel lijkt maar het niveau van een Nickelodeon-jeugdserie net te ontstijgen. Dus na 4 afleveringen weer mee gestopt.

 

AGENTS OF SHIELD: begon aardig maar het niveau blijft me te laag. Colson is nog steeds geweldig maar dat hele team lijkt wel erg op een serie van Nickelodeon niveau, zeg.

En hun gezamenlijke oplossing leek ook meer of een The A-Team moment, dan wat anders.

 

Niveau mag van mij echt wel omhoog!

S01E08 even bekeken.

 

An sich denk ik wel dat het een leuke serie is voor de kids. Maar niet voor mij.

Ik heb S01E08 nu bekeken in ongeveer 3 minuten.

 

het enige interessante op dit moment is voor mij wel Agent Coulson en zijn 'Tahiti, magical place'. Daarvoor wil ik nog wel kijken! Want dat geeft meer diepte dan het gesluimer tussen Grant en Skye!!

 

Sleepy Hollow

Die ben ik gaan volgen, en an sich wel goed en lekker donker. Toch door tijdgebrek opgegeven.

 

Arrow

blijf ik lekker vinden.

 

Witches of East End

Die spaar ik nu bij elkaar om eens lekker achter elkaar te bekijken, denk ik.

 

Dracula

Die spaar ik nu bij elkaar om eens lekker achter elkaar te bekijken, denk ik.

 

Supernatural blijft goed

 

The Walking Dead blijft geweldig!!

 

Under the Dome (uitgezien, wachten op seizoen 2)

 

ALMOST HUMAN: die is erg erg erg goed!!

 

TOMORROW PEOPLE: erg gaaf, maar heb ik even op pauze gezet tot ik zeker weet dat er een 2e seizoen komt OF een goed einde aan S01.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Op het Crime Festival in Gent:

The Bridge 2: schitterend

Real Humans 2: nog beter! Ook de schrijver en een paar acteurs waren aanwezig.

Niemand gezien die ik ken...

Ik dacht je stem te horen op Gent stripbeurs, maar 't was iemand anders.

Ik neem aan telkens 1ep van elke reeks die je te zien kreeg? Bridge moet ik nog beginnen, Real Humans kon ik wel smaken mr zie niet meteen een 2e seizoen.

Ben momenteel zelf halfweg of tegen't einde in:

Sons of Anarchy S2, beter dan 1

American Horror Story S1 heel knap en intelligent

Broadchurch: daar voel ik me wel ongemakkelijk door. Erg confronterend als papa, maar op die manier is' t uiteraard bijzonder efficiënt.

Link naar reactie

Ik dacht je stem te horen op Gent stripbeurs, maar 't was iemand anders.

Ik neem aan telkens 1ep van elke reeks die je te zien kreeg? Bridge moet ik nog beginnen, Real Humans kon ik wel smaken mr zie niet meteen een 2e seizoen.

Broadchurch: daar voel ik me wel ongemakkelijk door. Erg confronterend als papa, maar op die manier is' t uiteraard bijzonder efficiënt.

 

Nope. Hier is het volledige tweede seizoen van The Bridge vertoont. Zelf niet heen geweest. Ik wil hem nml sowieso nog op DVD zien. Wel eergisteren geweest. Toen de eerste twee aflevering gezien van The Bridge (super) Den Fördömde 2 (barslecht, ga ik niet kopen) Real Humans 2 (had 1 niet gezien dus was een beetje verdwaald af en toe maar op zich wel goed) En Johan Falk 2 (ook heel slecht maar op een andere manier)

 

En fijn dat je Broadchurch zo goed vindt. Naar mijn mening één van de beste series ooit. minstenes even goed als The Killing.

 

Zojuisg aflevering 1 van Vikings gezien....en dit lijkt weer een serie in mijn straatje...bij het lezen van 'Vikings' hadden ze md eigenlijk al. En ik werd niet teleurgesteld. De opzet is er, eerste personages staan in stelling, ben benieuwd naar meer..zometeen 2e deel.

 

Hmmm. Ik zou zeggen wacht even af. Na het zien van de eerste aflevering van deze serie was ik er ook heel erg over te spreken. Maar gedurende het eerste seizoen wordt het steeds vlakker en na afl6 kakt de serie volledig in. Uiteindelijk gestopt bij afl8. Was totaal niks meer aan.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Het vergt in het begin wat inspanning.  Langzaam aan leer je de vele personages beter kennen en wordt het voor de kijker steeds intenser.  Je moet wel constant goed opletten en het liefst met ondertitels (ik ken Engelstaligen die met Engelse ondertitels hebben gekeken).

 

Doven en gehoorgestoorden ? ;)

Link naar reactie

En fijn dat je Broadchurch zo goed vindt. Naar mijn mening één van de beste series ooit. minstenes even goed als The Killing.

Jammer, want Killing vond ik bij't slechtste van de laatste jaren. Ik snap helemaal niet wat iedereen daaraan vindt.

The Wire daarentegen... Als er nu 1 woord NIET op van toepassing is, is het wel saai. Ik kan er veel andere adjectieven bijdenken, maar niet dat.

Link naar reactie

Jammer, want Killing vond ik bij't slechtste van de laatste jaren. Ik snap helemaal niet wat iedereen daaraan vindt.

 

Ja, ik ben ook steeds verbaasd over dat mensen The Killing goed vinden. We hebben het dan over de Amerikaanse serie naar ik aanneem?

 

Die vond ik na bekijken van het eerste seizoen niet alleen slecht, maar zelfs schandalig slecht. De ene red herring na de andere.

 

Ik heb daarna geprobeerd alsnog het Deense origineel te bekijken, maar het lukte me niet meer die onbevoordeeld te bekijken, dus ik heb het na een paar afleveringen opgegeven.

Link naar reactie

Ik herinner me ook niet dat de eerste twintig minuten van The Wire saai waren.

De rest van de reeks ook niet.

 

Ik herken wel wat Zwendel zegt, The Wire was voor mij ook een serie om even in te komen. Pas na een paar afleveringen begon ik het echt leuk te vinden. Sterker nog, ik heb seizoen 1 en 2 uiteindelijk met veel plezier uitgekeken, maar ik ben door tijdgebrek niet verder kunnen gaan. Vorige week heb ik eindelijk de DVD box van The Wire gekocht, dus ik heb nog iets om naar uit te kijken :e005:

Link naar reactie

Ik dacht je stem te horen op Gent stripbeurs, maar 't was iemand anders.

Ik neem aan telkens 1ep van elke reeks die je te zien kreeg? Bridge moet ik nog beginnen, Real Humans kon ik wel smaken mr zie niet meteen een 2e seizoen.

Ben momenteel zelf halfweg of tegen't einde in:

Sons of Anarchy S2, beter dan 1

American Horror Story S1 heel knap en intelligent

Broadchurch: daar voel ik me wel ongemakkelijk door. Erg confronterend als papa, maar op die manier is' t uiteraard bijzonder efficiënt.

Van The Bridge toonden ze de eerste twee afleveringen.

Van Real Humans kregen we enkel de eerste aflevering te zien, was zelfs in het thuisland nog niet vertoond op het kleine scherm.

Er waren twee acteurs die in de serie Hubots zijn. (Zeg maar robots) Hoe ze die mensen omvormen tot robots vind ik fascinerend.

Ik was wel degelijk ook even op de stripbeurs hoor.

Link naar reactie

Ja, ik ben ook steeds verbaasd over dat mensen The Killing goed vinden. We hebben het dan over de Amerikaanse serie naar ik aanneem?

 

Die vond ik na bekijken van het eerste seizoen niet alleen slecht, maar zelfs schandalig slecht. De ene red herring na de andere.

 

Ik heb daarna geprobeerd alsnog het Deense origineel te bekijken, maar het lukte me niet meer die onbevoordeeld te bekijken, dus ik heb het na een paar afleveringen opgegeven.

Ik heb niks tegen red herrings, maar wel als ze zo klunzig worden aangebracht en zo overduidelijk alleen maar bestaan om de episodecount op te voeren. De Amerikaanse heb ik geen seconde van gezien na de teleurstelling van het origineel.

Link naar reactie

Jammer, want Killing vond ik bij't slechtste van de laatste jaren. Ik snap helemaal niet wat iedereen daaraan vindt.

The Wire daarentegen... Als er nu 1 woord NIET op van toepassing is, is het wel saai. Ik kan er veel andere adjectieven bijdenken, maar niet dat.

 

 

Ja, ik ben ook steeds verbaasd over dat mensen The Killing goed vinden. We hebben het dan over de Amerikaanse serie naar ik aanneem?

 

Die vond ik na bekijken van het eerste seizoen niet alleen slecht, maar zelfs schandalig slecht. De ene red herring na de andere.

 

Ik heb daarna geprobeerd alsnog het Deense origineel te bekijken, maar het lukte me niet meer die onbevoordeeld te bekijken, dus ik heb het na een paar afleveringen opgegeven.

 

Godver hier wordt ik nu zo pissig van he! Nee we hebben het niet over die Amerikaans aanfluiting die er nooit had mogen komen We hebben het natuurlijk over de enige The Killing die ertoe doet. Forbrydelsen oftewel het Deense origineel. Naar mijn  mening de beste serie aller tijden.

 

Onthou goed voor mij is er maar één The Killing. Als ik het erover heb dan ehb ik het dus over het Deense origineel.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Godver hier wordt ik nu zo pissig van he! Nee we hebben het niet over die Amerikaans aanfluiting die er nooit had mogen komen We hebben het natuurlijk over de enige The Killing die ertoe doet. Forbrydelsen oftewel het Deense origineel. Naar mijn  mening de beste serie aller tijden.

 

Onthou goed voor mij is er maar één The Killing. Als ik het erover heb dan ehb ik het dus over het Deense origineel.

 

Nou dan heb je nogmaals het bewijs van de schade van de Amerikaanse versie. Die was dusdanig slecht dat hij voor mij (in ieder geval voor het moment) ook de Deense serie heeft verpest. Ik zal de Deense serie over een paar jaar nog eens proberen, wanneer de Amerikaanse uit mijn geheugen is gewist.

Link naar reactie

Toont maar aan dat iedereen niet hetzelfde denkt en gelukkig maar.

 

Ik vond The Killing (origineel) niet slecht, maar wel veel minder dan de hype errond deed denken. Deed mij wat denken een Vuurzee, wat ik eigenlijk een betere serie vond. Die Skandinavische series vind ik over het algemeen wat overroepen, met uitzonderingen voor Borgen en Wallander.

Link naar reactie

Toont maar aan dat iedereen niet hetzelfde denkt en gelukkig maar.

 

Ik vond The Killing (origineel) niet slecht, maar wel veel minder dan de hype errond deed denken. Deed mij wat denken een Vuurzee, wat ik eigenlijk een betere serie vond. Die Skandinavische series vind ik over het algemeen wat overroepen, met uitzonderingen voor Borgen en Wallander.

Dank je om toch nog 1 koel hoofd te zijn.

Borgen & Wallander ken ik niet en ik ga ook niet speciaal nog Skandinavische reeksen opzoeken maar Real Humans boeit me wel. Lilyhammer is ook heel plezierig. Steven van Zandt! Silvio als een soort Silvio in't besneeuwde hol van pluto.

Link naar reactie

Net het complete eerste seizoen van The Fall gezien. Heel sterke reeks maar nogal onverwacht en eerlijk gezegd erg onbevredigend einde. Weet wel dat er nog een seizoen 2 komt maar ik vind persoonlijk dat een seizoensfinale toch wel een paar verhaallijnen moet afsluiten. Nu had ik echt het gevoel dat we echt pas op de helft zaten. Het is alsof je The Killing maar tot afl 5 ziet. Evengoed hoewel het einde belachelijk abrubt was wel heel erg genoten van deze serie. Koste even moeite om erin te komen maar toen ik er éénmaal in zat was ik ook echt verkocht. Merkt zelfs op een gegeven moment dat ik aan het rooten was voor de moordenaar zo goed was hij vorm gegeven. Heel veel kudos moet ook gaan naar Gillian Anderson en met name Jamie Dornan die een fantastisch performance neerzet. Spannend, donker en uitermate beklemmend. Dit is wel één van de beste series die ik dit jaar zag. Hopen dat seizoen 2 een beter einde heeft.

****

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik denk dat ze het einde open wilden houden om er al dan niet een sequel aan te brouwen. Die lijkt er wel te komen, maar ze moeten dan wel Gillian Anderson en co. vrij zien te krijgen.

 

ps. Je ziet dat méér en méér, zenders slechts 1 seizoen bestellen om dan afhankelijk van het succes te beslissen of er een vervolg aan komt en dam moet het einde natuurlijk open zijn. Er zijn zo een paar goede gestopt zoalls Hit & Miss en Alcatraz (er zijn er zeker nog).

Link naar reactie

Ik denk dat ze het einde open wilden houden om er al dan niet een sequel aan te brouwen. Die lijkt er wel te komen, maar ze moeten dan wel Gillian Anderson en co. vrij zien te krijgen.

 

Dat denk ik in dit geval niet. Het einde van afl 5 is volkomen logisch en totaal in toon met het tempo van de reeks. Het is alleen een belabberde seizoensfinale omdat alle verhaallijnen dus middenin afgebroken worden. Ik had eerder het idee dat de makers een 8 of 10 delige serie wilde maken maar uiteindelijk maar opdracht hebben gekregen tot 5 afleveringen emt als gevolg dat ze besloten om ipv de boel in te korten gewoon voortijdig af te kappen. Lijkt erop dat alle 8 of 10 scripts al geschreven waren en ze gewoon alleen de eerste 5 hebben verfilmd.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ben bijna halverwege Boardwalk Empire S2 en ik begin me wat vragen te stellen. Seizoen 1 was zeer goed, S2 begon ook goed, maar stilaan wordt het zeer chaotisch. Allerlei nutteloze en onlogische nevenplots, hopen karakters die niet uit mekaar te houden zijn, rate plotwendingen etc. Heb het gevoel dat de scenaristen het noorden een beetje kwijt zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...