Ga naar inhoud

Televisiereeksen


niemand

Recommended Posts

Fantastisch nieuws voor scandicrime liefhebbers: er komt een tweede seizoen van The Bridge (Bron/Broen)!

 

Ondertussen is in de VS al hun versie begonnen. Ik moet zeggen na het fiasco van The Killing US verwachte ik hier niet veel van maar ik begin nu toch geintrigeerd te raken. Het feit dat het zich niet afspeelt op de Amerikaans/Canadese grens zoals logisch zou zijn maar juist op de Amerikaans/Mexicaanse grens wat een totaal andere omgeving is dan die waarin het origineel zich afspeelt geeft mij het idee dat de makers toch meer hun eigen serie willen maken en minder een kloon van het origineel. Het eerste seizoen is gebaseerd op het eerste seizoen van de originele serie dus die ga ik niet kijken want de originele versie vond ik perfect dus hoef ik geen matige adaptatie te zien maar die zaak zou naar het schijnt al over zijn voor het eind van het seizoen en vanaf daar willen ze meer hun eigen verhalen gaan vertellen dus seizoen 2 ga ik denk ik tegen die tijd eens proberen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Fantastisch nieuws voor scandicrime liefhebbers: er komt een tweede seizoen van The Bridge (Bron/Broen)!

 

Ondertussen is in de VS al hun versie begonnen. Ik moet zeggen na het fiasco van The Killing US verwachte ik hier niet veel van maar ik begin nu toch geintrigeerd te raken. Het feit dat het zich niet afspeelt op de Amerikaans/Canadese grens zoals logisch zou zijn maar juist op de Amerikaans/Mexicaanse grens wat een totaal andere omgeving is dan die waarin het origineel zich afspeelt geeft mij het idee dat de makers toch meer hun eigen serie willen maken en minder een kloon van het origineel. Het eerste seizoen is gebaseerd op het eerste seizoen van de originele serie dus die ga ik niet kijken want de originele versie vond ik perfect dus hoef ik geen matige adaptatie te zien maar die zaak zou naar het schijnt al over zijn voor het eind van het seizoen en vanaf daar willen ze meer hun eigen verhalen gaan vertellen dus seizoen 2 ga ik denk ik tegen die tijd eens proberen.

The Bridge is schitterend. Volgens mij is dat tweede seizoen al een paar maanden geleden opgenomen. Het zal niet zo lang meer duren voor we het te zien krijgen. Hoop ik!!!! :wat:

Link naar reactie

Twee eerste afleveringen van The Newsroom gezien. Was goed, maar ik vraag mij af of ze het interessant kunnen blijven houden.

 

Ook eerste twee van Parades End. Is vrij goed voor een kostuumdrama, maar ben meer benieuwd naar de afleveringen in Belgie.

 

Eerste Seizoen van Twin Peaks gezien. Heel goed, maar ik weet nu ook weer waarom ik het in het tweede seizoen niet zo interessant meer vond :(

Link naar reactie

Om de honger te stillen kijk ik ondertussen naar "Those Who Kill".  Mijn vrouw en ik vinden het super.

 

 

 

Those who Kill vond ik erbarmelijk slecht. De eerste aflevering viel nog wel mee maar de tweede was gewoon vrijwel identitiek aan een aflevering van Criminal Minds. Op zich ook al geen topserie. Bij aflevering vier werdt het toen zo ridicuul dat ik opgehouden ben met kijken. Mijn disbelief kan maar zo ver suspended worden.

 

Maar goed...smaken he

 

Van het laatste seizeoen van Dexter al 5 afleveringen achter de kiezen en ik moet zeggen dat ik een totaal andere inhoud verwacht had... Het blijft me boeien maar het niveau van de eerste 5 seizoenen wordt niet meer gehaald (of zou het aan gewenning liggen).

 

 

Met seizoen 8 loop ik inmiddels een stuk of 3 afleveringen achter maar gebaseerd op wat ik gezien heb ben ik het met je eens. Ik vind seizoen 8 best wel goed maar zo goed als dat het was wordt het niet meer. Toch denk ik dat het nog best een fatsoenlijk einde gaat krijgen.

 

Leuk om naar toe te luisteren : 

Hilarisch interview met Michael C. Hall : http://www.nerdist.com/2013/08/nerdist-podcast-michael-c-hall/ 

 

Voor de liefhebbers van Game of Thrones (eigenlijk ook comics en roleplaying games) is dit interview, weeral van de jongens van de Nerdist Podcast, niet te missen, echt interessant zonder spoilers over GoT : http://www.nerdist.com/2013/07/nerdist-podcast-george-r-r-martin/

 

Vanavond eens aflevering s05e09 van Breaking Bad bekijken....  (luister ook naar : http://www.nerdist.com/2013/08/nerdist-podcast-vince-gilligan/ )

 

 

 

Eerste heb ik naar geluisterd (dankzij jouw link op FB) en is idd hillarisch. Die andere twee moet ik nog naar luisteren. Waar haal jij trouwens de tijd vandaan? Ik heb best wel wat vrije tijd per week maar met de stapels boeken, strips, games en tv-series die ik heb liggen kom ik nauwelijks aan dat soort lange interviews toe,

 

Hier kijk ik ook naar uit.  Release midden september of BluRay/DVD.

 

Jane Campion doet een crimi-drama in de stijl van The Killing en Twin Peaks... mjummie !

 

Dank voor de tip! Ga ik zeker kopen! Ik ben zelf Broadchurch aan het kijken. Een serie met een soortgelijk thema en ook in de stijl van The Killing en Twin Peaks en dat is echt belachelijk goed! Iedere aflevering opnieuw is intens genieten.

http://www.youtube.com/watch?v=Qh-K3Za-Fyw

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Hoe dichter bij het einde, hoe saaier ik het vond. Nogal teleurstellend.

Bwah, twee volgende afleveringen gezien en ik vind het beter worden. Het gaat een stuk trager en dan wordt er wat minder van de hak op de tak springen en zijn er minder hiaten.

Maar het blijft natuurlijk een kostuumdrama. Eens per jaar moet dat kunnen :e008:

 

Ondertussen ook twee laatste gezien en vond het heel goed. Het is natturlijk melodrama, maar uiteindelijk is Transformers ook melodrama.

Link naar reactie

Heroes 4 valt eigenlijk nog wel mee. Was waarschijnlijk ook weer een overdosis. Als je de karakters na 3 jaar terugziet wordt je automatisch wat milder.

 

Op prime geven ze Got opnieuw, ben het maar beginnen bekijken (de dvd is voor 2014 godbetert). Ik weet begot vande helft van de personnages niet meer wie ze zijn, maar het is best goed.

 

En waarom zien we niet meer van Emilia Clarke en haar draakjes :(

Link naar reactie

Stargate Atlantis blijft goed tot op het eind. Alleen jammer dat ze de reeks hebben stopgezet om SGU te maken. Daardoor heeft ook SGA een open einde.

Volgens mij had SGA nog wel enkele seizoenen verder gekund, daar waar SGU, hoe goed ook aanvankelijk, in S2 zijn grenzen al had berijkt.

Maar TPTB wouden en zouden een donkerder versie van Stargate maken, BSG in gedachten. Het heeft niet gewerkt. Deels door de fanboys, en deels door de financiële crisis die hard toesloeg waardoor MGM chapter 11 moest toepassen (aanvragen ? ) (euh)...

 

Er zouden bioscoopfilms van Stargate op stapel staan (gerucht !), maar dat zou een reboot zijn, of een verderzetten van de allereerste film, zonder rekening te houden met de tv-reeksen...

tsja.

Link naar reactie

BROADCHURCH

 

Een serie van Torchwood schrijver Chris Chibnall met in de hoofdrol Tenth Doctor David Tennant. Dan weet je wat je kunt verwachten: een hoop bombastische lol. Mooi niet dus. Broadchurch heeft niets weg van de swashbuckling on your feet detectivewerk van bijv Sherlock en lijkt meer zijn inspiratie te halen bij series als The Killing en Twin Peaks. Toch blijft het een zeer originele serie.

 

Broadchurch is een sombere, beklemmende serie over de effecten die een moord op een kind hebben op de inwoners van een klein stadje. En terwijl de detectives naarstig zoeken naar de moordenaar valt de gemeenschap langzaam uitéén. Iedereen in het stadje heeft zo zijn eigen verhaal en zijn eigen geheimen. De scripts van Broadchurch zijn van een zeldzame kracht. Meerdere malen zat ik met een brok in mijn keel omdat het zo intens was. Er wordt geen woord teveel gezegd maar de dialogen die er zijn, zijn top notch. Ook de spanning wordt er zeer goed in gehouden. Van het hartverscheurende begin tot de zinderende finale.

 

Het acteerwerk is van het allerhoogste niveau. Tennant geeft zijn beste performance tot nog toe weg als de getormenteerde Alec Hardy maar ook Olivia Colman is fantastisch evenals eigenlijk de volledige cast. Er zit geen zwakke performance tussen. Zelfs niet van de kinderen in de serie. Verder is het ongelooflijk mooi geschoten. Zowel de weidse vergezichten als de extreme close-ups en alles daartussen stralen zo'n kracht uit. Tel daarbij op een bijna bovennatuurlijk mooie soundtrack en je hebt een dijk van een serie zonder ook maar één schoonheidsfoutje.

 

Broadchurch is één van de somberste, beklemmendste en mooiste series die ik gezien heb. Verplichte kost voor liefhebbers van The Killing en eigenlijk ook gewoon een aanrader voor alle anderen. Niet te missen televisie die aantoont hoe diep en betekenisvol een tv serie kan zijn.

5star.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=Qh-K3Za-Fyw

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Recentste aflevering van Breaking Bad deed me weer versteld staan van de intensiteit van de acteerprestaties...

 

Inderdaad. En vergelijk dat eens met het niveau van Dexter momenteel. In aflevering 8 van Dexter kreeg ik sommige scenes heel erg een amateurtoneel gevoel, met scenes waarin het ene na het andere personage binnenkwam om iets te vertellen. Het kwam allemaal heel gekunsteld over. De scriptschrijvers maken het de cast erg moeilijk in Dexter.

Link naar reactie

Eerste 4 afleveringen van 'The Shield' gezien maar voorlopig nog niet echt onder de indruk. Het is precies de Studio100-versie van The Wire. Zoveel mensen zijn vol lof over deze reeks, waarschijnlijk moet er dus wel beterschap in zicht zijn.

Het eerste seizoen valt inderdaad een beetje tegen, ze zoeken nog hun weg. Vanaf het tweede wordt het veel beter.

Tegen het einde begon het me wat tegen te steken (allez ze wat gaan ze nu weer bovenhalen), maar je moet wel weten dat ik de 7 seizoenen op een goeie 15-20 dagen gezien heb. Je zou voor minder een overdosis krijgen.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Zelfs voor de ...(euhm) zoveelste keer, blijft Twin Peaks zéér goed. Ja, ook de tweede helft van S2. Ik vind trouwens dat de minste afleveringen van de reeks de drie afleveringen zijn net voor de afleveringen met de Grote Onthullingen. Daarna vindt de reeks een nieuwe adem.

De reeks heeft ongelofelijke scènes, die me telkens weer kippenvel geven. De muziek heeft daar ook een groot aandeel in.

Daarnaast is Twin Peaks een sublieme mystery reeks en tegelijk een zeer goeie soap met prachtige humor.

Nog 10 afleveringen, en dan heb ik de reeks weer helemaal gezien. En dan kan ik er weer tegen, voor een jaar of drie, vier. :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...