Ga naar inhoud

Retro Gaming


Bonte

Recommended Posts

Noem het nostalgie maar de laatste tijd wil ik de games van vroeger terug spelen zoals ik ze toen gespeeld heb, ondertussen heb ik ook de MSX computer van m'n vrouw terug samengesteld al moet ik daarvoor nog enkele spelletjes vinden. Jammer genoeg is er een probleem met de aansluiting van de cassettedek maar het is juist leuk om daar aan te werken.

 

M'n meerjaren project is het maken van een arcade console met al de oude spelletjes op, je kunt zo'n bakken wel kopen maar het is nooit exact wat ik wil, ik mag maar eentje zetten van m'n vrouw dus moet het in orde zijn. Wanneer en of ik het zal afwerken is een andere vraag maar de intentie is er wel, eerst de computer en de games in orde brengen, dan de kast er rond. Geschatte einddatum 2020. :)

 

Voor de liefhebbers is er op 17 mei een retro game beurs in Kalken (Be) en 8 maart in Deurne (NL), op de belgische zal ik toch eens rondlopen, al was het maar voor de sfeer en eens te zien wat er allemaal bestaat.

 

retro game beurs Kalken.jpg

 

retro games deurne 2015.jpg

Link naar reactie

Ik zit de laatste tijd ook te retro gamen, op de SEGA retro site. Niet veel hoor, maar ik mag graag nog eens Wonder Boy spelen.

Eind de jaren 80 speelde ik daar met 10 frank een uur en twintig minuten aan, ja, ik speelde het uit, met verborgen 8ste level en al. :)

 

Nu bak ik er niks meer van, maar dat komt ook doordat het met toetsenbord is, en niet met zo'n grote machine die vroeger in de lunaparken stond. ;)

 

Sonic speel ik ook nog wel eens, maar dat is al wat minder retro.

 

Wonder_Boy_arcade_screenshot.png

Link naar reactie

Aha, er zijn hier nog (retro) game liefhebbers.

Ik ben vooral een grote fan van de Nintendo consoles en spellen.

In December hebben we hier de eerste Nintendo gamenight gedaan.

De bedoeling is om dat wat regelmatiger te doen eer onze zolder afgewerkt is en omgebouwd tot game room.

 

 

 

 

10917917_10152812583026980_3612221654914

De N64 is zonder twijfel de beste console ooit en de games zijn nog altijd leuk om te spelen.

Link naar reactie

Aha, er zijn hier nog (retro) game liefhebbers.

Ik ben vooral een grote fan van de Nintendo consoles en spellen.

In December hebben we hier de eerste Nintendo gamenight gedaan.

De bedoeling is om dat wat regelmatiger te doen eer onze zolder afgewerkt is en omgebouwd tot game room.

 

10887473_10152812582651980_1083878016505

 

 

10917917_10152812583026980_3612221654914

Indrukwekkend, ik heb er ook nog een deel liggen maar niet in zo'n goeie staat, mooie collectie!

 

Onlangs terug een Dreamcast aangekocht maar nog geen tijd gehad om aan te sluiten en ermee te spelen.

Link naar reactie

De N64 is zonder twijfel de beste console ooit en de games zijn nog altijd leuk om te spelen.

 

Mee eens  :e005:

 

 

Indrukwekkend, ik heb er ook nog een deel liggen maar niet in zo'n goeie staat, mooie collectie!

 

 

Merci!

Niet alles is te zien op die 2 foto's. Ik heb ook nog massa's spellen voor de gameboys, DS en 3DS. En sinds kort heb ik een ook Wii U.

Link naar reactie

Ik droom er al lang van om weer een NES in huis te halen, maar aansluiten op een hd tv is geen sinecure denk ik.

Bovendien worden die consoles schaars. Waar halen jullie je retro gaming stuff?

 

Zelf heb ik een deel klassiekers van de NES op de Wiiu aangekocht, maar voelt niet hetzelfde aan.

Op je hd tv zit toch een coax aansluiting, dus dat is geen probleem.

 

NES consoles zijn wat schaarser dan SNES maar zouden toch nog vlot op ebay of marktplaats moeten te vinden zijn. Soms wel problemen met de cartridge contacten (slijtage).

Link naar reactie

Ik droom er al lang van om weer een NES in huis te halen, maar aansluiten op een hd tv is geen sinecure denk ik.

Bovendien worden die consoles schaars. Waar halen jullie je retro gaming stuff?

 

Zelf heb ik een deel klassiekers van de NES op de Wiiu aangekocht, maar voelt niet hetzelfde aan.

Aansluiten kan gewoon via de coax maar je vind ook kabels die naar Scart gaan, je hebt dus een TV nodig met veel aansluitingen.

 

Op Marktplaats kun je veel vinden en via Kiala is het nog betaalbaar verzenden uit Nederland maar ook bij verzamelaars thuis, ook op rommelmarkten maar daar moet je opletten dat ze geen dure rotzooi in je handen draaien.

Link naar reactie

game-watch-widescreen-octopus.jpg

 

Ik ben nooit veel verder geraakt dan mijn Game & Watch spelletjes, maar zij werken nog steeds perfect.  Wat een mooie dag was dat, toen ik deze collectie terugvond een tijdje geleden.  Ik ben er maar weer mee aan de slag gegaan.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Ik zit de laatste tijd ook te retro gamen, op de SEGA retro site. Niet veel hoor, maar ik mag graag nog eens Wonder Boy spelen.

Eind de jaren 80 speelde ik daar met 10 frank een uur en twintig minuten aan, ja, ik speelde het uit, met verborgen 8ste level en al. :)

 

Nu bak ik er niks meer van, maar dat komt ook doordat het met toetsenbord is, en niet met zo'n grote machine die vroeger in de lunaparken stond. ;)

 

Sonic speel ik ook nog wel eens, maar dat is al wat minder retro.

 

Wonder_Boy_arcade_screenshot.png

Wonder Boy kan je ook op een SEGA Master System of een SEGA Megadrive (met 8-bitconvertor) spelen. Stuurt ook iets pittiger dan wat ik me van de arcadekasten meen te herinneren, maar met controller vast leuker dan met een toetsenbord.

Link naar reactie
  • 1 year later...

 

Iemand ervaring met Retropie (en de Raspberry Pi console/emulator)?

 

Raspberry_Pi_3.jpg

 

Ik heb wel zin om het eens te proberen, je kunt volledige systemen kopen op Ebay. MSX en Tron hebben ze ook dus dat zit goed. :)

 

Het is gewone emulatie dus als je de games op je computer kunt spelen met een emulator zal dit ook goed gaan, het belangrijkste is eigenlijk een goeie controller.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...