Veto Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Vandaag heb ik enorm genoten van Zidrous nieuwste 'Drie Vruchten', zowel het verhaal als het teken- (lees : schilderwerk) van de Spanjaard Oriol konden me van begin tot eind bekoren. Het gebeurt niet vaak dat ik een strip na het lezen van de laatste pagina onmiddellijk opnieuw lees, maar deze keer deed ik het dus wel. Topper !Het valt me op dat ik nog vaak strips herlees die in een sprookjesachtige sfeer baden.Zo behoort 'Mister Black' (Dufaux, Griffo) tot mijn favoriete strips allertijden en recent was ik ook onder de indruk van 'Betoveringen (Dufaux, Munueira). Ook het drieluik 'Koning Eenoog' herlees ik nog vaak. En ook twee Hausman-albums in de Vrije Vlucht-collectie neem ik nog vaak ter hand (De Eekhoornprins en Drie Grijze Haren).Hoe zit dat bij jullie ? Zijn er nog Repers die gek zijn op alles wat met strips en sprookjes te maken heeft ? Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
nobody Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Fables lees ik zeer graag. (de hoofdreeks!)Mister Black heb ik in mijn (kuch) Dufaux periode ook graag gelezen, maar ik weet er maar weinig meer van. Quote Link to comment
shiraz Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Nog geen enkele van gelezen. Zal er eens werk moeten van maken. Wat vind je van de reeks "Waar sprookjes vandaan komen"? Quote Link to comment
Veto Posted February 28, 2015 Author Share Posted February 28, 2015 Nog geen enkele van gelezen. Zal er eens werk moeten van maken. Wat vind je van de reeks "Waar sprookjes vandaan komen"? Ik heb alle drie van deze albums gelezen uit de lokale bieb maar geen enkele kon mij bekoren. Alleen 'Pinocchio' viel nog ietwat mee. Het feit dat ik mij er nu al niet veel meer van herinner, zegt genoeg. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted February 28, 2015 Share Posted February 28, 2015 Koning Eenoog had ik al gelezen, maar verleden jaar in integrale gekocht en met veel plezier herlezen. Maar ik ben sowieso fan van Dethan. Die van Zidrou staat zeker nog op mijn lijstje. Mister Black heb ik jaren geleden gelezen, maar is me niet zo bijgebleven. Quote Link to comment
Veto Posted March 1, 2015 Author Share Posted March 1, 2015 Ook nog méér dan het vermelden waar zijn onderstaande albums.Vooral de twee niet-vertaalde Hausman-strips (in het Frans verschenen in de Collectie Getekend / Signé) herlees ik nog met heel veel 'goesting' !Vooral 'Le chat qui murmurait sur les toits' is een superverhaal. Het is een soort proloog op het bekende verhaal van 'De Gelaarsde Kat'. Waarom dit album nooit vertaald werd ? Niet te geloven eigenlijk... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Daan Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Ben je ook bekend met de sprookjes van Julsing? & Quote Link to comment
Veto Posted March 1, 2015 Author Share Posted March 1, 2015 @Daan : totaal niet, zijn die boekjes makkelijk te vinden ? Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
shakeitupguy Posted March 1, 2015 Share Posted March 1, 2015 Voor liefhebbers van Florence Magnin kan ik zeker haar nieuwste album Mascarade aanraden. Is een kloefer van maar liefst 240 pagina's en dankzij de sublieme tekeningen droom je er bij weg bij het lezen ervan. Quote Link to comment
nobody Posted March 2, 2015 Share Posted March 2, 2015 Ik lees ze niet, maar naar het schijnt zijn de strips van OZ, die Marvel uitgeeft, zéér goed. Quote Link to comment
Timhardt Posted March 2, 2015 Share Posted March 2, 2015 ongelofelijk goed, die oz boeken. fables, koning eenoog, mr. black, allemaal favorieten van me. in die zin kan ik azimut en ook het te verschijnen *het narrenschip* ook aanraden als moderne sprookjes Quote Link to comment
Recommended Posts