Ga naar inhoud

Help Eens ...


Recommended Posts

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je met 'gemakkelijk' bedoelt: simpel in gebruik, of heel weinig werk. ;)

 

Als 't dat laatste is, en je een beetje comfortabel bent met dingen op de command line doen, zou ik voor ImageMagick gaan, waarmee je gewoon een bepaald stukje tekst ergens op je foto kunt zetten. Het commando zou er dan bijvoorbeeld zo uitzien:

 

convert input.jpg -fill white -stroke black -font Arial -pointsize 12 -gravity SouthEast -annotate 0 '(c) Modan' output.jpg
Je kunt dan grote hoeveelheden in 1 keer doen met de klassieke scripting trukerij.
Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik vond niet meteen een gepast topic. Maar goed:

 

Volgende week maandag moet ik voor een uurtje naar het Nederlandse Leiden. Dat betekent een hele dag sporen, en die uren in de trein wil en ga ik nuttig spenderen - lezen, schrijven, archiefdocumenten verwerken.

Maar ik wil ook wel wat meer doen in Leiden dan een korte vergadering bijwonen en van en naar het station hollen. Dus locals: wat zijn de hapklare aanraders voor een liefhebber van bier, geschiedenis, boeken, strips? Ik heb  weliswaar enkel tijd voor een blitzbezoekje. Alvast veel dank.

Mijn idee: ik ga sowieso een bierhandel opzoeken om enkele Leidsche Bieren te kopen.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Dat met die inkt ga je altijd hebben, ik heb een Epson all-in-one? Dure cartridges, die als ze langere tijd ongebruikt zijn moeten gespoeld worden waarna ze in de kortste keren leeg zijn.

 

Heb ooit een (zwart-wit) laser gehad, die gingen langer mee, maar ik denk (weet niet zeker) dat de kleurenversies (en de vullingen) toch nog altijd veel duurder zijn.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Alt 64 typen, zou ook moeten werken...

 

http://mslog.nl/asskeycoats/asskeycoats1.html 

 

:) Tis geleden van toen ik in 't hoger middelbaar zat (miden/2de helft van de jaren 80) dat ik die lijst nog gezien heb. Die gebruikten we om onze scherm lay out van onze programma's in Basic op te smukken. We schreven toen boekhoudprogramma's en zelfs een heuse (maar simpele) tekstverwerker in Basic. En spelletjes als de leraar niet keek. Of een programma van het log in scherm om het password van de leraar naar de printer te sturen ;)

 

thanx

Link naar reactie

Nu kan ik op mijn PC thuis plots @ niet meer typen...

Iemand die een oplossing kent ? Die het ook al heeft meegemaakt ?

 

Er staat nu wel sinds gisteren een toetsenbordsymbooltje in mijn werkbalk onderaan, maar dat is niet handig.

 

Ik heb het gevonden. Gisteren of eergisteren is er een 'belangerijke' update geweest : Synaptics device driver.

Ik heb die er weer afgesmeten en @ en € werken weer als vanouds (alt gr dus). Die update staat er dus nu wel op als 'belangrijk'. Maar in augustus zou ik Windows 10 moeten krijgen (gratis, ja) dus het zal wel lukken tegen dan, zeker ? 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...