Ga naar inhoud

One Piece Is Meest Uitgegeven Stripreeks Ooit


shakeitupguy

One Piece  

18 leden hebben gestemd

  1. 1. Lees je One Piece?

    • Ik ben een One Piece verzamelaar
      1
    • Ik heb ooit een paar deeltjes gelezen
      4
    • Nooit
      13


Recommended Posts

 

The official website for Eiichiro Oda's One Piece manga announced on Monday in Japan that the manga has set a Guinness World Record for "The most copies published for the same comic book series by a single author." As of the end of December 2014, the manga has 320,866,000 copies printed worldwide.

 

http://www.animenewsnetwork.com/news/2015-06-14/one-piece-manga-sets-guinness-world-record-for-copies-printed-for-comic-by-single-author/.89275

 

 

Ben heel benieuwd of er veel one Piece lezers tussen de forummers zitten.

 

Ikzelf : nooit

Link naar reactie

De eerste arc is nooit erg lang. Het is dus wel meer dan de eerste arc. Maar ze breken wel een arc af. Weet niet welke. Tweede? Derde? Hoe tel je die arcs, trouwens? Luffy wil piraat worden. Is dan de hele reeks niet één grote arc van Luffy die piraat wil worden?

 

Maar goed. Het reeksje staat hier in de kamer waar ik momenteel schrijf, ik kan het evengoed nakijken.

 

Volgens wekepedia heb je een deel 1 tot 20, hfstk 1 tot 186.

 

Hier heb je een volledige beschrijving van de inhoud van elk van die 20 delen in de Enge versie van de weke pedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_One_Piece_chapters_(1%E2%80%93186)

 

Ik weet niet of je die eerste 20 delen de eerste arc noemt, maar ik zie in die beschrijvingen geen enkele reden om die eerste 20 delen als een arc te beschouwen.

 

Mijn indruk is dat hij telkens Luffy een nieuwe vriend of vijand krijgt, er een arc is afgelopen.

 

Zonder het spul te herlezen kan ik niet zomaar uitmaken waar een verhaal stopt en een ander begint.

 

Die boekjes gebruiken trouwens een truc om je het volgende deel te laten lezen: terwijl het ene verhaal eindigt, vertellen ze al het begin van het volgende verhaal. Het is alsof je twee stukken touwen in elkaar vlecht, door de uiteinden van elk touw uit elkaar te rafelen, en dan de eindjes rafel in elkaar te vlechten.

Al dat gedoe over arcs is dus al bij al nogal kunstmatig.

Link naar reactie

Volgens mij zien maar weinig mensen die alle 600.

Heb je al eens Kamen Rider gezien? Ook een hit in Japan. Maar elke aflevering zit zo in elkaar dat je direct weet hoe de relaties tussen de pesonages zijn.

Er komt iemand op met een prei op z'n kop, en iemand anders met aardbeien aan z'n voeten zegt: "Ik kan geen prei uitstaan!" Hop, vechten.

Prei op de grond.

Duikt er een kubus op. Schreeuwt: "Hoe durf je mijn vriend tegen de grond slaan!" Hop, vechten.

Aardbeien tegen de grond.

Zo ongeveer zit dat in elkaar.

Je hebt dus niks geen voorkennis nodig om te weten hoe het in elkaar zit.

Ze maken die reeks al jaaaren, en telkens zijn er nieuwe kijkertjes van de doelgroep, die ook telkens ze wat ouder worden, afhaken. Dat is misschien al na een jaar, maar zeker na twee jaar.

Dus dat publiek wordt voortdurend vernieuwd.

Volgens mij is dat met die Naruto precies hetzelfde.

Ze volgen dat een tijdje, en als ze het beu zijn, stoppen ze ermee en gaan ze wat anders doen. Aan de vrouwen frunniken of zo.

Link naar reactie

Ik heb ongeveer een jaar geleden samen met een vriend de eerste vijf aflevering van de anime gezien.Het is niet slecht maar niet echt mijn ding en zeker niet iets waarvan ik mezelf 600 aflevering zag kijken.

Mij doet dat denken aan die enorm lange sf-reeksen.

Dr. Who: loopt ook al sinds de jaren 60. Maar wie de Dr. Who's van de laatste, pakweg, tien jaar heeft gezien, heeft die allereerste afleveringen ook niet gezien.

Op internet vond ik eens een lijst met boeken van allerlei reeksen, waaronder bijv. Star Trek- en Star Wars-boeken. Die zijn er ook met tientallen, zoniet honderden. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die allemaal heeft gelezen. Gekocht, ja, dat wel. Er zullen wel ST- en SW-fans zijn die ze allemaal hebben, en zelfs sf-fans. Maar gelezen? Onmogelijk.

Link naar reactie

De kwestie is dat ik eigenlijk een verzamelaar van manga in het Nederlands ben, niet specifiek van Naruto.

Als Naruto was blijven verschijnen, dan waren de andere reeksen ook blijven verschijnen, en had ik aan Naruto misschien nooit behoefte gehad.

In het begin kocht ik ook alleen maar Kana, daarna kwamen er Glénat, L en Xtra bij.

Ik heb zelfs twee delen van EPO staan, maar de andere komen niet binnen: ik beschouw dat niet als manga. Ze zouden het plan hebben gehad om ook Oosterse literaire werken tot manga om te vormen, en dat had ik wel als manga kunnen beschouwen.

Link naar reactie

Volgens mij zien maar weinig mensen die alle 600.

Heb je al eens Kamen Rider gezien? Ook een hit in Japan. Maar elke aflevering zit zo in elkaar dat je direct weet hoe de relaties tussen de pesonages zijn.

Er komt iemand op met een prei op z'n kop, en iemand anders met aardbeien aan z'n voeten zegt: "Ik kan geen prei uitstaan!" Hop, vechten.

Prei op de grond.

Duikt er een kubus op. Schreeuwt: "Hoe durf je mijn vriend tegen de grond slaan!" Hop, vechten.

Aardbeien tegen de grond.

Zo ongeveer zit dat in elkaar.

Je hebt dus niks geen voorkennis nodig om te weten hoe het in elkaar zit.

Ze maken die reeks al jaaaren, en telkens zijn er nieuwe kijkertjes van de doelgroep, die ook telkens ze wat ouder worden, afhaken. Dat is misschien al na een jaar, maar zeker na twee jaar.

Dus dat publiek wordt voortdurend vernieuwd.

Volgens mij is dat met die Naruto precies hetzelfde.

Ze volgen dat een tijdje, en als ze het beu zijn, stoppen ze ermee en gaan ze wat anders doen. Aan de vrouwen frunniken of zo.

LOL!

 

Ik ken mensen die zowel OP als Naruto al jaren volgen en van beide alle afleveringen hebben gezien. Zijn begonnen ergens op de middelbare school en zijn nu twintiger en kijken nog steeds. Ik zou dat niet kunnen. Ben nu bezig aan een reeks met 110 afleveringen en kom daar al nauwelijks doorheen. Op de middelbare school eens begonnen aan Bleach maar was veel te langdradig voor mij.

 

Het enige wat ik mij wel nog jaren en jaren zie volgen is Berserk (de manga, de anime is ge-eindigd) maar ik heb een zwak voor high fantasy

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...