Ga naar inhoud

Wat Heb Je Gelezen?


Peter Motte

Recommended Posts

Ben alle boekenfora hebben een onderwerp "Wat heb je gelezen?" of "Wat ben je aan het lezen?" of iets dergelijks.

Hier heb ik dat niet gevonden.

Misschien ligt het wat moeilijker op een stripsite, omdat je soms zonder moeite een tiental strips per dag leest.

Maar ik wil het toch maar eens starten.

 

Mijn strip vandaag was "De magische berg" door Jirou Taniguchi. Een mooi verhaal dat voor manga uitzonderlijk is wegens het formaat en ... de inkleuring! Een inkleuring die trouwens prima geslaagd is en bij het verhaal past.

Overigens is het geen naar Europees formaat herwerkte manga, zoals Ghost in the Shell dat was. Taniguchi heeft het wel degelijk vanaf het begin in deze vorm geconcipieerd.

Het boek bevat ook een korte inleiding door Taniguchi zelf, en een interview van vijf p's met de mangaka, vergezeld van nog wat tekenwerk.

Link naar reactie

:e002: Misschien wil hij die voor de gelegenheid eens herlezen. Twee vliegen in één klap.

Ik ben inderdaad van plan die TOOG's te herlezen, alleen al om uit te maken hoe hinderlijk het is dat die trilogieën niet compleet zijn.

"Trilogie" betekent eigenlijk alleen maar "drie verhalen die samenhoren", het betekent niet noodzakelijk "drie verhalen die alle drie moeten worden gelezen en dat in een bepaalde volgorde".

Link naar reactie

Het zou me zelfs niet verbazen mocht dit ook zo zijn geweest op het forum van De Poort, waarschijnlijk al meer dan 15 jaar geleden de voorloper van dit forum.

Dat zou de verklaring kunnen zijn. "Strip van de dag" klinkt meer als de titel van een promotie dan als de titel van een draad waar willekeurige repers kunnen melden wat ze hebben gelezen. Het valt meer in de categorie "Alarmschijf". Of "De clip van de dag" bij het automagazine dat vroeger op Kanaal-Z draaide: wie daarvoor bleef zitten, kreeg gewoon een reclamefilmpje te zien dat misschien al uitentreure zijn favoriete films had onderbroken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...