Peter Motte Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Ben alle boekenfora hebben een onderwerp "Wat heb je gelezen?" of "Wat ben je aan het lezen?" of iets dergelijks. Hier heb ik dat niet gevonden. Misschien ligt het wat moeilijker op een stripsite, omdat je soms zonder moeite een tiental strips per dag leest. Maar ik wil het toch maar eens starten. Mijn strip vandaag was "De magische berg" door Jirou Taniguchi. Een mooi verhaal dat voor manga uitzonderlijk is wegens het formaat en ... de inkleuring! Een inkleuring die trouwens prima geslaagd is en bij het verhaal past. Overigens is het geen naar Europees formaat herwerkte manga, zoals Ghost in the Shell dat was. Taniguchi heeft het wel degelijk vanaf het begin in deze vorm geconcipieerd. Het boek bevat ook een korte inleiding door Taniguchi zelf, en een interview van vijf p's met de mangaka, vergezeld van nog wat tekenwerk. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Olsimar Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Strip van de dag nog nooit gevonden Peter? That's the place to be Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Dat is zelfs een van de langst lopende threads op dit forum. Quote Link to comment
Zwendel Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Het is wel een verwarrende titel. In het begin dacht ik dat het over de beste strip van de dag ging of zo. Quote Link to comment
gedo Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 en wat is dan het verschil met "Turboreacties: Momenteel Lees Ik... "? Quote Link to comment
Gilles Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Strip van de dag heb je gelezen, wat je vermeldt in Turboreacties ben je nog aan het lezen... Enfin, eerlijkheidshalve is één topic hierover meer dan genoeg. Quote Link to comment
SPeeDy Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Turbo was eerder de bedoeling puur titel (+ eventueel auteurs), geen bespreking. In svdd mag er wat meer uitgeweid worden. Quote Link to comment
Olsimar Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Als Peter de goede draad gevonden heeft kan ie mss z'n TOOG albums daar eens pluggen Quote Link to comment
Aeaipejdziasm Posted September 9, 2015 Share Posted September 9, 2015 Misschien wil hij die voor de gelegenheid eens herlezen. Twee vliegen in één klap. Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 10, 2015 Author Share Posted September 10, 2015 Strip van de dag nog nooit gevonden Peter? That's the place to be Dat blijkt nu, dus, maar Strip van de dag is een heel onduidelijke titel. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted September 10, 2015 Author Share Posted September 10, 2015 Misschien wil hij die voor de gelegenheid eens herlezen. Twee vliegen in één klap. Ik ben inderdaad van plan die TOOG's te herlezen, alleen al om uit te maken hoe hinderlijk het is dat die trilogieën niet compleet zijn. "Trilogie" betekent eigenlijk alleen maar "drie verhalen die samenhoren", het betekent niet noodzakelijk "drie verhalen die alle drie moeten worden gelezen en dat in een bepaalde volgorde". Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
nobody Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 Dat blijkt nu, dus, maar Strip van de dag is een heel onduidelijke titel. Dat is al meer dan 10 jaar de titel. of langer. het forum voor De ouwe Reep kende ik niet. En ik vond die in 2004 helemaal niet onduidelijk, toen ik via de site van Arboris (wie?) op De Reep sukkelde. Quote Link to comment
striphooligan Posted September 10, 2015 Share Posted September 10, 2015 Dus doe hier dan een slotje op; er zijn al genoeg draadjes hiervoor Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 10, 2015 Author Share Posted September 10, 2015 Het zou me zelfs niet verbazen mocht dit ook zo zijn geweest op het forum van De Poort, waarschijnlijk al meer dan 15 jaar geleden de voorloper van dit forum. Dat zou de verklaring kunnen zijn. "Strip van de dag" klinkt meer als de titel van een promotie dan als de titel van een draad waar willekeurige repers kunnen melden wat ze hebben gelezen. Het valt meer in de categorie "Alarmschijf". Of "De clip van de dag" bij het automagazine dat vroeger op Kanaal-Z draaide: wie daarvoor bleef zitten, kreeg gewoon een reclamefilmpje te zien dat misschien al uitentreure zijn favoriete films had onderbroken. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts