Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (30)] Plaatje 53 Vs. Plaatje 29


Yncke

  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      26
    • B
      20


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

 

53.jpg

 

Deze zou ik ook graag opgenomen zien. Is een ongelooflijk sterke aanklacht tegen oorlog...

Bourgeon heeft meer indrukwekkende en complexere tekeningen gemaakt, maar dit beeld vind ik zo sterk.

wat dunkt ?

 

lordofindifference

 

B:

 

29.jpg

 

Dr. Benway

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

B is van mij.

Tja, waarom deze plaat?
Er zijn zo veel geslaagde stripplaatjes te kiezen……Waar selecteer je op? Tekenkwaliteiten, compositie, kleurgebruik, zeggingskracht,….

Ik heb gekozen voor sfeer. Zoals ik bij mijn vorige keuze al ze zijn strips voor mij voor een belangrijk deel escapisme. En ook in de wereld van de Wind In de Wilgen kan ik mij heerlijk verliezen. Vooral de sfeer van die ondergrondse woning van das spreekt mij aan: veilig, warm, geborgen. En prachtig getekend natuurlijk.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Inderdaad moeilijk. Ik zou het gruwelijke tafereel van Bourgeon zelf niet gauw nomineren. Het is te brutaal, het is ware horror. Anderzijds vind ik dat dassenhol ook niet speciaal. Bourgeon dan maar.

 

Inderdaad, ware horror... Ik denk dat dat ook de bedoeling van Bourgeon was, niet om te doelbewust te choqueren, maar om een heel realistisch beeld van de middeleeuwse oorlogvoering op te roepen.

Wat mij betreft : opdracht geslaagd.  Dit plaatje is zo beklijvend, dit verdient toch de volgende ronde te halen...

 

 

'Hear the words I sing,

War's a horrid thing,

But still I sing, sing, sing,

Ding a ling a ling.'

(Baldrick, Blackadder goes forth)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...