Ga naar inhoud

Comic Landscape: Lees Digitale Strips In Breed Formaat


Recommended Posts

Recent gepubliceerde iOS app waarmee je de bekendste stripformaten (cbz, cbr, pdf, zip, rar) in de breedte kan lezen.

Ipad (en vooral ipad mini) schermen zijn te klein om de europese strips in een deftig formaat te tonen.

Daarom toont deze app telkens een halve pagina en kan je navigeren door bovenaan of onderaan het scherm te tikken.

Telkens per 1/2 of 1/3 van een pagina.

 

De klassieke portretmodus is ook ondersteund voor portretfans.

De strips zelf kan je importeren via de klassieke ipad manieren (drive, itunes, airdrop, mail,...)

Er kan ook ingesteld worden dat hij de bestandsnaam van de strip inleest om automatisch juist te catalogiseren.

 

Laat maar weten of we deze app ergens nog kunnen verbeteren, het is de bedoeling om de leeservaring zo optimaal mogelijk te maken op het kleine ipad scherm.

Niets kan tippen aan de echte strip, maar dit is perfect voor op reis of op de trein..

De nieuwe nachtmodus van iOS9.3 maakt tevens dat het niet vermoeiend is voor de ogen bij het slapengaan :)

 

Demo:

 

 

Link naar de app store:

 

https://itunes.apple.com/us/app/comic-landscape/id1090660468?mt=8

 

 

Link naar reactie

Werkt niet deftig in landscape modus, hetgeen noodzakelijk is om europese strips te lezen.

Pinchen om te zoomen is zeer onhandig om te navigeren.

 

Deze app berekent de pagina hoogte en laat toe per halve pagina (of derde van een pagina) te navigeren, door onderaan of bovenaan het scherm te duwen.

 

Sommige comics kan je in portretmodus lezen, strips niet.

Zeker niet op ipad mini.

Link naar reactie

Als jouw familie in de aanslagen zat zou je het misschien iets minder 'gezellig' vinden.

Tuurlijk niet. Maar dat is het nou net. Echt veel kunnen terroristen niet uitrichten. Daarom vind ik die algemene paniekreacties overdreven. Overigens lijkt het er erg op dat de aanslagen van dinsag eingelijk inderhaast werden uitgevoerd, omdat de daders na het oppakken van Abdeslam vreesden zelf opgepakt te worden. Ten eerste betekent het dat het nog veel erger had kunnen zijn, en dat we voor een stuk de dans zijn ontsprongen. Maar ten tweede betekent het ook dat die terroristen aan het einde van hun mogelijkheden komen. Dan zijn de opzeggingen van hotelboekingen in Brussel voor september meer laf dan voorzichtig.

Link naar reactie

Uiteraard lees ik liever strips in papier formaat.

Behalve op de trein of op reis, dan neem ik mijn stripcollectie niet mee in mn rugzak.

En dan wil ik dat ze zo veel mogelijk lijken op het origineel, geen kleine versie op een klein scherm..

Zou je dan een heel grote tablet kiezen, zo eentje van A4-formaat? Om mee te nemen is dat ook niet erg handig.

Link naar reactie

Nee, ik zou een app ontwikkelen om een strippagina in ware grootte af te beelden, zijnde een halve pagina.

Wat ik dan ook gedaan heb :)

 

Als je de ipad in de breedte vasthoudt kan je navigeren per halve pagina, door gewoon boven of onderaan het scherm te duwen.

 

50GB strips mee op de trein..

Jommeke lezen is ideaal om de problemen in brussel te vergeten.

Link naar reactie

Op vakantie wil ik wel eens van mijn werk weg wezen. :)

 

 

Neem een Boek mee, zoiets met alleen maar letters. Direct genoeg voor de hele vakantie.

 

Dat hoeft niet eens duur te zijn: hier heb je mijn lijst:

http://users.skynet.be/peter.motte/de.tijdlijn/Boeken-in-de-branding-6.doc

 

(en nu gaat iedereen natuurlijk zeggen zeggen dat het duur is :( )

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...